Wprowadź mapy ciepła do Twojej analizy.

Mapy ciepła to narzędzie, które wprowadzi analizę ruchu na Twojej stronie na wyższy poziom. Śledź razem z nami, efekty ich wprowadzenia w Twoim biznesie.

Kilka słów

o usłudze

Masz pewność, że Twój potencjalny klient bez problemu dotrze do ważnych dla niego informacji na Twojej stronie? Czy nic nie rozprasza jego uwagi, a dalsze kroki są intuicyjne? Wiesz, że od użyteczności Twojej strony zależy Twój biznes i liczba pozyskanych klientów. Jak sprawdzić, czy strona odpowiada na oczekiwania klientów? Mogą w tym pomóc mapy ciepła.

Dzięki mapom ciepła dostaniesz niezbędne informacje o tym, w jaki sposób poruszają się po stronie Twoi klienci i jakich zmian możesz na niej dokonać, by była ona bardziej użyteczna. Dokładnie prześledzisz ich wędrówkę po Twojej stronie: zarówno te, które zakończyły się sukcesem, jak ich porażką. Dzięki temu z łatwością zoptymalizujesz swoją stronę tak, by użytkownicy bez trudu trafiali na niej dokładnie tam, gdzie tego chcesz!

Narzędzia i strategie,
które stosujemy

Data Driven

Mapy ciepła dostarczają czasami zaskakujących danych. Tobie z pewnością też zdarzyło się „utknąć” i pomyśleć „kto to zaprojektował?”. Dzięki mapom ciepła zaoszczędzisz takich myśli swoim klientom. A sobie wielu straconych szans na pozyskanie nowych klientów.

Proste wdrożenie

Narzędzia, z których korzystamy, nie wymagają Twojego zaangażowania. CrazyEgg czy Hotjar, z których korzystamy nie obligują także aktywności IT i bardzo szybko dostarczą dane, dzięki którym strona będzie bardziej przyjazna dla Twoich klientów.

Wiele korzyści

Użyteczność Twojej strony ma fundamentalne znaczenie dla Twojego biznesu. Przede wszystkim wpływa na współczynnik konwersji, a więc wprost na Twój biznes. Ma znaczenie także dla Google. Im bardziej angażująca strona, tym lepsze wyniki osiągniesz w wyszukiwarce.

Chcemy by biznesy naszych Klientów bezpiecznie i stale rosły. Budujemy wokół nich narzędzia i rozwiązania, które mają chronić, zapobiegać, ale też dawać impulsy rozwojowe.

Klienci o współpracy z nami

W dzisiejszych czasach obecność marki w Internecie jest bardzo ważna. Jednak działania tam podejmowane muszą być poprzedzone odpowiednią analizą i zrozumieniem zachowań konsumentów. Wraz ze współpracą z PromoTraffic w wielu obszarach zwiększyliśmy jakość naszej obecności w sieci. PromoTraffic pomaga nam w codziennych działaniach performance i SEO, zapewniając dobre i realne efekty. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy. Nasze kampanie dzięki nim są efektywne, a ich reakcja na potencjalne problemy szybka.

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Zespół, z którym mamy przyjemność współpracować to młodzi i pełni entuzjazmu ludzie, których oprócz zaangażowania wyróżnia również wysoka skuteczność działania.  
Dzięki współpracy z PromoTraffic udało nam się znacznie poprawić wyniki sprzedaży oraz widoczność marki w Internecie.

We współpracy z Promotraffic cenimy sobie przede wszystkim zwinne, a jednocześnie konsekwentne podejście do wspólnie prowadzonego projektu. Wymiana wiedzy oraz dzielenie się pomysłami wraz z ich realizacją, często wychodzą poza ramy umownego świadczenia usług. Traktujemy się po partnersku ze świadomością, że mamy okazję współpracować po prostu z fantastycznymi ludźmi.

Jak wygląda proces analizy map ciepła?

1

Krok 1

Podpięcie map ciepła

Skonfigurowanie badania i zebranie danych.

2

Krok 2

Analiza

Analiza map ciepła.

3

Krok 3

Wnioski i rekomendacje

Przedstawienie danych i rekomendacji.

Poznaj marki, które nam zaufały

Wspólnie planujemy, analizujemy i wdrażamy działania, które stawiają na rozwój naszych Partnerów i pomagają im kreować lepszą przyszłość.

