Home Blog Jak wygląda praca w agencji digitalowej PromoTraffic? Poznaj nas!

Jak wygląda praca w agencji digitalowej PromoTraffic? Poznaj nas!

Czas czytania : 9 min
06 sierpnia 2021

Nasze motto – GrowWithUs – ma trojakie znaczenie. Dotyczy zarówno klientów, którym pomagamy w rozwoju, jak i samego PromoTraffic oraz naszych pracowników. Stale podejmujemy się nowych wyzwań, przybywa nam klientów, poszerzamy zakres dotychczasowych współprac. To oznacza, że regularnie poszukujemy nowych osób, które dołączą do załogi PromoTraffic. Jak wygląda praca u nas, czego możesz się spodziewać, w jaki sposób pomożemy Ci się rozwijać? W dzisiejszym artykule odpowiadamy na te pytania!

Z tego artykułu dowiesz się:

PromoTraffic – kim jesteśmy?

Jesteśmy krakowską agencją digitalową ze specjalizacją dla e-commerce. Działamy na rynku już od dziewięciu lat. Był to dla nas czas nie tylko zdobywania doświadczenia w branży digitalowej, ale także ewolucji w roli pracodawcy. W tym czasie rozwinęliśmy się na różnych polach w tym wypracowując procesy, które pomagają nam utrzymywać i podnosić standardy – takie jak ocena okresowa, jasna ścieżka rozwoju, poziomy stanowiskowe, widełki wynagrodzeń, regulaminy, strategia benefitowa Rośniemy minimum 30% rok do roku w kluczowych metrykach jak przychody, zatrudnienie, średnioroczny wzrost klienta. Jesteśmy ambitni, a dzięki profesjonalizacji na wielu obszarach, dobrym procesom pracownik ma szansę niestandardowego, szybkiego rozwoju w branży. Zarówno, jeśli chodzi o możliwość zdobywania nowych kompetencji, jak i awanse.

Dlaczego PromoTraffic to dobre miejsce do kariery w digitalu?

W tej chwili zatrudniamy ponad siedemdziesiąt osób – a w grudniu 2020 nasz zespół liczył 53 pracowników! Takie tempo wymaga efektywności procesowej zwłaszcza w dobie pracy hybrydowej. Onboarding, program wsparcia pracownika, wdrożenie, mentoring, dostęp do know how mają w tym pomóc. 

W ostatnim roku 95% osób przyjmowanych na okres próbny zdecydowało się zostać z nami na dłużej. Możemy też pochwalić się stałym wzrostem średniego czasu zatrudnienia: w 2020 członkowie ekipy pozostawali z nami średnio 24 miesiące i przewidujemy, że w 2021 ten okres będzie jeszcze dłuższy! Wierzymy, że te statystyki dobrze obrazują, że warto z nami współpracować. 🙂 Jeśli jednak chcesz wiedzieć więcej na temat kariery w agencji digitalowej PromoTraffic i tego, jak wygląda praca u nas – poniżej przedstawiamy więcej informacji. ?

biuro agencji digitalowej PromoTraffic

Jak wyglądają wynagrodzenia w PromoTraffic?

Każde stanowisko ma konkretne widełki wynagrodzenia, które są znane wszystkim pracownikom. Nie ma więc mowy o sytuacjach, w których zastanawiasz się, czy nowo przyjęty do zespołu kolega, wykonujący tę samą pracę, nie zarabia zdecydowanie więcej niż ty po dwóch latach, albo gdy nie jesteś pewna, czy twoje wynagrodzenie nie jest niższe tylko dlatego, że jesteś kobietą.

Każdy specjalista ma także jasne cele marżowe – uzależnione od działu i stanowiska. (Np. większe wymagania mamy wobec seniora niż juniora, który świeżo przedłużył z nami swoją przygodę po stażu.) W momencie, gdy je osiągasz, otrzymujesz premię do wypłaty od wyników w stałej wysokości (a sytuacje, w których nie udałoby się osiągnąć celów podstawowych, praktycznie się u nas nie zdarzają.;)) Dodatkowo, jeśli realizujesz swoje zadania tak dobrze, że marża jest wyższa – twoja premia również wzrasta!

Różne działy mają różne widełki i cele marżowe – ale dla przykładu przedstawiamy rozkład wynagrodzeń brutto w dziale PPC. Podane poniżej liczby obejmują wynagrodzenie bazowe oraz premię miesięczną – nie obejmują prowizji od realizacji celów ponad wyznaczony próg. To, ile zarabia konkretny ekspert, zależy m.in. od rodzaju prowadzonych projektów i kompetencji.

Stażysta: 2800 – 3500

Młodszy specjalista: 3900 – 4700

Specjalista: 5300 – 7000

Senior: 6500 – 8500

Team Leader: 7000 – 9500

Jak wygląda możliwość awansów i ścieżki rozwoju?

