E-commerce to nasza pasja! Rozumiemy e-commerce, żyjemy e-commerce. Chcemy by każdy e-commerce, który z nami współpracuje notował stały wzrost sprzedaży. W tym celu budujemy także Social Media dla e-commerce, jako część ekosystemu wspierającego wzrost sprzedaży.
Paulina Pytel
Head of Social Media, PromoTraffic

Dowiedz się jak możemy Ci pomóc. Skontaktuj się z nami lub wypełnij brief.
Skontaktuj się z namiJak wygląda proces?
Warsztaty
Analiza
Strategia i harmonogram
Realizacja
Raport
Narzędzia budujące przewagę
Nikt nie zna i nie rozumie tak dobrze Twoich Klientów, jak Ty i Twój zespół. Poprzez odpowiednie pytania zbierzemy wstępny materiał do właściwego zbudowania i opisania person.
Nasze narzędzia pozwolą zebrać szczegółowe dane o Twoich klientach i ich preferencjach. Ich właściwa analiza pozwoli nam zbudować obraz klienta idealnego oraz nakreślić najlepszy sposób komunikacji z nim.
W ramach formułowania strategii stworzymy: opisy person, kierunki komunikacji, rodzaj i tematykę postów oraz natężenie komunikacji. Wypracujemy także główne cele i wskaźniki efektywności.
Zgodnie z akceptowanym przez Ciebie harmonogramem publikujemy posty i odpowiadamy na komentarze fanów. Ważne jest dla nas to, aby nasze posty były nie tylko kreatywne, ale przede wszystkim odpowiadały na potrzeby Twoich klientów i zachęcały ich do zakupu Twoich produktów.
Co miesiąc dedykowany Specjalista przygotuje i omówi obszerny raport. Znajdą się w nim wszystkie kluczowe wskaźniki, analizy, wnioski oraz rekomendacje dalszych działań.
Chcemy dać Ci realną przewagę nad konkurencją. Dlatego, by wyróżnić Twoją markę będziemy wykorzystywać najlepsze narzędzia do tworzenia atrakcyjnych grafik i video. Zadbamy także o odpowiednią promocję postów, dzięki narzędziom reklamowym.
Social Media dla e-commerce - dlaczego jesteśmy skuteczni?

Analityczne podejście
Jako agencja nastawiona na e-commerce, dbamy o wymierne efekty współpracy. Social Media te efekty powinny wspierać. Stale monitorujemy postęp i korygujemy kierunki aby bardziej angażować Twoich potencjalnych klientów. Komunikację wspieramy także skutecznymi kampaniami reklamowymi.

Technology Driven
Technologie dają przewagę. Mądrze zastosowane, poparte wiedzą i doświadczeniem pozwalają osiągać ponadprzeciętne rezultaty. W PromoTraffic używamy najlepszych, światowych narzędzi wykorzystujących machine learning oraz AI. Dzięki temu działamy lepiej, szybciej i skuteczniej.

Kreatywnie
Przyciągniemy i zaangażujemy Twoich klientów. Dotrzemy do nich z atrakcyjnym przekazem, różnorodnym i estetycznym. Wzmocnimy video, chatbotami i wszystkimi nowościami jakie oferują Social Media.

Troskliwa opieka
Dedykowany Specjalista będzie z Tobą w stałym kontakcie. Inicjatywa po naszej stronie, ale akceptacja i ocena po Twojej. Dlatego wszystkie działania będą na bieżąco omawiane, a raport pozwoli Ci w pełni ocenić efekty pracy.

