Analiza konkurencji contentowej – szereg działań mających na celu przeanalizowanie konkurentów w kampaniach content marketingowych. Polega zazwyczaj na analizie tematyki, jakości treści, zaangażowania użytkowników, pozycji osiąganych przez dane teksty w wyszukiwarce i wielu innych czynników. Przeprowadza się ją za pomocą różnych narzędzi – jak, chociażby Ahrefs, SurferSEO czy Senuto. Dokładne przeanalizowanie konkurencji pozwala na zidentyfikowanie dobrych praktyk w danej branży, a także znalezienie przestrzeni do budowania przewagi konkurencyjnej.
Analizując konkurencję warto pamiętać, że często zdarza się, że firmy mogą kierować różny asortyment do tej samej grupy docelowej. Przykładem są ubrania dla niemowląt oraz kosmetyki dla niemowląt. Sposób, w jaki jedna i druga strona podchodzi do treści, pokazuje, że nie warto ograniczać się tylko do bezpośredniej konkurencji1. Rzetelna analiza konkurencji contentowej jest doskonałym źródłem inspiracji oraz pomaga w wyznaczeniu celu dla prowadzonych przez siebie działań.
Źródło: Barbara Stawarz-Garcia, Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, Warszawa 2019.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.