Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

Mobile Trends Conference - case study optymalizacji konwersji na stronie mobilnej

5 min 911

Relacja z 5 edycji  Mobile Trends Conference połączona z Targami Rozwiązań IT, E-commerce i Urządzeń Mobilnych. Jest to największe wydarzenie poświęcone urządzeniom i oprogramowaniu mobilnemu w Polsce. W tym roku mieliśmy możliwość zarówno wygłosić prelekcję, jak i być słuchaczami konferencji.

W dniach 17-19 lutego 2016 w Krakowie odbyła się jubileuszowa, bo już 5 edycja Mobile Trends Conference połączona z Targami Rozwiązań IT, E-commerce i Urządzeń Mobilnych. Jest to największe wydarzenie poświęcone urządzeniom i oprogramowaniu mobilnemu w Polsce. W tym roku mieliśmy możliwość zarówno wygłosić prelekcję, jak i być słuchaczami konferencji. Konferencja podzielona została na 3 dni tematyczne: Business Day, Inspiration Day oraz Development Day. Pierwszy dzień, w którym miałam przyjemność uczestniczyć poruszał tematy związane z m-commerce, z marketingiem mobilnym, a także owocował w liczne przykłady m.in. jak właściwe podejście do korzystającego z aplikacji jest ważne przy rozwijaniu Minimum Value Product. Bardzo ciekawą prezentację o przyszłości aplikacji mobilnych przedstawiła Monika Mikowska z firmy Mobeedick, która otrzymała również za to nagrodę publiczności dla najlepszego prelegenta tego dnia. Konkluzją całej prelekcji były dwa stwierdzenia, które ukazują kierunek zmian. Po pierwsze: najbliższa przyszłość będzie należała do prostych w obsłudze aplikacji webowych – są to hybrydy aplikacji mobilnych oraz stron internetowych. Za przykład podać można najnowszą odsłonę strony ING Bank Śląski, która jest stroną responsywną – idealnie dostosuje się do każdego ekranu, a intuicyjność i prostota przywołuje na myśl aplikację mobilną.  Użytkownik szybko znajdzie wszystkie potrzebne informacje – jest to wynik kilku lat badań użyteczności nad stronami bankowymi. Po drugie: obecnie aplikacje działają na zasadzie Human -> App – to my wkładamy wiele wysiłku w spersonalizowaniu ich i ustawieniu wg. naszych potrzeb. W przyszłości role się odwrócą i to aplikacja będzie pracowała dla nas intuicyjnie ucząc się naszych zachowań i reakcji. Łukasz Kuc z PKO Bank Polski w swojej prelekcji pokazał, jak ważna jest interakcja z użytkownikami podczas pracy nad danym produktem na przykładzie iKO. Praca nad aplikacją rozpoczęła się 2011 roku, a premiera miała miejsce w 2013 roku – cały ten czas został przeznaczony na badania, prototypowanie oraz modelowanie produktu. Po premierze, twórcy brali pod uwagę każdy komentarz użytkowników i pod tym kontem poprawiali konkretne elementy. Dzięki temu w listopadzie 2015 roku przekazali do użytku 3 wersję aplikacji, która już cieszy się dużą popularnością. Unikalną wartością są tutaj dobrze znane elementy interfejsu (Google Material Design), a także stworzenie dla każdego systemu operacyjnego (Android, iOS, Windows Phone) inaczej wyglądającego interfesju, zgodnego z ograniczeniami dla każdego z nich. Dzień drugi był swoistą inspiracją do nowych działań. Podczas tego dnia Prezes PromoTraffic Robert Stolarczyk przedstawił nasze case study pt. „Badania mapami ciepła jako sposób na optymalizację konwersji strony mobilne”. Wynikiem naszych badań był prawie 70% wzrost klikalności przycisku, którego wcześniej użytkownicy nie zauważali. Kluczowym elementem był tutaj kolor przycisku, a także jego odpowiednie umiejscowienie. Zauważyliśmy także, że usunięcie pewnych elementów powoduje zwiększenie klikalności innych obszarów strony  - w tym przypadku po usunięciu banera, użytkownicy chętniej klikali w ważniejsze przyciski. Prezentacje można zobaczyć dzięki Slideshare: Zwieńczeniem tego dnia było uroczyste wręczenie nagród Mobile Trends Awards. Nagrody za aplikacje otrzymali m.in. StarBucks (3E Software House), Yanosik (Creandi), a także mBank za aplikację mobilną mBanku. W drugim dniu odbywały się wspomniane już Targi Rozwiązań IT, E-commerce i Urządzeń Mobilnych. Oprócz wielu prezentacji aplikacji mobilnych istniała możliwość przetestowania funkcji najnowszych dronów, a także interaktywnej zabawy z goglami wirtualnej rzeczywistości firmy Ovro. Dzień trzeci przeznaczony był dla developerów, którzy tworzą aplikacje w różnych systemach operacyjnych. Prezentacje ukazywały słuchaczom najnowsze trendy, kierunki oraz inspiracje, jakimi mogą się oni kierować przy projektowaniu i tworzeniu aplikacji mobilnych. W tym roku królował wysoki poziom merytoryczny, na którego złożyło się ponad 30 prelekcji o łącznej sumie ponad 15 godzin czystej wiedzy. Oglądanie prezentacji i słuchanie prelegentów to była czysta przyjemność i możliwość zainspirowania się działaniami i case study innych osób i firm. źródło zdjęć: Mobile Trends Conference  

Paulina Strejczek-Jaźwińska

PromoTraffic

Osoby piszącej ten tekst nie ma już wśród pracowników PromoTraffic. Jesteśmy pewni, że doświadczenie zdobyte w naszej firmie sprawiło, że radzi sobie ona wyśmienicie w dalszym życiu zawodowym. Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie – w oczekiwaniu na nowe teksty polecamy przejrzeć nasze archiwum!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.