Projektujemy blogi, które przynoszą efekty. Wspierają SEO, generują ruch i sprzedaż.
Weronika Bazarnik
Head of Content Marketing, PromoTraffic

Dowiedz się jak możemy Ci pomóc. Skontaktuj się z nami lub wypełnij brief.
Skontaktuj się z namiJak wygląda proces?
Strategia i cele
Harmonogram
Tworzenie treści
Dystrybucja treści
Raport
Proces analizy, formułowania celów, wyznaczenia person, stworzenia obszarów tematycznych i harmonogramu tworzenia treści.
Zaplanowanie tematów postów i ich akceptacja.
Publikacja postów blogowych zgodnie z harmonogramem.
Posty blogowe dostarczymy wraz z ich wersjami na Facebooka oraz do newslettera. Zadbamy także o optymalizację SEO.
Co miesiąc przedstawimy raport i odniesiemy się do wyznaczonych celów. Chcemy by prowadzone przez nas blogi generowały ruch i wspierały sprzedaż. Ale w raporcie przedstawimy także inne parametry (np. zaangażowanie)
Pomożemy Ci zoptymalizować Twój serwis, stworzyć atrakcyjne treści i pozyskać wysokiej jakości linki. Zaplanujemy jak wykorzystać Content Marketing do wzmocnienia Twojej pozycji na rynku i w Google. Wszystkie działania przeprowadzimy według najwyższych światowych standardów, dbając o długofalowy i bezpieczny wzrost Twojego biznesu.
Dlaczego nasze blogi są skuteczne?

Potencjał i cel
Tworząc strategię bloga wychodzimy od obliczenia jaki potencjał organiczny mają poszczególne tematy. Chcemy by blog naturalnie (bez płatnych działań reklamowych) generował ruch z Google. Dzięki temu wiesz od początku na jakie wyniki możesz liczyć i czy będzie to dla Ciebie opłacalne. Wspieramy także inne cele - zapisy do newslettera, pozyskiwanie fanów w social mediach, a także mierzymy ścieżki wielokanałowe, by sprawdzić ile transakcji wspomagały treści blogowe.

Treści do mediów
Pomagamy Ci uatrakcyjnić także Twoje inne kanały komunikacji, a przy okazji wspieramy promocję bloga. Do każdego wpisu blogowego przygotujemy także wpis do newslettera i post na Facebooka. Zyskasz spójne komunikaty we wszystkich swoich mediach, uaktrakcyjnisz newslettera i FB, a przede wszystkim zaangażujesz swoich klientów i fanów.

Korzyści wizerunkowe
Prowadząc bloga zyskujesz przewagę nad konkurencją. Będzie to Twój wyróżnik, treść po której poznają Cię Twoi klienci i do której będą wracali. Docenią, że chcesz im pomóc, doradzić, wyjaśnić i zrewanżują się większą lojalnością. Wyobraź sobie, że Twój potencjalny klient poszukuje w Google rozwiązania dla swojego problemu, a Twój blog mu w tym pomaga. To najprostsza droga do pozyskania lojalnego klienta.

Wsparcie SEO
Tworząc bloga nie zapominamy o jego ważnej funkcji SEO. Jesteśmy agencją SEO i w naturalny sposób implementujemy SEO w usłudze prowadzenia bloga. Jest obecne na każdym etapie: wyboru tematów, w których pomaga Keyword Discovery, publikacji, w których optymalizujemy odpowiednio wpis, linkowaniu wewnętrznym, które wspiera pozycje ważnych słów kluczowych.

