Black Friday to niezwykle intensywny czas dla marketerów. Wiele firm zaczyna swoje przygotowania na wiele miesięcy przed tym wydarzeniem, ale co zrobić, jeżeli z planowaniem tegorocznej kampanii obudziłeś się za późno? Nie panikuj – jest kilka pomysłów, które jeszcze zdążysz wdrożyć!
Z artykułu dowiesz się:
Tworzenie ekskluzywności zawsze działa! Pomyśl o przyznaniu przedpremierowego dostępu do promocji dla wybranych – subskrybentów Twojego newslettera, członków grupy na Facebooku lub kanałów nadawczych na Instagramie. Dzięki tej strategii zrealizujesz dwa cele! Po pierwsze, powiększysz swoje listy mailingowe potencjalnymi klientami, co zwiększy Twoją bazę niskim kosztem. Po drugie, wcześniejszy dostęp do zniżek może znacząco wpłynąć na wyniki sprzedażowe! Potwierdzają to wyniki – u jednego z naszych klientów z branży suplementów diety dzięki zastosowaniu tej strategii powiększyliśmy bazy mailingowe bardzo niskim kosztem o ok. 5 tysięcy (bardzo wysoko konwertujących!) subskrybentów. Dzień przed oficjalnym startem Black Week subskrybenci otrzymali wcześniejszy dostęp do wyższej zniżki – przychody tej akcji biły rekordy, a na komunikację tej zniżki nie wydaliśmy ani złotówki, wszystko działo się w newletterach i na grupie na FB.
Zaufanie klientów to kluczowy element budowania lojalności. Fałszywe promocje mogą znacznie to zaufanie podkopać. Ponadto, dyrektywa omnibus nakłada na sprzedawców obowiązek przejrzystości w zakresie ofert cenowych, co pozwala klientom na łatwe wychwycenie nieuczciwych praktyk. Pamiętaj również, że przy agresywnej strategii promocyjnej dużych brandów rabaty wysokości 10% już nikogo nie kręcą (badania wykazują, że minimalny rabat, który jest w stanie zachęcić użytkownika, to 15%). Darmowa dostawa też nie jest już sexy – wiele firm oferuje ją przy każdym zakupie, podobnie jak darmowe zwroty.
Nie kombinuj i postaw na prostą promocję – przeceń wszystkie produkty o X procent bez żadnych dodatkowych obostrzeń. W okresie Black Week użytkownik ma jeden cel – kupić coś taniej. Nie będzie chciał czytać długich instrukcji wyjaśniających, ile produktów, z jakich kategorii, i o której godzinie musi wrzucić do koszyka, aby naliczył się rabat. Jeżeli nie zrozumie promocji od razu – kupi produkt u konkurencji.
Użytkownicy nie lubią oglądać wciąż tego samego! Aby nie nudzić odbiorców, a także przyciągnąć uwagę różnych grup klientów, postaw na zróżnicowane kreacje reklamowe: od zdjęć, przez karuzele i kolekcje, po materiały wideo. Eksperymentuj też ze sposobem przedstawienia swojego produktu – na każdego działa coś innego!. Upewnij się jednak, że każda z kreacji jest spójna z Twoją identyfikacją wizualną, co umocni rozpoznawalność marki.
Nie zapominaj o użytkownikach, którzy odwiedzili Twój sklep, ale nie dokonali zakupu. Remarketing jest skutecznym sposobem na przyciągnięcie ich z powrotem i przypomnienie o atrakcyjnych ofertach. Może to być decydujący czynnik w zachęceniu do zakupu, zwłaszcza jeśli klient w momencie pierwszej wizyty na stronie czy kontaktu z reklamą był zajęty lub rozproszony.
Powyższe pomysły powinno udać Ci się zastosować na ostatnią chwilę, nawet jeżeli jeszcze nie zacząłeś zastanawiać się nad przebiegiem tegorocznej kampanii. A w przyszłym roku pamiętaj – najlepsze wyniki osiągniesz planując wszystko z wyprzedzeniem 🙂
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.