Nasze case study

Efekty spójnej wizji i współpracy klasy PRO

76,31% wzrostu liczby użytkowników
192% wzrostu przychodów w sklepie online z Instagrama

Rikoland – skuteczne działania w social mediach

Nasze działania w social mediach pozwoliły na dotarcie do większej liczby fanów zwierzaków i pokazały, że Instagram sprzedaje!

minti_shop_case_study
43,02 % wzrostu współczynnika konwersji dla google / cpc
45,21% wzrostu nowych użytkowników w całym sklepie

Minti Shop – efektywne kampanie PPC

Współpraca, która układa się pięknie!

> 30% wzrostu sprzedaży całego sklepu rok do roku
1000% ROAS-u w kampaniach Google Ads i Facebook Ads

SneakerStudio – prowadzenie efektywnych kampanii PPC

Ponad 20 rynków, setki produktów i kampania, której wyniki robią wrażenie.

Najczęściej zadawane pytania

Co to jest mapa ciepła?

Mapy ciepła (z ang. heat maps) to jedna z metod badań UX, dzięki której można zaprezentować dane dotyczące zachowań użytkowników na stronie internetowej w formie graficznej. Dzięki niej  prześledzimy ścieżki ruchu użytkowników oraz poznamy najczęściej klikane przez nich obszary. Analiza map ciepła umożliwia przeanalizowanie serwisu pod kątem użyteczności.

Użyteczność Twojej strony ma fundamentalne znaczenie dla biznesu. Przede wszystkim wpływa na współczynnik konwersji, a więc wprost na Twój biznes. Ma ona znaczenie także dla Google. Czym bardziej angażująca strona, tym lepsze wyniki osiągniesz w wyszukiwarce.
Pamiętaj – zachowanie użytkowników na stronie jest jednym z czynników rankingowych!

Za pomocą map cieplnych jesteśmy w stanie przeanalizować trzy typy zachowań, takie jak:

Clicktracking – dane dotyczące miejsc, w które klika użytkownik,
Scrolltracking – dane dotyczące poziomu zagłębienia, prezentujące informacje na temat tego, gdzie najdalej w strukturze witryny docierają użytkownicy
Attentiontracking – dane o elementach i obszarach przyciągających uwagę użytkowników.

Czy mapy cieplne tożsame są z eyetracking?

Eye tracking to badanie polegające na śledzeniu ruchów gałek ocznych, do przeprowadzenia którego potrzebujemy specjalistycznego sprzętu w postaci okularów i monitorów. Śledzą one położenie wzroku użytkownika. Wyniki eyetrackingu przedstawia się w formie map cieplnych, jednak utożsamianie badań prowadzonych przy wykorzystaniu narzędzi internetowych z eyetrackingiem jest błędne. W tym wypadku prowadzimy badania zwane clicktrackingiem lub scrolltrackingiem, ponieważ mamy do czynienia z badaniem ruchów kursora.

Jakie narzędzia i jak wygląda konfigurowanie map cieplnych w Promo Traffic?

Analiza zachowań użytkowników z wykorzystaniem heat mapy jest możliwa dzięki narzędziom, których kod śledzący implementuje się na stronie. Do najpopularniejszych z nich należą:

HotJar – tworzy mapy kliknięć, pozwala na nagrywanie ruchu kursora, a także monitoruje proces wypełniania formularza przez użytkowników. 
Crazy EGG – obrazuje heat mapy przedstawiające kliknięcia i scrollowanie strony oraz statystyki kliknięć w poszczególne elementy. 
 
Podczas konfiguracji ustawień musimy zdecydować, czy raport będzie dotyczył użytkowników korzystających z telefonów, tabletów, komputerów, czy też wszystkich trzech rodzajów urządzeń. Do analizy należy wybrać przynajmniej trzy podstrony, które znajdują się na różnym etapie zakupowym, tak aby możliwe było prześledzenie ścieżki zakupowej klientów. Ponadto realizacja badań jest możliwa, jeśli strona posiada odpowiedni ruch wyrażany w formie kliknięć. Dla firm z branży e-commerce jest to :

1500-2000 kliknięć na stronie głównej
1000-1500 kliknięć na stronie kategorii
ok. 500 kliknięć na stronie produktu

Z kolei realizacja badań dla firmy z segmentu B2B jest możliwa przy:

1000-1500 kliknięciach na stronie głównej
500-1000 kliknięciach na stronie usługi
do 500 kliknięciach na stronie kontaktu

Badanie można zakończyć na dwa sposoby – po osiągnięciu określonego natężenia ruchu lub po upływie czasu, jaki chcieliśmy na nie przeznaczyć.

