Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

SEO

Na ile znaków tekst, czyli jak długie powinny być opisy kategorii i produktów?

99
Magdalena Mróz | 06.10.2021

Widoczność witryny oraz przychody z kanału organicznego uzyskuje się za pomocą wielowątkowej pracy. Między innymi dzięki systematycznemu zlecaniu oraz odpowiedniej optymalizacji treści, specjaliści SEO uzyskują ruch czy konwersje na kartach produktowych. Właśnie dlatego dzisiaj piszę o opisach kategorii i produktów - jakie czynniki decydują o ich długości? Jaka jest przykładowa ilość znaków potrzebna do napisania opisów SEO-friendly? Jak pisać treści, które przyciągną użytkowników? Przeczytaj i sprawdź.

Z tego artykułu dowiesz się:

- co jest ważne przy wyznaczaniu liczby znaków?

- dlaczego intencje użytkownika są ważne przy planowaniu opisu?

- co powinno zawierać się w opisie kategorii?

Wyznaczanie ilości znaków w tekście - co jest ważne?

Liczba znaków ze spacjami w Twoim tekście nie powinna być przypadkowa. Jak więc obliczyć właściwą ilość słów w opisie kategorii czy produktu? Warto wziąć pod uwagę intencje użytkownika. Jak to rozumieć?

Google ma jeden cel - dostarczyć jak najlepsze wyniki na zapytania użytkowników. Na topowych pozycjach znajdują się więc witryny wypełnione treściami, gdzie konkretne słowo kluczowe definiuje główny temat tekstu, a jego liczbę znaków określają intencje użytkownika.

Przykładowo: osoba poszukująca wiadomości o pogodzie uzna, że wyniki wyszukiwania zawierające mniej niż 300 znaków w tekście (plus spacje) są wystarczające, aby zaspokoić jej potrzeby. Jednak jeśli intencją użytkownika było znalezienie informacji o prognozie ORAZ o wyjaśnieniu jej nagłych zmian, załamań itd., optymalna liczba znaków w tekście rośnie - może przekroczyć na przykład 1000 znaków.

Zanim więc zaczniesz pisać jakikolwiek tekst - opis kategorii, produktu czy inny - zastanów się, do kogo go kierujesz i jakie są intencje użytkownika, który wpisuje frazę kluczową stanowiącą główny temat treści.

Dlaczego intencja użytkownika podczas ustalania długości tekstu jest istotna?

Eksperci od SEO zaczęli zwracać uwagę na intencje użytkownika po wprowadzeniu nowego silnika Google Hummingbird (koliber) obsługującego ponad 200 algorytmów. Zasadniczą zmianą była modyfikacja, w myśl której wyszukiwarka podąża za intencjami zainteresowanych, nie tylko za słowami kluczowymi, jak było wcześniej.

Przykładowa długość tekstu - liczba znaków ze spacjami

Poniżej podaję przykładową liczbę znaków w tekście SEO. Pamiętaj jednak, że to uśrednione wartości. Do każdego opisu warto podchodzić indywidualnie, kierując się przede wszystkim intencjami użytkowników, do których kierujesz treść. Poniższy licznik traktuj jako wskazówkę czy punkt wyjścia.

Opis produktu

a) Konkretny, ale prosty nagłówek - od 3 do 5 słów (około 32 znaków ze spacjami)

Przykład: Damskie niebieskie jeansy skinny

Nagłówek opisu produktu spełnia dwojaką funkcję. Po pierwsze to informacja dla botów o przeznaczeniu strony, jej tematyce. Po drugie jest znakiem dla klienta, że trafił w miejsce, którego szukał. Tekst nagłówka oznacz znacznikiem H1, by zasygnalizować wyszukiwarce, że to główny temat strony.

b) Wstęp - do 20 słów (około ... znaków ze spacjami)

Wstęp paradoksalnie powinien być podsumowaniem największych zalet produktu oraz korzyści dla klienta. Naturalnie brzmiące słowo kluczowe najlepiej umieścić na początku zdania.