Kiedy mówimy (czy też: piszemy) o możliwości szybkiego rozwoju, nie rzucamy słów na wiatr! Droga od stażysty od seniora/eksperta od e-commerce lub team leadera zajmuje średnio 2 – 2,5 roku. W ostatnich latach wypracowaliśmy jasną, ustrukturyzowaną ścieżkę awansów, uwzględniającą indywidualne oczekiwania i umiejętności naszych specjalistów. Od osób obejmujących dane stanowisko, wymagany konkretnych kompetencji – i w miarę ich rozwoju pojawia się możliwość przejścia wyżej. Obecnie większość osób pracujących na stanowiskach liderskich oraz headów to pracownicy, którzy rozpoczynali swoją ścieżkę w PromoTraffic jako stażyści oraz seniorzy. Dbamy o to, abyś dokładnie wiedział, co musi się stać, byś mógł awansować.

Co wyróżnia PromoTraffic pod względem możliwości rozwoju?

Trzy potencjalne ścieżki kariery w agencji PromoTraffic

Pierwsze etapy rozwoju to stażysta – junior – a następnie specjalista (w przypadku dołączających do naszej ekipy osób bez doświadczenia – eksperci oczywiście je “przeskakują”). Co dalej? W przypadku awansów pionowych, oferujemy dwie główne ścieżki rozwoju: ekspercką oraz leaderską. Pracownik może więc zostać ekspertem e-commerce (czy też, używając innej terminologii: starszym specjalistą) albo objąć stanowisko team leadera – zarządzając własnym zespołem. 

W tym pierwszym przypadku jego praca skupiona jest na dwóch aspektach (w zależności od m.in. potrzeb danego działu) – albo wdrażaniu innowacji, albo działaniu przy projektach premium: z bardziej ambitnymi, ale też wymagającymi klientami. Ścieżka team leadera oznacza większe skupienie na pracy z ludźmi i zarządzaniem zespołem. Warto tu podkreślić, że ponieważ regularnie rozbudowujemy właściwie wszystkie działy – liczba team leaderów wciąż wzrasta. Team leader zawsze otrzymuje wsparcie: zanim obejmie stanowisko, jest do tego przygotowywany, a w pierwszych etapach zazwyczaj pracuje ze stażystami albo juniorami, przy mocnej współpracy przełożonego.

Z obu tych stanowisk – team leadera oraz starszego specjalisty – można awansować na heada działu. Częściej to stanowisko obejmują jednak team leaderzy: przede wszystkim ze względu na wymagane kompetencje, związane z zarządzaniem zespołem. Naszym długofalowym, strategicznym celem jest silna ponad 25-osobowa kadra średniego szczebla składająca się z Team Leaderów, Head of oraz Dyrektorów obszarów. W przyszłości jeszcze mocniej zamierzamy inwestować w realizację tych planów. 

Trzecia możliwość to rozwój poziomy – a więc transfer pomiędzy działami. W PromoTraffic często dochodzi do takich migracji z inicjatywy samym pracowników. Zdarza się, że pracownik chce rozwijać nowe kompetencje albo w danym dziale czuje, że „uderza w sufit” i zależy mu na poszukaniu czegoś innego. Bywa też, że to przełożeniu zauważają, że pracownik ma umiejętności, które mogą pozwolić mu na rozwój w innym dziale – i wtedy proponowana jest zmiana. 

Przykład? Jeden z naszych specjalistów z działu Media Planner, gdzie karierę rozpoczynał jako junior, zdecydował się na transfer do zespołu PPC -gdzie w ciągu niespełna dwóch lat doszedł do stanowiska Team – Leadera. Więcej o indywidualnych ścieżkach awansu naszych pracowników będzie można już wkrótce dowiedzieć się z projektu #PromoHeroes.

Jasna ścieżka, dostosowana do kompetencji i oczekiwań

Zależy nam, aby każdy pracownik, rozpoczynający karierę w PromoTraffic, widział przed sobą jasną ścieżkę rozwoju – zarówno krótko, jak i długoterminową. Po okresie próbnym pracownik, jego przełożony oraz osoba z HRu wspólnie omawiają kompetencje, oczekiwania i możliwości. Dołączając do nas wiesz, jakie masz możliwości rozwoju. Dowiadujesz się, w jakiej roli widzi cię przełożony (często po konsultacjach z innymi członkami zespołu) – ale i sam masz wpływ na ścieżkę swojej kariery. Twoje zdanie się liczy: chcemy, abyś i ty wskazał, w czym czujesz się najlepiej i w którą stronę chciałbyś podążać. Dowiadujesz się też, co musi się stać, abyś mógł osiągnąć dalszy szczebelek kariery.

