Cel
Celem współpracy było minimum dwukrotne zwiększenie przychodów organicznych na witrynie.
Witryna znajdowała się na etapie dynamicznej rozbudowy, a i klient był bardzo otwarty na wszelkie pomysły i zmiany techniczne.
Podjęliśmy rękawicę.
Stan początkowy
Rzućmy okiem na sytuację sprzed nawiązania współpracy.
Poniższe wykresy prezentują okres od stycznia do sierpnia 2019 włącznie:


Jak widzimy, widoczność witryny wzrosła odczuwalnie w pierwszym kwartale 2019 roku.
Nie pociągnęło to za sobą równie silnego wzrostu liczby użytkowników. Niemniej jednak metryka ta wykazywała niewielki trend wzrostowy w całym wskazanym okresie.
Nasze działania
Planowanie
Zanim wskoczyliśmy w wir działań, skupiliśmy się na właściwym zaplanowaniu działań.
Dla nas niezbędnikiem do przygotowania strategii SEO jest:
• Audyt SEO - skupiony na kwestiach technicznych, ale niepomijający również treści, optymalizacji czy linków.
Owocem audytu było przygotowanie harmonogramu wdrożenia zmian technicznych na witrynie. Priorytetem były zmiany wpływające na całą witrynę. Efekt skali miał być odpowiedzią na ambitny cel.
• Analiza słów kluczowych – w porównaniu z konkurencją najlepiej radzącą sobie w Google.
Efekt?
Po pierwsze, dobór właściwych fraz do już istniejących podstron.
Po drugie, opracowanie sugestii rozbudowy struktury witryny.
• Analiza konkurencji – czyli ujmując to ładnie: “benchmarking” ?
Zwieńczeniem etapu planowania było opracowanie strategii SEO opartej na wymienionych analizach.
Działania
Wspominaliśmy o efekcie skali. Ogrom czasu skupiliśmy właśnie na wsparciu na poziomie witryny. Przechodząc do konkretów:
• Wdrożyliśmy przyjazne SEO (ludziom też) formatki meta tytułów i meta opisów dla każdego rodzaju stron na witrynie
• Rozwiązaliśmy problem z duplikacją bardzo zbliżonych wersji produktów należących do tych samych serii.
Produkty różniły się komponentami sprzętu. I tak, na witrynie można było znaleźć ten sam laptop w kombinacjach ze względu na pojemność dysku twardego, ilość pamięci ram, system operacyjny… I tak dalej.
Rozwiązaniem było wybranie jednego produktu z serii jako głównego + wdrożenie linków kanonicznych + wyrzucenie z sitemapy produktów podrzędnych.
• Poprawa linkowania wewnętrznego poprzez dodanie paneli produktowych na stronie głównej oraz na stronach produktów
Oprócz tego w trakcie wdrożenia jest rozbudowana struktura witryny oparta o wyniki analizy słów kluczowych.
Oczywiście w tym wszystkim nie zapomnieliśmy o bardziej precyzyjnym wsparciu dla kluczowych fraz.
Podstawą była optymalizacja on-site pod kątem nowo wybranych fraz + rozbudowa i optymalizacja treści w porównaniu z konkurencją (z dużą pomocą Surfera SEO).
Nie zabrakło prac na linkowaniem wewnętrznym, treściami blogowymi i linkowaniem.
Prace trwały bez większych perturbacji aż do marca 2020 roku.
Wtedy, jak wiemy, przedsiębiorstwa, klienci i agencje marketingowe wspólnie wstrzymały oddech.

Witryna naszego klienta wyszła z tej sytuacji z obronną ręką.
I nie powinno to dziwić – praktycznie z dnia na dzień miliony osób przeszły na przymusową pracę zdalną. Ludzi tych należało zaopatrzyć w sprzęt do pracy. W niepewnej sytuacji rynkowej kluczowe było poniesienie na to jak najniższych kosztów.
Nasz klient oferuje wysokiej jakości sprzęt poleasingowy w cenach bardziej atrakcyjnych (nieraz znacznie) niż nowego sprzętu.
Usługi firm takich jak nasz klient były więc naturalnym wyborem.
Koronawirus wzmocnił więc dodatkowo wzrost witryny. Wzmocnienie było na tyle duże, że od kwietnia do maja zamiast sezonowych spadków mieliśmy do czynienia z dalszym wzrostem.