Home Blog TOPLISTA PromoTraffic – najlepsze światowe marketplace’y e-commerce i nie tylko!

TOPLISTA PromoTraffic – najlepsze światowe marketplace’y e-commerce i nie tylko!

Czas czytania : 4 min
31 lipca 2020

Kilka tygodni temu w trakcie jednego z organizowanych przez PromoTraffic spotkań “E-commerce Live” mieliście okazję otrzymać sporą dawkę wiedzy od Konrada Zacha, CEO thinkHUB. Na naszym Facebooku nadal możecie obejrzeć nagranie z tej rozmowy. Dowiecie się z niej między innymi jak pokonać ograniczenia, które utrudniają polskim sklepom internetowym wejście na rynki zagraniczne, jakie technologie mogą Wam w tym pomóc i skąd czerpać informacje na temat specyfiki poszczególnych rynków. Poniżej przedstawiamy zestaw linków do przydatnych stron, które Konrad Zach poleca każdemu zainteresowanemu rynkiem e-commerce. 


Źródła danych i inspiracji dotyczących e-commerce:

Datareportal 

Portal, który agreguje dane dotyczące zachowań użytkowników w sieci. Poznacie liczby z najdalszych zakątków świata.

Similarweb 

Popularne narzędzie, dzięki któremu dowiesz się, jakie strony są podobne do Twojej (albo do strony konkurencji). Tu zaczyna się tworzenie strategii.

CBInsights 

Platforma analityki biznesowej, źródło rzetelnych danych na temat zachowań prywatnych firm i inwestorów. Pozwala przewidywać przyszłość bez wróżenia z fusów.

Yandex.Metrica 

Serwis umożliwiający analizę ruchu na stronie internetowej od producenta rosyjskiej przeglądarki. 

Ecommerce Europe Reports 

Na tej stronie znajdziesz raporty dotyczące różnych aspektów poszczególnych rynków e-commerce. Wbrew pozorom nie tylko tych europejskich. 

Interaktywne – raporty

Raporty o marketingu internetowym i rynku online od ekipy serwisu Interaktywnie. 

Statista 

Zbiór statystyk związanych z rynkami sprzedaży internetowej w wielu krajach świata.

Gemius 

Na stronach Gemius można zapoznać się z wieloma ciekawymi analizami internetowych trendów. W tym oczywiście wyniki badań rynku e-commerce.

Internet Standard 

Internet Standard od 11 lat co roku przygotowuje raporty opisujące stan e-commerce’u. W nich znajdziesz artykuły autorstwa najważniejszych znawców branży.

Główny Urząd Statystyczny 

Państwowy podmiot, którego zadaniem jest przygotowywanie zestawień statystycznych z wielu dziedzin. Warto tu zajrzeć po informacje związane z koniunkturą.


Warte uwagi lokalne platformy marketplace B2C:

Walmart (USA) 

Jeden z największych na świecie sprzedawców detalicznych, ulubiony sklep Amerykanów. Dziś również ogromna platforma sprzedaży sieciowej. 

Mercado Libre (Ameryka Południowa) 

Tu kupują mieszkańcy Ameryki Łacińskiej.

Mall for Africa (Afryka) 

Również Afryka ma swoją międzynarodową platformę handlu online.

Rozetka (UA) 

Witryna, którą odwiedzają przede wszystkim spragnieni zakupów online mieszkańcy Ukrainy.

Ozon (Rosja) 

Sklep e-commerce z Rosji

Aliexpress (Chiny)

Platforma zakupowa z Chin, z której chętnie korzystają również Europejczycy. 

Flipkart (Indie) 

Tu kupicie niemal wszystko – od bielizny po zaawansowaną technicznie elektronikę.

Rakuten (Japonia) 

Ten sklep internetowy możecie znać między innymi z koszulek klubu FC Barcelona. 

Kogan (Australia) 

Najważniejsza przestrzeń do dokonywania zakupów w internecie w Australii i rejonie Oceanii.

JD (Indonezja) 

Jeden z e-commerce’owych gigantów z Azji. 

Etsy 

Globalny rynek rękodzieła. Kupując w tym sklepie, wspieramy nie wielkie firmy, a niezależnych wytwórców.

Fiverr 

Miejsce, w którym ogłaszają się freelancerzy z całego świata oferujący różnego rodzaju usługi.

 

Warte uwagi globalne platformy marketplace B2B:

Alibaba 

Strona chińskiego koncernu Alibaba przeznaczona dla przedsiębiorstw.

Thomasnet 

Amerykański serwis do wyszukiwania dostawców.

OEX24 

Globalny (ale założony w Polsce) marketplace B2B, który pozwala wejść na rynki zagraniczne.

eWorldTrade 

Kolejna z platform, które pozwalają łączyć biznesu z wielu zakątków świata.

TradeIndia

Portal B2B z Indii przeznaczony raczej dla małych firm.

Xpann 

Najszybciej rosnąca europejska platforma e-commerce Business-to-business.

Global Sources

Tu znajdziesz swojego eksportera z Chin.

DHGate 

Witryna ułatwiająca handel transgraniczny małym i średnim przedsiębiorcom z Chin.

ECPlaza 

Kolejna strona łącząca biznesy – tym razem z Korei Południowej.

Cdiscount 

Francuska platforma e-commerce – znajdziesz tu zarówno elektronikę, jak i żywność.

Real.de 

Niemiecki serwis typu “marketplace”. 


Ciekawe globalne i lokalne platformy pozwalające na integrację e-commerce z ekosystemem marketplace:

BaseLinker 

Narzędzie służące do integracji e-commerce i administrowania sprzedażą.

We Are Pentagon 

Jeśli szukasz sposobów na to, by wejść na nowe rynki, WARP wydaje się dobrym adresem.

Mirakl 

Rozwiązania dla marketplace’ów – to Mirakl odpowiada w dużej mierze za sukces Best Buy czy platformy Carrefour.

BeezUP 

Francuska firma zajmująca się usługami dla sprzedających w sieci przedsiębiorstw.

C2Corner 

Z pomocą C2Corner zbudujesz sklep, który klienci będą chętnie odwiedzać.

Channelengine 

Firma, która pomaga mniejszym sprzedawcom połączyć się z wielkimi marketplace’ami.

Linnworks 

Linnworks pozwala usprawnić proces sprzedaży.

Plentymarkets 

Automatyzacja procesów związanych ze sprzedażą – planowanie zasobów.

Sellercloud 

Każdy e-commerce mierzy się z wieloma wyzwaniami. Sellercloud pomaga się z nimi uporać.

Sello 

System zarządzanie sprzedażą na platformie Allegro.

Tradebyte 

Działające w chmurze rozwiązania programistyczne dla e-commerce.

 

Przykładowe instytucje zaangażowane we wsparcie ekspansji międzynarodowej firm e-commerce:

Polska Agencja Inwestycji i Handlu https://www.paih.gov.pl/pl

Rządowa agencja, która działa na rzecz rozwoju polskich inwestycji za granicą.

Great 

Strona Departamentu Handlu Międzynarodowego Zjednoczonego Królestwa zachęcająca do handlu z Brytyjczykami. 

Izby gospodarcze dedykowane poszczególnym rynkom 

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o rynku e-commerce i digital marketingu dla tej gałęzi biznesu, czytaj naszego bloga, oglądaj spotkania “E-commerce Live” z ekspertami i czytaj PromoPrasówkę!

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 11 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.