...
Home Blog Kreatywny Content Marketing – niestandardowe rozwiązanie dla Twojej marki

Kreatywny Content Marketing – niestandardowe rozwiązanie dla Twojej marki

Nie ważne, jak zaczniemy ten artykuł – pierwszy akapit nie spełni Twoich oczekiwań. Dlaczego? Ponieważ w XXI wieku, w czasach totalnej cyfryzacji, kreatywności wylewającej się z internetu oraz w związku z nieszablonowymi rozwiązaniami, które czasem idą o krok za daleko, będziesz oczekiwać bomy. Czy nie mamy racji? 

Kreatywny Content Marketing to nie tylko treść! To synergia działań – słowa pisanego, kreacji graficznej czy audiowizualnej, połączenia kanałów, ale przede wszystkim – pomysłu. Na czym polega kreatywny content marketing? Poświęć chwilę na przeczytanie naszego tekstu! 

Z tego artykułu dowiesz się:

Dlaczego kreatywny content marketing to krok w dobrą stronę?

Konkurencja wiecznie siedzi nam na ogonie. Nie sposób się od niej opędzić. Każdy szuka złotego środka, jak ugryźć kawałek tortu z ze swojej branży. A co jeśli Ci powiem, że to nie będzie mały skromny kawałek na diecie, a duża porcja ciasta, jak u babci? No właśnie, jesteśmy tu po to, aby podpowiedzieć Ci, jak tego dokonać. 

Jak już pewnie niejednokrotnie słyszałeś, przez kolejne 5 lat będzie nam dumnie przyświecać hasło BRAND. Co oznacza to w praktyce? Marki, posiadające silny brand, będą liczyły się bardziej niż dotychczas. Pewnie zauważyłeś, że przez ostatnie lata Twoje podejście do robienia zakupów lekko się zmieniło? Według najnowszych danych nie tylko cena będzie decydować o zakupie produktów, ale także szereg innych czynników. Jak więc wybić się na tle konkurencji? Pomoże Ci w tym kreatywny content marketing. 

Dobrze zaplanowana i przemyślana forma kreatywnego content marketingu pozwoli Ci zwrócić uwagę na Twoją markę. To klucz do wzrostu rozpoznawalności brandu oraz zaangażowania wokół niej. Gdybyśmy mogli przedstawić to schematami użytkownika, możemy pokusić się o sformułowanie, że standardowy content np. w postaci reklamy, to złapanie użytkownika na przypadkową randkę – w tym przypadku zakup produktu / usługi. Kupujący wszedł na stronę, dokonał zakupu i jego historia z Twoją marką w tym momencie dobiegła końca. Kreatywny content marketing to nie tylko chwilowe zauroczenie. To miłość – lojalność, zaangażowanie i ciepłe skojarzenia, które sprawią, że użytkownik nie tylko wróci po Twoją markę wielokrotnie, ale także poleci ją innym. Fajnie, prawda? Pewnie też tak chcesz.

Jak w takim razie rozpoznać kreatywny content marketing?

W takim razie ile marek znasz, które urzekły Cię tymi cechami? Zastanów się szczerze i odpowiedz na to pytanie.

Jak stworzyć kreatywny content marketing dla swojej marki? 

Każdy chce tworzyć kreatywny content marketing, ale nie każdy wie jak. No cóż, aby stworzyć koncepcję szytą na miarę Twojej marki, trzeba się chwilę pogłowić. Mamy jednak kilka rad, które pozwolą Ci ruszyć z miejsca. Ciekawość? Zostań więc z nami do końca. 