Czego możemy się dowiedzieć z map ciepła?

Dzięki analizie map ciepła możemy zweryfikować i usprawnić wiele elementów strony. Pomoże nam ona w uzyskaniu następujących informacji:

        Czy wszystkie ważne treści są łatwo dostrzegalne? 
Dzięki mapom kliknięć możemy sprawdzić, czy użytkownicy klikają w ikonę koszyka, przycisk subskrypcji lub czy wchodzą na zakładkę usługową. Może się okazać, że to inne elementy bardziej przyciągają uwagę – wówczas warto rozważyć przeniesienie, powiększenie lub zmianę koloru interesujących nas guzików z CTA. 

        Czy użytkownicy klikają w kluczowe elementy strony (takie jak: linki, przyciski i CTA)?
Scrollmapa pokazuje, do którego miejsca na stronie docierają użytkownicy. Zdarza się, że ważne elementy strony znajdują się zbyt nisko, przez co wielu użytkowników do nich nie dociera. Rozwiązanie to jest pomocne także wtedy, gdy prowadzimy sekcję poradnikową z długimi wpisami. Możemy dowiedzieć się na przykład, czy artykuły spełniają oczekiwania odbiorców, a ci docierają do końca strony. W przyszłości pomoże nam to w opracowaniu bardziej wartościowych dla użytkowników treści. 

        Czy na stronie znajdują się elementy sprawiające problem użytkownikom?
Skoro mapy kliknięć informują o tym, w które elementy najczęściej klikają użytkownicy, możemy się z nich także dowiedzieć, czy istnieją przyciski, które nie działają, lub elementy, w które nie da się kliknąć, choć użytkownicy próbują to zrobić. Należy jak najszybciej wyeliminować wszelkie problematyczne elementy, aby nasza strona odznaczała się wysoką użytecznością – jest to niezwykle ważne w branży e-commerce.
Dzięki analizie map ciepła możemy zweryfikować i usprawnić wiele elementów strony. Pomoże nam ona w uzyskaniu następujących informacji:

        Czy wszystkie ważne treści są łatwo dostrzegalne? 
Dzięki mapom kliknięć możemy sprawdzić, czy użytkownicy klikają w ikonę koszyka, przycisk subskrypcji lub czy wchodzą na zakładkę usługową. Może się okazać, że to inne elementy bardziej przyciągają uwagę – wówczas warto rozważyć przeniesienie, powiększenie lub zmianę koloru interesujących nas guzików z CTA. 

        Czy użytkownicy klikają w kluczowe elementy strony (takie jak: linki, przyciski i CTA)?
Scrollmapa pokazuje, do którego miejsca na stronie docierają użytkownicy. Zdarza się, że ważne elementy strony znajdują się zbyt nisko, przez co wielu użytkowników do nich nie dociera. Rozwiązanie to jest pomocne także wtedy, gdy prowadzimy sekcję poradnikową z długimi wpisami. Możemy dowiedzieć się na przykład, czy artykuły spełniają oczekiwania odbiorców, a ci docierają do końca strony. W przyszłości pomoże nam to w opracowaniu bardziej wartościowych dla użytkowników treści. 

        Czy na stronie znajdują się elementy sprawiające problem użytkownikom?
Skoro mapy kliknięć informują o tym, w które elementy najczęściej klikają użytkownicy, możemy się z nich także dowiedzieć, czy istnieją przyciski, które nie działają, lub elementy, w które nie da się kliknąć, choć użytkownicy próbują to zrobić. Należy jak najszybciej wyeliminować wszelkie problematyczne elementy, aby nasza strona odznaczała się wysoką użytecznością – jest to niezwykle ważne w branży e-commerce.

