Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

Poznaj kolejne kroki skutecznej kampanii bożonarodzeniowej

5 min 1053
Milena Konieczko | 08.12.2016

Chciałbyś, aby wartość grudniowych koszyków Twoich klientów była kilkukrotnie wyższa niż zwykle? Chcesz dowiedzieć się, jak w świątecznym okresie poprawić ich doświadczenie w Twoim sklepie internetowym? Zebraliśmy dla Ciebie wskazówki, których odpowiednie wdrożenie może poskutkować znacznym wzrostem sprzedaży. Sprawdź, czy Twój e-commerce jest gotowy na święta.

Jak wynika z raportu Delloite, polska rodzina wyda średnio ponad 1110 zł na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia. To o 5% więcej niż w ubiegłym roku. Jednak jak sprawić, żeby konsumenci zdecydowali się na zakupy właśnie w Twoim sklepie internetowym? Przedstawiamy Ci, jakie podstawowe zabiegi musisz wykonać.

1. Stwórz dedykowane landing pages

Zanim świąteczna gorączka rozpocznie się na dobre, warto zadbać o utworzenie specjalnych landing pages, dopasowanych do świąt. Dobrze jest zastosować tutaj następujący podział: prezenty świąteczne dla Niej, prezenty świąteczne dla Niego, prezenty świąteczne dla Dziecka. W ramach tego podziału, warto zaprezentować produkty w kilku najważniejszych kategoriach, np. biżuteria, torebki, perfumy, koszule itd. Dzięki temu sprawisz, że poszukiwanie prezentów dla najbliższych stanie się jeszcze przyjemniejsze, a ścieżka zakupowa użytkowników będzie zdecydowanie łatwiejsza, co znacznie wpłynie na poprawę doświadczenia klientów.

Promując specjalnie utworzone landing pages w kanałach social media oraz wśród subskrybentów Twojego newslettera, stosunkowo niskim kosztem możesz ściągnąć na witrynę duży ruch każdego dnia.

Do stworzenia dobrej jakości landing pages, możesz wykorzystać platformę landingi.pl. Umożliwia ona m.in. projektowanie landing page’y, a także tworzenie spójnych z nimi banerów kampanii reklamowej oraz kreacji mailingowych.

2. Zadbaj o rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam pozwalają na wyświetlenie dodatkowych informacji o Twojej firmie. Sprawiają one, że reklamy są bardziej atrakcyjne i lepiej wyeksponowane na stronie wyników wyszukiwania. Dzięki temu zwiększa się widoczność przekazów oraz ich wartość (wzrasta współczynnik CTR). W kontekście świąt możesz np. w rozszerzeniu zamieścić link do dedykowanej podstrony ze specjalną ofertą (np. prezenty świąteczne dla Niego) wraz z krótkim zachęceniem do skorzystania z niej lub dodać informacje o promocjach. 

3. Łącz poszczególne produkty w pakiety

Ciekawe połączenia można zastosować w odniesieniu do różnych kategorii produktów, np. kosmetyków, odzieży, biżuterii. Dzięki temu prezent może spełniać wiele różnorodnych funkcji, a przez to być bardziej atrakcyjny dla potencjalnego klienta. Tzw. cross-selling wsparty odpowiednią komunikacją, dobrze się sprawdza w wielu przypadkach. Umiejętnie zaplanowany sprawia, że klient opuszcza nasz sklep z czymś większym lub droższym niż to, po co przyszedł.

Firma sprzedając produkty w połączeniu, może zdecydować się na niewielkie zejście z ceny, ponieważ i tak jest to dla niej opłacalne. Dla przykładu, cena pojedynczego flakonu perfum kosztuje 100 zł, a dwa flakony w połączeniu kosztują 170z ł, co daje 85 zł za sztukę. Klient zatem jest przekonany, że opłaca się skorzystać z drugiej opcji, ponieważ wychodzi taniej za sztukę, ale w rzeczywistości zamiast wydać 100zł, płaci 170zł, więc 70zł więcej niż zaplanował.

4.Wykreuj ciekawą, spójną opowieść

Social media są doskonałym miejscem, aby wzmacniać relację z obecnymi oraz potencjalnymi klientami. W kontekście Bożego Narodzenia, warto wykorzystać je do pokazania odbiorcom czym są święta dla Twojej marki. Możesz przez kilka kolejnych dni zamieszczać na Facebooku świąteczne posty lub (jeżeli masz taką możliwość) materiały wideo. Co więcej, zachęcając swoich klientów do dzielenia się świątecznymi przepisami, poradami czy konkursami, jesteś w stanie stosunkowo tanim kosztem zbudować dużą społeczność wokół swojej marki.

Uwaga! Jeżeli chodzi o interesujące opowieści, na uwagę zasługuje z pewnością tegoroczna reklama Allegro. Kto jeszcze jej nie widział, powinien jak najszybciej nadrobić zaległości.

 

5. Przygotuj świąteczną reklamę typu Product Listing Ads

Ponad 90% internautów korzysta obecnie z wyszukiwarki Google. Dlatego też warto zaprezentować swoje świąteczne produkty właśnie tam, korzystając z kampanii Google Zakupy. Dzięki niej użytkownik może szybko porównać ceny i łatwo dotrzeć do interesującej go witryny (z określonym produktem świątecznym).

Uwaga! Należy pamiętać, aby do opisu produktu dodać frazy związane ze świętami, np. „idealny prezent na święta”. Polecamy skorzystanie z narzędzia feedink, dzięki któremu za pomocą reguł można w szybki sposób uzupełnić każdy z atrybutów w pliku produktowym.

