• 0
    • 5 min
    Napisane przez
    Jakub Rzepka

    W poprzednim artykule dotyczącym reklam wideo na Youtube, wspominaliśmy o wszystkich typach reklam na portalu YouTube z wyłączeniem jednego, który naszym zdaniem zasługuje na osobny opis ze względu na szerokie możliwości, jakie daje. Chodzi tu o reklamy TrueView In-Stream, czyli reklamy wideo, pojawiające się przed lub w trakcie wyświetlania właściwego filmu przez użytkownika.

    W przypadku reklam TrueView In-Stream nie ma ustalonego limitu długości materiału, ale najlepsze efekty dają kreacje trwające do 30 sekund. Wynika to z faktu naliczania opłat. Rozliczenie następuje za pomocą modelu CPV, czyli za obejrzenie, które jest zaliczane w dwóch przypadkach – po obejrzeniu całej reklamy lub po 30 sekundach. Najważniejszym elementem promowanego w ten sposób wideo jest pierwsze pięć sekund, których nie można pominąć – dlatego niezwykle ważne jest zainteresowanie w tym czasie użytkownika.

    Jakie korzyści płyną ze stosowania reklam TrueView In-Stream?

    W czym format TrueView In-Stream wyróżnia się spośród innych możliwości reklamowych YouTube? Na pewno jego główną zaletą jest docieranie do użytkownika w momencie, gdy będzie on chciał spędzić więcej czasu w serwisie, co dotyczy stron odtwarzania filmów. Wynika z tego szereg różnych korzyści:

    • Niewielka konkurencja – mimo że YouTube jest obecnie najpopularniejszą stroną oferującą materiały wideo trudno nie zauważyć dość ostrożnego podejścia reklamodawców. Najczęstszą przyczyną jest niedostosowanie się do specyfiki tego formatu reklam – dotyczy to kierowania, jak i samego materiału wideo.
    • Responsywność – format TrueView In-Stream możemy wykorzystywać na komputerach oraz urządzeniach mobilnych, jak tablety czy smartfony. Sporo możliwości mamy zwłaszcza w tej drugiej kategorii urządzeń – reklamy mogą się pojawiać zarówno w wersji mobilnej serwisu, jak i w dedykowanej aplikacji. Nie bez znaczenia jest również fakt, że blokowanie reklam na urządzeniach mobilnych jest znacznie rzadszym zjawiskiem, co dodatkowo zwiększa zasięg materiałów.
    • Szerokie opcje kierowania – przy kierowaniu reklam TrueView In-Stream możemy bardzo precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej. Mamy do dyspozycji kierowanie kontekstowe (słowa kluczowe, tematy filmów, kanały) oraz behawioralne, oparte na zachowaniach użytkowników. Bardzo pomocne jest również kierowanie z wykorzystaniem danych demograficznych.
    • Możliwość promocji dowolnego filmu – decydując się na dodanie filmu na YouTube musimy się liczyć z faktem, że materiał może trafić do bardzo ograniczonego grona odbiorców. Reklamy TrueView In-Stream pozwalają na dotarcie do nowych użytkowników i sprawdzenie ich reakcji.
    • Możliwość użycia remarketingu – jako część Google, YouTube jest silnie powiązany z AdWords, a możliwości reklamowe wciąż się zwiększają. Widoczne jest to zwłaszcza w działaniach remarketingowych, które możemy prowadzić dwutorowo – z jednej strony możemy wykorzystać listy z sieci reklamowej jako kierowanie TrueView In-Stream, a z drugiej mamy szansę dotrzeć do użytkowników, którzy obejrzeli nasze wideo w sieci wyszukiwania czy GDN.

    Koszty reklam typu TrueView In-Stream

    Zostały już zaprezentowane zalety reklam TrueView In-Stream. Jak jednak wygląda kwestia opłat? Czy wykorzystanie tego formatu jest kosztowne i możliwe tylko dla największych reklamodawców? Otóż nie! Koszty kampanii TrueView In-Stream są bardzo niewielkie – stawka CPV waha się obecnie w granicach 0,06-0,15 zł, ale coraz częstsza jest sytuacja, gdy przy skutecznej optymalizacji możliwe jest uzyskanie CPV na poziomie 0,02 zł. Jak już było wspominane wcześniej, opłata jest naliczana jedynie w przypadku sytuacji, gdy użytkownik wykaże się zaangażowaniem, co dodatkowo wpływa na korzystną ocenę tego typu działań. Warto również wspomnieć, że wszelkie dodatkowe akcje podejmowane przez użytkowników – kliknięcia w baner, przejścia na stronę, subskrypcja kanału czy też konwersje – nie są obciążone dodatkową opłatą.

    Jak uruchomić kampanię z wykorzystaniem reklam TrueView In-Stream?

    Na początek potrzebujemy wideo przesłanego na YouTube. Co istotne, film nie może być oznaczony jako prywatny. Następnym krokiem powinno być połączenie konta AdWords z kanałem, w ramach którego zamieszczone jest promowane wideo – nie jest to obligatoryjne, ale może się okazać bardzo przydatne przy analizie wyników. Uzyskujemy dzięki temu dostęp do statystyk dostępnych jedynie w YouTube Analytics oraz jest to jedyny sposób umożliwiający wykorzystanie remarketingu. Ostatnim przydatnym elementem jest utworzenie baneru towarzyszącego, czyli statycznej grafiki w rozmiarze 300×60 pikseli pojawiającej się po prawej stronie ekranu. Co istotne, reklama ta jest widoczna cały czas i nie znika po pominięciu filmu oraz – jak zostało już wspomniane wyżej – kliknięcie nie wiąże się z dodatkową opłatą.

    Podsumowanie

    Reklamy TrueView In-Stream to format reklamowy nastawiony przede wszystkim na zasięg, ale ze względu na specyfikę naliczenia opłat ma również cechy reklamy efektywnościowej, gdyż płacimy za obejrzenia zaangażowanych użytkowników. Ze względu na szerokie możliwości kierowania, pozwala dotrzeć zarówno do szerokiej grupy odbiorców, jak i umożliwia precyzyjny wybór użytkowników.

    W kolejnym wpisie poruszymy temat analizy wyników kampanii – interfejs AdWords dla wideo daje nam dostęp do wielu ciekawych statystyk, unikalnych dla tego typu działań. W przypadku połączenia konta AdWords i kanału YouTube, liczba wartościowych danych wzrasta. Warto się o tym dowiedzieć! Aby nie przegapić dalszych informacji na temat Youtube (i nie tylko) zapraszamy do regularnego odwiedzania naszego bloga i fanpage’a.

     

    Napisane przez
    Jakub Rzepka

    Dodaj komentarz

    Bądź pierwszy!

    Powiadom o
    avatar
    wpDiscuz

    Zapisz się do newslettera

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) dotyczących produktów i usług Promotraffic zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.