Rozwijanie biznesów e-commerce to nasza pasja. Dane są podstawą właściwych decyzji. Czym więcej wiemy tym trafniejsze będą nasze decyzje i inwestycje. A to wpływa na wzrosty. #GrowWithUs.
Krystian Kucharski
Wiceprezes, Performance Director, PromoTraffic

Dowiedz się jak możemy Ci pomóc. Skontaktuj się z nami lub wypełnij brief.
Skontaktuj się z namiJak wygląda proces?
Wywiad
Wdrożenie i konfiguracja
Przekazanie
Podpowiemy jakie działania użytkowników warto monitorować. Poznamy Twój biznes. Czym lepiej zrozumiemy co i dlaczego powinieneś mierzyć tym lepiej skonfigurujemy Google Analytics.
Skonfigurujemy Google Analytics tak byś na bieżąco mógł oceniać skuteczność swojej komunikacji marketingowej. Będziesz mógł podejmować lepsze decyzje.
Przedstawimy Ci jak korzystać z narzędzia. Wytłumaczymy jakie dane możesz analizować i pomożemy je właściwie interpretować.
Pomożemy Ci zoptymalizować Twój serwis, stworzyć atrakcyjne treści i pozyskać wysokiej jakości linki. Zaplanujemy jak wykorzystać Content Marketing do wzmocnienia Twojej pozycji na rynku i w Google. Wszystkie działania przeprowadzimy według najwyższych światowych standardów, dbając o długofalowy i bezpieczny wzrost Twojego biznesu.
Pomożemy Ci zoptymalizować Twój serwis, stworzyć atrakcyjne treści i pozyskać wysokiej jakości linki. Zaplanujemy jak wykorzystać Content Marketing do wzmocnienia Twojej pozycji na rynku i w Google. Wszystkie działania przeprowadzimy według najwyższych światowych standardów, dbając o długofalowy i bezpieczny wzrost Twojego biznesu.
Pomożemy Ci zoptymalizować Twój serwis, stworzyć atrakcyjne treści i pozyskać wysokiej jakości linki. Zaplanujemy jak wykorzystać Content Marketing do wzmocnienia Twojej pozycji na rynku i w Google. Wszystkie działania przeprowadzimy według najwyższych światowych standardów, dbając o długofalowy i bezpieczny wzrost Twojego biznesu.
Konfiguracja Google Analytics dla ecommerce
Google Analytics to podstawowe narzędzie analityczne dla każdego sklepu internetowego. Daje wgląd w precyzyjne dane dotyczące ruchu na stronie oraz wyników sprzedażowych. Aby regularnie zbierać wiarygodne i szczegółowe informacje, konieczna jest prawidłowa konfiguracja kluczowych elementów programu. To rozbudowane narzędzie nie ma żadnych tajemnic przed specjalistami PromoTraffic. Powierz nam więc swoje konto Google Analytics, a dostosujemy je do potrzeb Twojego e-commerce. Zobacz, jakie ustawienia wdrożymy!
Korzyści płynące z poprawnej konfiguracji Google Analytics
Prawidłowo wdrożony Google Analytics pozwala śledzić niemal każdy ruch użytkownika na Twojej stronie. Daje wgląd w podejmowane przez niego akcje, a także w ogólne wyniki e-commerce. Dostęp do tego rodzaju danych umożliwia ciągłe optymalizacje sklepu internetowego, a więc pośrednio - zwiększanie współczynnika konwersji i sprzedaży. Narzędzie pozwala ustawić dowolne cele, dzięki czemu możesz obserwować dokładnie te wskaźniki, które mają największy wpływ na rozwój Twojego biznesu.
Google Analytics to podstawowe źródło informacji dotyczących Twojego e-commerce. Bez odpowiedniej konfiguracji narzędzia nie jesteś w stanie monitorować zachowania swoich klientów oraz użytkowników odwiedzających sklep. Nie możesz więc wyciągać wniosków, niezbędnych dla poprawy wyników sprzedaży.
Korzystanie z tego programu jest więc dla działającego w sieci przedsiębiorcy koniecznością. Pozwala na generowanie około 80 rodzajów standardowych raportów dotyczących takich danych jak ruch na stronie, konwersja czy zwrot z inwestycji. Wszystkie statystyki można eksportować w kilku różnych formatach (XML, CSV czy PDF). Co więcej, Google Analytics da się łatwo zintegrować z kontami Google Ads oraz rozmaitymi aplikacjami e-commerce. Możesz zbierać dane z nieograniczonej liczby witryn i segmentować użytkowników swojej strony według dowolnych kryteriów. A to wszystko dopiero początek olbrzymich możliwości najpopularniejszego narzędzia analitycznego na świecie...
Najważniejsze elementy Google Analytics wymagające konfiguracji
Google Analytics jest bardzo rozbudowanym narzędziem, toteż czasami trudno stwierdzić, które jego opcje przydadzą się w przypadku konkretnego sklepu internetowego. W PromoTraffic dobrze znamy funkcje tego programu, więc wybierzemy i skonfigurujemy te, które są niezbędne dla Twojego e-commerce. Oto najważniejsze z nich:
Konfigurowanie kodu śledzenia e-commerce
To pierwszy i absolutnie podstawowy krok przy konfiguracji konta Google Analytics. Aby strona zbierała dane transakcji i przesyłała je do programu, trzeba do niej dodać specjalny kod śledzenia. Proces ten wymaga znajomości HTML i umiejętności programowania w języku JavaScript. Jeszcze inaczej wygląda konfiguracja kodu śledzenia w aplikacji mobilnej. Niezależnie od tego, jakie są Twoje potrzeby w tej kwestii, dla nas to nic trudnego.
