Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Wykorzystaj potencjał TikTok Ads!

7 min 973
Michał Obłoj | 08.01.2021

Z tego artykułu dowiesz się:
•    Co to jest TikTok? 
•    Jaki potencjał reklamowy kryje się w aplikacji? 
•    Jakie są formaty reklamowe TikTok Ads.

Ten rok był dla nas wszystkich wyjątkowy. Akcja #zostańwdomu, kwarantanna narodowa. Jako konsumenci zaczęliśmy szukać nowych rozrywek zarówno w domu, jak i również w świecie Social Media. Jedną z takich odskoczni był właśnie TikTok. Statystyki jasno pokazują, że to właśnie ta aplikacja została największym wygranym lockdownu w Polsce. 315 milionów pobrań w Q1 2020 roku oraz detronizacja Facebooka w kategorii najchętniej pobieranej aplikacji mobilnej.

Te liczby imponują. Nic więc dziwnego, że marketerzy z całego świata, widząc potencjał, jaki drzemie w aplikacji, zaczęli przeskakiwać się w szukaniu nowych działań reklamowych, które można tam podjąć. W 2020 roku ponad 94,5% z milionów użytkowników spotkało się z reklamą w aplikacji. Rodzi się zatem pytanie: czemu Twojej marki jeszcze tam nie ma? 

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na nasz webinar o TikTok'u 24 marca o godzinie 13:00

Co to jest TikTok?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy na chwilę przenieść się do 2013 roku. To właśnie wtedy miała premierę aplikacja video - Vine. Można powiedzieć, że to właśnie ona była prekursorem formatu, w którym teraz króluje TikTok. Krótkie, 15-sekundowe materiały o charakterze humorystycznym – taki content właśnie tam królował. 

Kto miał okazję obcować z Vine ten pewnie przyzna, że TikTok dużo z niego zapożyczył. Dodał jednak usprawnienia i narzędzia, których w tej pierwszej aplikacji brakowało. Takimi są, chociażby te techniczne, jak wprowadzanie nakładek AR i branded effects, czy też te dotyczące samego użytkownika aplikacji, czyli hashtag challenge, które są dodawane przez jej moderatorów. To nic innego jak propozycja tematów, na które użytkownicy odpowiadają swoimi nagraniami. Przykładowo, w tym roku dużą popularnością cieszyły się wyzwania takie jak: 

- #Halloween2020, pod którym użytkownicy pokazywali, jak będą spędzać tegoroczną maskaradę oraz jakie przebrania wybiorą, 
- #jakrobiezdjęcia, gdzie użytkownicy nagrywali zabawne filmy – backstage ze swoich sesji zdjęciowych, 
- #3DekadyMody, czyli swoisty pokaz mody w wykonaniu użytkowników aplikacji, którzy prezentowali stylizacje z różnych epok. 

W tym momencie TikTok to bardzo rozbudowane community, które używa aplikacji od ponad roku (82,3% wszystkich użytkowników), z których największy procent stanowią osoby spędzające w niej ponad 60 minut dziennie (40,2%).

Aplikacja sama w sobie, generuje bardzo dużo pozytywnych emocji – również tych, związanych z reklamami. 50,4% osób deklaruje, że bardzo lubi TikTok oraz treści tam publikowane. Ten fakt wykorzystują w dużej mierze marki z sektora FMCG: Tymbark, Hortex, Chupa-Chups czy Coca – Cola, a to tylko wierzchołek góry lodowej. Drugą najliczniejszą grupą, która wykupuje reklamę na TikTok, są firmy z branży e-commerce.

Dzięki przejrzystej strukturze oraz dynamicznym charakterze aplikacji i treści tam zamieszczanych można w atrakcyjny sposób promować produkty ze swojego asortymentu. To natomiast stwarza świetny potencjał marketingowy, który warto wykorzystać do naszej promocji. 

Kreatywność to podstawa! 

Reklama tutaj wygląda... jak nigdzie indziej! Podczas gdy na Facebooku czy Instagramie możemy znaleźć, w przeważającej większości, zdjęcia produktu w rękach znanego Influencera lub packshot tego produktu na ciekawym tle, tak tutaj króluje dynamiczny montaż i krótki format. Reklamy oparte są najczęściej o scenariusz, obejmują plot twisty a wszystko to zamknięte jest w najczęściej 15 – 20-sekundowej formie. Product placement i historie, które są tutaj tworzone, wciągają każdego użytkownika! Przykłady:

Źródło: https://twitter.com/nathanallebach/status/1332052962739433478>

Źródło: https://www.tiktok.com/@hortexpolska/video/6847840482849049862

Jak więc zdobyć miliony serduszek dzięki reklamie TikTok? Odpowiedź jest prosta: angażuj i zaskakuj. Tyczy się to zarówno materiałów stricte produktowych - krótkich animacji i wideo, jak i tych tworzonych we współpracy z Influencerami. Potencjał viralowy aplikacji sprawia, że nawet Twój pierwszy film czy reklama może dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Im lepszy i bardziej kreatywny będzie, tym jest na to większa szansa. Dlatego tak wiele marek zdecydowało się już reklamować w tym medium. 

Jednak to nie jest jedyny czynnik, który gwarantuje nam sukces. Kolejnym jest dobranie odpowiedniego formatu reklam do typu akcji, który przeprowadzasz.