Czy nawigacja na stronie działa poprawnie?
Mapa ciepła pokazuje sposób poruszania się użytkowników na stronie, dzięki czemu możemy sprawdzić, które menu cieszy się większą klikalnością lub czy użytkownicy korzystają z linkowania wewnętrznego. Dzięki temu możemy opracować skuteczniejszą strategię linkowania w obrębie witryny, a także lepiej zagospodarować menu lub przestrzeń na stronie.Dzięki analizie map ciepła możemy zweryfikować i usprawnić wiele elementów strony. Pomoże nam ona w uzyskaniu następujących informacji:

        Czy wszystkie ważne treści są łatwo dostrzegalne? 
Dzięki mapom kliknięć możemy sprawdzić, czy użytkownicy klikają w ikonę koszyka, przycisk subskrypcji lub czy wchodzą na zakładkę usługową. Może się okazać, że to inne elementy bardziej przyciągają uwagę – wówczas warto rozważyć przeniesienie, powiększenie lub zmianę koloru interesujących nas guzików z CTA. 

        Czy użytkownicy klikają w kluczowe elementy strony (takie jak: linki, przyciski i CTA)?
Scrollmapa pokazuje, do którego miejsca na stronie docierają użytkownicy. Zdarza się, że ważne elementy strony znajdują się zbyt nisko, przez co wielu użytkowników do nich nie dociera. Rozwiązanie to jest pomocne także wtedy, gdy prowadzimy sekcję poradnikową z długimi wpisami. Możemy dowiedzieć się na przykład, czy artykuły spełniają oczekiwania odbiorców, a ci docierają do końca strony. W przyszłości pomoże nam to w opracowaniu bardziej wartościowych dla użytkowników treści. 

        Czy na stronie znajdują się elementy sprawiające problem użytkownikom?
Skoro mapy kliknięć informują o tym, w które elementy najczęściej klikają użytkownicy, możemy się z nich także dowiedzieć, czy istnieją przyciski, które nie działają, lub elementy, w które nie da się kliknąć, choć użytkownicy próbują to zrobić. Należy jak najszybciej wyeliminować wszelkie problematyczne elementy, aby nasza strona odznaczała się wysoką użytecznością – jest to niezwykle ważne w branży e-commerce.

Czy nawigacja na stronie działa poprawnie?
Mapa ciepła pokazuje sposób poruszania się użytkowników na stronie, dzięki czemu możemy sprawdzić, które menu cieszy się większą klikalnością lub czy użytkownicy korzystają z linkowania wewnętrznego. Dzięki temu możemy opracować skuteczniejszą strategię linkowania w obrębie witryny, a także lepiej zagospodarować menu lub przestrzeń na stronie.

Jak analizować mapy ciepła?

Raport generowany przez narzędzia przedstawiony jest w formie graficznej z wykorzystaniem kolorów. Ciepłe kolory, takie jak czerwony i żółty, wyróżniają obszary częściej klikane przez użytkowników. Jasne miejsca, które zwróciły najwięcej uwagi odwiedzających, nazywane są hotspotami. Dzięki nim dostrzeżenie najważniejszych elementów i analizowanie wyników jest bardzo proste.

Dlaczego stosuje się mapy ciepła w e-commerce?

Rozwiązania UX, które z reguły sprawdzają się na stronach, nie zawsze będą odpowiednie dla naszego biznesu, co przełoży się na gorsze wyniki. Dlatego analiza zachowań użytkownika w przypadku sklepów internetowych jest niezwykle przydatna i ważna. Umożliwia wprowadzenie zmian, dzięki którym klient nie tylko pozostanie na stronie, ale i dokona konwersji. Aby jednak było to możliwe, konieczne jest precyzyjne poznanie grupy docelowej i jej zachowań. Podczas badań prowadzonych dla firm e-commerce, ważne jest sprawdzenie podstron kategorii oraz kart produktów, ponieważ to one mają największy wpływ na dokonanie zakupu. Jeśli klient porzuca zakup na etapie wypełniania formularza, z pewnością warto poznać tego przyczynę. Na zachowanie użytkowników wpływa układ strony, rozmieszczenie elementów, kolory i grafiki, przyciski CTA i rozpraszające detale. Z kolei do najczęstszych błędów popełnianych na stronach e-commerce można zaliczyć zbyt skomplikowany formularz zakupu, zły kolor przycisku „dodaj do koszyka”, niewyróżniające się położenie guzików wzywających do działania lub zniechęcający blok tekstu zamiast zdjęć produktów. Wyniki analizy zachowań użytkowników mogą przynieść naprawdę zaskakujące rezultaty, a z pozoru nieznaczne zmiany w wyglądzie strony sprawią, że użytkownicy zaczną poruszać się po niej intuicyjnie i bez trudu znajdą to, czego szukali.

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Z dumą w gronie najlepszych

Ponad 10 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.