Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Jak optymalizować widoczność i efektywność działań w porównywarce Ceneo (na przykładzie narzędzia Centeo)

7 min 512
Miłosz Połeć | 04.06.2021

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak działa porównywarka Ceneo oraz w jaki sposób można optymalizować działania na platformie
  • Czym jest Centeo - oficjalny partner Ceneo - i jakie są zalety wykorzystania oferowanej przez niego infrastruktury
  • Na czym polega optymalizacja działań przy pomocy Centeo.

Czym jest Ceneo - najpopularniejsza porównywarka cenowa w Polsce?

Ceneo to porównywarka cenowa z której korzysta miesięcznie ponad 20 milionów użytkowników internetu. Popularność platformy powoduje, że wiele sklepów internetowych decyduje się na współpracę z Ceneo, które umożliwia dotarcie z ofertą do nowych, potencjalnych klientów. Dla wielu biznesów e-commerce system Ceneo jest jednym z najważniejszych źródeł pozyskiwania ruchu oraz transakcji w sklepie. Szacuje się, że generuje ono nawet 1/8 transakcji Polskiego rynku e-commerce.

https://promotraffic.pl/kontakt

Jak działa Ceneo i co warto wiedzieć

Ceneo to proste oprogramowanie, którego mogą używać sklepy internetowe do zwiększania sprzedaży. Aby skorzystać z aplikacji, potrzebujesz zarejestrować swój sklep oraz dodać produkty do oferty, poprzez zamieszczenie feedu produktowego. Co ważne, współpraca z Ceneo nie wiąże się z podpisywaniem terminowej umowy ani opłatą za posiadanie konta. Rozliczenia z Ceneo opierają się o dobrze znany i funkcjonujący w wielu kanałach marketingowych model CPC (ang. Cost Per Click), czyli za kliknięcie w produkt i przejście użytkownika do Twojego sklepu lub za kliknięcie "Kup teraz" i zakup bezpośrednio na platformie Ceneo. Oprogramowanie stworzone przez Ceneo umożliwia również licytowanie TOP pozycji z innymi sklepami, niezależnie od ceny. Jest to ważny aspekt, ponieważ dane wskazują iż 70% użytkowników wybiera oferty z pierwszych 3 pozycji.

System nie posiada więc żadnych ukrytych kosztów i rozliczamy się z usługi tylko za efekt. Dodatkowo masz szansę uzyskać bezpłatnie "Zaufane Opinie Ceneo" i budować wizerunek swojej marki. Uzyskaj dostęp do rozwiązania, które umożliwia dotarcie do nowych odbiorców oraz zapewnia rozwój e-commerce!

Widoczność TOP3 w Ceneo

Screen z Ceneo: top 3

Optymalizacja efektywności działań na Ceneo

Jak w każdym kanale marketingowo - sprzedażowym, prowadząc działania na Ceneo, centrum Twoich działań powinny stać się trzy obszary: monitorowanie, analizowanie, optymalizacja. W porównywarkach cenowych, jak sama nazwa wskazuje, konkurujemy z innymi sklepami m.in. ceną, więc strategia sprzedaży będzie kluczowa, aby uzyskać efektywne wyniki przy pomocy Ceneo.

Po co monitorować konkurencję?

Monitorowanie cen konkurencji jest więc ważną częścią strategii - jeśli odchylenie cenowe na danej grupie produktów jest wysokie, a marżowość dla tych produktów jest niska - warto zastanowić się nad wyłączeniem tych produktów z kampanii Ceneo, aby nie generowały kosztów, w sytuacji gdy oferta konkurencji jest bardziej atrakcyjna. Jeśli jesteśmy w stanie podejść elastycznie do cen produktów, możemy także obniżać aby zwiększyć atrakcyjność oferty i możliwość sprzedaży (jest to jedna z możliwych strategii), jednak na dłuższy dystans, nie rekomendujemy takiego rozwiązania. Taki model zarządzania kampanią powoduje, że tracimy część marży, dodatkowo zwiększając ilość kosztów związanych z obecnością w serwisie czy licytacją TOP pozycji.

Jak podejść do zarządzania kampanią?

Do optymalizacji działań możemy więc wykorzystywać pliki z feedem produktowym i wyłączać z nich produkty, które nie są atrakcyjnie cenowo oraz te z niskim poziomem marżowości i niską ceną, aby nie generować kosztów wynikających z promocji tych produktów. Skupiamy się wtedy na licytacji pozycji TOP3 dla najważniejszej grupy produktowej. W kwestii optymalizacji działań, ważne będzie także monitorowanie oferty pod kątem ilości konkurentów. Jeśli na dany produkt nie występuje żaden konkurent lub jest ich poniżej 3, można wyłączyć takie produkty z licytacji o TOP pozycje, aby uniknąć dodatkowych kosztów, obniżających rentowność projektu.

Jakie są ograniczenia oraz trudności w konfiguracji i optymalizacji działań na Ceneo?

Kwestia optymalizacji i zarządzania kampanią komplikuje się tym bardziej, im więcej produktów posiadasz w swoim e-commerce. Przy dużym asortymencie, posiadając tysiące produktów w sklepie, potrzebujesz dużo czasu i zasoby, aby mieć możliwość optymalnego prowadzenia działań i efektywnego wykorzystania budżetu reklamowego. System Ceneo nie dostarcza infrastruktury, która w łatwy sposób pozwala na zarządzanie asortymentem i wykorzystania 100% potencjału narzędzia. Często optymalizacja działań na Ceneo jest bardzo mozolna, potrzebujesz więc dużo czasu jeśli chcesz przy użyciu tej platformy prowadzić rentowną kampanię. Wszystkie wymienione wcześniej rozwiązania dotyczące optymalizacji trzeba wykonywać ręcznie i analizować bardzo duże ilości danych. Co więcej, musisz robić to na bieżąco ponieważ konkurencja zmienia ceny oraz stawki licytacji nawet kilka razy dziennie.