Regularna ewaluacja

Co kwartał organizujemy rozmowy okresowe, podczas których omawiamy realizację celów i efektywność pracownika, ale także dyskutujemy o dalszym rozwoju. Ewaluacja to nie tylko szansa na danie feedbacku pracownikowi z perspektywy przełożonego, ale również możliwość, aby on sam wskazał, w czym czuje się najmocniejszy, jak widzi swoją dalszą karierę w PromoTraffic i wskazał potencjalne obawy oraz czynniki blokujące. Podczas takich spotkań wyznaczamy cele i szukamy sposobów, na które można wesprzeć specjalistę w ich osiągnięciu.

Co jeszcze możemy Ci zaoferować?

Pakiet szkoleń

Chcemy, abyś rozpoczynając pracę nad projektami, nie poczuł się rzucony na głęboką wodę. Pierwsze dni pracy w PromoTraffic zazwyczaj poświęcone są więc na zapoznanie z materiałami z naszych autorskich szkoleń – zarówno z narzędzi, jak i procedur wewnętrznych. Czujesz, że Twoja umiejętność używania Google Analytics nieco zardzewiała? A może, chociaż umiesz obsługiwać większość narzędzi, o których znajomości napisaliśmy w ogłoszeniu o pracę, z jakimś nie miałeś nigdy do czynienia? Nie przejmuj się – dostaniesz czas i możliwości na podniesienie swoich kompetencji w tym zakresie. Wszystkie szkolenia zostały przeprowadzone przez naszych specjalistów. 

Benefity pracownicze 

Oczywiście, oferujemy standardowe benefity – jak karta mulitsport, opieka medyczna (podstawowy lub rozszerzony pakiet w Luxmed), darmowa kawa i herbata w biurze. Co jakiś czas staramy się też zadbać o zorganizowanie różnych form integracji. Poza tym dla naszych pracowników przygotowujemy dodatkowe bonusy: np. za polecenie pracownika czy z okazji ważnych wydarzeń (jak ślub lub narodziny dziecka). Staramy się również organizować wydarzenia, podczas których możemy lepiej się poznać – jak urodziny PromoTraffic i inne imprezy integracyjne. 

Wygodne biuro

Jesteśmy bardzo dumni z naszego nowego biura! W 2020 powiększyliśmy je i urządziliśmy z myślą o zmaksymalizowaniu komfortu pracowników. Duże sale, ergonomiczne stanowiska biurowe, salki umożliwiające wygodne przeprowadzanie spotkań, przestronna i dobrze wyposażona kuchnia (posiadająca m.in. dwa ekspresy do kawy oraz maszynę filtrującą wodę), kąciki wypoczynkowe, a nawet pokój gier – to wszystko z myślą o tym, aby czas spędzany w biurze był dla załogi jak najprzyjemniejszy.

Pracę hybrydową

Pandemia z 2020 wiele zmieniła – także w przyzwyczajeniach i oczekiwaniach pracowników. Praca zdalna stała się powszechna, a wielu specjalistów preferuje ją ponad działanie z biura. Aby z jednej strony wyjść naprzeciw potrzebom pracowników i zachować profity pracy zdalnej, z drugiej jednak zredukować wynikające z niej zagrożenia, zdecydowaliśmy się postawić na hybrydowy model działania. Co to oznacza? Część tygodnia będziesz pracować z biura, są jednak też dni, podczas których możesz działać zdalnie. (Więcej szczegółów znajdziesz w artykule: Praca hybrydowa w PromoTraffic.)

Dostęp do najlepszych narzędzi

Nie będziemy się rozwodzić na temat sprzętu, na którym będziesz pracować – to, że udostępniamy pracownikom laptopy i służbowe iphony rozumie się samo przez się. Wspomnijmy za to o narzędziach. W PromoTraffic stawiamy na analitykę i lubimy twarde dane, a aby mieć dostęp do tych – dbamy o dostęp do najlepszych narzędzi, zarówno tych dostępnych na rynku, jak i autorskich rozwiązań. Semrush Senuto, Ahrefs, Majestic, Statlink, Buzzsumo, Mapy ciepła, Reporting Nija, Supermetrics, SalesManago, NapoleonCat, Semstrome, Whitepress, Linkhouse – to tylko przykłady narzędzi, które stosujemy w naszej codziennej pracy.

Umowę o pracę lub b2b.

Z naszymi pracownikami podpisujemy umowę o pracę lub współpracujemy na zasadach b2b, w zależności od indywidualnych preferencji. 

Nad jakimi projektami będziesz pracować w PromoTraffic?

