Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

PPC

Dlaczego nie widzę swojej reklamy Google Ads? Poradnik, jak nie sprawdzać swojej agencji

1146
Kamil Kocik | 23.10.2020

Z tego tekstu dowiesz się:

•    jak w prawidłowy sposób sprawdzać poprawność wyświetlania się reklam,
•    dlaczego częste wpisywanie w wyszukiwarkę fraz związanych z Twoją firmą może negatywnie wpłynąć na kampanie Google Ads i wyświetlanie reklam, 
•    w jaki sposób otwarta współpraca ze specjalistą może poprawić wyniki kampanii,
•    jak nie sprawdzać pracy agencji, żeby nie wyrządzić szkody kampaniom.

Sprawdzaj reklamy zgodnie z dobrymi praktykami

Skoro znalazłeś się w tym miejscu, to z pewnością szukasz odpowiedzi na pytanie: dlaczego po wpisaniu w wyszukiwarkę Google interesującego mnie hasła, nie wyświetla się reklama mojej firmy? Możemy wyróżnić naprawdę sporo czynników, które mogą mieć na to wpływ. Zanim jednak dowiesz się o każdym z nich z osobna z kolejnego artykułu, przedstawię Ci, jak w prawidłowy sposób weryfikować, czy kampania Google Ads została poprawnie ustawiona.

Służy do tego Narzędzie podglądu i diagnostyki reklam dostępne pod tym linkiem oraz z poziomu konta Google Ads, w zakładce Narzędzia ->> Planowanie.

Narzędze podglądu

Dzięki niemu jesteś w stanie sprawdzić wyświetlanie się Twojej reklamy w oparciu o kombinację kilku elementów:

•    słowa kluczowego,
•    lokalizacji,
•    języka,
•    typu urządzenia,
•    wybranej grupy odbiorców.

Narzędzie w przypadku braku wyświetlania się naszej reklamy często podpowiada gotowe rozwiązania zaistniałych problemów, odsyłając do sekcji pomocy.

Sekcja pomocy

Warto wtedy kliknąć „więcej informacji”, zgłębić naszą wiedzę odnośnie danego zagadnienia i podążyć za wskazówkami, które zwykle pozwalają wznowić wyświetlanie się reklam.

Nadgorliwość nie popłaca

No dobrze, ale zapytasz pewnie: dlaczego muszę tracić czas na logowanie do konta Google Ads i zabawę kolejnym narzędziem, skoro mogę po prostu wpisać interesującą mnie frazę w wyszukiwarkę i sprawdzić, czy się wyświetla. Mimo że sam proces, w czasie którego algorytm Google podejmuje decyzję o wyświetleniu danej reklamy oraz jej pozycji, jest dosyć złożony (podobnie jak to zdanie) i zależy od wielu zmiennych, to odpowiedź na to pytanie jest prosta: działamy wtedy na własną szkodę. 

Pobierz darmowego e-booka!

W jaki sposób? Gdy jako użytkownik wyszukiwarki wielokrotnie wpisujesz wybrane hasło, a następnie nie klikasz wyników wyszukiwania (a przecież tego nie robisz, bo nie chcesz dodatkowo płacić za kliknięcia swoich reklam), to Google może uznać reklamę za „nieistotną” ze względu na zachowanie użytkownika. Taka ocena spowoduje, że będzie Ci ją rzadziej wyświetlał. Może to po jakimś czasie doprowadzić do sytuacji, kiedy w ogóle nie będziesz już widział swoich reklam na pierwszej stronie. Ale to nie wszystko. Tzw. współczynnik klikalności (CTR – z ang. click-through rate), czyli porównanie tego, jak często Twoje reklamy się wyświetlają z tym, jak często są klikane, wpływa na długoterminową skuteczność konta. Notoryczne wyszukiwanie i wyświetlanie danego hasła bez kliknięcia obniża CTR i może mieć negatywny wpływ na dane dotyczące skuteczności reklamy. W dobie powszechnej automatyzacji i kampanii opartych na danych, szczególnie ważne jest, aby dbać o ich jak najwyższą jakość. Właśnie dlatego rekomenduję Ci korzystanie z dedykowanego narzędzia.

Zaufaj specjaliście

Prowadząc biznes, z pewnością często stykasz się z sytuacjami, w których nie wszystko idzie po Twojej myśli. Jeżeli kampanie Google Ads stanowią dodatkowo ważny element Twojej strategii marketingowej, to w naturalny sposób zastanawiasz się wtedy, czy działają jak należy. Ustaliliśmy już, że najlepiej w pierwszej kolejności skorzystać z Narzędzia podglądu i diagnostyki reklam. Co jednak w sytuacji, kiedy nie masz dostępu do konta Google Ads lub narzędzie pokazuje, że reklama się nie wyświetla? Warto wtedy zwrócić się z zapytaniem do specjalisty opiekującego się kampaniami o sprawdzenie, z czego to wynika. 

