...
Home Blog Poznaj zagraniczne rynki e-commerce: Austria

Poznaj zagraniczne rynki e-commerce: Austria

Czas czytania : 3 min
25 listopada 2020

Z tego wpisu dowiesz się:

Jak rozwijał się rynek e-commerce w Austrii w ciągu ostatnich lat?

W 2019 roku austriacki rynek e-commerce urósł o 8% względem roku poprzedniego. W 2020 pierwotnie przewidywano 7-procentowy wzrost, ostatecznie jednak będzie on niższy. Z czego wynika zmniejszenie tempa? Już przed pandemią COVID-19 wskazywano na wysokie nasycenie rynku. Do 2025 roku można się spodziewać wzrostu dochodów rynku e-commerce z 6 miliardów i 184 milionów euro do ponad 8 miliardów euro. Tempo to przez najbliższych kilka lat powinno wynieść około 5,5%. Austriacki rynek sprzedaży internetowej nie rozwija się w szaleńczym tempie, ale wynika to z etapu, a którym się znajduje.

Jakie formy płatności preferują Austriacy?

Ponad połowa austriackich konsumentów robiąc zakupy online, wybiera płatność przelewem. Na następnych miejscach pod względem popularności znajdują się: karta płatnicza – 25% i tzw. e-portfel – 17%. Na zapłacenie gotówką przy odbiorze decyduje się jedynie 3% klientów. 

Jak korzystają z internetu Austriacy?

Z Internetu korzysta 88% obywateli Austrii – to dobry wynik nawet w skali krajów “starej” Unii Europejskiej. Aż 70% użytkowników urządzeń mobilnych decyduje się na telefon lub tablet z systemem operacyjnym Android. iOS-a używa nieco mniej niż 28%. W 2018 roku 76% Austriaków logowało się w sieci przynajmniej raz w ciągu dnia.

Sposób używania internetu - Austria

Źródło: statista.com

Jak wygląda ścieżka zakupowa użytkownika Internetu w Austrii?

52% konsumentów z Austrii pierwszy kontakt z kupowanym przez Internet produktem ma w sieci, zaś 10% zapoznaje się z nim poprzez reklamę w wyszukiwarce, na poszczególnych witrynach lub w mediach społecznościowych. Porównywanie ofert w internecie to czynność, którą wykonuje aż 49% konsumentów z Austrii. Online do bezpośredniego zakupu offline przygotowuje się natomiast 29% z nich. 41% korzysta z wyszukiwarki podczas podejmowania decyzji o zakupie produktu. 

Najważniejsze platformy Social Media - Austria

Źródło: Hootsuite (dane z 2019 roku)

Jak często Austriacy robią zakupy przez internet w zagranicznych sklepach?

63,4% austriackich internautów robi zakupy online za granicą co najmniej raz w roku. Rzadziej zdarza się to 18,7% z nich, natomiast 14% użytkowników nigdy nie kupiło niczego przez sieć w zagranicznym sklepie. 


Źródło: Eshop World

Jakie marketplace’y i sklepy internetowe są najpopularniejsze w Austrii?

Do najpopularniejszych austriackich sklepów online należą Amazon, Zalando i wielobranżowy Universal. Dużymi e-commerce’ami są również apteka Shop-Apotheke i sprzedający między innymi ubrania i meble Ottoversand. Liderem w kategorii elektronika jest Media Saturn, natomiast największy sklep meblowy należy do XXXL Gruppe. W segmencie modowym świetnie radzi sobie H&M. Warto zauważyć, że spośród pięciu poniżej wskazanych stron aż dwie to marketplace’y, w których swoją ofertę prezentuje wielu sprzedawców.   

Źródło: Ecommercenews.eu

Jakich wyszukiwarek używają Austriacy?

Przytłaczająca większość – aż 94,17% – wybiera w Austrii wyszukiwarkę Google – to w nią należy brać pod uwagę przy optymalizacji sklepu. Bing posiada 3,61% rynku, natomiast DuckDuckGo niespełna 1%.   

Ile wynosi średni czas dostarczenia przesyłki kurierskiej w Austrii?

Przewidywany czas doręczenie do Austrii przesyłki zamówionej w Polsce to zazwyczaj 2 dni robocze.

Jak na austriacki rynek wpłynęła pandemia koronawirusa COVID-19?

Shöpping.at, austriacki marketplace, podał niedawno, że liczba jego użytkowników zwiększyła się od początku pandemii aż czterokrotnie. Zauważono również, że Austriacy zaczęli chętniej kupować sklepach online lokalnych przedsiębiorców – to oczywiście reakcja na restrykcje nałożone na sklepy stacjonarne. Sprzedawcy szukają sposobu na przetrwanie, a użytkownicy chętnie wspierają okoliczne biznesy. Co tydzień do Shöpping.at dołącza około 100 sprzedawców.

Źródło: Hootsuite (dane z 2019 roku)

Dlaczego warto wejść na austriacki rynek e-commerce?

Austriackie prawodawstwo jest nieco korzystniejsze dla sprzedawcy – obowiązuje na przykład 7-dniowy termin zwrotu produktu – w Polsce wynosi on 14 dni. Rynek austriacki jest również silnie związany z rynkiem niemieckim – tak kapitałem, jak i językiem. Wejście ze swoją ofertą do Austrii dla sklepów działających na terenie Niemiec wiązać się będzie z niższym kosztem (przede wszystkim nie są potrzebne tłumaczenia) i powinno być logicznym, kolejnym krokiem w rozwoju e-commerce działającego za naszą zachodnią granicą.

Źródła:
Google Market Finder
Nordtrade.com
Ecommerce news.eu 
Ecommercenews.eu 
Statista.com 
Statista.com 
Ecommercedb.com 
GS Statcounter 
DHL 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij i oceń

Średni rating 0 / 5. Głosowanie 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.