Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Gdy piszesz, ale nikt nie czyta. Rozwiązaniem może być audyt bloga

5 min 742
Magdalena Mróz | 24.10.2019

Chcesz poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce Google, więc zaczynasz pisać bloga. Pomysły przychodzą same, swoje treści wzbogacasz o elementy graficzne. Robisz wszystko tak, jak każe Ci mnóstwo poradników znalezionych w Internecie, ale nie widzisz rezultatów. W takim przypadku warto zrobić krok w tył – przeanalizuj swoje dotychczasowe działania.

Pomoże Ci w tym audyt contentowy bloga. Jak go zrobić? Dlaczego warto się tym zająć? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w poniższym artykule. 

Dlaczego warto przeprowadzić audyt strony blogowej? 

Analiza treści na blogu odpowiada na pytanie jak wzbogacić i usprawnić stronę, aby poprawić wrażenia użytkownika poznającego Twój produkt bądź usługę. Im doświadczenia potencjalnego klienta są lepsze, tym większa szansa na to, że zamówi Twój produkt czy usługę.

Wpisy na blogu to nie wszystko

Nie warto ograniczać się tylko do analizy treści. Blog to o wiele więcej – tworzą go kategorie tematyczne, rozbudowana część graficzna (zdjęcia, infografiki, wideo, podcasty wykorzystywane we wpisach) oraz układ strony (tu powoli wchodzimy w zagadnienia User Experience – również bardzo istotne dla bloga). Duże znaczenie ma również regularność dodawania wpisów. 

Audyt contentowy strony blogowej składa się z 5 elementów

Przy przeprowadzaniu analizy contentowej strony blogowej weź pod uwagę poniższe parametry. 

#1 Regularność wpisów
 Zadaj sobie pytanie jak często publikujesz na swoim blogu. Czy wpisy są regularne? Użytkownik odwiedzający Twój blog może spodziewać się następnego postu?

#2 Kategorie tematyczne
Czy wpisy blogowe są podzielone na kategorie tematyczne?

#3 Grafiki
Czy grafiki umieszczone we wpisach są z nimi spójne tematycznie? Czy mają odpowiednią rozdzielczość, która nie utrudnia nawigacji na stronie? 

#4 Ocena wpisu
 Wpis blogowy oceń według ogólnych zasad webwritingu – reguł, dzięki którym tworzy się internetowe treści. O jakich konkretnie mowa?
•    Zwięzłość, rzeczowość, użyteczność – Czy tekst, który napisałeś, może się komuś do czegoś przydać? Jak szybko przeczytałeś swój wpis? Czy zawarłeś w nim wszystkie odpowiedzi na pytania zawarte w nagłówkach oraz tytule? 
•    Przejrzystość - Czy tekst został podzielony na akapity? Jeden akapit powinien mieć nie więcej niż 6 linijek tekstu. Czy wpis ma wyraźnie zaznaczone tytuł i śródtytuły (H1, H2, H3)? Czy tekst posiada wyliczenia, cytaty, jest przedzielony zdjęciami? Z zasady im dłuższy tekst tym tych ,,ciekawostek” powinno być więcej.
•    Czytelność – Czy wpis posiada dobrze dobrany kolor fontu i tła? Najłatwiej czyta się ciemne litery na jasnym tle. Czy font jest właściwie dopasowany? Czcionka powinna być bezszeryfowa o rozmiarze 12-14 pkt. Czy wpis jest napisany prostymi, krótkimi zdaniami? Jedno zdanie powinno mieć około 10-20 słów. 
•    Hipertekstowość - Czy tekst posiada linki wewnętrzne? Czy linki są wyróżnione? Kolorem, boldem, interlinią? Czy tekst posiada dodatkowe materiały (pliki PDF do pobrania , infografiki, zdjęcia)?

•    Konwersacyjność - Czy post jest napisany w stronie czynnej? Na przykład: ,,Kupiłem pyszną bułkę.” zamiast ,,Pyszna bułka została przeze mnie kupiona.”. Czy tekst napisany jest w drugiej osobie liczby pojedynczej? Na przykład: ,,W naszym sklepie znajdziesz duży wybór produktów.”. Czy wpis jest napisany językiem korzyści, które użytkownik dostanie po zakupieniu Twojego produktu? Na przykład: ,,Zainwestuj w nasz produkt, ponieważ dzięki niemu Twoja podróż stanie się bardziej komfortowa.”. Czy wpis blogowy ma wyraźnie zaznaczone zwroty CTA (call to action)? Na przykład: ,,Sprawdź nasze nowe produkty”, ,,Zrób to z razem z nami”, ,,Przetestuj nasze rozwiązania.”. 

•    Poprawność językowa – Czy wpis jest napisany poprawną polszczyzną? Nie zawiera błędów interpunkcyjnych, językowych, ortograficznych?

#5 Układ strony 
Czy rozmieszczenie elementów na stronie bloga pozwala na swobodną nawigację? Nie tylko na komputerze stacjonarnym czy laptopie (desktopie), ale także na telefonie (mobile)? 

Podejdź do sprawy kompleksowo

Audyt contentowy może przynieść odpowiedź na pytanie ,,dlaczego nikt nie czyta moich wpisów blogowych?”, ale warto podejść do sprawy kompleksowo – dlatego nasi specjaliści Promotraffic wykonują także audyt związany ze stopniem optymalizacji serwisu pod względem SEO oraz analizę kanałów social mediowych.

Podsumowanie

Rzetelnie przeprowadzony audyt contentowy stanowi wartość dodaną – dla Twoich obecnych oraz przyszłych klientów. Jeśli dodasz do niego analizę SEO wraz z social media, Twoja szansa na sukces znacząco wzrasta! Dzięki specjalistom Promotraffic osiągniesz go szybciej niż myślisz. Wypełnij brief i dołącz do nas – agencji napędzanej nowoczesną technologią dla e-commerce.
 

Magdalena Mróz

SEO Content Specialist

W Krakowie zaczynała jako dziennikarka radiowa, prasowa, redaktorka - wolny strzelec. W PromoTraffic pracuje od 2018 roku. Na początku zajmowała się copywritingiem, później content marketingiem. Obecnie na stanowisku SEO Content Specialist prowadzi oraz rozwija zespół copywriterski, jest redaktorką, korektorką, a także buduje doświadczenie w branży SEO i UX. Interesuje się modą, psychologią ludzi oraz zwierząt. W wolnym czasie zajmuje się swoimi kotkami (Maniusiem i Felkiem), ćwiczy trójbój i inne sporty siłowe, ogląda seriale, filmy czy musicale oraz wszystkie inne odrealnione, nierzeczywiste dzieła współczesności (nawet filmy klasy B).

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.