Skaluj swój e-commerce!

Dobrą praktyką będzie również poproszenie o przesłanie raportu z działań dotyczących interesujących nas haseł lub kategorii wraz z ich omówieniem. Rzetelny i sumienny specjalista z pewnością przedstawi takie zestawienie. Co więcej, jeżeli faktycznie okaże się, że istnieje jakiś problem, warto będzie go wesprzeć i współpracować pod kątem znalezienia przyczyny. Niejednokrotnie zdarza się, że szereg niezależnych od nas sytuacji wynikających np. z nagłych zmian na stronie internetowej, w panelu sklepu lub wewnątrz firmy wpływa na skuteczność kampanii. Dlatego kluczowa tutaj jest wzajemna, regularna komunikacja oraz informowanie z wyprzedzeniem o kolejnych ruchach. 

Bazując na własnym doświadczeniu z pracy z klientami wiem, że takie podejście się sprawdza i warto grać ze sobą w otwarte karty. Jako specjaliści jesteśmy rozliczani z twardych efektów naszej pracy, która powinna na końcu być wymierną wartością dla klienta. Nie będziemy w stanie jej zapewnić bez wiedzy, którą tylko Ty, jako osoba najlepiej znająca swój biznes, możesz nam dostarczyć.

Czego lepiej nie robić?

Na koniec kilka wskazówek dla Ciebie dotyczących tego, jakich zachowań unikać, aby swoim działaniem nie zaszkodzić uruchomionej już kampanii:

•    Powierzając opiekę nad kontami specjaliście, nie wprowadzaj zmian na własną rękę. Zdaję sobie sprawę, że chcesz dobrze i wiesz, co dla Twojej firmy jest najlepsze, przez co pokusa ingerowania w kampanie jest bardzo silna. Wprowadza to jednak niepotrzebny chaos, zaburza strategię działania oraz podważa zaufanie do specjalisty, co może mieć negatywny wpływ na jakość jego pracy, nie mówiąc już o samych kampaniach. Jeżeli masz jakieś pomysły lub sugestie, poinformuj o tym specjalistę – na pewno tego nie zignoruje i chętnie przedyskutuje z Tobą temat.
•    Nie oczekuj efektów po kilku godzinach od wdrożenia wybranej kampanii lub na początkowym etapie współpracy. Zaplanowanie odpowiedniej strategii i wdrożenie jej to żmudny proces, pełen nieustannego testowania i zbierania nowych danych. W swojej pracy coraz częściej wykorzystujemy machine learning, czyli sztuczną inteligencję, która potrzebuje czasu na naukę, żeby cały system mógł zadziałać prawidłowo. Zmiany nie są wtedy wskazane, dlatego bądź cierpliwy i zaufaj naszemu doświadczeniu.
•    Nie oceniaj pracy specjalisty tylko przez pryzmat ilości zmian na koncie Google Ads. Branża dynamicznie się zmienia, a wraz z nią również nasza rola. Coraz mocniej polegamy na zautomatyzowanych systemach, które pracują w dużej mierze same, na dostarczanych im przez nas danych. W związku z tym wykonujemy szereg analiz i działań w tle na specjalistycznych narzędziach, aby jakość tych danych była jak najwyższa. Traktuj nas jako doradcę w biznesie, dziel się pomysłami i konsultuj je z nami, a podsuniemy Ci optymalne rozwiązania techniczne i dostarczymy potrzebne analizy.

W kolejnym artykule przedstawię Ci najczęstsze przyczyny związane z ustawieniami konta, które mogą powodować niewyświetlanie się reklam. Stay tuned!

Kamil Kocik

Promotraffic

PPC Specialist w PromoTraffic. W pracy ceni sobie możliwość poznawania od środka przeróżnych branży poprzez kontakt z klientami, a także udział w projektach na rynkach zagranicznych. Po pracy chętnie bywa na koncertach i festiwalach, jak chyba każdy odpoczywa przy filmach i serialach, ale nie wzgardzi też dobrą lekturą. Grywa w siatkówkę i interesuje się sytuacją geopolityczną, gospodarką oraz stosunkami międzynarodowymi – jak sam przyznaje: lubi wiedzieć co się dzieje i dlaczego tak się dzieje.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.