Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

264,94% wzrostu przychodów SEO
202,38% wzrostu liczby transakcji SEO
99,64% wzrostu liczby użytkowników SEO

Case Study sklep z poleasingowym sprzętem komputerowym 

Działania SEO dla tego klienta rozpoczęliśmy w sierpniu 2019 roku. Co zrobiliśmy przez niecały rok i jak wpłynęło to na efekty? W case study porównamy okres od 01.2020 do 06.2020 do poprzedniego roku.
Jak w tym okresie zmieniły się najważniejsze metryki:
•    Liczba użytkowników wzrosła o 99,6% z poziomu 13.787 do 27.525 użytkowników 
•    Liczba transakcji wzrosła o 202,38%
•    Przyniosło to wzrost przychodów rzędu 264,94%.
Dodatkowo, od sierpnia 2019 widoczność w top 10 Google wzrosła 3,3 razy – od 250 do 825 fraz.

Co się przyczyniło do osiągnięcia tych wyników? Zapraszamy do odbycia wspólnej podróży w przeszłość!
 

Wstęp

>

Chyba wszyscy zgodzimy się, że rok 2019 był wyjątkowo dynamiczny w branży SEO. Liczne aktualizacje algorytmu i zmiany, które serwował nam Google, nie pozwoliły się nudzić ani przez chwilę.
I gdy już wydawało się, że nic nas już nie zaskoczy… nadszedł rok 2020. Rok, w którym pandemia zatrzęsła fundamentami branży i (choć zabrzmi to nieco dramatycznie) światem, jakim go znaliśmy.
Jak w tym całym chaosie poradziła sobie branża poleasingowego sprzętu komputerowego? Odpowiadamy na przykładzie!

Problem

Cel
Celem współpracy było minimum dwukrotne zwiększenie przychodów organicznych na witrynie.
Witryna znajdowała się na etapie dynamicznej rozbudowy, a i klient był bardzo otwarty na wszelkie pomysły i zmiany techniczne.
Podjęliśmy rękawicę.

Stan początkowy
Rzućmy okiem na sytuację sprzed nawiązania współpracy.
Poniższe wykresy prezentują okres od stycznia do sierpnia 2019 włącznie:

Jak widzimy, widoczność witryny wzrosła odczuwalnie w pierwszym kwartale 2019 roku.
Nie pociągnęło to za sobą równie silnego wzrostu liczby użytkowników. Niemniej jednak metryka ta wykazywała niewielki trend wzrostowy w całym wskazanym okresie.

Nasze działania
Planowanie
Zanim wskoczyliśmy w wir działań, skupiliśmy się na właściwym zaplanowaniu działań.
Dla nas niezbędnikiem do przygotowania strategii SEO jest:
•    Audyt SEO - skupiony na kwestiach technicznych, ale niepomijający również treści, optymalizacji czy linków.
Owocem audytu było przygotowanie harmonogramu wdrożenia zmian technicznych na witrynie. Priorytetem były zmiany wpływające na całą witrynę. Efekt skali miał być odpowiedzią na ambitny cel.

•    Analiza słów kluczowych – w porównaniu z konkurencją najlepiej radzącą sobie w Google.
Efekt?
Po pierwsze, dobór właściwych fraz do już istniejących podstron.
Po drugie, opracowanie sugestii rozbudowy struktury witryny.

•    Analiza konkurencji – czyli ujmując to ładnie: “benchmarking” ?

Zwieńczeniem etapu planowania było opracowanie strategii SEO opartej na wymienionych analizach.

Działania
Wspominaliśmy o efekcie skali. Ogrom czasu skupiliśmy właśnie na wsparciu na poziomie witryny. Przechodząc do konkretów:
•    Wdrożyliśmy przyjazne SEO (ludziom też) formatki meta tytułów i meta opisów dla każdego rodzaju stron na witrynie

•    Rozwiązaliśmy problem z duplikacją bardzo zbliżonych wersji produktów należących do tych samych serii.
Produkty różniły się komponentami sprzętu. I tak, na witrynie można było znaleźć ten sam laptop w kombinacjach ze względu na pojemność dysku twardego, ilość pamięci ram, system operacyjny… I tak dalej.
Rozwiązaniem było wybranie jednego produktu z serii jako głównego + wdrożenie linków kanonicznych + wyrzucenie z sitemapy produktów podrzędnych. 

