Home Blog May 2020 Core Update – co powinieneś wiedzieć o najnowszej aktualizacji algorytmu Google?

May 2020 Core Update – co powinieneś wiedzieć o najnowszej aktualizacji algorytmu Google?

Czas czytania : 3 min
14 maja 2020

4 maja 2020 Google znów postanowiło zaskoczyć wszystkich i w trakcie trwania globalnej pandemii koronawirusa dało branży SEO kolejny powód do obaw – May 2020 Core Update.

Czego dotyczy May 2020 Core Update?

Zaledwie 3 miesiące od ostatniej aktualizacji algorytmu Google wypuszcza w świat kolejną zmianę. To, co do tej pory wiemy o May 2020 Core Update, to: 

Majowa aktualizacja jest silniejsza i wpływa na większą liczbę SERP i pozycji. SEMRush pokazuje wynik 9,4, podczas gdy styczniowa aktualizacja była bliższa 8:

Według narzędzia MOZ, które śledzi aktualizacje według temperatury i pokazuje kilka poziomów ciepła, w ciągu ostatnich kilku dniach poziom ten wynosił 103 stopnie 4 maja i 112 stopni 5 maja:

MOZ wskazuje także, że May 2020 Core Update była drugą najwyższą aktualizacją Google na MozCast od sierpnia 2018 r.

To, czego możemy się spodziewać po najnowszej aktualizacji, to z całą pewnością skupienie się na poprawie jakości globalnych wyników wyszukiwania poprzez dostarczanie użytkownikowi wartościowego contentu. Warto więc zastanowić się, czy treść, którą publikujemy na naszych stronach, jest aktualna, poprawna merytorycznie i stylistycznie, a także wyczerpuje dany temat w 100%. W tym przypadku pomocny może okazać się poradnik dla webmasterów przygotowany przez Google.

Wpływ Covid-19 na algorytm wyszukiwarki

Wszyscy zastanawiamy się także, czy majowa aktualizacja algorytmu jest powiązana z pandemią koronawirusa. Wszystko wskazuje na to, że zmiany w wynikach wyszukiwania będą dotyczyć tzw. “nowej normalności” i prawdopodobnie zyskają te branże, które w obecnych czasach stały się nam niezbędne i dostarczają potrzebnych nam informacji. 

W czasach zdominowanych przez Covid-19 obserwujemy zmianę zachowania usera, który jest bardziej zainteresowany tematami i newsami medycznymi, częściej korzysta on z zakupów on-line, serwisów streamingowych, platform edukacyjnych czy serwisów z grami. Google, który maksymalnie skupia się na użytkownikach, z pewnością bierze pod uwagę obecną sytuację na świecie.

W jednym z naszych ostatnich wpisów przeczytacie także o tym, jak koronawirus wpłynął na ruch organiczny w poszczególnych branżach.

Nastroje w branży SEO po aktualizacji algorytmu 

Aktualizacja algorytmu dla branży SEO to dodatkowa trudność w niepewnych czasach koronawirusa, recesji i zmniejszania budżetów przez wielu klientów. Nie brakuje dyskusji w społeczności SEO wokół tej aktualizacji, zarówno na forach dyskusyjnych online, jak i w mediach społecznościowych. Niektórzy już teraz widzą, że stracili nawet ponad 90% ruchu organicznego, podczas gdy inni radzą sobie dobrze i odczuwają tylko pozytywny wpływ May 2020 Core Update. Z całą pewnością zależy to od dotychczas prowadzonych działań SEO.

Forum Google dla Webmasterów:

Twitter:

Fora internetowe, na których też poruszany był temat najnowszej aktualizacji: 

Webmaster World

Black Hat World

Jak May 2020 Core Update wpłynął na klientów PromoTraffic? 

Ponieważ aktualizacja algorytmu jeszcze się nie zakończyła, to nie możemy na 100% stwierdzić, jaki wpływ miała ona na klientów PromoTraffic. Jednak stale analizujemy powierzone nam strony i mamy już pierwsze obserwacje oraz pierwszych zwycięzców May 2020 Core Update. Spośród wszystkich klientów SEO Promotraffic na aktualizacji algorytmu zyskało do tej pory 32%, a niewielkie straty odnotowało 9%. Pozostali nie odczuli zmian wynikających z update’u. Na bieżąco jednak analizujemy sytuację i reagujemy. 

Poniżej przedstawiamy reakcje witryn z różnych branż. Widoczność badana za pomocą narzędzia Senuto. 

Branża odzieżowa: 

Branża farmaceutyczna:

Branża budowlana:

Podsumowując, May 2020 Core Update przysporzył branży SEO oraz jej klientom dodatkowych zmartwień w sytuacji, w której i tak byliśmy już obciążeni tematem koronawirusa i jego wpływu na gospodarkę. To, co chcielibyśmy wam zarekomendować, to przyjęcie tych zmian ze spokojem i dogłębną analizę, zarówno spadków, jak i wzrostów na stronach, które macie pod opieką. W przypadku spadków jest to szansa na zmianę dotychczasowych działań i nową strategię SEO dostosowaną do obecnych standardów Google. Warto cały czas pracować nad witryną niezależnie od sytuacji, ponieważ tylko długofalowe działania przynoszą pożądane efekty. 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.