Home Blog Jak w PromoTraffic wykorzystujemy zaawansowane narzędzia w Social Mediach, generujące sprzedaż w ecommerce?

Jak w PromoTraffic wykorzystujemy zaawansowane narzędzia w Social Mediach, generujące sprzedaż w ecommerce?

Czas czytania : 3 min
12 listopada 2021

Działania w Social Mediach mogą być zarówno nastawione na bezpośrednią sprzedaż, jak i zwiększanie rozpoznawalności marki.W zależności od naszego celu należy przygotować odpowiednią strategię i plan działania — wliczając w to typy postów, ich grafiki oraz treść.

Jak wygenerować sprzedaż w e-commerce z pomocą mediów społecznościowych? Jakich użyć narzędzi do planowania postów i mierzenia ich skuteczności oraz z jakich narzędzi najczęściej korzystamy w PromoTraffic? Spróbuję udzielić odpowiedzi na te pytania.

Z tego artykułu dowiesz się:

Social Media oparte o Data Driven w PromoTraffic

Social Media to jedna z części układanki do wspierania sprzedaży e-commerce. Jeżeli oprzemy nasze działania na danych i połączymy kreatywność z podejściem analitycznym, mamy szansę otrzymać najlepsze wyniki. W naszej agencji na co dzień posługujemy się następującymi narzędziami:

Google Analytics

Dzięki użyciu tego narzędzia możemy w łatwy sposób zebrać  podstawowe dane o kupujących w naszym e-commerce, a przez to dostosować do nich sposób naszej komunikacji. Mamy możliwość sprawdzenia m.in  ich wieku, płci czy urządzenia, z jakiego odwiedzają naszą stronę.

Szybko możemy  również sprawdzić, jakie produkty cieszyły się największym zainteresowaniem konsumentów i w ten sposób dobierać artykuły, które będziemy promować z pomocą Social Mediów.

W jaki sposób pomaga to w prowadzeniu Social Media?

Poprzez Google Analytics monitorujemy konwersje last clickowe z kanałów SM oraz sprawdzamy, w jaki sposób poszczególne kanały np. Facebook, Instagram, Tik Tok wspierają sprzedaż.. Możemy porównać, jakie zyski przyniosły działania w mediach społecznościowych w stosunku do całego biznesu i odpowiednio zaplanować komunikację — promując najbardziej wyszukiwane aktualnie produkty oraz te, które były szczególnie popularne w tym samym okresie rok wcześniej. 

Supermetrics

To narzędzie, które towarzyszy specjalistom od social mediów w PromoTraffic każdego dnia i jest źródłem wiedzy odnośnie skuteczności działań, jakie podejmują w swojej pracy. Supermetrics pozwala na zebranie wszystkich interesujących nas danych w formie tabeli w arkuszach Google. Umożliwia to prostą analizę mediów społecznościowych takich jak: Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, Pinterest i Twitter.

W naszej agencji najczęściej monitorujemy: wskaźniki dotyczące zasięgu z podziałem na zasięg płatny, organiczny i viralowy, wskaźniki odnośnie zaangażowania, liczby reakcji oraz polubień strony.

supermetric - statystyki.

 

Z pomocą tego narzędzia możemy też poznać najbardziej angażujące posty na przestrzeni wybranego czasu oraz sprawdzić, jak zmieniają się wydatki na reklamy i jakie przynoszą efekty. Dzięki temu możemy optymalizować komunikację i precyzyjnie docierać do konwertującej grupy odbiorców.

W jaki sposób pomaga to w prowadzeniu Social Media?

Pozwala to na zaplanowanie skutecznych działań — pomagając w wyborze typu postów. Sugeruje również czy komunikacja jest skuteczna — poprzez wskazanie poziomu zasięgu i zaangażowania. Wysoki zasięg sugeruje, że docieramy do nowych, potencjalnych klientów, a duże zaangażowanie pokazuje, że content profilu jest trafiony. Dzięki danym analitycznym łatwo określić, które posty były bardziej skuteczne niż inne, a więc w jaki sposób powinna wyglądać komunikacja.

NapoleonCat

Jest to narzędzie przydatne w codziennej pracy, gdyż pozwala na planowanie postów i udostępnianie ich klientom w formie harmonogramu. Tak zaplanowane posty będą automatycznie udostępniane na profilach klientów o wyznaczonej dacie i godzinie. 

Przede wszystkim jednak jest to narzędzie pozwalające na tworzenie dokładnych raportów z działań prowadzonych na Facebooku czy Instagramie. Na utworzonym raporcie mamy okazję prześledzić wskaźniki takie jak: 

Dzięki takiej wiedzy możemy jeszcze lepiej planować treści i wzorować się na tych, które osiągnęły najlepsze wyniki. Pozwala to również na usprawnienie komunikacji z klientem.

narzędzia do social media - screen statystyk

W jaki sposób pomaga to w prowadzeniu Social Media?

Dzięki temu narzędziu skutecznie optymalizujemy komunikację, by osiągać cele zasięgowe i sprzedażowe. Pomaga to także w przystępnej formie zobrazować wyniki klientom.

Podsumowując

Dzięki codziennej pracy z Google Analytics, Supermetrics i NapolenCat mamy okazję połączyć naszą kreatywność z realnymi i mierzalnymi wynikami. Nie opieramy się na przeczuciu, ale na danych zbieranych w trakcie prowadzenia profili. Pozwala to na budowanie wysokich zasięgów, a przez to docieranie do większej liczby klientów, którzy będą chętni do zakupu produktów promowanych na stronie. Zwiększamy też świadomość marki, a co za tym idzie — zwielokrotniamy prawdopodobieństwo, że konsument markę zapamięta i odwiedzi jej stronę w przyszłości.

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij i oceń

Średni rating 0 / 5. Głosowanie 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?