Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Jak agencja PromoTraffic zmieniła się w 2021?

3 min 521
Magdalena Kubasiewicz | 22.09.2021

Od lat działamy w zgodzie z wypracowaną filozofią #GrowWithUs – stawiając na stały rozwój biznesu klienta, PromoTraffic i każdego pracownika. W efekcie realizacji celów naszej filozofii, skutecznie przyciągamy liderów swoich branż, biznes do nich aspirujący oraz tzw. “rising stars”, których skuteczność operacyjna rośnie w tempie kilkudziesięciu % y/y. Jednym z efektów dla agencji jest szybkie tempo powiększania  naszej załogi: w 2021 już we wrześniu zrealizowaliśmy roczny plan rozbudowy zespołu! Nie oznacza to, że osiadamy na laurach: wręcz przeciwnie. Zdecydowaliśmy się uruchomić kolejne rekrutacje, które możesz sprawdzić na Kariera.

#promokulturka, bo w agencji warto być dłużej

Duża dynamika rozwoju zespołu zmobilizowała nas do działań w kierunku budowania kultury organizacyjnej firmy, opartej na pomocy, wzajemnym szacunku, ciągłym podnoszeniu kompetencji oraz dostarczaniu pracownikom jasnych zasad dotyczących każdego aspektu pracy. Dzięki temu powstał dokument o nazwie  #promokulturka – czyli zbiór najważniejszych kwestii, które mają bezpośredni wpływ na pracę każdej osoby w PromoTraffic. W czasie tworzenia kultury organizacyjnej kierowaliśmy się potrzebami pracowników, którzy są na różnym etapie rozwoju: czy dopiero zaczynają swoją karierę, czy mają rodziny i zobowiązania życiowe oraz w jaki sposób firma może im pomóc w realizacji nie tylko celów zawodowych, ale również prywatnych. Chcieliśmy także pokazać jak zapewniamy elastyczność pracy, jak celebrujemy ważne wydarzenia i dlaczego pozytywny candidate i employee experience są dla nas takie ważne. #promokulturka to nie tylko teoria - przy okazji zebraliśmy w niej masą użytecznych wskazówek – co do tego, jak działa strategia #GrowWithUs, jak zarządzać zadaniami i sobą w czasie pracy oraz kto jest kim w firmie.

Więcej na temat tego, jak wygląda praca w agencji PromoTraffic, napisaliśmy w tym artykule. Dziś zapraszamy do krótkiego przeglądu, dotyczącego rozwoju naszego zespołu w 2021.

E-commerce rośnie. My też! 

Prawie 90% pracowników po okresie próbnym decyduje się kontynuować współpracę z PromoTraffic!

Od stycznia do września 2021 zatrudniliśmy aż 28 osób! Z początkiem września 18 z nich zakończyło już onboarding, 10 zaś na ten moment jest jeszcze w fazie wdrażania do nowych obowiązków. Spośród osób, które ukończyły okres próbny, aż 16 zdecydowało się na kontynuację współpracy – co daje nam wskaźnik zatrudnienia po procesie onboardingu na poziomie niemal 90%.

Jak poważnie myślimy o naszych nowych pracownikach, mogą powiedzieć jeszcze inne liczby. Onboarding w PromoTraffic to około 120 godzin szkoleń z przełożonym oraz specjalistami z różnych dziedzin. Zależy nam, aby pracownicy wiedzieli dokładnie, na czym polega praca nie tylko w wybranym obszarze, ale także innych zespołów. Staramy się wdrożyć nowych członków załogi w nasze procedury, przygotować do pracy z klientami oraz zapewnić im agencyjne know – how. Na każdym etapie otrzymują oni feedback, a po zakończeniu okresu próbnego – wspólnie planujemy dalszą ścieżkę kariery. Jesteśmy transparentną organizacją i nie ukrywamy własnych błędów. Najważniejsze, aby na ich podstawie wyciągać dobre wnioski i szybko się uczyć. A z doświadczenia wiemy, że to procentuje np. w kontakcie i relacji z klientami.

