Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

SEO

Keyword Surfer - testujemy!

8 1985
Szymon Parzych | 08.06.2020

Z tego artykułu dowiesz się: 

  • jak zainstalować wtyczkę Keywords Surfer,
  • jak ją wykorzystać w analizie słów kluczowych,
  • jakie są zalety i wady tej wtyczki.

Analiza słów kluczowych to chleb powszedni w Twojej pracy pozycjonera? Jeśli tak, to z pewnością korzystasz z wielu narzędzi SEO, które Ci w tym pomagają. Google Keyword Planner, Senuto, Ahrefs, AnswerThePublic, KeywordTool.io no i oczywiście sama wyszukiwarka Google to tylko kilka z tych popularniejszych.

Każde z tych narzędzi ma swoje wady i zalety - najczęściej warto korzystać z kilku z nich, by uzyskać satysfakcjonujące wyniki.

We wpisie tym przedstawimy Wam wtyczkę do Chrome: Keywords Surfer. Po kilku tygodniach testowania możemy śmiało stwierdzić, że to najbardziej obiecujące narzędzie do analizy pojedynczych słów kluczowych. Po kolei jednak.

Keyword Surfer - instalacja

Keyword Surfer to wtyczka do Chrome, którą możesz zainstalować tutaj. W tym celu kliknij przycisk “Dodaj do Chrome”:

Keyword Surfer

I voila! Wtyczka jest zainstalowana.

Przetestujmy jeszcze, czy aby na pewno działa prawidłowo.

W tym celu wejdź do przeglądarki Google i wpisz testową frazę. Jeśli w polu wyszukiwania ujrzysz widok podobny do zaprezentowanego poniżej, to wiedz, że z Twoją wyszukiwarką dzieje się coś bardzo dobrego… ;)

Twoją uwagę z pewnością zwróciła flaga USA. Amerykański angielski to domyślny język, w którym Surfer sprawdza potencjał fraz.

Przed użyciem wtyczki upewnij się, że wybrałeś odpowiedni język. Przy kolejnym wpisywaniu fraz wtyczka zapamięta Twój ostatni wybór. Język wtyczki można wybrać z panelu bocznego, który wyświetla się na prawo od wyników wyszukiwania Google:

Jak już jesteśmy przy kwestii języka, nie możemy nie wspomnieć, że jak dla nas jest to jedna z głównych zalet wtyczki. Surfer posiada dane dla 70 różnych krajów! Jest wśród nich oczywiście i Polska.

Co więcej, trafność i bogactwo fraz w podpowiedziach wtyczki jest zaskakująco dobra nawet dla trudniejszych języków, jak np. czeski czy węgierski.

W tym obszarze wtyczka konkuruje z gigantami takimi jak Ahrefs. Jej przewaga jest taka, że dostęp do danych jest możliwy z poziomu przeglądarki Google.

No i, uwaga - wtyczka jest całkowicie darmowa.

Instrukcja obsługi Keyword Surfer

Obsługa wtyczki jest intuicyjna i dziecinnie prosta. Po prostu zacznij wpisywać w Google interesującą Cię frazę.

Wtyczka już podczas wpisywania wskaże potencjał Twojej frazy oraz wyświetli potencjały dla fraz z podpowiedzi Google!

Pamiętaj, że wtyczka podaje potencjał dla aktualnie wpisanego ciągu znaków - jeżeli go nie dokończysz (np. wpiszesz “pozycjo” zamiast “pozycjonowanie”), to wtyczka pokaże zerowy potencjał. Podpowiedzi Google wraz z potencjałem będą dalej działały :)

Przyjrzyjmy się poniżej kilku ciekawym funkcjonalnościom wtyczki, które są dostępne już tutaj - a których mogłeś nie zauważyć.

Wtyczka podaje informację o średniej stawce za kliknięcie w reklamach płatnych Google Ads (1). Informacja taka jest podawana wyłącznie dla aktualnie wpisanej frazy. Nigdzie indziej nie można otrzymać takiej informacji. Może to być cenne dla specjalistów PPC lub w uproszczonej i przyspieszonej ocenie konkurencyjności frazy. Wiadomo: im większe stawki w reklamach płatnych, tym (z reguły) trudniejsza fraza również w SEO.

