Końcówka roku to zawsze czas, który służy podsumowaniom mijających miesięcy, refleksji i planowaniu przyszłości. Minione miesiące w PromoTraffic były intensywne, ale również bardzo owocne.
Chcielibyśmy się na chwilę zatrzymać, aby podsumować rok 2019 oraz podzielić się planami na przyszłość, która zapowiada się ekscytująco. Sprawdź, co osiągnęliśmy w mijającym roku i jakie mamy plany!
Ludzie
Zwiększyliśmy zatrudnienie z 35 do 45 osób! Nasze specjalistyczne zespoły realizacyjne (SEO, PPC, SM, CM) liczą już 30 osób! Dołączyła do nas Agnieszki Duliban Rokita jako wewnętrzny HR Business Partner. Zatrudnienie Agnieszki i dalsze inwestowanie w HR to efekt realizowanej od 2 lat strategii, mającej na celu wzmocnienie kultury#GrowWithUs na każdej płaszczyźnie.
Udało nam się poprawić wskaźniki w tak ważnych metrykach jak: ogólne zadowolenie z pracy w Promotraffic mierzone testem G12 czy rotacja pracowników. Cieszy nas, że dobry klimat nie tylko czuć na co dzień w biurze, ale zadowolenie pracowników widać też w obiektywnych liczbach.
W efekcie pracy Agnieszki z Zarządem udało się zbudować pełnowartościowe widełki wynagrodzeń, stopnie stanowiskowe dla każdego obszaru agencji. Dzięki temu łatwiej i efektywniej możemy wspólnie realizować i planować rozwój pracowników, a także planować pracę z potencjalnymi kandydatami na nowe stanowiska.
Wdrożyliśmy indywidualne ścieżki rozwoju oraz scorecard stanowiskowy. Celem tego ruchu było uzyskanie jasnego podziału odpowiedzialności, wiedzy o kluczowych KPI na danym stanowisku i na temat tego, co musi się stać aby pracownicy mogli awansować i zarabiać więcej.
Pracowaliśmy sporo nad podnoszeniem kompetencji miękkich w zespołach specjalistycznych oraz managerskich. Razem z Human Res reprezentowanym przez niezawodną Magdę Ruszkowską przeprowadziliśmy dwudniowy warsztat “Train the trainers” dedykowany dla Team leaderów w Promotraffic. Efektem tych działań jest między innymi powstanie #PTExperienceTeamLeader – dokumentu, który wprowadza i wspiera zarówno nową, jak i doświadczoną osobę na stanowisku Team Leaderskim.
Napisaliśmy #PTExperience. To prawie 100-stronicowy dokument, którego rolą jest efektywniejszy i lepszy onboaring nowego pracownika w naszej organizacji. Można się z niego dowiedzieć jak wygląda kultura pracy w PromoTraffic, poznać historię naszej firmy, dowiedzieć się kto kim jest, gdzie siedzi i czym się zajmuje. #PTExperience odpowiada również na pytania mniejszej wagi, ale nie mniej istotne – np. gdzie warto zjeść obiad w okolicy biura.
Klienci
Konsekwentnie realizujemy z klientami strategię #GrowWithUs, której efektem jest wzrost ich przychodów, wydatków reklamowych, skali współpracy z agencją oraz zaufania do niej. W 2019 zanotowaliśmy wzrost średniej marży (wynagrodzenia) dla agencji pochodzącej od jednego klienta o 60% r/r. Jest to efekt rosnącego zaufania do pracy agencji oraz efektów, jakie udaje nam się osiągać.
Głównym celem, który obraliśmy, jest rozwój i wsparcie E-commerców, zarówno na rynkach polskich, jak i zagranicznych. Na ten moment (koniec 2019 roku) ponad 50% portfolio agencji to klienci z sektoru E-commerce. Dwa lata temu było to 20%.
Pozyskaliśmy do współpracy 50 nowych klientów (20% wzrost r/r), a wśród nich takie marki jak: Rikoland, Desportivo, Unitrailer, Primagran, Nowy Styl, TME, iSprzęt czy Amso.
Kampanie/Budżety
W 2019 wydatki reklamowe klientów w ramach kampanii, które dla nich prowadzimy, sięgnęły 25 000 000 zł. Jest to wzrost o 94% r/r, który plasuje nas w ścisłej czołówce polskich agencji SEM pod tym kątem. Rośniemy 3x szybciej niż rynek, który notuje wzrosty średnio o 26% r/r.
W ramach tych budżetów zarządzane przez nas kampanie Google wygenerowały 2 076 355 841 wyświetleń, 36 880 254 kliknięć.
Kampanie prowadzone w systemie reklamowym Facebooka wygenerowały 37 648 863 zasięgu i 483 437 649 wyświetleń.