Jeśli nie chcesz już tworzyć sztampowych tekstów i kampanii, które przynoszą marne skutki, swoją pracę nad kreatywną formą marketingu rozpocznij od… rozpisania celu. Zastanów się, co jest Twoim celem i wyznacz KPI, które pozwoli Ci sprecyzować nieco pracę nad Twoim pomysłem. Oczywiście, możesz stworzyć koncepcję, która będzie działała synergicznie na cały biznes, ale mimo wszystko każdy z tych etapów należy przemyśleć oddzielnie. Przykładowo działania dotyczące kampanii na ocieplenie wizerunku marki, sprzedaż czy rozpoznawalność będzie nieco inna w swoich działaniach. Zastanów się, co jest Twoim priorytetem i rozpisz poszczególne KPI w postaci wzrostu procentowego, np. wskaźników odnoszących się do rozpoznawalności marki, wzrostu zasięgu, zaangażowania, wejść na stronę czy też innych parametrów, na których Ci zależy. Rozpisz swoje działania na poszczególne cele miesięczne, kwartalne oraz roczne. Po zakończonej akcji przeanalizuj swoje działania i wyciągnij wnioski. W taki sposób będziesz w stanie czuwać nad wynikami, analizować je i odpowiednio modyfikować, już w trakcie trwania Twoich działań.

Drugim punktem jest dokładna analiza grupy docelowej. Czy na pewno znasz ją dobrze? Zastanów się, jakie problemy mają Twoi potencjalni klienci. Jakie wyróżniają ich cechy i co możesz powiedzieć o ich psychografii? Dogłębne rozpoznanie swojej grupy docelowej może pomóc Ci w opracowaniu kreatywnej formy marketingu. Jeśli nie znasz swojej grupy docelowej, możesz popełnić duże faux-pas, które odbije się brakiem efektywności lub – w najgorszym przypadku – negatywnym oddźwiękiem Twojego marketingu. Dogłębne poznanie swojej grupy docelowej, pozwoli Ci stworzyć koncepcję szytą na miarę potrzeb Twojego odbiorcy. Często można spotkać marki, które co prawda wiedzą, w jakim wieku i jakiej płci są ich odbiorcy, ale niestety nie wiedzą już, jakie zachowania wyróżniają ich, jako ludzi. A uwierz, każda grupa docelowa ma swój pierwiastek wspólny, co doskonale pokazują badania. W celu poznania swojej grupy docelowej zachęcamy do skorzystania z naszej usługi – analizy grupy docelowej Target Grup Index. Nasza usługa odpowie na wszystkie nurtujące Was pytania, a także da zalążek tego, w jaką stronę podążać ze swoim content marketingiem! 

Masz już cele i znasz swoją grupę docelową? Teraz czas na analizę konkurencji. Zapoznaj się z benchmarkami z rynku. Sprawdź dokładnie swoich konkurentów oraz działania, które podejmowali na przestrzeni ostatnich lat czy miesięcy. Jeśli, któraś z akcji odbiła się szerokim echem, postaraj się przeanalizować, dlaczego właśnie ona odniosła sukces. Rozpisz jej plusy i minusy, aby rozłożyć ją na czynniki pierwsze. Tylko wtedy jesteś w stanie poznać DNA sukcesu! Analizując konkurencję, nie chodzi o to, aby się wzorować, ale o to, aby wyciągać wnioski. Nie popełniać podobnych błędów oraz zobaczyć, jakie działania sprawdzały się dotychczas, aby skomponować Big Idea szytą na miarę potrzeb swojej grupy docelowej. Jeśli do tej pory w Twojej organizacji powstały kreatywne zalążki content marketingu, im też dokładnie się przyglądnij i zastanów, czy ich kierunek był dobry.  

Czy mamy wszystko? Tak! Teraz czas na przystąpienie do działania. Od czego należy wyjść? Przede wszystkim od idei. Chwytliwe hasło to nie wszystko. Musi za nim stać szereg argumentów racjonalnych, które przemówią do Twojego odbiorcy. Staraj się także zaproponować, coś, czego jeszcze do tej pory nie było.  Pamiętaj, tworząc swój koncept zacznij od ogółu, a później przejdź do równie ważnych szczegółów. Twoją kreatywną wizję należy najpierw opakować w hasło, a później podeprzeć innymi działaniami promocyjnymi, które wzmocnią przekaz i zasięg akcji. Synergia działań marketingowych to podstawa w osiągnięciu zamierzonych wyników. Wbrew pozorom to połączenie kreatywnych form przekazu z analizą. No dobrze, ale co może zawierać się pod pojęciem kreatywny content marketing? Przejdźmy do konkretów. 

