Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

Festiwal SEO okiem PromoTraffic. Najważniejsze wnioski i wskazówki!

5 min 888
Ula Ziemska | 23.05.2017

Festiwal SEO okiem PromoTraffic. Najważniejsze wnioski i wskazówki! Piąta edycja Festiwalu SEO już za nami! 19 maja uczestniczyliśmy w największym spotkaniu w branży SEO, gromadzącym co roku coraz więcej sympatyków. Mamy dla Was garść ważnych wniosków. Sprawdźcie! Przygotowaliśmy podsumowanie czterech, naszym zdaniem, najlepszych wystąpień z katowickiego Centrum Kongresowego.  

1. Dobre praktyki w e-commerce

Jak wspominał Marcin Duraj z agencji reklamowej Antygen, dzisiejsze SEO wymaga szerszego podejścia niż zdobycie kilku linków i dokonanie podstawowej optymalizacji witryny. Marcin w swoim wystąpieniu przedstawił 10 najważniejszych zasad, które powinny pozytywnie wpłynąć na widoczność sklepu internetowego w sieci. Wśród najważniejszych z nich warto uwzględnić:

  • Szybkość ładowania witryny
  • Odpowiedni tytuł
  • Certyfikaty SSL
  • Wersja mobilna witryny
  • Wysokiej jakości content

 To elementy, nad którymi każdy SEOwiec przy obecnych zmianach algorytmu Google musi zwrócić szczególną uwagę. Optymalizacja witryny pod kątem aspektów technicznych i mobilności potrafi przynieść bardzo korzystne efekty, szczególnie przy dużych serwisach. Można powiedzieć, że stwierdzenie “obecny rok jest rokiem mobile” w końcu stało się realne i prawdopodobnie dla wielu witryn bardzo odczuwalne.

Oprócz spraw technicznych kluczowy jest wartościowy content. Kasia Baranowska z Fox Strategy pokazała nam kilka wskazówek jak dobrze radzić sobie z duplikacją treści, optymalizacją oraz zarządzaniem treścią. Obecnie te aspekty są bardzo trudne do realizacji lub z biegiem czasu zapominane zarówno przez właścicieli witryn, jak i SEOwców. Podstawowymi zasadami przy działaniach contentowych na stronie są:

  • Nasycenie treścią całej domeny,
  • Rozłożenie treści równomiernie względem pozostałych podstron,
  • Systematyczny przyrost treści,
  • Optymalne nasycenie treści słowami kluczowymi,
  • Nieustanna aktualizacja treści.

  Problemy z treścią najczęściej dotyczą stron usługowych o długiej historii oraz e-commerce, gdzie mamy do czynienia z duplikacją treści na stronach produktowych. Jak więc sobie z tym radzić? Są różne formy publikacji tekstów:

  • Opinie i oceny,
  • Komentarze,
  • Specyfikacja produktu,
  • Recenzje,
  • Zajawki,
  • Pytania i odpowiedzi.

Nie każda treść nadaje się do przeredagowania i nie zawsze możemy sobie na to pozwolić (ze względów prawnych). Warto natomiast rozszerzać obecną treść dobudowując nowe akapity. Dzięki temu zwiększymy występowanie słów kluczowych, a co najważniejsze zmniejszymy procentowo duplikację treści. Co zrobić natomiast gdy nie mamy pomysłu na rozbudowanie treści? Inspiracji możemy czerpać z następujących źródeł:

  • Recykling opisów,
  • Tłumaczenia tekstów,
  • Opisy na zamówienie,
  • Agregowanie produktów,
  • Zaproszenia do testów,
  • Porady ekspertów,
  • Zestawienia/Porównania.

  Ważny jest stały przyrost treści na stronie i zabezpieczenie przed wysłaniem oryginalnej treści na zewnątrz. Rozwój serwisu powinien iść więc w parze z rozwojem SEO.

