Od 1 października Allegro wprowadza ważną zmianę, która wpłynie na sposób prezentacji ofert w wynikach wyszukiwania. Zamiast tradycyjnej listy ofert, kupujący zobaczą wyłącznie listę produktów. Ta zmiana ma na celu uproszczenie procesu zakupowego oraz ułatwienie porównywania ofert od różnych sprzedawców.
W tym artykule omówię, co te zmiany oznaczają dla sprzedawców oraz jak najlepiej się do nich przygotować.
Zmiana wyświetlania wyników wyszukiwania to jedno z działań Allegro mających na celu poprawę doświadczeń zakupowych użytkowników. Kupujący nie będą mogli już przełączać się z listy produktów na listę ofert. Jednak wciąż będą mogli porównać wszystkie dostępne oferty dotyczące danego produktu, klikając w opcję „Porównaj X ofert”.
Zmiana ta ma na celu:
Wprowadzenie nowego widoku wyników wyszukiwania niesie ze sobą istotne zmiany dla sprzedawców. Oferta, która zostanie wybrana jako Top oferta, czyli główna propozycja danego produktu, będzie widoczna jako pierwsza. To ogromna szansa na zwiększenie sprzedaży, gdyż takie oferty cieszą się średnio pięciokrotnie większym zainteresowaniem.
Aby Twoja oferta mogła zostać wyróżniona jako Top oferta, musisz zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów:
Oprócz wyróżnienia Top ofert warto zadbać o inne elementy, które mogą zwiększyć sprzedaż:
Dywersyfikacja sprzedaży to jedna z kluczowych strategii na współczesnym rynku e-commerce. Warto rozważyć rozszerzenie działalności na inne marketplace’y, takie jak Empik, eMag, Kaufland czy Amazon. Umożliwia to dotarcie do szerszego grona klientów oraz zmniejsza ryzyko zależności od jednej platformy.
Zmiany wprowadzane przez Allegro od 1 października stawiają na uproszczenie procesu zakupowego i większą przejrzystość ofert. Dla sprzedawców natomiast oznaczają nowe wyzwania.
Warto jednak mieć na uwadze, że cena jest tylko jednym z czynników umożliwiających wygranie Top Oferty. Allegro w pozycjonowaniu ofert bierze pod uwagę również jakość oferty oraz informacje o sprzedającym. Przemyślane kroki mogą znacznie poprawić efektywność sprzedaży, a umiejętne działania reklamowe połączone z organicznymi wsparte automatyzacją pomogą uzyskać przewagę nad konkurencją.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.