Przykład kreatywnego content marketingu

Przykładów rynkowych możemy przytaczać wiele. Dziś chcemy się skupić na jednej z form, kreatywnego content marketingu, którą często widzimy za oceanem, a która w polskiej rzeczywistości – mimo że od lat znana – nie jest w pełni wykorzystywana przez marki. 

Mowa tutaj o Kampaniach Kreatywnych. Brzmi znajomo? Pewnie tak, ale nie każdy wie, jaki tkwi w nich potencjał. Otóż kampanie kreatywne polegają na tworzeniu wysokiej jakości raportów, zestawień oraz analiz behawioralnych, na podstawie których powstaje wartościowy raport, który jest następnie dystrybuowany na zewnątrz – do wydawców znanych i lubianych portali posiadających codzienny, wysoki odsetek wejść na stronę, ale także wysokie wskaźniki widoczności.

Jaki jest cel kampanii kreatywnej?:

Kampania kreatywna to doskonały sposób na pokazanie marki, jako eksperta w swojej dziedzinie. Kreatywna koncepcja raportu oparta o potrzeby, ale także ukazująca problemy społeczne, może przedstawić Twój brand w dobrym świetle. Tworząc wartościowe raporty, poprawnie metodologicznie, wzbudzasz zaufanie wśród Twoich respondentów. Zyskujesz lokalizację odbiorcy, ale także zachęcasz do dyskusji. Takie działanie buduje społeczność wokół marki, która w późniejszym czasie przekłada się na wzrost wskaźników brandowych. Wreszcie… Twój raport pojawia się na łamach portali opiniotwórczych, co nadaje marce prestiżu oraz buduje zasięg. Publikacje nie są sponsorowane – to naturalna chęć publikacji wydawców, szczerze zainteresowanych materiałem. Taki zabieg również pozytywnie wpływa na odbiór marki, ponieważ portal z własnej inicjatywy dokonuje publikacji, a co za tym idzie – marka staje się bardziej wiarygodna, gdyż nie są to działania płatne. I ostatni… równie ważny element – budowanie widoczności witryny, dzięki pozyskaniu naturalnych linków – często o wysokich wskaźnikach SEO. Jak zapewne wiesz i praktykujesz, budując widoczność swojej witryny, często kupuje się linki czy publikacje, aby nieco podreperować zasoby widoczności domeny. Inwestując w kampanię kreatywną, pozyskuje się linki, które niekiedy kosztują nawet kilkanaście tysięcy złotych. Publikacje w największych portalach opiniotwórczych zjadają budżety mediowe, a inwestując w kampanię kreatywną, możesz mieć ich kilka czy kilkanaście… za darmo. Czy to możliwe? TAK! Zestawiając koszty kampanii kreatywnej ze zwiększeniem rozpoznawalności oraz pozyskanych linków, wynik będzie na plusie.

Ciekawią Cię nasze case’y? Prezentujemy Wam jedne z wielu przykładów kampanii kreatywnych realizowanych po stronie PromoTraffic. Sprawdź wyniki i oceń czy warto w nią zainwestować!

Profesjonalne Ozonowanie „Ranking najbardziej zanieczyszczonych miast”

*szacowane koszty pozyskania publikacji sponsorowanych

Maczfit „Nawyki żywieniowe Polaków”

*szacowane koszty pozyskania publikacji sponsorowanych

I jak? Przekonaliśmy Cię do działania? Teraz czas na Twój ruch! Skontaktuj się z nami, a my zaproponujemy Ci Kampanię Kreatywną szytą na miarę Twoich potrzeb!

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 11 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.