...
Home Blog Szkolenie PPC – na które warto się zapisać?

Szkolenie PPC – na które warto się zapisać?

Czas czytania : 6 min
02 kwietnia 2021

Z tego artykułu dowiesz się:

Szkolenia PPC – jakie mamy możliwości?

W Polsce na rynku możemy dostrzec szeroki wybór różnorodnych szkoleń marketingowych. Zaczynając od szkoleń dotyczących zagadnień z obszarów social media, copywritingu, kończąc na szkoleniach z tematyki Facebook Ads oraz Google Ads. Na rodzimym rynku szkoleniowym możemy spotkać się ze szkoleniami zarówno stacjonarnymi, jak i tymi tworzonymi online. Do wyboru mamy szkolenia dostępne w oficjalnych materiałach największych technologicznych gigantów takich jak Facebook czy Google, jak i kursy tworzone przez wyspecjalizowane firmy szkoleniowe czy agencje marketingowe.

W dzisiejszym artykule omówimy możliwości szkoleniowe dotyczące tematyki płatnych reklam w Google Ads oraz Facebook Ads, a także analityki internetowej.

Skillshop – platforma szkoleniowa Google

Skillshop to oficjalna platforma szkoleniowa Google, na której umieszczone są materiały szkoleniowe dotyczące Google Ads, Google Analytics, Google Marketing Platform czy chociażby Google Moja Firma. Znajdziemy tu zbiór dedykowanych materiałów przeznaczonych powyższym zagadnieniom zarówno w formie tekstowej, jak i wizualnej. Po skończeniu nauki i wykonaniu zadań z poszczególnych tematów każdy z uczestników może przystąpić do egzaminu i ubiegać się o certyfikat.

Screen ze shillshop

źródło: źródło: https://skillshop.withgoogle.com/

Google Ads

Z tematyki Google Ads platforma Skillshop oferuje nam szkolenia w całym zakresie możliwości jakie oferuje nam system reklamowy od giganta z Mountain View. Z pewnością znajdą tutaj coś dla siebie zarówno osoby, które dopiero zaczynają przygodę z tworzeniem kampanii, jak i te które o GA już co nieco wiedzą. Szkolenie Google Ads na platformie Skillshop pozwoli uporządkować i sprawdzić swoją wiedzę, a chętne osoby odpowiadając na listę pytań podczas egzaminu końcowego będą mogły uzyskać certyfikat.

Z czego składa się szkolenie?

Kurs składa się z 6 osobnych zakresów, począwszy od reklamy w sieci wyszukiwania kończąc na reklamie aplikacji mobilnych. Pełen zakres szkolenia przedstawia się następująco:

źródło: https://skillshop.withgoogle.com/

Jak więc widać, Google przygotowało dla wszystkich chętnych uczestników ciekawy program szkoleniowy. Znajdziemy tu zarówno podstawy marketingu internetowego, jak i bardziej zaawansowane aspekty. Niezależnie od poziomu zaawansowania przyszli lub obecni pracownicy z obszaru PPC powinni znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania w zakresie reklam w systemie Google Ads, a swoją wiedzę sprawdzić będą mogli odpowiadając na pytania zadawane podczas każdego z tematów.

Google Analytics

Program szkolenia dotyczący Google Analytics podzielony został na platformie Skillshop na poziomy zaawansowany oraz podstawowy. W praktyce oznacza to, że uczestnicy mogą zdobyć certyfikat zarówno z jednego, jak i drugiego poziomu. Przechodząc przez niniejsze szkolenie uczestnicy poznają tajniki jednego z najpopularniejszych internetowych narzędzi analitycznych. Warto w tym miejscu wspomnieć, iż od pewnego czasu dostępna jest nowsza wersja systemu Analytics (GA 4), z której także na platformie Skillshop pojawiło się najnowsze szkolenie.

 

źródło: https://skillshop.exceedlms.com/

Szkolenie dla początkujących

W szkoleniu dla początkujących, uczestnicy będą mogli poszerzyć swoją wiedzę z działań takich jak tworzenie konta, instalacja kodu śledzenia czy tworzenie filtrów danych. Podczas kursu omówione zostaną także podstawowe raporty dotyczące odbiorców, pozyskiwania oraz zachowania użytkowników, a także sposoby na tworzenie i weryfikację celów marketingowych.

Szkolenie dla zaawansowanych

W części poświęconej szkoleniu na poziomie zaawansowanym omawiane zostają aspekty dotyczące wymiarów oraz danych niestandardowych, zaawansowane techniki korzystania z podziału na segmenty czy chociażby strategie marketingowe wykorzystujące remarketing umożliwiający docieranie do użytkowników danej strony internetowej. Z pewnością znajdą tu coś dla siebie osoby, które miały już styczność z omawianym narzędziem analitycznym.

Kto powinien skorzystać z tego szkolenia?

Program szkolenia z analityki internetowej giganta z Kalifornii jest więc zbudowany tak, aby w możliwie najlepszy i najrzetelniejszy sposób przygotować wszystkich pracowników z obszaru płatnych kampanii do świadczenia jak najlepszej jakości pracy. Oczywiście dla wszystkich chętnych po każdym szkoleniu istnieje możliwość sprawdzenia swojej wiedzy biorąc udział w teście i zdobywając certyfikat. Skorzystać z możliwości przejścia kursu powinny więc wszystkie chętne osoby z obszaru PPC – zarówno takie, które dopiero zaczynają swoją przygodę, jak i osoby nieco bardziej zaawansowane, chcące uporządkować swoją wiedzę.

