Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

Inspiration Day – subiektywnie najciekawsze prezentacje

5 min 837
Katarzyna Janiuś | 03.03.2016

O udziale w drugim dniu Mobile Trends Conference, wybranych case studies i wykorzystaniu ich w swojej pracy opowiada nasza Specjalistka SEM, Katarzyna Janiuś.

Program drugiego dnia Mobile Trend Conference składał się z dwóch części: Inspiration Day oraz Case Study. W pierwszym bloku tematycznym wystąpiło 13 prelegentów z 15-40—minutowymi prezentacjami. Jednym z nich był Maciej Budzich, prowadzący blog mediafun.pl. W swojej wypowiedzi na temat Digital Influencerów zwrócił on uwagę, jak ważny w Internecie jest kontekst przekazu i odpowiedni moment dotarcia do internauty. Charakterystyczne w sieci jest zainteresowanie użytkowników: intensywne,  ale krótkotrwałe, czego przykładem są memy. Jest to szczególnie duże wyzwanie dla reklamodawców w Internecie, którzy muszą działać elastycznie i dynamicznie.

Z pomocą przychodzi naturalnie RTB, ale nie tylko. Również Google stara się w swoim podstawowym narzędziu dla reklamodawców – Adwords – wprowadzać rozwiązania bliskie idei przekazu „do kogo, gdzie, jak, kiedy?”. Przykładem może być choćby automatyczna strategia ustalania stawek według docelowego ROAS. W drugiej części konferencji jednym z ciekawszych case study był przedstawiony przez Monikę Mikowską: „Jak NIE powstała aplikacja mobilna dla Press Service Monitoring Mediów?”. Plany stworzenia wspomnianej aplikacji opierały się na świetnym pomyśle, przemyślanym procesie realizacji i znajomości grupy odbiorców. Po badaniach potencjalnych klientów okazało się jednak, że nie korzystaliby oni z aplikacji. Dlaczego ten case jest tak ważny? Niejednokrotnie zdarza się, że klienci mają swoją wizję kampanii, a agencje perspektywę na oryginalny case study.

Należy jednak pamiętać, że kampanie PPC są prowadzone przede wszystkim po to, aby osiągnąć konkretny cel biznesowy klienta. Jako specjaliści staramy się proponować najlepsze rozwiązania właśnie pod tym kątem. Oznacza to, że potrafimy również odradzić działania, które prawdopodobnie się nie sprawdzą. Nie mogę nie wspomnieć o wystąpieniu naszego prezesa, Roberta Stolarczyka, z prezentacją „Badania mapami ciepła jako sposób na optymalizację konwersji strony mobilnej - case study”.

Z jednej strony case pokazuje, jak ważne jest badanie użyteczności strony, z drugiej zwraca uwagę na rolę ruchu mobilnego w pozyskiwaniu klientów. Sądzę, że wybór takiego tematu nie był przypadkowy. Mapy ciepła są istotnym elementem przeprowadzanych w PromoTraffic audytów UX, natomiast dział SEO skrupulatnie pilnuje, aby strony mobilne klientów SEO były idealnie zoptymalizowane. Dla specjalisty PPC poprawne mobilne wersje stron oznaczają wysoką skuteczność działań reklamowych przy niższym niż na Desktopie koszcie CPC.

Inspiration Day, choć skierowany w dużym stopniu do twórców aplikacji mobilnych, okazał się być inspirujący również dla mnie - osoby, która aplikacji mobilnych nie  tworzy, ale prywatnie korzysta z nich lub jako specjalista PPC – reklamuje je. Wiele informacji przekazanych podczas konferencji, mimo że niezwiązanych bezpośrednio z kampaniami PPC, mogę przenieść na grunt działań w pionie PPC PromoTraffic, w którym pracuję. I taka możliwość okazała się najważniejszym, co wyniosłam z udziału w Mobile Trends Conference.

źródło zdjęć: Mobile Trends Conference

Katarzyna Janiuś

PromoTraffic

Pełni żalu i bólu zawiadamiamy, że osoby piszącej ten tekst nie ma już wśród nas, pracowników PromoTraffic. Jesteśmy pewni, że doświadczenie zdobyte w naszej firmie sprawiło, że radzi sobie ona wyśmienicie w dalszym życiu zawodowym i wszystko u niej dobrze. Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie, ale nie uświadczycie tu „martwej ciszy”, jesteśmy pełni życia!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.