W 2019 roku przychody naszych klientów przekroczyły 295 201 791 zł.
Przeprowadziliśmy kampanie w sumie na ponad 40 rynkach, realizując strategię internacjonalizacji E-commerce, w efekcie której nasi klienci rozpoczynali i skalowali swoją sprzedaż na całym świecie.
Sprzedaż/Marketing
W 2019 roku pozyskaliśmy 593 szanse sprzedaży (wzrost o 20% r/r). Kiedy już dochodziło do przedstawienia oferty, to kończyło się to podpisaniem umowy w 37% (wzrost o 2% r/r).
Średnio milja 18 dni od otwarcia do zamknięcia szansy sprzedaży. Jeśli mamy podpisać umowę z klientem, to zajmuje to zwykle około 40 dni, jeśli nie, to wiemy o tym średnio po ok. 16 dniach od rozpoczęcia rozmów. Bardziej niż na liczbie nowych projektów, zależy nam na większych projektach z celami w kategorii #BHAG.
Napisaliśmy i opublikowaliśmy na blogu firmowym 30 artykułów, a ruch generowany przez blog wyniósł 70 000 unikalnych odsłon i angażował o 17% dłużej użytkownika. Opublikowaliśmy też 3 nowe raporty/ebooki.
Ruch organiczny na stronie wzrósł o 44% do poziomu 60k sesji. Współczynnik odrzuceń spadł o 23%.
W 2019 roku pozytywnie pisały o nas takie portale, jak WirtualneMedia.pl czy Nowy Marketing, które doceniły nasz rozwój oraz współpracę z TOUS, Sneakerstudio, a także eksperckie podsumowania roku.
W maju premierę miała nasza zupełnie nowa strona WWW, nad którą pracowaliśmy ponad 6 miesięcy. Przy okazji, odświeżenia doczekał się nasz KV.
Biznes
2019 był dla nas najlepszym rokiem w historii pod kątem wyników finansowych. Przekroczyliśmy 11 000 000 zł netto (wzrost 40% r/r) przychodu, generując tym samym sześciocyfrowy zysk. Przychody i zysk nie są dla nas najważniejsze i nie są naszym głównym motorem napędowym.
Cieszy nas jednak, że pozytywnym efektem zaangażowania jest realizowanie celu w tej niezwykle ważnej dla biznesu metryce, bo umożliwia nam to dalsze planowanie i rozwijanie się na szerszą skalę. W 2020 nie chcemy zwolnić tempa i zamierzamy urosnąć minimum o 30% r/r także w tych metrykach.
Wdrożenia / technologia
Rok 2019 to mocna inwestycja w narzędzia Machine Learning. Na ponad 30 rynkach na całym świecie uruchomiliśmy kampanie produktowe, opierające się o maszynowe uczenie, co tym samym pozwoliło nam zwiększyć skalę biznesu klientów.
Wdrożyliśmy narzędzia oparte o technologie dedykowane E-commerce, tj. SocialBakers, Doubleclick, własna porównywarka cenowa dla sklepów internetowych.
W 2019 roku premierę miało nasze narzędzie wspierające proces zarządzania słowami kluczowymi oraz treścią na stronach klientów. Dodatkowo zbudowaliśmy specjalny kalkulator do planowania i budżetowania kampanii link buildingowych. Wszystko do daje dodatkową wartość w kampaniach SEO, dzięki czemu klienci oszczędzają czas i zwiększają przychody z kanału Google Organic.
Eventy/Szkolenia/Rozwój
2019 rok rozpoczęliśmy od uczestnictwa w roli wystawcy w targach nowych technologii i elektroniki użytkowej CES w Las Vegas. Pod koniec stycznia mocna reprezentacja Promotraffic była obecna jako wystawca podczas targów CyberTech w Tel Avivie.
W 2019 zrealizowaliśmy trzy edycje Eventu Exportowego z Google dla E-commerce. Ostatnia z nich odbyła się już pod nazwą E-commerce Export Summit, którą będziemy kontynuować w 2020 roku. Zgromadziliśmy na nich w sumie ponad 50 właścicieli, dyrektorów E-commerce, którzy są zainteresowani zaplanowaniem i zrealizowaniem kampanii eksportowych, w czym pomóc może właśnie PromoTraffic.
Razem z klientami z takich firm, jak Puccini, TOUS, Sneakerstudio czy Minti shop uczestniczyliśmy w dwóch edycjach warsztatówCXO LifeAcademy organizowanych przez Google w Dublinie oraz Paryżu.
Byliśmy obecni na 2 edycjach Targi Ehandlu / E-commerce Poland Expo jako prelegenci oraz wystarcy. Podczas nich odbyliśmy dziesiątki merytorycznych dyskusji o E-commerce oraz wydaliśmy prawie 1000 kaw sygnowanych logiem PromoTraffic. Będziemy obecni także na kolejnej edycji w Krakowie!
