Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Jak w PromoTraffic wykorzystujemy zaawansowane narzędzia w Social Mediach, generujące sprzedaż w ecommerce?

197
Katarzyna Janicka | 12.11.2021

Działania w Social Mediach mogą być zarówno nastawione na bezpośrednią sprzedaż, jak i zwiększanie rozpoznawalności marki.W zależności od naszego celu należy przygotować odpowiednią strategię i plan działania — wliczając w to typy postów, ich grafiki oraz treść.

Jak wygenerować sprzedaż w e-commerce z pomocą mediów społecznościowych? Jakich użyć narzędzi do planowania postów i mierzenia ich skuteczności oraz z jakich narzędzi najczęściej korzystamy w PromoTraffic? Spróbuję udzielić odpowiedzi na te pytania.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie narzędzia towarzyszą na co dzień w pracy Social Media Specialist w PromoTraffic,
  • w jaki sposób najlepiej je wykorzystać,
  • jak z pomocą mediów społecznościowych rozwinąć swój e-commerce.

Social Media oparte o Data Driven w PromoTraffic

Social Media to jedna z części układanki do wspierania sprzedaży e-commerce. Jeżeli oprzemy nasze działania na danych i połączymy kreatywność z podejściem analitycznym, mamy szansę otrzymać najlepsze wyniki. W naszej agencji na co dzień posługujemy się następującymi narzędziami:

Google Analytics

Dzięki użyciu tego narzędzia możemy w łatwy sposób zebrać  podstawowe dane o kupujących w naszym e-commerce, a przez to dostosować do nich sposób naszej komunikacji. Mamy możliwość sprawdzenia m.in  ich wieku, płci czy urządzenia, z jakiego odwiedzają naszą stronę.

Szybko możemy  również sprawdzić, jakie produkty cieszyły się największym zainteresowaniem konsumentów i w ten sposób dobierać artykuły, które będziemy promować z pomocą Social Mediów.

W jaki sposób pomaga to w prowadzeniu Social Media?

Poprzez Google Analytics monitorujemy konwersje last clickowe z kanałów SM oraz sprawdzamy, w jaki sposób poszczególne kanały np. Facebook, Instagram, Tik Tok wspierają sprzedaż.. Możemy porównać, jakie zyski przyniosły działania w mediach społecznościowych w stosunku do całego biznesu i odpowiednio zaplanować komunikację — promując najbardziej wyszukiwane aktualnie produkty oraz te, które były szczególnie popularne w tym samym okresie rok wcześniej. 

Supermetrics

To narzędzie, które towarzyszy specjalistom od social mediów w PromoTraffic każdego dnia i jest źródłem wiedzy odnośnie skuteczności działań, jakie podejmują w swojej pracy. Supermetrics pozwala na zebranie wszystkich interesujących nas danych w formie tabeli w arkuszach Google. Umożliwia to prostą analizę mediów społecznościowych takich jak: Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, Pinterest i Twitter.

W naszej agencji najczęściej monitorujemy: wskaźniki dotyczące zasięgu z podziałem na zasięg płatny, organiczny i viralowy, wskaźniki odnośnie zaangażowania, liczby reakcji oraz polubień strony.

supermetric - statystyki.

 

Z pomocą tego narzędzia możemy też poznać najbardziej angażujące posty na przestrzeni wybranego czasu oraz sprawdzić, jak zmieniają się wydatki na reklamy i jakie przynoszą efekty. Dzięki temu możemy optymalizować komunikację i precyzyjnie docierać do konwertującej grupy odbiorców.

W jaki sposób pomaga to w prowadzeniu Social Media?

Pozwala to na zaplanowanie skutecznych działań — pomagając w wyborze typu postów. Sugeruje również czy komunikacja jest skuteczna — poprzez wskazanie poziomu zasięgu i zaangażowania. Wysoki zasięg sugeruje, że docieramy do nowych, potencjalnych klientów, a duże zaangażowanie pokazuje, że content profilu jest trafiony. Dzięki danym analitycznym łatwo określić, które posty były bardziej skuteczne niż inne, a więc w jaki sposób powinna wyglądać komunikacja.

NapoleonCat

Jest to narzędzie przydatne w codziennej pracy, gdyż pozwala na planowanie postów i udostępnianie ich klientom w formie harmonogramu. Tak zaplanowane posty będą automatycznie udostępniane na profilach klientów o wyznaczonej dacie i godzinie. 

Przede wszystkim jednak jest to narzędzie pozwalające na tworzenie dokładnych raportów z działań prowadzonych na Facebooku czy Instagramie. Na utworzonym raporcie mamy okazję prześledzić wskaźniki takie jak: 

  • Zasięgi, jakie wygenerowały posty,
  • Zaangażowanie użytkowników — w tym najbardziej oddani fani,
  • Efektywność publikacji treści — takie jak najbardziej angażujące dni i godziny publikacji,
  • Demografia fanów
  • Najbardziej angażujące posty.

Dzięki takiej wiedzy możemy jeszcze lepiej planować treści i wzorować się na tych, które osiągnęły najlepsze wyniki. Pozwala to również na usprawnienie komunikacji z klientem.

narzędzia do social media - screen statystyk

W jaki sposób pomaga to w prowadzeniu Social Media?

Dzięki temu narzędziu skutecznie optymalizujemy komunikację, by osiągać cele zasięgowe i sprzedażowe. Pomaga to także w przystępnej formie zobrazować wyniki klientom.

Podsumowując

Dzięki codziennej pracy z Google Analytics, Supermetrics i NapolenCat mamy okazję połączyć naszą kreatywność z realnymi i mierzalnymi wynikami. Nie opieramy się na przeczuciu, ale na danych zbieranych w trakcie prowadzenia profili. Pozwala to na budowanie wysokich zasięgów, a przez to docieranie do większej liczby klientów, którzy będą chętni do zakupu produktów promowanych na stronie. Zwiększamy też świadomość marki, a co za tym idzie — zwielokrotniamy prawdopodobieństwo, że konsument markę zapamięta i odwiedzi jej stronę w przyszłości.

Katarzyna Janicka

Social Media Specialist w PromoTraffic.

Ukończyła studia na kierunku graficznym, więc w pracy realizuje się pod względem kreatywnym i estetycznym. Na co dzień pasjonatka piesków, kryminałów i wypieków.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Pobierz bezpłatny e-book

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.