Obok podstawowego kodu śledzenia stron, sklep internetowy wymaga również dostępu do danych transakcyjnych. W tym celu konieczna jest instalacja modułu e-commerce, który da Ci wgląd w najważniejszy aspekt Twojego biznesu, czyli przychody. Bardzo przydatna okaże się również funkcja śledzenia e-commerce pod kątem poszczególnych akcji marketingowych. Dzięki temu zyskasz możliwość bardziej efektywnego zarządzania budżetem reklamowym poprzez przenoszenie go na najbardziej opłacalne źródła ruchu.
Konfiguracja celów i ścieżek
Strategię biznesową swojego e-commerce realizujesz poprzez osiąganie założonych celów. Dlatego ich ustalenie w Google Analytics jest jednym z najważniejszych elementów konfiguracji. Proces ten polega na wyborze tych akcji użytkownika, które będą świadczyć o rozwoju biznesu. Zazwyczaj do kluczowych celów należą odsłony konkretnych podstron witryny. W przypadku sklepu internetowego będzie to naturalnie złożenie zamówienia, ale także mniejsze sukcesy, takie jak dodanie produktu do koszyka, założenie konta w serwisie czy zapis do newslettera. Dane te pozwolą Ci monitorować nie tylko poziom sprzedaży, ale też rezultaty Twoich kampanii ukierunkowanych na wzrost świadomości marki czy samo zwiększanie ruchu.
Do konkretnych celów prowadzą oczywiście ścieżki. Obrazują one proces zakupowy, jaki musi przejść użytkownik, aby ostatecznie dokonać transakcji. Skonfigurowanie tego elementu pozwoli Ci zrozumieć, na jakim etapie większość Twoich niedoszłych klientów rezygnuje z zakupu. A posiadając takie informacje, z łatwością podejmiesz działania prowadzące do zwiększenia sprzedaży. Podstawową ścieżką, jaką powinien skonfigurować każdy właściciel e-commerce, jest przejście użytkownika od koszyka do finalnego zamówienia.
Filtrowanie ruchu wewnętrznego
Aby zapewnić sobie wiarygodne dane, należy skupić się wyłącznie na naturalnym dla e-commerce ruchu. Oznacza to wykluczenie wszelkich sesji pochodzących z Twojej firmy czy obsługującej Cię agencji marketingowej. Google Analytics rejestruje liczne wejścia na stronę, których źródłem jest chęć sprawdzenia nowych ustawień, podgląd świeżo opublikowanych treści czy poszukiwanie informacji do planowanej kampanii. Żadna z tych akcji nie jest działaniem podjętym przez rzeczywistego użytkownika, który może stać się Twoim klientem. Wszystkie więc zaburzają statystyki, a stąd niedaleka droga do popełnienia poważnych błędów marketingowych i biznesowych.
Z tego powodu jednym z kluczowych elementów konfiguracji Google Analytics dla ecommerce jest filtrowanie ruchu wewnętrznego. To bardzo prosta operacja, którą w PromoTraffic przeprowadzamy na samym początku naszych działań.
Konfiguracja wewnętrznej wyszukiwarki
Konsumenci wyszukują interesujące ich produkty nie tylko w Google, ale także bezpośrednio na stronie sklepu. Aby uzyskać dostęp do danych z tej wewnętrznej wyszukiwarki, niezbędna jest właściwa konfiguracja w Analytics. Dzięki temu zdobędziesz informacje na temat tego, jakich artykułów szukają Twoi potencjalni klienci, i ocenisz swój sklep internetowy pod kątem zaopatrzenia czy ekspozycji.
Konfiguracja nierejestrowanych zdarzeń
Twój sklep internetowy umożliwia użytkownikom podjęcie rozmaitych akcji, których Google Analytics nie zarejestruje. Dlaczego? Ponieważ nie powodują one załadowania strony. Mowa o takich zdarzeniach jak otwarcie pliku PDF czy wyświetlenie animacji we flashu. Niejednokrotnie informacje na ich temat mogą pomóc Ci usprawnić działanie witryny i ulepszyć ją pod kątem user experience.
Mało tego - w przypadku ecommerce przeładowania strony nie powoduje nawigacja pomiędzy różnymi zakładkami na karcie produktu. Bez odpowiedniej konfiguracji nie wiesz zatem, które jej elementy (zdjęcia, opis, opinie itp.) zachęcają konsumenta do przejścia dalej w procesie zakupowym, a które go od tego odwodzą.
Opcja śledzenia błędów 404
Z błędem 404 użytkownik ma do czynienia wtedy, gdy użyje niepoprawnego linku. Taki może się znaleźć albo w Twojej witrynie, albo w serwisie zewnętrznym. Błędne linki powstają z różnych powodów, ale można je w łatwy sposób naprawić. Rozwiązaniem jest oczywiście właściwa konfiguracja Google Analytics. Włączenie opcji śledzenia błędów 404 pozwala kontrolować adresy, które kierują użytkowników na puste podstrony. Ręczne poszukiwanie takich linków byłoby ekstremalnie czasochłonne i bardzo nieskuteczne. Dzięki narzędziu analitycznemu od Google ich znalezienie oraz naprawa przebiega łatwo i szybko. To prosty sposób na zatrzymanie odpływu ruchu ze strony.
Konfiguracja Google Analytics, czyli śledzenie e-commerce z PromoTraffic
Jeśli zależy Ci na poprawnie skonfigurowanym koncie Google Analytics dla swojego ecommerce, skontaktuj się z nami! Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu, ustawimy to narzędzie tak, aby dostarczało niezbędnych informacji na temat prowadzonego przez Ciebie biznesu. Możemy Ci również pomóc wyciągnąć właściwe wnioski ze szczegółowych danych analitycznych dotyczących Twojego ecommerce!
Dlaczego warto współpracować z PromoTraffic?