#GrowWithUs
Naszym nadrzędnym celem jest zadbanie o wzrost Twojego biznesu. Będzie on nam towarzyszył w formułowaniu strategii Social Media. Ale #GrowWithUs to także inne korzyści dla Ciebie i Twojego biznesu. Poznasz je tutaj.
Social media dla ecommerce
Prowadząc e-commerce, musisz być obecny tam, gdzie przebywają Twoi potencjalni klienci. A skoro sprzedajesz w internecie, oznacza to konieczność prowadzenia mediów społecznościowych. Są one jednym z podstawowych kanałów komunikacji z użytkownikami sieci i trudno w zasadzie wyobrazić sobie branżę, której grupa docelowa nie posługiwałaby się przynajmniej Facebookiem. W PromoTraffic obsługujemy także inne social media, takie jak na przykład Instagram czy LinkedIn. Poznaj wszystkie ich zalety i powierz nam prowadzenie mediów społecznościowych swojego sklepu!
Zalety social media w ecommerce
Prowadzenie mediów społecznościowych to w przypadku sklepu internetowego konieczność. Korzysta z nich bowiem połowa populacji świata! Nie interesuje Cię zagraniczny klient? W naszym kraju proporcje są identyczne - 18 milionów Polaków jest aktywnych w social media. Sam więc widzisz, jak wielu potencjalnych klientów tam znajdziesz. Choć oczywiście najliczniejszą grupę będą stanowili ludzie młodzi, to wbrew pozorom mediów społecznościowych (głównie Facebooka) używają również osoby starsze. Z tego powodu większość branż działających w e-commerce może bardzo wiele zyskać w tych kanałach.
Social media to jedno z najskuteczniejszych narzędzi do kreowania wizerunku marki. Będąc obecnym w tej przestrzeni, przebywa się w "naturalnym środowisku" konsumentów. Można więc obserwować ich zachowania oraz dominujące w mediach społecznościowych trendy, a następnie dostosowywać do nich swoje komunikaty marketingowe. Cała sztuka polega zresztą na tym, żeby nie wyglądały one na nachalną reklamę. W ten właśnie sposób można dotrzeć do użytkowników i zainteresować ich swoją marką - jej wartościami, stylem komunikacji, wizerunkiem.
Stąd niedaleka droga do zaciekawienia odbiorców ofertą sklepu. Warto jednak pamiętać, że posty sprzedażowe powinny stanowić maksymalnie 30 - 35% procent wszystkich publikacji. W przeciwnym razie fani Twojego profilu poczują się zmęczeni ciągłym nagabywaniem do transakcji. Zaletą aktywności w social media jest właśnie to, że dzięki natywnym treściom można zbudować wokół marki społeczność. To najłatwiejszy sposób, aby zyskać lojalność klientów, a ze swojej firmy uczynić tak zwany love brand. Jego cechą charakterystyczną jest to, że ludzie lubią się utożsamiać z jego misją czy wartościami. Transakcje są kwestią drugorzędną, która następuje niejako w sposób naturalny.
Media społecznościowe to również najkrótsza droga do uzyskania feedbacku od swoich klientów. Dzięki obecności w kanałach social media można łatwo prowadzić dialog z fanami marki, ale także z osobami, które jeszcze nie są do niej przekonane. Komunikacja z użytkownikami może przyjmować najróżniejsze formy - od prostej wymiany bezpośrednich wiadomości, po publikacje tak zwanego user generated content. To treści tworzone przez fanów, które możesz udostępniać jako marka. W ten sposób zachęcasz innych internautów do angażowania się w życie Twojego brandu. Dochodzą do tego oczywiście rozmaite konkursy oraz real-time marketing, czyli błyskotliwe reakcje na to, co dzieje się w branży i na świecie. Nie ma ecommerce'u, który by na tym nie zyskał!
Wszystkie działania, jakie prowadzimy w PromoTraffic, cechują się solidnymi fundamentami analitycznymi. Nie inaczej jest z prowadzeniem profilów w social media. Cenimy sobie zaawansowane narzędzia - zarówno te dostępne w ramach poszczególnych kanałów, jak i zewnętrzne - które dostarczają nam wszelkich niezbędnych informacji. Dzięki nim możemy optymalizować nasze działania i opracowywać coraz skuteczniejsze treści dla Twojego biznesu. Wbrew pozorom social media w e-commerce to nie spontaniczne akcje, a przemyślana strategia i konkretne liczby. Kierujemy się więc solidnymi danymi statystycznymi i wyznaczamy jasne cele do osiągnięcia.
Działania w obszarze social media
Choć wielu przedsiębiorcom wydaje się, że prowadząc profil w którymś z kanałów social media, wystarczy raz na czas opublikować jakiś post i zachęcić odbiorców do transakcji, obecność w mediach społecznościowych to znacznie więcej. Działania takie wymagają szczegółowej strategii i intensywnej pracy na wielu polach. Na co możesz liczyć, powierzając swoje social media specjalistom PromoTraffic?
-