#GrowWithUs
Misją PromoTraffic jest rozwój Twojego biznesu. Chcemy być także Partnerem w rozwoju. Stąd troska z naszej strony o takie elementy jak:
- pełna transparentności działań. Masz prawo wiedzieć, co robimy i jesteśmy dumni z naszej pracy.,
- rozbudowane raportowanie dające mocny wgląd w realizowane usługi,
- uczciwości w komunikacji i szczere, bieżące komunikowanie szans i zagrożeń,
- transfer wiedzy z obszaru e-marketingu do Twojego Zespołu,
- stałe szukanie nowych rozwiązań wspierających Twój biznes.
Zobacz jak pomogliśmy innym rozwinąć biznes
SneakerStudio - prowadzenie efektywnych kampanii PPC dla e-commerce na 20 rynkach
Zobacz, jak zwiększyliśmy sprzedaży całego sklepu rok do roku o 30%!
Zobacz case studyCase study - Minti Shop
Zobacz, jak w krótkim czasie udało nam się zwiększyć przychody Minti Shop o ponad 12%!
Zobacz case studyCase study kampanii kreatywnej PSG
Zobacz, jak przeprowadziliśmy dla naszego klienta kampanie kreatywną, pozyskując 209 publikacji medialnych!
Zobacz case study
I i II miejsce I miejsce w kategorii "Kampania SEO",
"Kampania e-commerce" i II miejsce w kategorii "Kampania Google Ads"
semKRK Awards 2019/2020/2021

I miejsce
W kategorii "Best Low Budget Campaign (PPC)"
European Search Awards 2020

Jesteśmy w programie
Facebook Marketing Partners for Agencies

Należymy do 2%
Najlepszych agencji SEM na świecie!