c) Akapit wprowadzający - od 50 do 100 słów (około.... znaków ze spacjami)

Pisząc opis produktu, należy pamiętać o zasadzie mobile-first indexing oraz o obszarze above the fold, który na urządzeniach mobilnych jest mniejszy niż na laptopach czy komputerach stacjonarnych. W tym miejscu skup się na kluczowych cechach produktu oraz jego zaletach. Dzięki odpowiedniej ilości znaków online dbasz o pozytywne doświadczenia użytkownika mobilnego, który przy minimalnym scrollowaniu uzyska maksimum informacji o produkcie.

d) Lista z wypunktowaniami - do 20 słów (około ... znaków ze spacjami)

Boty lubią listy z wypunktowaniami, ponieważ sugerują, że karta produktowa jest uporządkowana, a użytkownicy mogą ją szybko ,,zeskanować" wzrokiem. Myślą przewodnią tworzenia listy powinno być zdanie ,,krótko i na temat". Podczas tworzenia tego rodzaju fragmentów upewnij się, że każdy punkt z listy (cecha produktu) ma przypisaną korzyść spełniającą potrzeby klientów.

e) Szczegółowy opis produktu - około 300 słów (około... znaków ze spacjami)

Szczegółowy opis produktu powinien dostarczyć botom wiadomości pokazujące jak użyteczne dla użytkowników są Twoje produkty. Dla klientów jest to szansa na doświadczenie ,,eksperckiego doradztwa", podobnego do rozmowy ze specjalistą w sklepie stacjonarnym. Tym elementem opisu możesz przekonać do siebie ludzi i sprawić, by nie tylko chcieli kupić Twój produkt, ale także... polubili Ciebie i Twój biznes.

Opis kategorii

a) Zwięzły, prosty nagłówek - od 3 do 5 słów (około 32 znaków ze spacjami)

Zasady dotyczące pisania nagłówków opisów kategorii są podobne do tych dotyczących opisów produktów.

b) Akapit wprowadzający - do 100 słów (około ... znaków ze spacjami)

Dobry opis kategorii zawiera szczegółowe informacje, które pomagają klientom zdobywać rzetelną wiedzę na temat Twoich produktów. W tym fragmencie skup się na cechach oraz korzyściach wynikających z kupowania u Ciebie grupy opisywanego asortymentu.

c) Akapit główny - około 300 słów (około ... znaków ze spacjami)

Akapit główny opisu kategorii spełnia tę samą funkcję co akapit główny opisu produktu. Różnicą jest pisanie nie o konkretnym artykule, a o grupie artykułów. Dlatego niektóre kwestie warto nieco uogólnić, a do poszczególnych produktów np. linkować.

Podsumowanie

Prowadzisz biznes e-commerce i potrzebujesz odpowiednich działań, które zwiększą liczbę konwersji na kartach produktowych w Twoim sklepie? Skorzystaj z wiedzy specjalistów do spraw marketingu. Wypełnij brief i działaj z PromoTraffic!

Magdalena Mróz

SEO Content Specialist

W Krakowie zaczynała jako dziennikarka radiowa, prasowa, redaktorka - wolny strzelec. W PromoTraffic pracuje od 2018 roku. Na początku zajmowała się copywritingiem, później content marketingiem. Obecnie na stanowisku SEO Content Specialist prowadzi oraz rozwija zespół copywriterski, jest redaktorką, korektorką, a także buduje doświadczenie w branży SEO i UX. Interesuje się modą, psychologią ludzi oraz zwierząt. W wolnym czasie zajmuje się swoimi kotkami (Maniusiem i Felkiem), ćwiczy trójbój i inne sporty siłowe, ogląda seriale, filmy czy musicale oraz wszystkie inne odrealnione, nierzeczywiste dzieła współczesności (nawet filmy klasy B).

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.