Czym jest PrestaShop?
PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce, umożliwiająca prowadzenie własnego sklepu internetowego. Wykorzystywana jest również do wdrażania systemów rezerwacji czy udostępniania płatnych materiałów do pobrania. Cechuje się intuicyjną obsługą i łatwą integracją z innymi systemami, dzięki czemu bez trudu połączysz swój sklep z Allegro. Dostępność wielu praktycznych dodatków gwarantuje również skuteczny i bezproblemowy proces optymalizacji SEO. Co istotne, w PrestaShop wystarczy raz zapłacić za wybrany szablon, aby uzyskać nieograniczony dostęp do jego kodu źródłowego.
Dobór słów kluczowych dla sklepów internetowych
Podstawą skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego jest dobór optymalnych słów kluczowych. W tym procesie kierujemy się zarówno Twoimi priorytetami, jak i wskazówkami czerpanymi ze szczegółowych analiz. Wykorzystujemy do nich nie tylko darmowe, ale i płatne narzędzia, dzięki czemu doskonale wiemy, na które frazy najbardziej opłaca Ci się pozycjonować. Wyjątkowy nacisk kładziemy tu na słowa z tak zwanego długiego ogona, a więc bardzo skonkretyzowane zapytania użytkowników.
Wybrane słowa kluczowe będą miały ogromny wpływ na treści tworzone dla Twojego sklepu. Staną się filarami opisów produktów i kategorii, a także licznych artykułów blogowych, które mogą pomóc Ci wygenerować jeszcze większy ruch...
Pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop dzięki treściom SEO
Proces tworzenia treści w przypadku sklepów PrestaShop musi przebiegać zgodnie z najważniejszymi zasadami webwritingu. W PromoTraffic merytoryczne informacje na temat produktów i usług łączymy więc z językiem korzyści, dokładając wszelkich starań, aby każdy opis kategorii dostarczał klientom niezbędnych odpowiedzi i zachęcał ich do transakcji. Tworzenie jakościowych treści z wykorzystaniem właściwych fraz gwarantuje wysokie pozycje w Google. Na tym jednak nie koniec.
Mamy świadomość, jak ważną rolę odgrywa wizerunek marki w oczach klientów. Dlatego w wielu przypadkach rekomendujemy prowadzenie firmowego bloga, który z jednej strony pozwala Ci dzielić się fachową wiedzą i zyskiwać uznanie w branży, a z drugiej daje możliwość pozycjonowania sklepu PrestaShop na longtailowe słowa kluczowe.
Pozycjonowanie sklepu internetowego a wyzwania w PrestaShop
Choć PrestaShop jest intuicyjną platformą dla sklepów internetowych, nie sposób uniknąć rozmaitych problemów stojących na drodze do skutecznej optymalizacji witryny. Jednym z wyzwań, którym stawiamy czoła podczas naszej pracy, jest automatyczne powielanie każdego opisu kategorii, która ma po kilka podstron. Takie zjawisko jest odbierane przez roboty Google jako duplikacja treści, co owocuje niskimi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Na szczęście nie jest to problem, z którym nie umielibyśmy sobie poradzić. Powierzając nam pozycjonowanie swojego sklepu, możesz mieć pewność, że unikniesz takich sytuacji.
Podczas pozycjonowania sklepu internetowego w PrestaShop zwracamy również uwagę na to, by w Google nie indeksowały się rozmaite podstrony, które nie przyniosą Ci żadnych zysków. Charakterystyczne dla tej platformy jest pojawianie się w wyszukiwarce podstron indywidualnych dla każdego użytkownika - takich jak koszyk czy strona płatności. Pod kątem SEO nie powinny wyświetlać się one w Google jako strony docelowe. W PromoTraffic radzimy sobie z tym za pomocą wdrożenia metatagu noindex.
PrestaShop ma również tendencję do tworzenia zakładek dla opisów kategorii, przez co nie są one wyświetlane w jednym widoku. Takie treści nie mogą być prawidłowo odczytane przez roboty Google, co negatywnie odbija się na efektach pozycjonowania poszczególnych podstron. Nasi specjaliści SEO dbają więc o to, by w Twoim e-commerce opisy kategorii były w całości widoczne zarówno dla użytkownika, jak i dla oceniających je botów.
Elementy SEO ważne dla pozycjonowania PrestaShop
Pozycjonowanie sklepu internetowego w platformie PrestaShop wiąże się z koniecznością zadbania o podstawowe elementy SEO. Zaliczamy do nich:
- Adresy URL - opcja przyjaznych dla SEO adresów URL są domyślnie włączone w platformie PrestaShop. Dzięki temu dostarczają niezbędne informacje zarówno robotom Google, jak i użytkownikom sklepów internetowych.
- Meta title - znaczniki stanowią jeden z najważniejszych czynników rankingowych dla każdego sklepu. PrestaShop umożliwia ich swobodne zmiany z panelu administratora, dzięki czemu mamy możliwość kontrolowania, jak podstrony produktowe będą indeksowały się w wyszukiwarce Google.
- Meta description - to element, który nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie sklepu PrestaShop, ale może mieć ogromne znaczenie dla współczynnika CTR. Jednym słowem: dobra konfiguracja opisu meta zachęci użytkowników do przechodzenia z wyszukiwarki na Twoją stronę. Zamiast zostawiać w tym polu domyślnie zaciągnięte treści, specjaliści SEO w PromoTraffic projektują meta description tak, aby wygenerować większy ruch dla Twojego sklepu.
- Nagłówki H1 - H6 - to najważniejsze elementy treści na podstronach danych kategorii. Optymalizacja sklepu wymaga umieszczenia w nich strategicznych słów kluczowych. Dzięki temu Twoja witryna będzie pojawiała się wyżej w wynikach wyszukiwania.
- Certyfikat SSL - każdy sklep internetowy powinien obowiązkowo posiadać to zabezpieczenie. W ten sposób minimalizujesz ryzyko wycieków danych wrażliwych swoich klientów. Jest to również czynnik istotny pod kątem SEO, ponieważ Google faworyzuje bezpieczne witryny, jednocześnie informując użytkowników o ryzyku w przypadku stron nieposiadających SSL.
Pozycjonowanie PrestaShop w PromoTraffic
W PromoTraffic wiemy, co zrobić, aby Twój sklep internetowy pojawił się na najwyższych pozycjach w Google. Dla naszych specjalistów SEO pozycjonowanie PrestaShop to chleb powszedni. Dzięki bogatemu doświadczeniu możemy zagwarantować Ci stabilny wzrost ruchu organicznego, przekładający się na coraz większe dochody. Skontaktuj się z nami już dziś!
Optymalizacja PrestaShop w PromoTraffic
W PromoTraffic zrobimy wszystko, aby wypozycjonować Twoją stronę w Google. Zadbamy o takie aspekty jak optymalizacja techniczna (meta title i description czy adres URL każdej ze stron), linki wewnętrzne oraz zewnętrzne, wysokiej jakości opisy kategorii i produktów. Pamiętaj, że możliwości platformy PrestaShop znamy jak własną kieszeń!
Korzystamy z najnowszych rozwiązań, które pozwalają zachować najwyższy standard optymalizacji zgodnych z wytycznymi Google!
Karol Wójcik
Head of SEO, Promotraffic

Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc. Skontaktuj się z nami lub wypełnij krótki.
Skontaktuj się z namiJak wygląda proces?
Wdrażanie
Audyt techniczny
Analiza kluczowych słów
Strategia SEO
On i Off page
Raport i Ewaluacja
Pierwszym krokiem optymalizacji sklepu PrestaShop jest właściwe poznanie Twojego biznesu, celów, oczekiwań i zasobów, jakimi dysponujesz. Dzięki tym informacjom dowiemy się, jakie działania podjąć, by witryna pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w Google.
Audyt polega na sprawdzeniu wszystkich elementów SEO strony wpływających na jej indeksację w Google. Stworzymy więc dokument, który opisze poszczególne aspekty wraz z rekomendacjami zmian. Posłużymy się technicznymi raportami, tak by skupić się na szybkich efektach.
Gwarantujemy Ci optymalizację strony, opartą o najdokładniejszą analizę słów kluczowych, jaką możesz otrzymać. Dzięki naszym autorskim rozwiązaniom połączyliśmy dane analityczne z kilku najlepszych narzędzi. Uzyskanie pełnego obrazu - gdzie jesteśmy, a gdzie możemy być - to kluczowy czynnik, który pozwoli nam sformułować ambitną, ale też wykonalną strategię SEO.
Strategia SEO wyznacza cele, jakie chcemy osiągnąć. Jest mierzalna i daje Ci doskonałe narzędzie do bieżącego monitorowania efektywności naszej pracy. Strategia optymalizacji strony w PrestaShop bardzo precyzyjnie określa też wszystkie niezbędne zasoby. Pozwala więc w łatwy sposób zarządzać budżetem na kampanię SEO. Jesteśmy w stanie - w zależności od Twojej otwartości na inwestycję - przyspieszać nasze działania lub dopasowywać je do Twoich możliwości.
Perfekcyjnie zoptymalizowane witryny nie istnieją, zdajemy sobie z tego sprawę. Zapewne i Twój sklep ma swoje ograniczenia techniczne, których nie uda nam się usunąć. Ale codziennie będziemy troszczyli się o to, by dążyć do ideału. Na wiele elementów mamy pełen wpływ, skupimy się właśnie na nich, budując Twoją przewagę nad konkurencją. Mamy bardzo uczciwe i transparentne podejście w kwestii link-buildingu. Nie ukrywamy naszych metod. Dokładnie wyjaśnimy Ci, jakie parametry bierzemy pod uwagę przy wyborze konkretnej metody. Co ważne - większość pozyskanych linków będzie pracowała dla Ciebie bez względu na losy naszej dalszej współpracy.
Co miesiąc przygotujemy dla Ciebie obszerny raport podsumowujący nasze działania. Omówimy go z Tobą, a także przedstawimy dalsze plany optymalizacji i pozycjonowania Twojej strony w PrestaShop. Równocześnie dostarczymy Ci narzędzia do samodzielnej kontroli wyników naszej pracy - Dashboard SEO oraz monitoring pozycji słów kluczowych w Google.

