Home Blog Lista najlepszych wtyczek SEM do Google Chrome – ułatw sobie pracę!

Lista najlepszych wtyczek SEM do Google Chrome – ułatw sobie pracę!

Czas czytania : 3 min
18 listopada 2019

Odpowiednie wtyczki pomagają bardziej efektywnie wspierać proces optymalizacji strony. Dzięki nim nie musisz już robić czasochłonnego crawla witryny w celu uzyskania szerszych informacji dla konkretnej podstrony. 

Nasi specjaliści, Oskar Jarosz, Piotr Szyszka i Michał Broś, stworzyli listę wtyczek SEO oraz PPC, które są dedykowane przeglądarce Google Chrome. Ich używanie z pewnością  ułatwi Twoją codzienną pracę.

Przegląd wtyczek SEO 

1. SEO META in 1 CLICK

Jest to wtyczka, która wyświetla wszystkie podstawowe metadane podstrony, którą sprawdzamy.  Dzięki niej jesteś w stanie dowiedzieć się, czy Twój meta title lub meta description nie jest zbyt długi, czy podstrona, którą aktualnie przeglądasz, jest indexowana lub zawiera tag rel=canonical. Możesz również podejrzeć strukturę nagłówków na podstronie, dzięki czemu będziesz wiedzieć, jak poprawić zoptymalizować jej hierarchię.

2.    Web Developer

Web Developer to rozbudowane narzędzie do Chrome, które pozwala efektywniej przeprowadzić audyt strony. Dzięki niej możemy m.in. wyłączać elementy strony (np. javascript czy CSS), co pozwala sprawdzić, jak wygląda zachowanie strony po wyłączeniu pewnych elementów. Wszystkie możliwości wtyczki trudno wymienić, dlatego zachęcam Cię do jej przetestowania.

3.    Link Redirect Trace

Link Redirect Trace to wtyczka, która umożliwia kompleksowe zweryfikowanie przekierowań z poziomu podstrony. Dzięki niej m.in. możemy dowiedzieć się, czy strona się indeksuje, czy może jest zablokowana w robots.txt lub meta robots tag został oznaczony jako nofollow.

4.    Wappalyzer

Kolejną ciekawą wtyczką jest „Wappalyzer”. Dzięki temu rozszerzeniu jesteś w stanie dowiedzieć się, jaki CMS i technologię wykorzystuje dana strona. Świadomość CMS używanego przez stronę pozwala określić wstępnie problemy, które mogą występować na stronie dla danego typu CMS’a.

5.    SEO Search Simulator by Nightwatch

Jeżeli interesują Cię zagraniczne rynki, to ta wtyczka powinna znaleźć się w Twojej przeglądarce. Jest to dodatek do Chrome, który bardzo pomaga w podejrzeniu wyników wyszukiwania na rynkach zagranicznych. 

Zmiana języka przeglądarki nie wystarczy, aby uzyskiwać dokładne wyniki SERP  z innego kraju. Rozszerzenie umożliwia wpisanie słowa kluczowego i wybranie języka oraz państwa, w którym chcesz sprawdzić wyniki SERP. 

6.    Keyword Surfer

Na koniec wtyczka perełka dla każdej osoby, która potrzebuje znaleźć lub sprawdzić potencjał słowa kluczowego. Keyword Surfer to DARMOWE rozszerzenie do Chroma pozwalające analizować słowo kluczowe z poziomu wyszukiwarki. Dodatkowo wtyczka pokazuje powiązane słowa kluczowe z podaną przez Ciebie frazą. Ponadto możesz sprawdzić liczbę linków, które prowadzą do domeny konkurencji w wynikach SERP.  

II.    Wtyczki SEM dla PPC

Poniżej znajdziesz interesujące wtyckzi z punktu widzenia PPC:

1. Facebook Pixel Helper

To wtyczka pozwalająca sprawdzić poprawność zainstalowanego na stronie internetowej facebookowego pixela. Po dodaniu wtyczki do przeglądarki Chrome możemy sprawdzić, czy nie występują w związku z nim żadne błędy. Ponadto wtyczka ta umożliwia także podgląd skonfigurowanych zdarzeń w pixelu na konkretnej podstronie (np. dodanie produktu do koszyka, czy wyświetlenie zawartości).

2. Google Tag Assistant

To wtyczka, która pozwala sprawdzić poprawność wywoływania się tagów zainstalowanych na stronie internetowej. Mogą to być np. tagi Google Analytics, Google Tag Manager czy chociażby Google Ads. Dodatkowo, wtyczka umożliwia śledzenie ścieżki, po której porusza się dany użytkownik, co pozwala na dostrzeżenie potencjalnych błędów w widokach i usługach Google Analytics.

3. Da Vinci Tools

To dla wielu użytkowników Google Analytics jedna z obowiązkowych wtyczek. Jedną z głównych zalet tej wtyczki jest fakt, iż pozwala ona na użycie heatmapy w tabelach z naszymi danymi, co przekłada się na znacznie przyjemniejsze odczytywanie zebranych przez nas informacji. Inną ciekawą funkcją tej wtyczki jest dodatkowe wyróżnianie najniższych i najwyższych wartości na wykresach prezentowanych przez Google Analytics.

 

4. Character Count

Dzięki tej wtyczce będziemy w stanie szybko sprawdzić, ile znaków ma zaznaczony przez nas fragment tekstu. Informacja będzie wyświetlać się w prawym górnym rogu pod symbolami chromowanych wtyczek. 

5. Page Load Time

Szybkość ładowania strony jest bardzo istotnym czynnikiem, wpływającym m.in. na wynik jakości reklam w sieci wyszukiwania. Jeżeli zależy nam na poznaniu dokładnych danych szybkości ładowania witryny, a nie tylko oceny w skali 1-100, którą możemy sprawdzić dzięki Page Speed Inshights od Google, to pomocna będzie wtyczka Page Load Time.

 

6. ColorZilla

Dzięki tej wtyczce możemy szybko pobrać kolor danego elementu na stronie internetowej. Wystarczy włączyć wtyczkę i najechać wskaźnikiem na interesujący Cię kolor, aby otrzymać jego zapis szesnastkowy, rgb lub hsl. 

 

 

Zaprezentowane wtyczki pozwalają zaoszczędzić wiele czasu i lepiej zoptymalizować stronę dlatego zachęcam Cię do przetestowania ich w swojej codziennej pracy. A jakich Ty wtyczek używasz w swojej pracy?

 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 11 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.