Nominacja w konkursie
MIXX Awards Europe 2019 w kategorii Campaign Effectivness
Prowadzenie blogów firmowych
Firmowy blog może być znakomitym narzędziem służącym do pozyskiwania uwagi potencjalnych klientów. Zanim jednak zdecydujesz się na założenie tego kanału dystrybucji treści, powinieneś poznać zasady nim rządzące. Przede wszystkim celem prowadzenia bloga nie jest bezpośrednie namawianie do skorzystania z usług lub zakupu oferowanych przez nas produktów. Treści na nim umieszczone muszą odpowiadać na potrzeby osób, które są zainteresowane tematyką naszej działalności. Mogą to być ludzie szukający odpowiedzi na nurtujące ich pytania, którym blog firmowy pozwoli przedstawić się jako ekspert. Jeśli odwiedzający uzyskają przydatne informacje właśnie u nas, nasza marka będzie się im kojarzyć jednoznacznie pozytywnie.
Założenia strategiczne i struktura bloga
Prowadzenie bloga firmowego wymaga stosowania się do pewnych założeń, które można określić mianem strategii. Ta powinna być przygotowana nie tylko przed publikacją treści, ale i przed stworzeniem struktury strony internetowej, na której ma się ona znaleźć. Należy zadbać o to, była przejrzysta i zapewniała, że każdy odwiedzający szybko się w niej odnajdzie. Strategia dotycząca bloga może być częścią szerszej strategii content marketingowej, która obejmuje również publikacje w social media, na zewnętrznych portalach internetowych, a nawet w prasie drukowanej czy na YouTube. Wydaje się jednak, że spośród wymienionych kanałów to blog firmowy zapewnia najwięcej swobody w doborze tematyki i formy treści.
Analiza - ocena strony głównej bloga
Warunkiem niezbędnym do powstania strategii jest przeprowadzenie dokładnej analizy potrzeb i konkurencji. W pierwszej kolejności sprawdzamy wygląd strony głównej blogów firm z naszej branży. Należy zwrócić szczególną uwagę na pojawiające się przy artykułach zdjęcia, a także obecność leadów, czyli wstępnych akapitów informujących o zawartości. Istotny jest również podział, jakiego blog firmowy używa do kategoryzacji artykułów. Może on dodatkowo korzystać z systemu tagów. Dobrą praktyką jest stosowanie linkowania do stron przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych - dzięki temu użytkownik z łatwością zapozna się z treściami pojawiającymi się na Facebooku czy Instagramie.
Analiza - ocena wpisu blogowego
Po przyjrzeniu się stronie głównej analizowanego bloga firmowego przychodzi czas na zbadanie konkretnej publikacji. Na tym etapie zwracamy uwagę na wielkość i czytelność zastosowanego fontu. Ocenić możemy również podział na akapity i zgodne ze sztuką zastosowanie nagłówków - najlepiej dostosowane treści korzystają też z pogrubień. Po dokonaniu oceny struktury tekstu i jego aspektu wizualnego zabieramy się za analizę jakości samego "copy". Sprawdzamy, czy tekst jest napisany poprawnie pod względem językowym i merytorycznym. Oceniamy styl i umiejętność zaangażowania odbiorców w opisywaną tematykę - to największa sztuka prowadzenia bloga firmowego. Najlepiej osiągnąć ją wypracowując własny język komunikacji z czytelnikami - taki, który będzie wiarygodny i skutecznie przekaże wiedzę.
Zebranie zaleceń wynikających z analizy
Opisana powyżej analiza konkurencyjnych blogów nie jest oczywiście "sztuką dla sztuki". W jej wyniku powinien powstać zbiór zaleceń dotyczących struktury, wyglądu i prowadzenia bloga firmowego. Tak spójna wizja powinna brać pod uwagę zarówno zastosowanie dobrych praktyk podpatrzonych u konkurencji, jak i wprowadzenie własnych innowacji. W internecie nie brak treści każdego rodzaju, te jednak, które pojawiają się na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania i są najchętniej czytane, wyróżniają się jakością. Rozumie się ją w tym wypadku jako użyteczność, która powinna być najważniejszą ideą przyświecającą twórcom bloga firmowego. Nie bez znaczenia jest również oczywiście wartość językowa, która świadczy o profesjonalizmie. Teksty powinny być w miarę możliwości złożone z krótkich zdań przekazujących bezpośrednio sens wypowiedzi.
Tworzenie person
Treści kierowane do wszystkich są kierowane "do nikogo" - tę starą marketingową prawdę powinniśmy mieć z tyłu głowy projektując bloga firmowego. W związku z tym absolutną koniecznością jest stworzenie person, czyli fikcyjnych profili osób, do których będziemy kierować przekaz. Przypisujemy im cechy, które naszym zdaniem najlepiej odpowiadają cechom potencjalnych odbiorców. Mogą to być dane demograficzne (wiek, płeć, zawód, miejsce zamieszkania) oraz zainteresowania. Warto również zastanowić się nad potrzebami naszych person i wyznawanymi przez nie wartościami - pozwolą nam one wywnioskować, jaki sposób komunikacji będzie tym najwłaściwszym. Im dokładniej odzwierciedlimy osobowość osób, do których kierowane będą treści trafiające na bloga firmowego, tym skuteczniej dotrzemy do właściwych użytkowników. Zazwyczaj tworzymy dwie lub trzy persony - ich liczba jest zależna od tego, w jakiej branży działamy i jak bardzo różnorodna jest grupa konsumencka. Prowadzenie bloga firmowego wymaga ciągłego kontrolowania zgodności przekazu z opisaną powyżej częścią założeń strategii.