Skuteczne SEO
W działaniach SEO skupimy się na Twoich celach biznesowych!
Pomożemy Ci zoptymalizować Twój serwis, stworzyć atrakcyjne treści i pozyskać wysokiej jakości linki. Zaplanujemy jak wykorzystać Content Marketing do wzmocnienia Twojej pozycji na rynku i w Google.
Wszystkie działania przeprowadzimy według najwyższych światowych standardów, dbając o długofalowy i bezpieczny wzrost Twojego biznesu.

Kampanie reklamowe na sterydach
Skuteczne wykorzystanie narzędzi, takich jak: DoubleClick, Whoop! Apps, Optmyzr czy ROIHunter pozwoli wyskalować biznes i włączyć nowe kampanie AdWords i Facebook na sterydach.
Innowacyjne systemy pomagają zaoszczędzić czas, uprościć działania, podejmować trafniejsze decyzje i zwiększyć zwrot z inwestycji (ROI) w marketing online. Ich połączenie z kompetencjami i know-how specjalistów w agencji pozwala w pełni wykorzystać potencjał i zwiększyć efektywność strategii reklamowych gwarantując sukces i skuteczność działań.

Social Media
Twoi potencjalni klienci spędzają codziennie godziny w Social Mediach.
Pomożemy Ci do nich dotrzeć, zainteresować ich Twoją ofertą i przekonać do zakupów. Dzięki przemyślanej komunikacji, wspartej skutecznymi reklamami i zaawansowanej analityce Twój biznes urośnie.

Content Marketing
Przygotujemy dla Ciebie treści, które sprzedają. Wzbogacimy Twoją stronę o atrakcyjne i angażujące opisy. Zyskasz klientów, którzy lepiej zrozumieją co masz im do zaproponowania i dlaczego powinni wybrać właśnie Twoją ofertę.
Zadbamy o Twój blog. Będzie przyciągał nowych użytkowników jak magnes, generując dla Ciebie wzrost biznesu.

#GrowWithUs
Misją PromoTraffic jest rozwój Twojego biznesu. Chcemy być także Partnerem w rozwoju. Stąd troska z naszej strony o takie elementy jak:
- pełna transparentności działań. Masz prawo wiedzieć, co robimy i jesteśmy dumni z naszej pracy.,
- rozbudowane raportowanie dające mocny wgląd w realizowane usługi,
- uczciwości w komunikacji i szczere, bieżące komunikowanie szans i zagrożeń,
- transfer wiedzy z obszaru e-marketingu do Twojego Zespołu,
- stałe szukanie nowych rozwiązań wspierających Twój biznes.
Zobacz jak pomogliśmy innym rozwinąć biznes
SneakerStudio - prowadzenie efektywnych kampanii PPC dla e-commerce na 20 rynkach
Zobacz, jak zwiększyliśmy sprzedaży całego sklepu rok do roku o 30%!
Zobacz case studyCase study - Minti Shop
Zobacz, jak w krótkim czasie udało nam się zwiększyć przychody Minti Shop o ponad 12%!
Zobacz case studyCase study kampanii kreatywnej PSG
Zobacz, jak przeprowadziliśmy dla naszego klienta kampanie kreatywną, pozyskując 209 publikacji medialnych!
Zobacz case study
Skontaktuj się z nami!
Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!