Analiza konkurencji contentowej

Analiza konkurencji contentowej – szereg działań mających na celu przeanalizowanie konkurentów w kampaniach content marketingowych. Polega zazwyczaj na analizie tematyki, jakości treści, zaangażowania użytkowników, pozycji osiąganych przez dane teksty w wyszukiwarce i wielu innych czynników. Przeprowadza się ją za pomocą różnych narzędzi – jak, chociażby Ahrefs, SurferSEO czy Senuto. Dokładne przeanalizowanie konkurencji pozwala na zidentyfikowanie dobrych praktyk w danej branży, a także znalezienie przestrzeni do budowania przewagi konkurencyjnej. 

Analizując konkurencję warto pamiętać, że często zdarza się, że firmy mogą kierować różny asortyment do tej samej grupy docelowej. Przykładem są ubrania dla niemowląt oraz kosmetyki dla niemowląt. Sposób, w jaki jedna i druga strona podchodzi do treści, pokazuje, że nie warto ograniczać się tylko do bezpośredniej konkurencji1. Rzetelna analiza konkurencji contentowej jest doskonałym źródłem inspiracji oraz pomaga w wyznaczeniu celu dla prowadzonych przez siebie działań.

Źródło: Barbara Stawarz-Garcia, Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, Warszawa 2019.

Dzielimy się wiedzą

Sprawdź nasz blog

Jak uporządkować źródła z Facebooka w GA?

Optymalizacja grafik – jak zrobić to dobrze?

Google Analytics 4 – nowa epoka w świecie

Najczęstsze błędy w optymalizacji feedów

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.