Wartość merytoryczna treści
Aby teksty pojawiające się na blogu były czytane, muszą odpowiadać na pytania i wątpliwości użytkowników. W ten sposób pozyskamy ich uwagę i zbudujemy wizerunek firmy jako kompetentnej w dziedzinie, w której się wypowiada. W przypadku niektórych branż, do napisania tekstu nie wystarczy doświadczenie życiowe i wiedza wyniesiona ze szkoły. Bardziej specjalistyczna tematyka wymaga wykorzystania eksperckich informacji. Prowadzenie bloga firmowego często oznacza więc konieczność aktywnego uczestnictwa pracowników przedsiębiorstwa. Pełnią oni niekiedy rolę konsultantów oceniających poprawność informacji. Dzięki temu praktycznie niemożliwe jest umieszczenie na stronie bloga firmowego treści wprowadzających w błąd. Im więcej rzetelnych odpowiedzi znajdą u nas użytkownicy, tym więcej czasu spędzą na naszych podstronach. Tym samym wzrośnie prawdopodobieństwo, że do nas wrócą, ale już po konkretne produkty czy usługi.
Wartość SEO tekstów
Wiemy już, co ma na celu prowadzenie bloga firmowego. Jedną z metod na osiągnięcie wysokiej skuteczności tego kanału dystrybucji jest skorzystanie z wiedzy specjalistów Search Engine Optimization. Potrafią oni na podstawie danych stworzyć zalecenia, które po zastosowaniu umieszczą treści z bloga w czołówce rankingu wyników Google. Aby artykuły były doskonale widoczne dla użytkowników po wpisaniu w wyszukiwarce odpowiednich słów kluczowych, należy użyć ich w umiejętny sposób w tekście. To jednak niejedyny element optymalizacji. Ważne są na przykład kwestie techniczne i to, czy wszystkie elementy znajdujące się na stronie są prawidłowo indeksowane przez roboty Google. Na pozycje w SERP-ach ma wpływ również struktura tekstu. Blog jest trudniejszy do pozycjonowania niż na przykład strony kategorii produktowych. Wynika to z faktu, iż przy jego tworzeniu przede wszystkim należy zadbać o użyteczność i jakość i nie można w tym zakresie pójść na żadne kompromisy służące działaniom SEO.
Systematyczność publikacji na blogu
Bardzo ważnym aspektem prowadzenia bloga jest systematyczność. Aby zaistnieć w internecie, należy publikować treści regularnie. To, jak często powinny się one pojawiać, zależne jest od branży i działań funkcjonującej w niej konkurencji. Nie chodzi wyłącznie o to, by utrzymywać stały poziom zainteresowania czytelników. Wrzucanie wpisów w podobnych odstępach czasu będzie dobrze widziane również przez algorytmy Google. Źródła, które stosują się do tej zasady, zdaniem twórców wyszukiwarki są bardziej wiarygodne i przedstawiają aktualny stan wiedzy.
Formy promocji bloga firmowego
Zwiększenie zasięgu pojawiających się na blogu treści można sobie zapewnić linkując do przynajmniej niektórych treści na Facebooku. Nie wystarczy jednak udostępnienie artykułu - musi być on zareklamowany za pomocą interesującego wpisu, który może przygotować nasz dział Social Media. Warto więc zastanowić się nad komplementarnym podejściem do obu kanałów dystrybucji. Oprócz tego możemy dostarczać zainteresowanym najbardziej interesujące teksty za pomocą newslettera. Już temat zawierającego go maila powinien przyciągać uwagę. Należy również pamiętać, że bardzo ważna jest wartość wizualna wiadomości, która zazwyczaj składa się tak z tekstu, jak i z grafik.
Blog to nie tylko tekst!
Prowadzenie bloga wiążemy najczęściej z artykułami podobnymi do tych, które można znaleźć w prasie czy na portalach internetowych. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by pojawiająca się na nim treść przyjmowała inną formę. Możemy na przykład przedstawić zebrane dane jako infografikę lub przygotować ciekawe wizualnie wideo. Nieszablonowe publikacje nie tylko zainteresują użytkowników, ale i pomogą zbudować wizerunek firmy jako innowacyjnego i otwartego na nowe rozwiązania podmiotu. Blog jest miejscem, w którym można sobie pozwolić na więcej swobody i kreatywności - to właśzrnie ona pozwala się wyróżnić!
Oferta bloga firmowego - PromoTraffic
Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy powinieneś zdecydować się na prowadzenie bloga firmowego, już na tym etapie możesz skonsultować się ze specjalistami. Znajdziesz ich oczywiście w PromoTraffic! Pracownicy naszego działu Content Marketingu przeprowadzą dokładną analizę konkurencji i zaproponują skuteczne rozwiązania. Możemy sprawić, że Twój blog będzie chętnie odwiedzanym miejscem w sieci. Dzięki nam znajdą się na nim atrakcyjne pod każdym względem treści dopasowane do słów kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników. Oprócz artykułów dotyczących trendów i tych odpowiadających na wątpliwości potencjalnych klientów, mogą się na nim znaleźć reportaże z wydarzeń firmowych. Serdecznie zapraszamy do kontaktu i zapoznania się ze szczegółami naszej oferty contentowej obejmującej blog!

Skontaktuj się z nami!
Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!