Certyfikowany partner Google - co to właściwie oznacza?
Google Partners to program stworzony przez Google dla agencji reklamowych i specjalistów PPC.
Obecnie Google umożliwia agencjom zdobycie dwóch poziomów certyfikacji: Google Partner oraz Google Partner Premium (ang. Google Partner Premier). Partnerem Premium zostają agencje, które przodują pod względem wydatków oraz które spełniły dodatkowe wymagania w zakresie certyfikatów, oraz wyników.
Agencje biorące udział w programie muszą wcześniej spełnić szereg wymagań stawianych przez Google, o których przeczytasz w dalszej części artykułu.
Certyfikowany partner Google - jakie kryteria należy spełnić?
Podstawowym kryterium jest zdobycie przez pracowników certyfikatów Google Ads, które oferowane są osobom które biegle poruszają się po świecie Google Ads. Aby zostać certyfikowanym specjalistą, należy zdać dwa darmowe testy (podstawowy oraz zaawansowany) udostępnione na platformie Google Academy for Ads (https://landing.google.com).
Testy certyfikacyjne Google Ads to:
● Podstawy Google Ads - sprawdzający umiejętności na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym, a także sprawdzone metody optymalizacji oraz zarządzania kampaniami Google Ads.
● Reklama w sieci wyszukiwania - sprawdzający podstawowe i zaawansowane umiejętności z tworzenia, pomiaru oraz optymalizacji kampanii reklam w sieci wyszukiwania.
● Reklama w sieci reklamowej - sprawdzający podstawowe i zaawansowane umiejętności z tworzenia, pomiaru oraz optymalizacji kampanii reklam w sieci reklamowej.
● Reklama mobilna - sprawdzający podstawowe i zaawansowane umiejętności z tworzenia, pomiaru oraz optymalizacji reklam mobilnych - w październiku 2019 r. specjalizacja ta zostanie wycofana.
● Reklama wideo - sprawdzający podstawowe i zaawansowane umiejętności z tworzenia, pomiaru oraz optymalizacji kampanii wideo.
● Reklama w Zakupach Google - sprawdzający umiejętności na poziomie podstawowym i zaawansowanym, takie jak tworzenie konta Merchant Center i feedu produktowego oraz tworzenie kampanii produktowych.
Wydatki na kontach Google Ads
Kolejnym kryterium są wydatki na kontach Google Ads, które należą do agencji. Łącznie wydatki na reklamę muszą przekroczyć 10 000 USD w ciągu ostatnich 90 dni. Dzięki temu Google ma pewność, że działa z doświadczoną agencją, która już posiada swoją bazę klientów.
Wyniki firmy
Konta Google Ads należące do agencji oceniane są także pod kątem uzyskiwanych wyników.
Analizowane są takie aspekty jak:
● wzrost przychodów klientów,
● utrzymanie klientów,
● ogólny wzrost przychodów,
● wzrost liczby reklamodawców.
Wymagane jest także, aby na swoim koncie agencja miała wydatki z co najmniej 12 miesięcy.
Google Partner czy Google Partner Premium?
Na obu poziomach certyfikacji należy spełnić podobne wymagania, jednak dla Google Partner Premium są one bardziej wyśrubowane. Poniżej podstawowe różnice:
Kryteria | Status Partnera | Status Partnera Premium |
Certyfikacja |
Jeden pracownik posiadający certyfikat Google Ads. | Dwóch pracowników posiadających certyfikat Google Ads. |
Wydatki | Wydatki na reklamę w wysokości 40 tys. zł w okresie 90 dni na wszystkich zarządzanych kontach. |
Osiągnięcie wyższego progu wydatków na wszystkich zarządzanych kontach |
Korzyści z posiadania agencji w programie Google Partner
Agencje ze statusem Google Partner mogą korzystać z wielu dodatkowych przywilejów tj. szkoleń, konkursów, wydarzeń branżowych czy lepszego wsparcia technicznego.
● szkolenia dla specjalistów oraz agencji
Cyklicznie przez Google organizowany jest szereg szkoleń, dzięki którym specjaliści są na bieżąco z obecnymi trendami oraz możliwościami promocji w Google Ads.
Ostatnio jedna z naszych specjalistek pojechała na Conversion Summit do Dublina, gdzie szkoliła się z metod zwiększania konwersji na stronach.
Ponadto Promotraffic jako jedna z 33 agencji z regionu CEE bierze udział w programie Google Elevator, dzięki któremu przez 6 miesięcy intensywnie pracujemy nad automatyzacją, optymalizacją oraz skanowaniem procesów agencji.
● szkolenia dla klientów
Program Partner to nie tylko szkolenia dla agencji. Google dobrze wie, że bez klientów nie jesteśmy w stanie dużo zdziałać, dlatego w ostatnim czasie duży nacisk kładzie także na ich szkolenie.
W lipcu razem z Google zorganizowaliśmy event Google&Promotraffic Export Agency. Poruszaliśmy na nim przede wszystkim zagadnienia dotyczące internacjonalizacji oraz eksportu na rynki zagraniczne. Nasi klienci poznali obecne trendy oraz zostali przeszkoleni z narzędzi do planowania ekspansji na inne rynki. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz artykuł na ten temat: Jak w procesie internacjonalizacji Google może nam pomóc?
● nowości na kontach
Google Ads to platforma, która ciągle się zmienia. Z miesiąca na miesiąc dochodzą coraz to nowe funkcjonalności. Jako certyfikowana agencja mamy do nich szybciej dostęp niż pozostali. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyprzedzić konkurencję.
Obecnie testujemy takie rozwiązania jak Gallery Ads czy Smart Bidding Seasonality Controls. Jeśli jesteś ciekawy nowości, to śledź naszego bloga - na bieżąco opisujemy na nim nowe funkcje w Google Ads.
● support techniczny
Ostatnim aspektem jest na pewno pomoc techniczna. Dzięki bliższej współpracy z Google możemy szybciej rozwiązać problemy dotyczące kont, które niekiedy wydają się nie do rozwiązania. Nasi opiekunowie dbają o to, abyśmy mieli dostęp do ich najlepszych specjalistów.
Magdalena Majewska
Head of Display & Programmatic
Head of PPC PromoTraffic. Prowadzi własne projekty i pomaga działowi osiągać jak najlepsze efekty. Od Erasmusa zakochana w Szwecji (co bezpośrednio przekłada się na miłość do tamtejszego jedzenia, bez którego nie wyobraża sobie świąt i uwielbienie dla skandynawskich kryminałów). Kolekcjonuje kolczyki i zegarki, a po każdym sezonie „Gry o Tron” stwierdza z pełnym przekonaniem, że „książka była lepsza”.
Zobacz wszystkie artykuły tego autora