Uczestniczyliśmy w programie Google Agency of Tomorrow skierowanym do TOP agencji z regionu CEE. Celem programu było podniesienie poziomu strategii, automatyzacji, skali agencji oraz wymiana wiedzy na poziomie międzynarodowym.
Jako prelegenci byliśmy obecni na: SEM KRK, Targach ehandlu, E-commerce Export Summit, Eksport online z Google w ramach internetowych rewolucji, ≡ edrone Partners Day X oraz @Internetowych Rewolucjach Google.
Jako uczestnicy szkoliliśmy się podczas ILove Marketing, szkoleniach organizowanych przezMarketer+, Google Partner Premier Awards, CEE Agency Summit w Kijowie, Google Conversion Summit w Dublinie, Google Sales Acceleration, Brigon SEO w UK, Automation – Be Smart w Warszawie.
Nie zabrakło też wielu szkoleń wewnętrznych, których odbyło się ponad 20. Szkoliliśmy się między innymi w następujących obszarach: tworzenie estymacji SEO, PPC przy użyciu #datadriven, tworzenie treści z content editorem, Instagram w praktyce, mapowanie procesów w metodzie Lean, możliwości Google Store Visit, analiza treści dla E-commerce czy użycie Google Market Explorera do analizy rynków zagranicznych dla E-commerce. Gościliśmy także wielu Partnerów i przyjaciół, którzy szkolili nas ze swoich technologii i narzędzi, takich jak Senuto, Surfer SEO, Edrone, Sales Manago, Facebook, Google, Allegro.
Wzięliśmy udział w 5. charytatywnym biegu PKO. Po raz drugi z rzędu bardzo aktywnie uczestniczyliśmy też w projekcie Szlachetna PACZKA, wspierając wybraną przez nas rodzinę.
Świętowaliśmy 7. urodziny podczas emocjonującej rozgrywki w Paintball, połączonej z grillem i oglądaniem meczu. Integrowaliśmy się podczas specjalnego wyjazdu do Czarnego Gronia w Rzykach. Spędziliśmy również razem firmową wigilię.
Nagrody/Wyróżnienia
Zostaliśmy bardzo wysoko ocenieni przez własnych klientów w profesjonalnym badaniu, realizowanym na potrzeby raportu “Agencje interaktywne 2019” przez Media Marketing Polska (MMP).
Zdobyliśmy nominację w IAB Mixx Awards Europe za kampanię dla Sneakerstudio obok kampanii dla takich marek jak Castorama czy Aldi.
Nasza kampania dla SneakerStudio zajęła 1 miejsce w kategorii “Kampania E-commerce” w ramach semKRK. Zajęliśmy też 2 miejsce w kategorii: “Kampania Google Ads” dzięki efektom współpracy z Rolmarket.
Zdobyliśmy aż 6 wyróżnień w ramach European Search Awards. Nasze kampanie były nominowane takich kategoriach jak: Best Integrated Campaign, Best Local Campaign, Best Low Budget Campaign, Best PAN European Campaign, Best Use of Search in Real Estate, Most Innovative Campaign.
W ramach corocznego plebiscytu#PromoOscarów wybraliśmy najlepszych z najlepszych. W tym roku to prestiżowe wyróżnienie trafiło w ręce Kamil Kazanowski, Magdalena Rozwadowska, Katarzyna Świgost, Magdaleny Majewskiej, Michał Broś, Aleksandra Połetek, Kamili Dybaś, Aneta Piętoń, Agnieszki Duliban-Rokity i Marcin Piątek. Gratulujemy!
Uff. Nie wszystko się udało, ale 2019 był dla nas najlepszym rokiem w historii. Czujemy, że mimo ogromu pracy, jaka czeka nas w 2020 roku, postaramy się, by wypadł on jeszcze lepiej – zarówno dla nas, jak i naszych Klientów.
Chcemy być agencją pierwszego wyboru dla E-commerce’ów, które chcą rozwijać się, trafić na rynki zagraniczne, rosnąć, walczyć o bycie liderem swojej branży i robić rzeczy niestandardowo efektywne. Chcemy, aby nasz zespół powiększył się do 55 osób, a także bić kolejne rekordy budżetów reklamowych, zdobywać kolejne wyróżnienia i nagrody.
Chcemy jeszcze mocniej dzielić się wiedzą poprzez organizację eventów branżowych, publikację artykułów w magazynach eksperckich, występowanie w rolach prelegentów. Planujemy naprawdę sporo, nie o wszystkim chcemy już w tym miejscu pisać, ale na pewno będzie o nas głośno 🙂