Wybierz mądrze

Aktualnie na TikTok Ads możemy wykupić 7 różnych rodzajów reklam. Typy te możemy pogrupować w kategorie ze względu na cel reklamowy, jaki chcemy osiągnąć w kampanii dla swojej marki: 

  • Zasięg

-    Top View 
-    Brand Takeover
-    One Day Max

  • Zaangażowanie

-    Brand Premium 

  • Konwersje

-    In Feed Ads 
-    In Feed Native Content

  • Aktywność

- In Feed Ads – Konto

Każda z reklam charakteryzuje się innym wyglądem oraz w inny sposób aktywizuje odbiorcę: 

Top View: jest to reklama w formie video od 5 do 60 sekund, którą widzimy jako pierwszą, otwierając aplikację. Top View zajmuje 100% powierzchni ekranu telefonu i odtwarza się automatycznie. Kliknięcie w nią powoduje przejście na zewnętrzną stronę WWW lub na inne kanały społecznościowe jak Facebook czy YouTube. Format ten możemy wykupić na jeden dzień, a gwarantowane zasięgi to 1 800 000 odbiorców w ciągu 24h. 

Brand Takeover: od Top View różni się przede wszystkim formą. Tutaj możliwości kreacji mamy dwie: albo jako obraz .jpeg, albo video o długości od 3 do 5 sekund. Ten format jest idealny dla komunikacji konkretnego produktu lub usługi. Wyświetla się również jako pierwszy, kiedy wejdziemy do aplikacji. Kliknięcie reklamy przekierowuje nas do zewnętrznej strony WWW. Gwarantowany zasięg przez TikTok to 2 100 000 odbiorców w ciągu 24h.

One Day Max: ten format różni się od wcześniejszych dwóch przede wszystkim umiejscowieniem. Materiał, który stworzymy w ramach tego typu reklamy, nie będzie wyświetlać się jako pierwszy po wejściu do aplikacji. Znajdziemy je za to w „Dla Ciebie”, czyli w głównej karcie TikTok. Reklama ta posiada również przycisk, który przekieruje odbiorcę na stronę WWW lub inne Social Media. Jej gwarantowany zasięg to 860 000 wyświetleń. 

Brand Premium: ta reklama to również video, które wyświetli się w karcie „Dla Ciebie”. Różnica pomiędzy One Day Max a Brand Premium jest taka, że tutaj możemy zawęzić naszą potencjalną grupę odbiorców. Dzięki doborowi wieku, lokalizacji czy zainteresowań użytkowników możemy targetować reklamę na konkretne osoby. Ponadto format ten, podobnie jak jego poprzednik, posiada przycisk, który przekieruje nas na inne Social Media lub strony WWW. 

In – Feed Ads / -Konto: format reklam, który wyświetla się pomiędzy filmami w sekcji „Dla Ciebie”. Między sobą różnią się tylko ramką nakładki społeczności, czyli ikonkami takimi jak: awatar konta, polubienia, komentarze i share. Wygląd In – Feed Ads to tylko opis filmu i belka z przyciskiem na dole. Drugi format – z nakładką społeczności – wymaga założenia konta w aplikacji. Jest więc możliwe udostępnianie reklam bez konieczności posiadania konta TikTok. 

Strategiczne podejście

Działania reklamowe na TikTok bardzo rzadko będą Twoim głównym kanałem sprzedaży. Warto traktować tę platformę jako przedłużenie wszystkich kampanii, które Twoja marka prowadzi w Internecie. Jeżeli posiadasz w swojej ofercie produkty, które są skierowane „do młodych”, czyli osób z grupy wiekowej 13-25 to radzę pomyśleć również o reklamie na TikTok. Dzięki temu otwieramy przed potencjalnym klientem kolejną furtkę do tego, aby poznał on Twoją markę. Takie działanie jest bardzo istotne w długofalowej perspektywie.

Jesteśmy w stanie, dzięki obecności na TikTok, wychować potencjalnego konsumenta. Sprawić, że pozna on markę od innej strony i stanie się jej fanem. W późniejszym czasie tacy klienci wybiorą produkty właśnie Twoje nad tymi oferowanymi przez konkurencję. Dzięki różnorodności formatów i treści możesz spełnić wiele celów reklamowych i rozkochać sobie setki fanów. Nie pozostaje nic innego, jak wziąć telefon w swoje ręce i… zacząć kręcić!

Źródła:

Raport GetHero: Kim są polscy użytkownicy TikToka? Edycja II.

Craig Chapple, TikTok Crosses 2 Billion Downloads After Best Quarter For Any App Ever [https://sensortower.com/blog/tiktok-downloads-2-billion].

 

Michał Obłoj

Social Media Ninja z zamiłowania i wykształcenia. Od czterech lat aktywnie wykonuje swój zawód, a codzienne sukcesy motywują go do jeszcze lepszej i bardziej efektywnej pracy. Swoją przygodę z Social Media zaczął... od sprzedaży, a pierwsze szlify w digitalowym świecie zdobywał zarówno w pracy po stronie klienta, jak i w jednej z krakowskich agencji. Podczas kariery zawodowej miał okazję realizować szereg kampanii dla takich klientów jak: Lody Koral, Bruk-Bet, Piwniczanka czy PŻM. Prywatnie interesuje się aktorstwem, kinematografią i piłką nożną.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.