Home Blog Content marketing – podsumowanie i prognozy na 2017 rok

Content marketing – podsumowanie i prognozy na 2017 rok

Czas czytania : 4 min
22 grudnia 2016

Content marketing to zauważalnie rosnący trend w polskim oraz światowym marketingu. Odpowiednio zaplanowane działania contentowe świetnie sprawdzają się zarówno w branży B2B, jak i w B2C. Zbadane przez Netsprinta agencje i domy mediowe zadeklarowały wzrost wydatków na kampanie z wykorzystaniem sieci content marketingowych średnio o 41,1 proc. w 2016 roku w porównaniu do roku 2015. O tym, że content marketing działa, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak jakie występują w nim trendy i jakich zmian możemy się spodziewać w nadchodzącym roku? O tym (i nie tylko) dowiecie się z dzisiejszego artykułu, w którym znajdziecie opinie naszej Content Marketing Specialist – Sylwii Żurawieckiej.

1. Najważniejszy sukces 2016 roku

Za jeden z głównych sukcesów 2016 roku możemy uznać zmianę postrzegania content marketingu uznawanego niegdyś tylko za działanie wspierające SEO. Obecnie content marketing stał się w większości agencji nie tylko zupełnie odrębną usługą, ale też jednym z podstawowych elementów długofalowych strategii reklamowych marek, których celem jest dostarczanie odbiorcom wartościowych materiałów, zwiększających atrakcyjność przekazu, a także w sposób dyskretny i nienachalny realizujących założony cel reklamowy. Jako sukces można uznać również świadomość marketerów w kwestii analizy grupy docelowej, wsłuchania się w ich potrzeby oraz doboru rodzaju i tematyki treści dostosowanej do odbiorców.

2. Najciekawsze trendy w 2016

Jednym z najważniejszych trendów mijającego roku jest odejście od mitu, który głosił, że treści publikowane dla użytkowników internetu musze być krótkie. Otóż okazuje się, że internauci naprawdę są w stanie poświęcić dużo czasu na lekturę tekstu, który wyczerpuje temat, jest przydatny oraz dostarcza poszukiwanych informacji.

Jako potwierdzenie tej tezy może posłużyć raport American Press Institute (API), z którego wynika, że teksty mające więcej niż 1200 wyrazów są nie tylko chętniej czytane, ale też udostępniane w social media. Natomiast wg. badań SerpIQ, teksty zawierające od 1500 do 3000 słów służą celom edukacyjnym i opisywaniu niszowych zagadnień. W długich tekstach, choćby ze względu na większą przestrzeń, poruszane są najważniejsze kwestie dotyczące omawianego tematu, co przyciąga większą liczbę odbiorców oraz kreuje ekspercki wizerunek marki.

3. Ocena obecnej kondycji branży

Oceniając kondycję polskiej branży nie sposób nie dokonać podziału na duże marki realizujące rozbudowane strategie content marketingowe na światowym poziomie i mniejsze przedsiębiorstwa, które dopiero rozpoczynają przygodę z wartościowym contentem oraz stawiają pierwsze kroki na drodze do zaangażowania i zdobycia lojalności klientów.

Coraz więcej firm prowadzi również firmowego bloga, jednak w wielu przypadkach działaniom tym brakuje regularności, przemyślanej dystrybucji treści oraz interakcji z użytkownikami. Natomiast optymistyczne prognozy na przyszłość wskazujące na zwiększenie budżetów na content marketing powinny rozwiązać te problemy oraz poprawić jakość prowadzonych działań.

4. Najciekawsza kampania/akcja 2016

Osobiście najbardziej przekonała mnie akcja zorganizowana przez markę kosmetyczną tołpa, która w ramach projektu tołpa.off zaprosiła do współpracy 12 blogerów oraz uruchomiła serwis www.tolpa.pl/off, w ramach którego publikowane są artykułu związane z motywacją, samorealizacją oraz zachęta do powiedzenia „off” ciągłemu pośpiechowi i presji dzisiejszego świata.

Marka udostępniła do dyspozycji blogerów oficjalny profil firmy na Facebooku. Te niestandardowe działania z udziałem blogerów spotkały się z bardzo przychylnym odbiorem ze strony użytkowników oraz wywołały tysiące reakcji. Od tamtej pory firma nie osiada na laurach, stale współpracuje z influencerami oraz proponuje użytkownikom szereg przydanych, naprawdę wartościowych oraz dopasowanych do pór roku oraz zmieniających się trendów treści, publikowanych w ramach firmowego serwisu. Warte uwagi!

5. Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017

Jednym z głównych trendów, jakich możemy spodziewać się w 2017 roku jest personalizacja treści, czyli dostosowywanie tematów tekstów do zawężonej grupy docelowej i odpowiadanie na ich potrzeby. Prognozuje się odejście od pisania na tematy ogólne, a skupienie się na wąskiej tematyce i szczegółach interesujących z punktu widzenia precyzyjnie określonej grupy docelowej.

Zauważalna będzie również poprawa jakości i atrakcyjności prezentowanych treści oraz zwrot w kierunku szeroko rozumianego video i bardziej kreatywnych form contentu – czyli filmików i animacji, które będą dominować w nadchodzącym roku. To z kolei wiąże się ze zwiększeniem budżetów przeznaczanych na działania contentowe. Większego znaczenia nabierze też współpraca z blogerami, którzy kształtują potrzeby zakupowe odbiorców oraz mają ogromny wpływ na promocję marki, dzięki wykorzystaniu zgromadzonej wokół siebie społeczności.

Innymi słowy – w 2017 stawiamy na jakość, pomysł i dostarczanie odbiorcom dokładnie tego, czego potrzebują oraz szczegółowo analizujemy podjęte działania i wyciągamy wnioski na przyszłość.

Podsumowanie

Tak jak szybko rośnie popularność content marketingu, tak szybko wzrastają wymagania wobec tworzonych treści. Czy jesteś przygotowany na nowe wyzwania i trendy w zbliżającym się nowym roku? Przeanalizuj swoją strategię content marketingową na nadchodzący rok. Co mógłbyś w niej zmodyfikować, aby odnosić coraz większe sukcesy?   

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.