   

2. Content drogą do sukcesu

Marta Eichstaedt z Webcomm interactive na przykładzie strony z materiałami budowlanymi przedstawiła krok po kroku ciekawe case study, na którym pokazała jak działania contentowe dla nowej marki o specyficznej tematyce przyniosły korzyści pod kątem SEO.

Na stronie stworzono sekcję “Buduj z nami”, na której pojawiło się 10 tematycznych artykułów oraz trzy animacje wideo, co pozwoliło po dwóch miesiącach uzyskać ruch organiczny na poziomie 10% wyższym względem pozostałych podstron serwisu. Dodatkowo warty zauważenia był fakt, że użytkownicy przebywali na sekcji „Buduj z nami” trzy razy dłużej niż na pozostałych podstronach serwisu.

Bardzo dobrze rozbudowane oraz przemyślane artykuły wygenerowały około 65% całości ruchu organicznego na stronie. W przypadku tak specyficznych i technicznych tematów warto aby nad treściami pracował nie tylko SEOwiec oraz copy, ale także właściciel serwisu. Dzięki temu merytoryka tekstu oraz jego jakość jest najwyższa. Teksty fachowe musi pisać ktoś, kto rozumie dany produkt lub usługę. Dobre artykuły są pracą zespołową. Dobrą praktyką jest kierowanie ruchu do innych, podobnych artykułów. Produkty łatwiej zrozumieć w kontekście zastosowania niż przez czytanie ich specyfikacji.  

3. Jak prowadzić agencję SEO?

Michał Herok z SEO Group na podstawie własnych doświadczeń z prowadzeniem działalności pokazał na czym polega prowadzenie agencji SEO i co oznacza bycie jej frontmanem.

Zarządzając firmą trzeba liczyć się z trzema największymi wyzwaniami jakimi są:

  • Pozyskiwanie nowych klientów,
  • Obsługa i utrzymanie bieżących klientów,
  • Nieustanne budowanie Dream Teamu.

Niezbędne jest też skuteczne zarządzanie i podejmowanie właściwych decyzji, do czego potrzebne jest doświadczenie i nauka na własnych błędach.

We własnej firmie warto zwrócić uwagę na skuteczną realizację zadań poprzez nadawanie odpowiedniego tempa procesom oraz nakładanie ich na siebie, optymalizując w ten sposób czas. Istotna w tym wszystkim jest umiejętność świętowania zarówno tych małych, jak i większych sukcesów, a przy tym dobra zabawa.

Warto być liderem jednoczącym, który potrafi stworzyć najlepszą atmosferę w pracy, a przy tym ma najlepsze wyniki. Według Michała dobrego lidera charakteryzują trzy cechy:

  • Empatia,
  • Budowanie więzi międzyludzkich,
  • Umiejętność porozumiewania się.

Michał Herok zauważył również, że nie każdy ma predyspozycje do kierowania firmą, a tym bardziej agencją SEO.

Branża SEO mocno się zawęża, a koszty jakościowego SEO idą w górę, dlatego po pierwsze warto skupić się na edukowaniu klienta, a po drugie powinno się zadbać o mieszany zespół, który składa się z osób o różnych umiejętnościach. Ma to dużą wartość dodaną dla firmy.  

Podsumowanie

Festiwal SEO był ciekawym i wartościowym doświadczeniem, pozwalającym bliżej zrozumieć problemy ludzi mających na co dzień styczność z marketingiem internetowym. Za rok na pewno wrócimy z zespołem Promotraffic do Katowic po kolejną dawkę wiedzy i inspiracji.

Ula Ziemska

PromoTraffic

Pełni żalu i bólu zawiadamiamy, że osoby piszącej ten tekst nie ma już wśród nas, pracowników PromoTraffic. Jesteśmy pewni, że doświadczenie zdobyte w naszej firmie sprawiło, że radzi sobie ona wyśmienicie w dalszym życiu zawodowym i wszystko u niej dobrze. Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie, ale nie uświadczycie tu „martwej ciszy”, jesteśmy pełni życia!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.