Przeczytaj dalszą część artykułu i dowiedz się jak uzyskać pomoc w prowadzeniu kampanii na Ceneo oraz jej dalszy rozwój, wykorzystując oprogramowanie oficjalnego partnera - Centeo.

Czym jest system Centeo?

Centeo to oprogramowanie, które pozwala automatyzować procesy związane z optymalizacją i rozwojem kampanii na Ceneo. Centeo stworzyło rozwiązania, przy użyciu których możemy zwiększać rentowność działań prowadzonych na Ceneo oraz skracać czas potrzebny na ich realizację. Jakie są najważniejsze funkcjonalności i zalety dotyczące wykorzystania usługi?

  1. Tworzenie kampanii dla wybranych grup produktowych
  2. Analizowanie rentowności produktów
  3. Automatyczne wyłączanie nierentownych produktów z promocji oraz wyłączanie z licytacji produktów, które nie posiadają wystarczającej ilości ofert konkurencyjnych
  4. Automatyczne aktualizowanie stawek za kliknięcie na podstawie danych, takich jak ceny konkurentów czy rentowność produktów oraz docelowy ROAS.

Jak wygląda konfiguracja kampanii i optymalizacja w Centeo?

Aby rozpocząć działania przy użyciu Centeo, musisz przygotować feed produktowy oraz odpowiednio skonfigurować raport niestandardowy w Google Analytics. Przy pomocy supportu Centeo będziesz mógł w łatwy i szybki sposób stworzyć konto oraz rozpocząć korzystanie z usługi. Gdy wszystkie kwestie techniczne zostaną skonfigurowane, narzędzie umożliwia start kampanii poprzez konfigurację następujących parametrów:

  1. Maksymalne odchylenie ceny produktu od cen konkurencji.
  2. Bidowanie produktów z szybkim czasem realizacji przesyłki.
  3. Maksymalna stawka za bidowanie produktów.
  4. Minimalna cena produktu.
  5. Minimalna liczba ofert konkurencji na ten sam produkt.
  6. Określenie pozycji w TOP 3, na której chcemy się wyświetlać.
  7. Opcjonalnie system umożliwia wstrzymanie licytacji produktu, jeśli nie osiągamy minimalnego poziomu ROAS.

Konfiguracja kampanii Centeo

Monitorowanie efektywności działań

Po odpowiedniej konfiguracji kampanii startujemy z działaniami na Ceneo, wykorzystując dodatkowe rozwiązania, jakie płyną z usługi realizowanej przez Centeo. Pierwsze dni kampanii to okres uczenia się, podobnie jak w przypadku innych systemów reklamowych. Późniejsze korzystanie z usługi opiera się na monitorowaniu efektów, optymalizacji parametrów kampanii i śledzenia konkurencji, co umożliwia nam seria raportów i dashboardów dostępnych w Centeo. Dzięki obserwacjom i analizie wyników, możesz podejmować odpowiednie kroki - wyłączać produkty z promocji, zmieniać parametry kampanii takie jak: maksymalne stawki bidowania, minimalna cena produktu czy docelowa pozycja, na której mają wyświetlać się produkty. Dodatkowo możesz testować nowe kampanie czy usuwać te, które są nierentowne. Większość pracy wykona jednak za Ciebie system, co uwalnia bardzo duże zasoby czasowe, których potrzebowałeś wcześniej, aby realizować efektywną kampanię na Ceneo.

Co zyskujesz korzystając z narzędzia?

Jest wiele korzyści płynących z prowadzenia kampanii na Ceneo oraz wykorzystania Centeo do optymalizacji tych działań. Podsumowując, oto najważniejsze aspekty i korzyści, które powinieneś brać pod uwagę, chcąc rozpocząć działania na Ceneo lub zoptymalizować prowadzoną kampanię:

  1. Niski "próg wejścia" i korzystne warunki rozliczenia- Ceneo jest bezpłatną platformą, płacisz tylko za efekt.
  2. Ceneo umożliwia dotarcie do nowych odbiorców i jest dobrym uzupełnieniem mieszanki marketingowej dla e-commerce.
  3. Obecność na Ceneo zwiększa wiarygodność Twojej marki i pomaga zbierać zaufane opinie.
  4. Działanie z Centeo powoduje wzrost sprzedaży i zwiększenie ROAS prowadzonych kampanii.
  5. Korzystając z usługi oszczędzasz czas i masz większą kontrolę nad budżetem reklamowym.
  6. Możesz tworzyć kampanie w oparciu o konkretne grupy produktów, kategorie czy marki.
  7. Otrzymujesz rozbudowane raporty i analizy, które pomagają optymalizować działania oraz umożliwiają monitoring konkurencji - informacje odnośnie cen konkurencji, średnich pozycji, opłacalnością działań czy stawek za kliknięcie.

Dobrze zaplanowana kampania z wykorzystaniem Centeo, pozwoli Ci zaoszczędzić czas i budżet marketingowy. Przekonaj się, jak możesz zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych klientów, poprzez wzrost widoczności i optymalizację kampanii w porównywarce Ceneo.

Miłosz Połeć

Customer Success Specialist

W Promotraffic rozwija się na stanowisku Customer Success Specialist. W codziennej pracy nie rozstaje się z takimi narzędziami jak Google Analytics i Excel, ponieważ mocno stawia na analitykę i rekomendacje oparte na danych. W zależności od sezonu, czas po pracy spędza aktywnie - jeżdżąc na nartach lub na rowerze. Czas wolny lubi poświęcać również na czytanie kryminałów oraz granie w gry planszowe ze znajomymi.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.