Google Marketing Platform

Google Marketing Platform to platforma pozwalająca w odpowiedni i skuteczny sposób zarządzać kampaniami marketingowymi w różnych kanałach. Wykorzystując integrację DoubleClick i Analytics 360 osoby obsługujące kampanie będą mogły w jeszcze lepszy i wygodniejszy sposób odpowiadać za działania marketingowe i w skuteczniejszy sposób doprowadzać do realizacji określonych celów marketingowych. Dla wszystkich osób chcących zagłębić się w omawiany temat, platforma Skillshop przygotowała szkolenie składające się z pięciu modułów. Oczywiście, podobnie jak i w przypadku pozostałych szkoleń, na wszystkich uczestników kursu czeka test sprawdzający, po którego zdaniu uczestnicy mogą otrzymać certyfikat ukończenia.

Z czego składa się kurs?

egzaminy certyfikacyjne - screen

źródło: https://skillshop.exceedlms.com/

Jak widać, wszystkie osoby chcące podnosić wyniki swoich kampanii i tworzyć je w jeszcze skuteczniejszy sposób, znajdą tutaj coś dla siebie. Podczas szkolenia omówione zostaną praktyczne przykłady zastosowania platformy, możliwości poszczególnych narzędzi czy chociażby sposoby analizy wyników.

Facebook – gdzie szukać wiedzy?

Oczywiście marketing nie kończy się tylko i wyłącznie na jednym systemie reklamowym. Również i Facebook stworzył dedykowaną platformę, gdzie wszyscy chętni mogą zdobyć cenną wiedzę przechodząc przez kurs z określonych zagadnień. Podobnie jak omawiane wcześniej kursy, również i Facebook przygotował możliwość zdobycia certyfikatu po ukończeniu kursu. Szkolenie, które przygotowała firma Marka Zuckerberga będzie dobrą opcją dla wszystkich chętnych osób, chcących dowiedzieć się czegoś więcej na temat możliwości reklamowych na jednym z największych portali społecznościowych na świecie, jak i w popularnych komunikatorach typu Messenger czy WhatsApp. To opcja przydatna także dla tych, którzy chcą rozwijać swoją wiedzę z zakresu marketingu, tworzenia kampanii i reklamy w Internecie.

Facebook Blueprint

Blueprint to platforma, gdzie znaleźć możemy szkolenia przeznaczone zarówno dla agencji marketingowych, małych firm, studentów czy chociażby organizacji non-profit. Dla wszystkich wspomnianych podmiotów Facebook przygotował dedykowane kursy, które pozwolą poznać potencjał reklamowy i narzędziowy swoich aplikacji. Godziny spędzone na nauce z pewnością pozwolą podnieść kwalifikacje wszystkich, którzy chcą rozwijać się w obszarze marketingu i sprzedaży na platformach należących do Facebooka.

Facebook Blueprint - szkolenia PPC

źródło: https://www.facebook.com/business/learn/courses

Jakie mamy możliwości i co przygotował dla nas Facebook?

Dla wszystkich chętnych chcących rozwijać swoje umiejętności Facebook przygotował bezpłatne praktyczne kursy dotyczące marketingu i generowania sprzedaży. Kursy podzielone są na sześć części, w których omawiane są wszystkie aspekty składające się na odpowiedni marketing. Takie jak: określanie persony, wyznaczanie celów marketingowych, planowanie działań promocyjnych, tworzenie strategii, budowanie relacji z odbiorcami, czy chociażby optymalizowanie działań.

Jak uzyskać certyfikat?

Facebook dla wszystkich chętnych osób, które chcą wziąć udział w sprawdzeniu swojej wiedzy przygotował możliwość uzyskania certyfikatu. Certyfikacja Facebook Bluerprint składa się z 9 różnych typów. Certyfikat uzyskać można w obszarach takich jak:

Niestety, w odróżnieniu od swojego konkurenta, Facebook nie przewidział możliwości darmowego zdawania egzaminów i za chęć podejścia do uzyskania certyfikatu należy zapłacić. Warto również dodać, iż żadnego z wyżej wskazanych egzaminów nie można zdawać w języku polskim (do wyboru jest kilka języków, w tym m.in. angielski, niemiecki czy francuski).

Szkolenia spoza oficjalnych platform

Oczywiście, na polskimi światowym rynku szkoleniowym w roku 2021 znaleźć możemy mnóstwo szkoleń stworzonych przez zewnętrznych praktyków z branży oraz wyspecjalizowane agencje marketingowe. Istnieje wiele firm świadczących usługi szkoleniowe z tematów branżowych, które prowadzone są w bardzo rzetelny, merytoryczny i wartościowy sposób. Powyższe opcje zdobywania wiedzy, które poruszone zostały w niniejszym artykule bazują na oficjalnych materiałach Google i Facebooka i pozwalają uzyskać oficjalne potwierdzenie posiadania wiedzy w postaci certyfikatów. Osoby, które chciałyby jednak rozszerzać własną wiedzę na bieżąco z pewnością powinny także zainteresować się szkoleniami tworzonymi przez niezależnych ekspertów zarówno w formie stacjonarnej (istnieje mnóstwo szkoleń odbywających się cyklicznie w największych miastach w kraju takich jak chociażby Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Trójmiasto) jak i online – na zamkniętych platformach szkoleniowych.

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.