Działania w Social Mediach mogą być zarówno nastawione na bezpośrednią sprzedaż, jak i zwiększanie rozpoznawalności marki.W zależności od naszego celu należy przygotować odpowiednią strategię i plan działania — wliczając w to typy postów, ich grafiki oraz treść.
Jak wygenerować sprzedaż w e-commerce z pomocą mediów społecznościowych? Jakich użyć narzędzi do planowania postów i mierzenia ich skuteczności oraz z jakich narzędzi najczęściej korzystamy w PromoTraffic? Spróbuję udzielić odpowiedzi na te pytania.
Z tego artykułu dowiesz się:
Social Media to jedna z części układanki do wspierania sprzedaży e-commerce. Jeżeli oprzemy nasze działania na danych i połączymy kreatywność z podejściem analitycznym, mamy szansę otrzymać najlepsze wyniki. W naszej agencji na co dzień posługujemy się następującymi narzędziami:
Dzięki użyciu tego narzędzia możemy w łatwy sposób zebrać podstawowe dane o kupujących w naszym e-commerce, a przez to dostosować do nich sposób naszej komunikacji. Mamy możliwość sprawdzenia m.in ich wieku, płci czy urządzenia, z jakiego odwiedzają naszą stronę.
Szybko możemy również sprawdzić, jakie produkty cieszyły się największym zainteresowaniem konsumentów i w ten sposób dobierać artykuły, które będziemy promować z pomocą Social Mediów.
W jaki sposób pomaga to w prowadzeniu Social Media?
Poprzez Google Analytics monitorujemy konwersje last clickowe z kanałów SM oraz sprawdzamy, w jaki sposób poszczególne kanały np. Facebook, Instagram, Tik Tok wspierają sprzedaż.. Możemy porównać, jakie zyski przyniosły działania w mediach społecznościowych w stosunku do całego biznesu i odpowiednio zaplanować komunikację — promując najbardziej wyszukiwane aktualnie produkty oraz te, które były szczególnie popularne w tym samym okresie rok wcześniej.
To narzędzie, które towarzyszy specjalistom od social mediów w PromoTraffic każdego dnia i jest źródłem wiedzy odnośnie skuteczności działań, jakie podejmują w swojej pracy. Supermetrics pozwala na zebranie wszystkich interesujących nas danych w formie tabeli w arkuszach Google. Umożliwia to prostą analizę mediów społecznościowych takich jak: Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, Pinterest i Twitter.
W naszej agencji najczęściej monitorujemy: wskaźniki dotyczące zasięgu z podziałem na zasięg płatny, organiczny i viralowy, wskaźniki odnośnie zaangażowania, liczby reakcji oraz polubień strony.
.
Z pomocą tego narzędzia możemy też poznać najbardziej angażujące posty na przestrzeni wybranego czasu oraz sprawdzić, jak zmieniają się wydatki na reklamy i jakie przynoszą efekty. Dzięki temu możemy optymalizować komunikację i precyzyjnie docierać do konwertującej grupy odbiorców.
W jaki sposób pomaga to w prowadzeniu Social Media?
Pozwala to na zaplanowanie skutecznych działań — pomagając w wyborze typu postów. Sugeruje również czy komunikacja jest skuteczna — poprzez wskazanie poziomu zasięgu i zaangażowania. Wysoki zasięg sugeruje, że docieramy do nowych, potencjalnych klientów, a duże zaangażowanie pokazuje, że content profilu jest trafiony. Dzięki danym analitycznym łatwo określić, które posty były bardziej skuteczne niż inne, a więc w jaki sposób powinna wyglądać komunikacja.
Jest to narzędzie przydatne w codziennej pracy, gdyż pozwala na planowanie postów i udostępnianie ich klientom w formie harmonogramu. Tak zaplanowane posty będą automatycznie udostępniane na profilach klientów o wyznaczonej dacie i godzinie.
Przede wszystkim jednak jest to narzędzie pozwalające na tworzenie dokładnych raportów z działań prowadzonych na Facebooku czy Instagramie. Na utworzonym raporcie mamy okazję prześledzić wskaźniki takie jak:
Dzięki takiej wiedzy możemy jeszcze lepiej planować treści i wzorować się na tych, które osiągnęły najlepsze wyniki. Pozwala to również na usprawnienie komunikacji z klientem.
W jaki sposób pomaga to w prowadzeniu Social Media?
Dzięki temu narzędziu skutecznie optymalizujemy komunikację, by osiągać cele zasięgowe i sprzedażowe. Pomaga to także w przystępnej formie zobrazować wyniki klientom.
Dzięki codziennej pracy z Google Analytics, Supermetrics i NapolenCat mamy okazję połączyć naszą kreatywność z realnymi i mierzalnymi wynikami. Nie opieramy się na przeczuciu, ale na danych zbieranych w trakcie prowadzenia profili. Pozwala to na budowanie wysokich zasięgów, a przez to docieranie do większej liczby klientów, którzy będą chętni do zakupu produktów promowanych na stronie. Zwiększamy też świadomość marki, a co za tym idzie — zwielokrotniamy prawdopodobieństwo, że konsument markę zapamięta i odwiedzi jej stronę w przyszłości.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.