6. Dodaj kojarzące się ze świętami słowa kluczowe do Twojej kampanii

Uzupełnienie kampanii o świąteczne słowa kluczowe to podstawa. Wielu ludzi rozpoczynając zakup prezentów świątecznych dla swoich bliskich, nie ma konkretnych planów. Często więc przystępując do poszukiwań, wpisują w wyszukiwarkę takie frazy jak: “prezent na święta”, “prezent świąteczny dla żony”. Wykorzystaj to i zoptymalizuj dotychczasowe kampanie, dodając do nich nowe słowa kluczowe. W researchu odpowiednich fraz pomogą Ci narzędzia typu Senuto czy Keywordtool.

Uwaga: Jeżeli skupiasz się raczej na ścisłym dopasowaniu słów kluczowych w Google AdWords, w okresie świątecznym powinieneś użyć przybliżonych dopasowań z modyfikatorem, aby maksymalnie wykorzystać wysoki w zimowym okresie ruch.

7. Pamiętaj o świątecznym CTA

Jeżeli chcesz, aby Twoje przekazy były jeszcze bardziej skuteczne, przygotuj powiązane ze świętami call-to-action, używając silnych argumentów, np.:

Tylko do końca tygodnia -30% na świąteczne zakupy!

Tylko do 15 grudnia darmowa dostawa.

100 oryginalnych pomysłów na prezent świąteczny z dostawą gratis!

8. Zamieszczaj na blogu świąteczne artykuły

Do tego, że content marketing działa, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Jedną z jego form, która dobrze przygotowana może doprowadzić do wysokiego zaangażowania klientów, zbudowania z nimi silnej relacji, a w efekcie znacznego wzrostu sprzedaży, jest właśnie blog firmowy. Wysokiej jakości treści są w stanie skutecznie wpłynąć na decyzje zakupowe klientów. Możesz na wiele sposobów połączyć swoje artykuły z oferowanymi produktami czy usługami. Dobrze radzi sobie z tym np. Allegro, tworząc w swoim magazynie online ciekawe artykuły, powiązane z promocją danych artykułów, np. bit.ly/2h6OW1S.

Uwaga! W tytule powinieneś zawrzeć najważniejsze słowa kluczowe (w kontekście świąt, np. prezent na święta, prezent pod choinkę, co na święta).

Przykładowe tytuły artykułów:

Co kupić kobiecie pod choinkę?

Dlaczego warto kupić voucher do SPA na prezent świąteczny?

9. Daj możliwość skorzystania z opcji ‘last minute’

Większość Polaków odkłada świąteczne zakupy na ostatni moment. Wykorzystaj to! Rozpoczynając zakupy na kilka dni przed Wigilią, będą chcieli jak najszybciej je zrealizować, aby mieć czas na inne, ważne obowiązki. W komunikacji z nimi powinieneś więc posłużyć się takimi przekazami jak: tylko dziś darmowa dostawa lub do północy zamów prezent ze zniżką 50%. Presja czasu potrafi być niezwykle motywująca, pamiętaj o tym.

10. Skieruj kampanie na strony porównywarek cenowych i witryn z prezentami

Według raportu przeprowadzonego przez Ceneo.pl, do używania porównywarek cenowych podczas zakupów online przyznaje się ponad 70% Polaków. To silny argument na to, że sklepy internetowe powinny współpracować z dostępnymi porównywarkami cen, takimi jak: Ceneo.pl, Skapiec.pl czy Nokaut.pl. Bardzo często użytkownicy rozpoczynają poszukiwania produktów właśnie od przeglądania porównywarek cenowych. Znalezienie się w nich znacznie zwiększa szanse na zdobycie klienta oraz wypromowanie swojego sklepu.

Podsumowanie

Czy uwzględniłeś wszystkie powyższe punkty w swoich tegorocznych działaniach? Jeżeli tak – gratulacje! Możesz być z siebie dumny. W przypadku, gdy zapomniałeś o jakimkolwiek z kroków, jak najszybciej zmodyfikuj swoją strategię na 2017 rok. Pamiętaj - im wcześniej zaczniesz planować i podejmiesz właściwe działania, tym lepiej. Kiedy chcesz, aby Twoja kampania bożonarodzeniowa przynosiła z roku na rok większe zyski, nie odkładaj przygotowań na ostatnią chwilę. Wymagają one bowiem dokładnego zaplanowania i niemałego zaangażowania.

Na koniec jedna ważna rada: nie kończ kampanii 24 grudnia! Wiele osób decyduje się na ostatnie prezenty lub uzupełnienie tych już wręczonych nawet po zakończeniu świąt. Wykorzystaj to np. oferując dodatkowe akcesoria do zakupionych prezentów. Nie pozwól zapomnieć o Twoim sklepie. Bądź kreatywny i dołóż wszelkich starań, aby klienci wrócili do Ciebie w następne święta (a może nawet wcześniej).  

Milena Konieczko

PromoTraffic

Pełni żalu i bólu zawiadamiamy, że osoby piszącej ten tekst nie ma już wśród nas, pracowników PromoTraffic. Jesteśmy pewni, że doświadczenie zdobyte w naszej firmie sprawiło, że radzi sobie ona wyśmienicie w dalszym życiu zawodowym i wszystko u niej dobrze. Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie, ale nie uświadczycie tu „martwej ciszy”, jesteśmy pełni życia!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.