Lwia część naszych klientów pochodzi z sektora e-commerce. W tej branży czujemy się najmocniejsi i przede wszystkim w niej szukamy nowych projektów. Większość naszych partnerów biznesowych to firmy duże albo średnie, z ambicjami do dalszego rozwoju – rzadko realizujemy niewielkie, jednorazowe kampanie.

Kluczowe jest jednak dla nas poszukiwanie projektów, w których naprawdę istnieje potencjał do rozwoju – czyli na #GrowWithUs. Zanim podpiszemy umowę z klientem, staramy się ocenić, czy nasz nowy partner z naszą pomocą faktycznie będzie się rozwijał – i czy zdołamy zrealizować cele biznesowe obu stron przy założonych warunkach (m.in. budżecie). Istotne jest też dla nas to, czy klient szuka partnera, czy tylko podwykonawcy, oraz jak pewne kwestie będą wyglądały po jego stronie (np. w przypadku akceptacji naszych działań). W toku oceny projektu bierzemy pod uwagę jak wyglądają cele klienta, oczekiwania, technologia, kompetencje, plany, poziom partnerstwa z agencją.

Krótko mówiąc: w PromoTraffic staramy się realizować przede wszystkim długofalowe, rozwojowe projekty, prowadzone dla klientów, którzy widzą w nas partnera dla swojego rozwoju.

Co to oznacza dla Ciebie, jeśli jesteś naszym pracownikiem? Projekty, nad jakimi pracujesz, nie są przypadkowe. Nie będziesz musiał dokonywać cudów, aby utrzymać ich rentowność, co miesiąc rwąc włosy z głowy nad budżetem. Z drugiej strony jednak, działasz nad projektami, które nie są wybierane wyłącznie pod względem finansowym. Liczy się dla nas długofalowy potencjał na rozwój i szansa na poszerzanie współpracy w przyszłości, oferowanie nowych, ciekawych rozwiązań. Ponieważ rzadko przyjmujemy tak zwane „jednostrzałowce”, wchodząc w projektach potencjalnie wiesz, że będziesz realizował go przez dłuższy czas – co ma wpływ na to, jak projektujemy i prowadzimy działania. Warto jednak podkreślić, że choć takie podejście ma swoje plusy, wybierani przez nas klienci zazwyczaj są bardzo ambitni, a co za tym idzie, mają duże wymagania. Warto także dodać, że średnio dla jednego klient realizujemy dziś już prawie 3 usługi agencyjne i ta wartość stale rośnie, Zadowoleni klienci ufają nam coraz mocniej, co owocuje zwiększaniem budżetów reklamowych oraz kupowaniem kolejnych kompetencji. 

Co musi się stać, abyś dołączył do załogi PromoTraffic?

Stale się rozwijamy, niemal zawsze więc szukamy nowych specjalistów. Konkretne oferty znajdziesz w zakładce kariera (https://promotraffic.pl/kariera), z nich też dowiesz się więcej o wymaganiach na dane stanowisko i o tym, czego możesz spodziewać się z naszej strony. 

Szukamy przede wszystkim osób posiadających już pewne (choćby bazowe) kompetencje i umiejętności, ale od dawna prowadzimy też programy stażowe w działach PPC i SEO – w ramach których edukujemy od podstaw, pomagając przejść pełną ścieżkę rozwoju. Szykujemy także coś specjalnego, mianowicie otwarcie Akademii PromoTraffic, w ramach której pójść krok dalej – usystematyzować działania i wspomagać talentu w budowaniu kompetencji digitalowych. Bardzo poważnie podchodzimy do tego projektu, który aktualnie jest w fazie koncepcyjnej. Po nowym roku zamierzamy go ogłosić i urzeczywistnić najlepszą akademię dla specjalisty digital w Polsce. 

Co cenimy? Podejście analityczne, gotowość poznawania nowych narzędzi i rozwiązań, terminowość oraz chęć rozwoju. Nie musi tu chodzi tu o ambicję do awansów – to, czy chcesz zdobywać wyższe stanowiska zależy w dużej mierze od ciebie – ale przede wszystkim chęci do zdobywania wiedzy i podnoszenia kompetencji.

Proces rekrutacyjny rozpoczynamy oczywiście od przejrzenia CV. Z wybranymi kandydatami kontaktuje się nasza specjalistka od HR – w krótkiej rozmowie opowiada nieco więcej o firmie oraz stanowisku i sama dopytuje o doświadczenie i oczekiwania. Kolejny etap to rozmowa rekrutacyjna (zazwyczaj z przyszłym przełożonym, przedstawicielką HRu oraz headem danego działu), podczas której staramy się poznać cię lepiej. Jeśli uznamy, że właśnie ciebie potrzebujemy na pokładzie PromoTraffic, zaproponujemy ci okres próbny.

Zainteresowany/a?

Zapraszamy do przejrzenia ofert i złożenia aplikacji!

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.