Korzystając z rozmaitych danych statystycznych oraz informacji na temat Twojego biznesu, opracujemy dla Ciebie indywidualną strategię social media. Określimy w niej między innymi sytuację wyjściową dla obecności marki w mediach społecznościowych, działania konkurencji w tym zakresie czy też persony, do których warto kierować komunikaty marketingowe. Te wszystkie informacje pozwolą nam ustalić charakter planowanych treści, częstotliwość ich publikacji, a przede wszystkim - KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. To na ich podstawie będziemy weryfikować, jakie skutki dają nasze akcje.
-
Z gotową strategią możemy przygotowywać harmonogram postów na każdy kolejny miesiąc. To ramowy plan, w którym określimy czas publikacji oraz ich cele. Znajdą się w nim również szkice treści - projekty grafik oraz zarysy ich opisów. To moment na to, aby zastanowić się nad wykorzystaniem konkretnych hashtagów czy oznaczeniem innych profili lub użytkowników. Pamiętajmy, że kanały social media to główne narzędzia wykorzystywane do współpracy z influencerami!
-
Harmonogram treści pozwala nam zająć się realizacją strategii. Przy każdym poście specjalista social media współpracuje z grafikiem, toteż wykorzystywane fotografie i obrazki zawsze mają doskonałą jakość. Każda nasza publikacja ma konkretny cel do osiągnięcia. W zależności od potrzeb Twojego biznesu, na celownik bierzemy zwiększanie ruchu w ecommerce, budowanie społeczności, kreowanie pozytywnego wizerunku, zbieranie leadów czy też angażowanie odbiorców.
-
Skoro każdy z postów ma swój cel do osiągnięcia, musimy monitorować poziom jego realizacji. To kolejny etap naszych działań w mediach społecznościowych. Posiłkując się wewnętrznymi i zewnętrznymi narzędziami analitycznymi, weryfikujemy efekty działań i wyciągamy z nich wnioski. Dane dotyczące skuteczności poszczególnych treści pozwalają nam wciąż ulepszać publikowane treści i proponować coraz efektywniejsze posty.
-
Z końcem każdego miesiąca będziesz otrzymywać od nas raport analizujący skuteczność działań oraz rekomendujący zmiany na przyszłość. Możesz więc liczyć na konkretne wartości KPI, w tym wysokość ROI, czyli zwrotu z inwestycji.
Jak prowadzimy social media w e-commerce?
Media społecznościowe dla ecommerce rządzą się swoimi prawami. Kanały na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie mają przede wszystkim dostarczać użytkownikom niezbędnych informacji. Aby tak się stało, Twoje markowe profile muszą być szczegółowo uzupełnione. Powinny się w nich znaleźć wszelkie dane dotyczące działalności firmy oraz jej oferty.
Twoi potencjalni klienci oczekują również, że w mediach społecznościowych otrzymają odpowiedzi na swoje pytania. To właśnie te kanały wykorzystają do komunikacji zwrotnej - przesłania swoich opinii, zażaleń lub podziękowań. Niezależnie od tego, w jakie formie się to wydarzy, jako marka musisz reagować. Czas i sposób odpowiedzi będą miały ogromny wpływ na Twój wizerunek w sieci. Łatwo więc zabłysnąć i dać się poznać jako love brand, ale jeszcze łatwiej narazić się na kryzys. Ważne więc, aby za sterami social media znalazła się osoba doświadczona w tej materii, która na bieżąco będzie odpowiadała na wszelkie komunikaty ze strony internautów.
Warto także zauważyć, że obecnie media społecznościowe umożliwiają bezpośrednią sprzedaż. Na Facebooku dostępna jest między innymi sekcja Sklep. Łatwo zintegrować ją ze swoją platformą, a następnie oznaczać produkty w postach, zachęcając fanów do transakcji. Na Instagramie możesz skorzystać z funkcji Zakupy na Instagramie - to bardzo atrakcyjna opcja pozwalająca na oznaczenie danego produktu bezpośrednio na zdjęciu, wraz z jego ceną i linkiem prowadzącym do transakcji.
PromoTraffic - Twoje social media dla sklepu internetowego
W PromoTraffic zajmiemy się profesjonalną obsługą mediów społecznościowych Twojego sklepu internetowego. Zapraszamy do kontaktu!

I i II miejsce I miejsce w kategorii "Kampania SEO",
"Kampania e-commerce" i II miejsce w kategorii "Kampania Google Ads"
semKRK Awards 2019/2020/2021

I miejsce
W kategorii "Best Low Budget Campaign (PPC)"
European Search Awards 2020

Jesteśmy w programie
Facebook Marketing Partners for Agencies

Należymy do 2%
Najlepszych agencji SEM na świecie!

Nominacja w konkursie
MIXX Awards Europe 2019 w kategorii Campaign Effectivness
Zobacz jak pomogliśmy innym rozwinąć biznes
Case study kampanii kreatywnej PSG
Zobacz, jak przeprowadziliśmy dla naszego klienta kampanie kreatywną, pozyskując 209 publikacji medialnych!
Zobacz case studyCase Study Moda Size Plus Iwanek
Zobacz, jak zwiększyliśmy przychody naszego klienta w sklepie online o 68,48 %.
Zobacz case studyCase study - Picodi
Zobacz, jak wygenerowaliśmy 1000 000 zasięgów miesięcznie dla Picodi!
Zobacz case study
Skontaktuj się z nami!
Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!