Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

7 najważniejszych wniosków z Marketing Festival 2016

5 min 825
Ula Ziemska | 03.11.2016

Prelegenci pracujący dla takich gigantów jak eBay, Google, Vodafone czy Optmyzr, 12 wartościowych prezentacji i 11 niezwykle ciekawych case studies, a wszystko to w wyjątkowym klimacie starej huty. Mamy dla Was podsumowanie jednego z największych wydarzeń marketingowych roku - Marketing Festival w Ostrawie.

Dwa tygodnie temu 4-osobowy zespół reprezentował PromoTraffic na kolejnej edycji Marketing Festival. Jesteście ciekawi wniosków, jakie przywieźliśmy z tej konferencji? Powinien się z nimi zapoznać każdy profesjonalny marketingowiec.

 

1. Atrybucja konwersji

Stosowany często model, bazujący na analizie skuteczności po ostatnim kliknięciu, zazwyczaj skutkuje wyciągnięciem niewłaściwych wniosków. Należy pamiętać, że tym, co ma zasadnicze znaczenie podczas podejmowania decyzji dotyczącej podziału budżetów na reklamę jest odpowiednie zrozumienie ścieżek użytkowników oraz oddziaływania poszczególnych kanałów marketingowych na różne konwersje.

 

2. Zbieranie danych

Gdy chcemy, aby jak najwięcej osób wypełniło nasze formularze osobowe, unikajmy sformułowań w stylu: “Dane osobowe”, “Wpisz swoje dane osobowe”. Bądźmy oryginalni! Tytuł “Powiedz nam więcej o sobie” przynosi zdecydowanie lepsze rezultaty. Dobrze, gdy użytkownik dowie się, w jakim celu zbieramy jego dane, pozna tego korzyści.

 

3.Pozycja stron w wyszukiwarce Google

Oprócz takich czynników, jak: struktura witryny, słowa kluczowe, czas ładowania, czy linkowanie wewnętrzne, bardzo ważny jest również kontekst. Dla przykładu, jeżeli ktoś wpisuje w wyszukiwarkę frazę: “problemy ze snem”, najlepszy wynik uzyska kompleksowe opracowanie, mówiące o przyczynach problemów, wyjaśniające dlaczego sen jest tak ważny itp. Natomiast na zapytanie “tabletki na problemy z zasypianiem”, powinno się przedstawić użytkownikowi same produkty, bez obszernych opisów.

 

4. CTR i CPC: korelacja

Wpływ wyniku jakości na CTR i CPC nie jest liniowy. Warto wiedzieć, że największy skok znaczenia występuje powyżej oceny 6. Zatem słowa kluczowe z mniejszym wynikiem jakości powinny być optymalizowane regułami i odpowiednią strategią stawek w systemie Google AdWords. Kluczowe jest rozdzielenie strategii dobierania stawek, potwierdzające nasz model prowadzenia kampanii, zakładający tworzenie ich nawet z pojedynczym słowem kluczowym. Ponadto, należy stosować dużą ilość reguł i modyfikatorów stawek – w zależności od urządzenia z którego korzysta użytkownik, jego lokalizacji, pory dnia. Jasne cele, przełożone na strategię i zasady je łączące, gwarantują sukces. To wszystko będzie możliwe i efektywne przy zarządzaniu tak rozbudowanymi kontami, jeśli będziemy wykorzystywać mechanizmy automatyzujące codzienne działania.

 

5. Odbieranie treści

Każdy użytkownik internetu (i nie tylko) ma dwa sposoby odbierania treści. Pierwszy to szybki, bardzo powierzchowny (podejmowanie decyzji bez pogłębionych analiz) oraz drugi - wolny, mocno analityczny (wręcz lekko podejrzliwy), wymagający od nas wysiłku i energii. Przekaz reklamowy skierowany dla przykładu na pozyskanie leada, powinien być tak skonstruowany, aby użytkownik mógł podjąć szybką decyzję o np. podaniu maila czy telefonu, bez uruchamiania nazwijmy to "wewnętrznej analityki". Podsumowując, Landing Page powinien być bardzo prosty, nie powinien na tym etapie dawać za dużo opcji wyboru, za to podkreślać korzyści.

 

6. Cross i up selling

Przy okazji komunikacji, mającej na celu spowodowanie cross i up sellingu do aktualnej bazy naszych klientów, dużo bardziej efektywna jest komunikacja oparta o "nagrodę za lojalność", "zaproszenie do klubu konesera" itd. niż "specjalna, limitowana oferta". Doskonałym potwierdzeniem tego było case study przedstawiciela firmy produkującej oprogramowanie Antywirusowe – Avast.

 

7. Promocyjne materiały wideo

Aby przyniosły imponujące efekty, nie należy podczas ich tworzenia zapominać o dwóch kwestiach: zaskakujący moment w połowie materiału i bardzo mocne zakończenie.

Organizatorzy po raz kolejny stanęli na wysokości zadania. Wykazali się profesjonalizmem i precyzyjnością. Ilość uczestników, w porównaniu z poprzednim rokiem znacznie wzrosła, co dało jeszcze większe możliwości networkingowe. Zdecydowanie polecamy udział w następnych edycjach konferencji.

Ci, którym nie udało się dotrzeć, mogą pobrać wartościowe prezentacje oraz obejrzeć krótkie wideo podsumowujące.

Ula Ziemska

PromoTraffic

Pełni żalu i bólu zawiadamiamy, że osoby piszącej ten tekst nie ma już wśród nas, pracowników PromoTraffic. Jesteśmy pewni, że doświadczenie zdobyte w naszej firmie sprawiło, że radzi sobie ona wyśmienicie w dalszym życiu zawodowym i wszystko u niej dobrze. Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie, ale nie uświadczycie tu „martwej ciszy”, jesteśmy pełni życia!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.