Gwiazdka całkiem z prawej strony (2) pozwala na dodanie frazy do schowka. O tej funkcjonalności napiszemy później.

Istnieje również możliwość dodania do schowka wybranych fraz z listy fraz sugerowanych (3)!

Drugie miejsce, w którym znajdziemy dane z Keyword Surfer, znajduje się na prawo od wyników wyszukiwania Google. Jego wygląd prezentuję poniżej.

Przedstawimy teraz po kolei wszystkie kryjące się tu funkcjonalności.

Jak już wspominaliśmy, ikonka flagi pozwala na wybór języka, dla którego narzędzie będzie analizowało słowa kluczowe.

“Clipboard” to nic innego jak schowek.

To tutaj będziesz miał dostęp do wszystkich wybranych fraz. Co istotne, dane w schowku zapisują się i są dostępne nawet po zmianie wpisanej frazy. Będziesz miał do nich dostęp nawet po opuszczeniu przeglądarki i powrocie w późniejszym terminie.

Na screenie poniżej prezentuję wygląd i funkcjonalności schowka.

W schowku znajdują się dane o wszystkich frazach, które zapisałeś, wraz z informacją o ich potencjale oraz podobieństwie (similarity).

Rozwijając menu (1), możesz dostać się do opcji eksportu fraz do pliku csv (2) oraz wyczyszczenia schowka z fraz (3). Pojedyncze frazy możesz czyścić, klikając ikonę kosza, znajdującą się obok danej frazy (4).

Słowa kluczowe są domyślnie uszeregowane malejąco według potencjału. Klikając na inny nagłówek, możesz uszeregować je alfabetycznie lub według podobieństwa.

Czym jest to podobieństwo?

To metryka, która ocenia procentowo, jak bardzo dana fraza jest związana z tą, którą wpisałeś. Im bardziej frazy są związane, tym większa szansa na pojawienie się na obydwie frazy jednej podstrony z nimi związanej.

Co ważne: frazy, które dodasz do schowka, będą zaznaczone zaciemnioną gwiazdką. Takie oznaczenie pojawi się również przy kolejnych testowanych przez Ciebie frazach. Dzięki temu nie dodasz do analizy dwa razy tej samej frazy.

Uwaga! Jeżeli będziesz badał kilka fraz w kilku kartach przeglądarki, to frazy zapisane w jednej z nich będą dostępne w pozostałych dopiero po ich odświeżeniu!

Poniżej prezentujemy główny i, naszym zdaniem, najcenniejszy panel wtyczki Keyword Surfer!

W panelu tym znajdziemy wszystkie frazy powiązane według wtyczki z frazą, którą wpisaliśmy w wyszukiwarce.

Otrzymamy informacje o:

  • potencjale tych fraz,
  • podobieństwie (similarity).

Podobnie jak w schowku, mamy możliwość uszeregowania danych alfabetycznie oraz według podobieństwa i potencjału

Polecamy skorzystać z opcji znajdującej się na dole panelu i zwiększyć liczbę fraz widocznych na stronie do 20. Ułatwi to dalsze analizy.

Bardzo użyteczną funkcjonalnością jest możliwość otwarcia strony z wynikami wyszukiwania (i danymi wtyczki oczywiście) dla wybranych fraz. Wystarczy na nią kliknąć. Można też otworzyć wiele fraz w nowym oknie - po prostu klikając prawym przyciskiem myszy na frazę i wybierając “otwórz w nowej karcie”.

Na samym dole panelu bocznego znajdziemy wykresy dla estymowanego ruchu, liczby słów treści i słów kluczowych dla podstron z top 10 dla wpisanej frazy.

Szymon Parzych

Senior SEO Specialist

w PromoTraffic zatrudniony jako Specjalista SEO. Zdobywa szczyty zawodowo (w wyszukiwarce Google) i prywatnie (w polskich górach). Oprócz tego pływa, biega i co sam przyznaje - dużo gada (jak osioł ze Shreka). Plotka głosi, że raz dostał bana za nadużywanie narzędzia do weryfikacji poprawności ortografii i interpunkcji – to nie jego wina, że jest perfekcjonistą i pragnie zadbać o każdy aspekt optymalizowanego artykułu.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.