•    Poprawa linkowania wewnętrznego poprzez dodanie paneli produktowych na stronie głównej oraz na stronach produktów
Oprócz tego w trakcie wdrożenia jest rozbudowana struktura witryny oparta o wyniki analizy słów kluczowych.

Oczywiście w tym wszystkim nie zapomnieliśmy o bardziej precyzyjnym wsparciu dla kluczowych fraz.
Podstawą była optymalizacja on-site pod kątem nowo wybranych fraz + rozbudowa i optymalizacja treści w porównaniu z konkurencją (z dużą pomocą Surfera SEO).
Nie zabrakło prac na linkowaniem wewnętrznym, treściami blogowymi i linkowaniem.

Prace trwały bez większych perturbacji aż do marca 2020 roku.
Wtedy, jak wiemy, przedsiębiorstwa, klienci i agencje marketingowe wspólnie wstrzymały oddech.


Witryna naszego klienta wyszła z tej sytuacji z obronną ręką.
I nie powinno to dziwić – praktycznie z dnia na dzień miliony osób przeszły na przymusową pracę zdalną. Ludzi tych należało zaopatrzyć w sprzęt do pracy. W niepewnej sytuacji rynkowej kluczowe było poniesienie na to jak najniższych kosztów.
Nasz klient oferuje wysokiej jakości sprzęt poleasingowy w cenach bardziej atrakcyjnych (nieraz znacznie) niż nowego sprzętu.
Usługi firm takich jak nasz klient były więc naturalnym wyborem.
Koronawirus wzmocnił więc dodatkowo wzrost witryny. Wzmocnienie było na tyle duże, że od kwietnia do maja zamiast sezonowych spadków mieliśmy do czynienia z dalszym wzrostem.

Rezultat



Porównując styczeń – czerwiec 2020 do analogicznego okresu w roku 2019:
•    Przychody wzrosły o 264,94%
•    Liczba transakcji wzrosła o 202,38%
•    Liczba użytkowników wzrosła o 99,64% - od 13.787 do 27.525


 

Widoczność w TOP 10 Google wzrosła ponad 3,3 razy – od 250 do 825 fraz.

W tym wypadku oczywiście mały ukłon należy się pandemii, która w pozytywny sposób wpłynęły na zachowania konsumenckie grupy docelowej naszego klienta.
 


 

Wnioski

To case study przedstawia niemal podręcznikową realizację projektu. Dla nas X kluczowych czynników sukcesu projektu SEO to:
•    Strategia SEO uwzględniająca wyniki audytu, analizy słów kluczowych i analizy konkurencji
•    Działania “szerokie” oparte na wsparciu całej witryny
•    Działania skupione na wsparciu kluczowych fraz
•    Konsekwentna realizacja założonych działań
•    Elastyczność w dopasowaniu strategii do potrzeb bieżących

Nasza wersja reguły Pareto: skupiamy większość czasu i energii na 20% działań, które z największym prawdopodobieństwem przyniosą 80% efektów ? Gdy metryki globalne rosną, znacznie przyjemniej jest pracować również nad wzrostami dla konkretnych podstron czy fraz!

Szymon Parzych

Specjalista SEO

Zobacz podobne case studies

60%
wzrostu przychodów

Jak zwiększyliśmy przychody z e-commerce na marce Puccini?

Zobacz, jak udało nam się zwiększyć przychody dla marki Puccini 

100 000
sesji bez odrzuceń /miesiąc

Case study - Picodi

Zobacz, jak wygenerowaliśmy 1000 000 zasięgów miesięcznie dla Picodi! 

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.