Z tego artykułu dowiesz się:
Startujesz z tworzeniem profilu marki lub postów produktowych na Facebooku, lifestylowych na Instagramie lub wizerunkowych na LinkedIn? A może zaczynasz przygodę z Pinterestem? Zadbaj o poprawne rozmiary grafik!
Pamiętaj, że grafiki publikowane w Social Mediach w odpowiednich rozmiarach to krok od sukcesu! Dlaczego?
Grafika musi być responsywna i dobrze wyświetlać się na każdym urządzeniu, by przedstawiany produkt czy obiekt, na którym nam zależy, wyglądał atrakcyjnie dla odbiorców korzystających zarówno z mobile, jak i z desktopa lub dla tych userów, którzy uwielbiają oglądać story.
Czy zwrócił(a)byś uwagę na post lub reklamę, która ma przyciętą lub nieostrą grafikę?
Chciał(a)byś, żeby Twój odbiorca, w centralnym miejscu na Twoim profilu, jakim jest cover photo, zobaczył źle dopasowaną grafikę?
Spójny graficznie, estetyczny profil nie tylko buduje wizerunek profesjonalnej marki, ale i wzbudza zaufanie potencjalnych klientów i wyróżni Twój profil na tle konkurencji. Z kolei dobrze wyświetlająca się grafika zdecydowanie bardziej podkreśli atrakcyjność sprzedawanego produktu lub lepiej wpłynie na zainteresowanie tematem, którego dotyczy.
Jaka jest prawidłowa rozdzielczość grafik dla Facebooka, Instagrama, LinkedIn i Pinteresta? Facebook sugeruje rozmiary np. dla cover photo, karuzeli, story, które w praktyce, co zaskakujące, nie zawsze dobrze się wyświetlają, dlatego skorzystaj ze sprawdzonej przez nas ściągawki!
Zdjęcie kwadratowe 1080 x 1080 px

Zdjęcie pionowe 768 x 960 px

Zdjęcie poziome 1200 x 900 px

Story 1080 x 1920 px

Cover photo 820 x 409 px

Cover video 820 x 462 px (długość filmu 20 – 90 sekund)

Awatar 900 x 900 px/600 x 600 px

Okładka wydarzenia 1200 x 628 px

Okładka video 820 x 462 px (długość filmu 20 – 90 sekund)

Cover grupy 1640 × 856 px

O nas 1200 x 445 px

Oferta pracy 960 x 502 px

Poziome posty 1200 x 900 px

Karuzela 600 x 600 px lub 1080 x 1080 px

Stories 1080 x 1920 px

Karuzela video 1080 x 1080 px

Kwadrat 1200 x 1200 px

Story 1080 x 1920 px

Awatar 720 x 720 px

Feed ad 1080 x 1080 px

Karuzela i karuzela video 1080 x 1080 px

Video ad 1080 x 1080 px

Instagram stories 1080 x 1920 px

Awatar 200 x 200 px

Kwadrat 1200 x 1200 px/ 800 x 800 px

Cover photo profil firmowy 1584 x 396 px

Pion 800 x 960 px

Poziom (grafika podlinkowana) 1200 x 628 px

Zdjęcie wydarzenia 1300 x 325 px

Karuzela 1080 x 1080 px

Video ads 1080 x 1920 px

Reklamy pojedyncze 1200 x 627 px

Awatar 280 x 280 px

Pin kwadratowy 600 x 600 px

Pin pionowy:
600 x 900 px

600 x 1260 px

600 x 1560 px

Zdjęcie profilowe 165 x 165 px

Okładka tablicy 215 x 215 px

Karuzela 1000 x 1500 px

Promowany pin lub aplikacja 1000 x 1500 px

Video 1000 x 1500 px

Na koniec kilka przydatnych informacji technicznych. Znasz już prawidłowe rozmiary grafik dla konkretnego profilu, zastosuj także poniższe wytyczne, by ustrzec się przed pikselozą lub uciętymi zasięgami.
Format: PNG.
Ilość tekstu na grafice do 20% – Facebook zniesie limit dotyczący reklam zawierających ponad 20% tekstu w głównym obrazie, ale rekomenduje, że obrazy zawierające mniej niż 20% tekstu są skuteczniejsze i znacznie czytelniejsze dla użytkowników.
Rozdzielczość: 72 dpi.
Tryb kolorów: sRGB.
Waga od 100 do 350 kB (jeśli po zapisaniu grafika ma zbyt dużą wagę możesz skorzystać z kompresora: https://tinypng.com/)
Nie „umiesz w Photoshopa”? Rób zachwycające grafiki w Canvie! https://www.canva.com/. To darmowy program online do tworzenia grafik. Po założeniu konta możesz skorzystać ze świetnych szablonów na Facebooka, Instagrama oraz tworzyć własne grafiki w dowolnym rozmiarze 🙂



Powodzenia!
P.S. Wolisz oddać się w dobre ręce? Napisz do nas lub dowiedz się więcej o naszej usłudze Social Media dla e-commerce.


Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail wspolpraca@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi.
Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracujemy w obszarach digital marketingu.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.