Kogo poszukujemy najczęściej?

Dział PPC najszybciej rozwijającym się w PromoTraffic!

Szybki rozwój i zróżnicowane projekty sprawiły, że w 2021 postanowiliśmy wzmocnić załogę wszystkich działów – do każdego z nich zrekrutowaliśmy przynajmniej dwie osoby. Najbardziej dynamicznie rosną działy PPC (aż 38% rekrutacji) oraz SEO (17% rekrutacji). Ma to związek z tym, że choć nasza oferta jest bardzo szeroka i świadczymy wsparcie dla e-commerce niemal na każdym polu marketingu digitalowego, PromoTraffic słynie przede wszystkim z zaawansowanych usług PPC i SEO opartych na danych. Warto zaznaczyć, że nasz dział PPC - najszybciej rozwijający się w firmie - jest dzisiaj jednym z największych w Polsce! 

Najczęściej poszukiwaliśmy specjalistów – to 55% ogółu rekrutacji z 2021. Prowadzimy jednak także liczne programy stażowe (i dążymy do tego, aby osoby, które je kończą, dołączały do nas jako juniorzy). Na stanowiska team leaderów oraz headów zazwyczaj awansują wewnętrznie dotychczasowi pracownicy PromoTraffic, w 2021 szukaliśmy jednak także headów działów – był to 8% rekrutacji.

Nie tylko nowi pracownicy czyli awanse w PromoTraffic

31% awansów dotyczy stanowisk zarządzających!

Załoga PromoTraffic rozwija się nie tylko dzięki transferom zewnętrznym, ale także podnoszeniu kompetencji dotychczasowych pracowników. Z tym w parze idą awanse.

W okresie styczeń – sierpień 2021 na wyższe stanowiska awansowało 16 pracowników. 5 z nich zostało team leaderami lub headami działów. Pozostałe awanse odbyły się w ramach ścieżki eksperckiej. To jeden z elementów wpływających na to, czy PromoTraffic to wiarygodny pracodawca, który gwarantuje szerokie możliwości rozwoju i przyjazne, elastyczne warunki pracy. Średni staż pracy liderów i ekspertów w PromoTraffic wynosi aż 49 miesięcy! Mamy na pokładzie 2 osoby, które są związane z firmą od ponad 5 lat. Jako dowcip dodamy, że to nie są członkowie Zarządu :)

Co to oznacza dla naszych partnerów i pracowników?

Szybki rozwój zespołu pomaga nam zwinnie reagować na rosnące potrzeby klientów i wdrażać nowe usługi – jak Display and Programmatic czy Influencer Marketing. Inwestujemy w profesjonalizowanie core usług, wciąż zyskujących znaczenie w e-commerce – jak PPC, SEO i SM – ale także w CS, by zadbać o poziom obsługi klienta. Poza tym rozwój zespołu to szansa na analityczne podejście w każdym obszarze marketingu oraz więcej kreatywnych pomysłów w projektach. 

Wszyscy lubimy uczyć się od innych oraz pracować w pozytywnej i motywującej atmosferze. Większy zespół - to rozbudowany know-how i szansa na podnoszenie własnych kompetencji. Poza tym jest jeszcze jeden ważny aspekt takiego wzrostu: budując kulturę firmy zadbaliśmy o jasną ścieżkę rozwoju i awansu, zarówno pionowego i poziomego. W tym zakresie - wyznaczamy dla ludzi nowy poziom na rynku agencji digital dla e-commerce.

 

Magdalena Kubasiewicz

Content Marketing Specialist

Od dawna związana ze środowiskiem marketingu internetowego. Przez lata pracowała najpierw jako copywriter, później w roli content marketing specialist. Pisanie to dla niej nie tylko praca, ale także pasja, którą praktykuje również „po godzinach”.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.