Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Poznaj zagraniczne rynki e-commerce: Austria

8 1084
Krzysztof Winiarski | 25.11.2020

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak korzystają z Internetu konsumenci w Austrii
  • jak rynek e-commerce będzie rozwijał się w ciągu najbliższych lat,
  • kiedy i dlaczego warto wejść na austriacki rynek.

Jak rozwijał się rynek e-commerce w Austrii w ciągu ostatnich lat?

W 2019 roku austriacki rynek e-commerce urósł o 8% względem roku poprzedniego. W 2020 pierwotnie przewidywano 7-procentowy wzrost, ostatecznie jednak będzie on niższy. Z czego wynika zmniejszenie tempa? Już przed pandemią COVID-19 wskazywano na wysokie nasycenie rynku. Do 2025 roku można się spodziewać wzrostu dochodów rynku e-commerce z 6 miliardów i 184 milionów euro do ponad 8 miliardów euro. Tempo to przez najbliższych kilka lat powinno wynieść około 5,5%. Austriacki rynek sprzedaży internetowej nie rozwija się w szaleńczym tempie, ale wynika to z etapu, a którym się znajduje.

Jakie formy płatności preferują Austriacy?

Ponad połowa austriackich konsumentów robiąc zakupy online, wybiera płatność przelewem. Na następnych miejscach pod względem popularności znajdują się: karta płatnicza - 25% i tzw. e-portfel - 17%. Na zapłacenie gotówką przy odbiorze decyduje się jedynie 3% klientów. 

Jak korzystają z internetu Austriacy?

Z Internetu korzysta 88% obywateli Austrii - to dobry wynik nawet w skali krajów “starej” Unii Europejskiej. Aż 70% użytkowników urządzeń mobilnych decyduje się na telefon lub tablet z systemem operacyjnym Android. iOS-a używa nieco mniej niż 28%. W 2018 roku 76% Austriaków logowało się w sieci przynajmniej raz w ciągu dnia.

Sposób używania internetu - Austria

Źródło: statista.com

Jak wygląda ścieżka zakupowa użytkownika Internetu w Austrii?

52% konsumentów z Austrii pierwszy kontakt z kupowanym przez Internet produktem ma w sieci, zaś 10% zapoznaje się z nim poprzez reklamę w wyszukiwarce, na poszczególnych witrynach lub w mediach społecznościowych. Porównywanie ofert w internecie to czynność, którą wykonuje aż 49% konsumentów z Austrii. Online do bezpośredniego zakupu offline przygotowuje się natomiast 29% z nich. 41% korzysta z wyszukiwarki podczas podejmowania decyzji o zakupie produktu. 


Najważniejsze platformy Social Media - Austria

Źródło: Hootsuite (dane z 2019 roku)

Jak często Austriacy robią zakupy przez internet w zagranicznych sklepach?

63,4% austriackich internautów robi zakupy online za granicą co najmniej raz w roku. Rzadziej zdarza się to 18,7% z nich, natomiast 14% użytkowników nigdy nie kupiło niczego przez sieć w zagranicznym sklepie. 


Źródło: Eshop World

Jakie marketplace’y i sklepy internetowe są najpopularniejsze w Austrii?

Do najpopularniejszych austriackich sklepów online należą Amazon, Zalando i wielobranżowy Universal. Dużymi e-commerce’ami są również apteka Shop-Apotheke i sprzedający między innymi ubrania i meble Ottoversand. Liderem w kategorii elektronika jest Media Saturn, natomiast największy sklep meblowy należy do XXXL Gruppe. W segmencie modowym świetnie radzi sobie H&M. Warto zauważyć, że spośród pięciu poniżej wskazanych stron aż dwie to marketplace’y, w których swoją ofertę prezentuje wielu sprzedawców.   

Źródło: Ecommercenews.eu

Jakich wyszukiwarek używają Austriacy?

Przytłaczająca większość - aż 94,17% - wybiera w Austrii wyszukiwarkę Google - to w nią należy brać pod uwagę przy optymalizacji sklepu. Bing posiada 3,61% rynku, natomiast DuckDuckGo niespełna 1%.   

Ile wynosi średni czas dostarczenia przesyłki kurierskiej w Austrii?

Przewidywany czas doręczenie do Austrii przesyłki zamówionej w Polsce to zazwyczaj 2 dni robocze.

Jak na austriacki rynek wpłynęła pandemia koronawirusa COVID-19?

Shöpping.at, austriacki marketplace, podał niedawno, że liczba jego użytkowników zwiększyła się od początku pandemii aż czterokrotnie. Zauważono również, że Austriacy zaczęli chętniej kupować sklepach online lokalnych przedsiębiorców - to oczywiście reakcja na restrykcje nałożone na sklepy stacjonarne. Sprzedawcy szukają sposobu na przetrwanie, a użytkownicy chętnie wspierają okoliczne biznesy. Co tydzień do Shöpping.at dołącza około 100 sprzedawców.

Źródło: Hootsuite (dane z 2019 roku)

Dlaczego warto wejść na austriacki rynek e-commerce?

Austriackie prawodawstwo jest nieco korzystniejsze dla sprzedawcy - obowiązuje na przykład 7-dniowy termin zwrotu produktu - w Polsce wynosi on 14 dni. Rynek austriacki jest również silnie związany z rynkiem niemieckim - tak kapitałem, jak i językiem. Wejście ze swoją ofertą do Austrii dla sklepów działających na terenie Niemiec wiązać się będzie z niższym kosztem (przede wszystkim nie są potrzebne tłumaczenia) i powinno być logicznym, kolejnym krokiem w rozwoju e-commerce działającego za naszą zachodnią granicą.

Źródła:
Google Market Finder
Nordtrade.com
Ecommerce news.eu 
Ecommercenews.eu 
Statista.com 
Statista.com 
Ecommercedb.com 
GS Statcounter 
DHL 

Krzysztof Winiarski

w PromoTraffic pracuje na stanowisku Content Executive, co pozwala mu wykorzystywać naturalne umiejętności, a także uczy empatii, gdy musi postawić się na miejscu odbiorców różnorodnych treści. W pracy chętnie służy współpracownikom poradami natury kulinarnej, zaś po wyjściu z biura realizuje się na scenie muzycznej. Jego ulubionym filmem jest „Imperium kontratakuje”

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.