Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

SEO

Featured Snippets – czym są i jak udało się je osiągnąć dla e-zikoapteka.pl

5 min 554
PromoTraffic | 06.10.2017

Czym są Featured Snippets?

Featured Snippets, to fragmenty tekstu (np. opisu kategorii/artykułu), które według Google najlepiej odpowiadają na zapytanie użytkownika. Wyświetlany jest on tuż nad pierwszym organicznym wynikiem w postaci ramki. Oprócz fragmentu tekstu pojawia się także link do strony, z której został on zaciągnięty, czasem także grafika, np.:czym jest featured snippets

Dlaczego warto starać się o Featured Snippets?

→ Podpowiedź w postaci Featured Snippets pojawia się tuż za płatnymi reklamami i przed pierwszym wynikiem organicznym, co sprawia, że jest ona widoczna dla użytkownika już na pierwszym ekranie → Forma, w jakiej jest wyświetlany ten wynik (ramka + często grafika) jest bardziej atrakcyjna i przykuwa wzrok użytkownika → Oba powyższe punkty sprawiają, że użytkownik częściej klika w przedstawioną mu podpowiedź, co wpływa na wzrost CTR, a w przypadku sklepu internetowego ma szansę przełożyć się także na wzrost sprzedaży.  

Jaki jest przepis na Featured Snippets?

Do końca niestety nie wiadomo, jakie kryteria Google bierze pod uwagę przy wyborze strony, z której zaciągnie treść w postaci podpowiedzi. Samo Google nie chce zdradzić, jaki jest przepis na Featured Snippets: JakMogęŹródło: https://support.google.com/webmasters/answer/6229325?hl=pl-PL   → To, co na pewno ma ogromne znaczenie, to użyteczność opisu/artykułu, który zawiera odpowiedź na pytanie zadane przez użytkownika. → Największe szanse na wyróżnienie w Featured Snippets mają strony będące już w TOP5 wyników na dane zapytanie. Warto więc starać się o jak najwyższe pozycje swojej witryny. → Ważne jest także, by w kodzie strony nie znajdował się zapis mówiący o blokowaniu Featured Snippets:  

<meta name="googlebot" content="nosnippet">

Powyższy fragment kodu skutecznie blokuje pojawienie się Twojej witryny w podpowiedziach przedstawianych przez Google. → Najczęściej w Featured Snippet pojawiają się fragmenty artykułów odpowiadających na pytania co?, dlaczego?, jak? – czyli odpowiedzi na zapytania związane z poradnikami. Jeśli więc prowadzisz bloga lub poradnik, zastanów się czy w artykułach, które publikujesz, użytkownicy znajdują odpowiedzi na pytania, które związane są z tematyką wpisu.

Featured Snippets – case study dla e-zikoapteka.pl

Mamy jednak case study, w którym w Featured Snippets pokazała się lista produktów dostępnych w jednej z kategorii apteki internetowej e-zikoapteka.pl, która jest naszym klientem. Kategoria „Lekarstwa na ból gardła” (http://www.e-zikoapteka.pl/lekarstwa-na-bol-gardla.html) w aptece e-Ziko pokazała się jako podpowiedź na frazę „leki na ból gardła” (880 wyszukań miesięcznie!): leki na ból gardła   Od momentu pojawienia się kategorii www.e-zikoapteka.pl/lekarstwa-na-bol-gardla.html w podpowiedzi Google (początek września 2017) obserwujemy znaczny wzrost kliknięć w ten adres: wzrost kliknięć

Źródło: Google Search Console, zakres dat: 01.08-30.09.2017

Widoczny jest także wzrost ruchu organicznego:

organic - wzrost

Źródło: Google Analytics, zakres dat: 01.08-30.09.2017

  Warto dodać także, że wzrosty te mogą być powiązane również z naturalnym zainteresowaniem lekami na ból gardła w sezonie grypowym. Jednak wystąpienie tej kategorii produktów w Featured Snippets znacznie wzmocniło ruch i konwersję w porównaniu do poprzedniego roku. W porównaniu do tego samego okresu z roku 2016, kiedy strona kategorii nie była pokazywana w Featured Snippets, liczba organicznych wejść wzrosła o 237%!

organic - porównanie

Źródło: Google Analytics, zakres dat: 01.08-30.09.2016 do 01.08-30.09.2017

Jak widać, potencjał optymalizacji SEO na stronie kategorii www.e-zikoapteka.pl/lekarstwa-na-bol-gardla.html nie jest jeszcze w 100% wykorzystany (cały czas pracujemy nad tym :) ), jednak przy zastosowaniu elementów, które wymieniłam w pierwszej części tego wpisu, udało się zdobyć Featured Snippets nawet dla strony, która nie jest poradnikiem. Od kilku dni Google pokazuje w Featured Snippets aptekę e-Ziko także na frazy: "Tabletki na pamięć" (1300 wyszukań/mc): tabletki na pamięć"Leki na grypę" (1600 wyszukań/mc): leki na grypę"Biotebal cena" (6600 wyszukań/mc):

biotebal cena

W związku z tym, że wyniki te pojawiły się dopiero kilka dni temu, dane na temat klikalności i CTR są przez nas jeszcze zbierane. A czy Wy macie jakieś case study dotyczące Featured Snippets, którymi możecie się podzielić? Zachęcamy do dyskusji!

PromoTraffic

PromoTraffic

Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie – w oczekiwaniu na nowe teksty polecamy przejrzeć nasze archiwum!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.