Skontaktuj się z nami!
Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!
Zobacz jak pomogliśmy innym rozwinąć biznes
Case study - Firmy farmaceutycznej
Zobacz, jak dla naszego klienta z branży farmaceutycznej, zwiększyliśmy ruch organiczny o 2051%
Zobacz case studyCase study - Miloo Home
Zobacz jak pomogliśmy uzyskać 367,07% wzrostów przychodów z SEO!
Zobacz case studyCase study kampanii kreatywnej PSG
Zobacz, jak przeprowadziliśmy dla naszego klienta kampanie kreatywną, pozyskując 209 publikacji medialnych!
Zobacz case study
I i II miejsce
I miejsce w kategorii "Kampania e-commerce" i II miejsce w kategorii "Kampania Google Ads"
semKRK Awards 2019/2020

I miejsce
W kategorii "Best Low Budget Campaign (PPC)
European Search Awards 2020

Jesteśmy w programie
Facebook Marketing Partners for Agencies

Należymy do 2%
Najlepszych agencji SEM na świecie!

Nominacja w konkursie
MIXX Awards Europe 2019 w kategorii Campaign Effectivness
Poznaj nasz zespół SEO

Karol Wójcik
Head of SEO

Michał Gwóźdź
Expert SEO Development

Damian Zając
Senior SEO Specialist

Monika Śmigla
Senior SEO Specialist

Gabriela Róg
SEO Specialist

Michał Broś
SEO Specialist

Szymon Parzych
SEO Specialist

Justyna Dzielińska
SEO Specialist

Katarzyna Marczak
SEO Executive
Sprawdź najciekawsze publikacje na blogu!
23.06.2020
06.04.2020
Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów!

































































































Skontaktuj się z nami!
Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!