Kilka tygodni temu w trakcie jednego z organizowanych przez PromoTraffic spotkań “E-commerce Live” mieliście okazję otrzymać sporą dawkę wiedzy od Konrada Zacha, CEO thinkHUB. Na naszym Facebooku nadal możecie obejrzeć nagranie z tej rozmowy. Dowiecie się z niej między innymi jak pokonać ograniczenia, które utrudniają polskim sklepom internetowym wejście na rynki zagraniczne, jakie technologie mogą Wam w tym pomóc i skąd czerpać informacje na temat specyfiki poszczególnych rynków. Poniżej przedstawiamy zestaw linków do przydatnych stron, które Konrad Zach poleca każdemu zainteresowanemu rynkiem e-commerce.
Portal, który agreguje dane dotyczące zachowań użytkowników w sieci. Poznacie liczby z najdalszych zakątków świata.
Popularne narzędzie, dzięki któremu dowiesz się, jakie strony są podobne do Twojej (albo do strony konkurencji). Tu zaczyna się tworzenie strategii.
Platforma analityki biznesowej, źródło rzetelnych danych na temat zachowań prywatnych firm i inwestorów. Pozwala przewidywać przyszłość bez wróżenia z fusów.
Serwis umożliwiający analizę ruchu na stronie internetowej od producenta rosyjskiej przeglądarki.
Na tej stronie znajdziesz raporty dotyczące różnych aspektów poszczególnych rynków e-commerce. Wbrew pozorom nie tylko tych europejskich.
Raporty o marketingu internetowym i rynku online od ekipy serwisu Interaktywnie.
Zbiór statystyk związanych z rynkami sprzedaży internetowej w wielu krajach świata.
Na stronach Gemius można zapoznać się z wieloma ciekawymi analizami internetowych trendów. W tym oczywiście wyniki badań rynku e-commerce.
Internet Standard od 11 lat co roku przygotowuje raporty opisujące stan e-commerce’u. W nich znajdziesz artykuły autorstwa najważniejszych znawców branży.
Państwowy podmiot, którego zadaniem jest przygotowywanie zestawień statystycznych z wielu dziedzin. Warto tu zajrzeć po informacje związane z koniunkturą.
Jeden z największych na świecie sprzedawców detalicznych, ulubiony sklep Amerykanów. Dziś również ogromna platforma sprzedaży sieciowej.
Tu kupują mieszkańcy Ameryki Łacińskiej.
Również Afryka ma swoją międzynarodową platformę handlu online.
Witryna, którą odwiedzają przede wszystkim spragnieni zakupów online mieszkańcy Ukrainy.
Sklep e-commerce z Rosji
Platforma zakupowa z Chin, z której chętnie korzystają również Europejczycy.
Tu kupicie niemal wszystko – od bielizny po zaawansowaną technicznie elektronikę.
Ten sklep internetowy możecie znać między innymi z koszulek klubu FC Barcelona.
Najważniejsza przestrzeń do dokonywania zakupów w internecie w Australii i rejonie Oceanii.
Jeden z e-commerce’owych gigantów z Azji.
Globalny rynek rękodzieła. Kupując w tym sklepie, wspieramy nie wielkie firmy, a niezależnych wytwórców.
Miejsce, w którym ogłaszają się freelancerzy z całego świata oferujący różnego rodzaju usługi.
Strona chińskiego koncernu Alibaba przeznaczona dla przedsiębiorstw.
Amerykański serwis do wyszukiwania dostawców.
Globalny (ale założony w Polsce) marketplace B2B, który pozwala wejść na rynki zagraniczne.
Kolejna z platform, które pozwalają łączyć biznesu z wielu zakątków świata.
Portal B2B z Indii przeznaczony raczej dla małych firm.
Najszybciej rosnąca europejska platforma e-commerce Business-to-business.
Tu znajdziesz swojego eksportera z Chin.
Witryna ułatwiająca handel transgraniczny małym i średnim przedsiębiorcom z Chin.
Kolejna strona łącząca biznesy – tym razem z Korei Południowej.
Francuska platforma e-commerce – znajdziesz tu zarówno elektronikę, jak i żywność.
Niemiecki serwis typu “marketplace”.
Narzędzie służące do integracji e-commerce i administrowania sprzedażą.
Jeśli szukasz sposobów na to, by wejść na nowe rynki, WARP wydaje się dobrym adresem.
Rozwiązania dla marketplace’ów – to Mirakl odpowiada w dużej mierze za sukces Best Buy czy platformy Carrefour.
Francuska firma zajmująca się usługami dla sprzedających w sieci przedsiębiorstw.
Z pomocą C2Corner zbudujesz sklep, który klienci będą chętnie odwiedzać.
Firma, która pomaga mniejszym sprzedawcom połączyć się z wielkimi marketplace’ami.
Linnworks pozwala usprawnić proces sprzedaży.
Automatyzacja procesów związanych ze sprzedażą – planowanie zasobów.
Każdy e-commerce mierzy się z wieloma wyzwaniami. Sellercloud pomaga się z nimi uporać.
System zarządzanie sprzedażą na platformie Allegro.
Działające w chmurze rozwiązania programistyczne dla e-commerce.
Rządowa agencja, która działa na rzecz rozwoju polskich inwestycji za granicą.
Strona Departamentu Handlu Międzynarodowego Zjednoczonego Królestwa zachęcająca do handlu z Brytyjczykami.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o rynku e-commerce i digital marketingu dla tej gałęzi biznesu, czytaj naszego bloga, oglądaj spotkania “E-commerce Live” z ekspertami i czytaj PromoPrasówkę!
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.