Home Blog Rozmiary grafik Social Media w 2020 roku

Rozmiary grafik Social Media w 2020 roku

Czas czytania : 3 min
08 października 2020

Z tego artykułu dowiesz się:

Startujesz z tworzeniem profilu marki lub postów produktowych na Facebooku, lifestylowych na Instagramie lub wizerunkowych na LinkedIn? A może zaczynasz przygodę z Pinterestem? Zadbaj o poprawne rozmiary grafik! 

Pamiętaj, że grafiki publikowane w Social Mediach w odpowiednich rozmiarach to krok od sukcesu! Dlaczego? 

Social Media dla e-commerce

Grafika musi być responsywna i dobrze wyświetlać się na każdym urządzeniu, by przedstawiany produkt czy obiekt, na którym nam zależy, wyglądał atrakcyjnie dla odbiorców korzystających zarówno z mobile, jak i z desktopa lub dla tych userów, którzy uwielbiają oglądać story.

Czy zwrócił(a)byś uwagę na post lub reklamę, która ma przyciętą lub nieostrą grafikę? 

Chciał(a)byś, żeby Twój odbiorca, w centralnym miejscu na Twoim profilu, jakim jest cover photo, zobaczył źle dopasowaną grafikę?

Spójny graficznie, estetyczny profil nie tylko buduje wizerunek profesjonalnej marki, ale i wzbudza zaufanie potencjalnych klientów i wyróżni Twój profil na tle konkurencji. Z kolei dobrze wyświetlająca się grafika zdecydowanie bardziej podkreśli atrakcyjność sprzedawanego produktu lub lepiej wpłynie na zainteresowanie tematem, którego dotyczy.

Jaka jest prawidłowa rozdzielczość grafik dla Facebooka, Instagrama, LinkedIn i Pinteresta? Facebook sugeruje rozmiary np. dla cover photo, karuzeli, story, które w praktyce, co zaskakujące, nie zawsze dobrze się wyświetlają, dlatego skorzystaj ze sprawdzonej przez nas ściągawki! 

Aktualne wymiary grafik na Facebooku

Zdjęcie kwadratowe 1080 x 1080 px

Zdjęcie pionowe 768 x 960 px

Zdjęcie poziome 1200 x 900 px

Story 1080 x 1920 px 

Cover photo 820 x 409 px

Cover video 820 x 462 px (długość filmu 20 – 90 sekund)

Awatar 900 x 900 px/600 x 600 px

Okładka wydarzenia 1200 x 628 px

Okładka video 820 x 462 px (długość filmu 20 – 90 sekund) 

Cover grupy 1640 × 856 px 

O nas 1200 x 445 px

Oferta pracy 960 x 502 px

FB ADS:

Poziome posty 1200 x 900 px

Karuzela 600 x 600 px lub 1080 x 1080 px

Stories 1080 x 1920 px

Karuzela video 1080 x 1080 px

Case Laurem

Aktualne wymiary grafik na Instagramie

Kwadrat 1200 x 1200 px

Story 1080 x 1920 px

Awatar 720 x 720 px

Instagram ADS:

Feed ad 1080 x 1080 px

Karuzela i karuzela video 1080 x 1080 px 

Video ad 1080 x 1080 px 

Instagram stories 1080 x 1920 px  

Aktualne wymiary grafik na LinkedIn

Awatar 200 x 200 px

Kwadrat 1200 x 1200 px/ 800 x 800 px

Cover photo profil firmowy 1584 x 396 px 

Pion 800 x 960 px

Poziom (grafika podlinkowana) 1200 x 628 px

Zdjęcie wydarzenia 1300 x 325 px

LinkedIn ADS

Karuzela 1080 x 1080 px

Video ads 1080 x 1920 px 

Reklamy pojedyncze 1200 x 627 px  

Aktualne wymiary grafik na Pinterest

Awatar 280 x 280 px

Pin kwadratowy 600 x 600 px

Pin pionowy:

600 x 900 px

600 x 1260 px

600 x 1560 px

Zdjęcie profilowe 165 x 165 px

Okładka tablicy 215 x 215 px

Pinterest ADS

Karuzela 1000 x 1500 px

Promowany pin lub aplikacja 1000 x 1500 px

Video 1000 x 1500 px 

Na koniec kilka przydatnych informacji technicznych. Znasz już prawidłowe rozmiary grafik dla konkretnego profilu, zastosuj także poniższe wytyczne, by ustrzec się przed pikselozą lub uciętymi zasięgami.

Format: PNG.

Ilość tekstu na grafice do 20% – Facebook zniesie limit dotyczący reklam zawierających ponad 20% tekstu w głównym obrazie, ale rekomenduje, że obrazy zawierające mniej niż 20% tekstu są skuteczniejsze i znacznie czytelniejsze dla użytkowników.

Rozdzielczość: 72 dpi.

Tryb kolorów: sRGB.

Waga od 100 do 350 kB (jeśli po zapisaniu grafika ma zbyt dużą wagę możesz skorzystać z kompresora: https://tinypng.com/)

Narzędziownia

Nie „umiesz w Photoshopa”? Rób zachwycające grafiki w Canvie! https://www.canva.com/. To darmowy program online do tworzenia grafik. Po założeniu konta możesz skorzystać ze świetnych szablonów na Facebooka, Instagrama oraz tworzyć własne grafiki w dowolnym rozmiarze 🙂

Powodzenia! 

P.S. Wolisz oddać się w dobre ręce? Napisz do nas lub dowiedz się więcej o naszej usłudze Social Media dla e-commerce.

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij i oceń

Średni rating 0 / 5. Głosowanie 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?