Czym jest Woocommerce?
Woocommerce nie jest samodzielną platformą CMS. To wtyczka SEO do najpopularniejszego systemu na świecie, jakim jest Wordpress. Rozszerza ona jego możliwości o funkcje e-commerce, pozwalając prowadzić sklep internetowy. Jej ogromną zaletą jest to, co charakterystyczne dla samego Wordpressa - bogactwo gotowych szablonów oraz dodatkowych wtyczek, za pomocą których cały sklep możemy dostosować do indywidualnych potrzeb właściciela oraz jego klientów.
Wordpress, a co za tym idzie - wtyczka Woocommerce, to jeden z najbardziej elastycznych systemów do zarządzania treścią. Daje to naszym specjalistom SEO ogromne możliwości w kwestii pozycjonowania Twojego sklepu internetowego. Funkcjonalność platformy pozwala nam w najdrobniejszych detalach zadbać zarówno o widoczność witryny w sieci, jak i pozytywne doświadczenia użytkowników. Wykorzystujemy do tego praktyczne wtyczki SEO dla Wordpressa, skupiamy się na technicznej optymalizacji strony i jej zabezpieczeniu, a także na tworzeniu treści przyjaznych dla Google oraz dla klientów sklepu Woocommerce. Przyjrzyjmy się detalom procesu pozycjonowania.
Funkcjonalne wtyczki Woocommerce
W przypadku pozycjonowania sklepu Woocommerce chętnie wykorzystujemy dobrodziejstwa, jakie udostępnia nam Wordpress. Jedną z najbardziej pomocnych i najchętniej stosowanych w branży wtyczek jest Yoast SEO. Dzięki niej rozbudowujemy domyślną konfigurację SEO w systemie. Pozwala ona szybko i skutecznie:
- zdefiniować domyślną strukturę tytułów i meta tagów dla różnego rodzaju podstron,
- wdrożyć własną wersję breadcrumbs,
- eliminować duplikacje dzięki linkom kanonicznym,
- optymalizować nasycenie słów kluczowych,
- audytować sklep pod kątem funkcjonalności,
zadbać o linkowanie wewnętrzne i optymalizację techniczną strony.
Zastosowanie wtyczki Yoast SEO to jednak dopiero początek pozycjonowania sklepu Woocommerce. Pozwala zadbać o absolutne podstawy, ale nie wyczerpuje możliwości. W PromoTraffic zajmujemy się również tworzeniem i optymalizacją treści niezbędnych do wygenerowania większego ruchu na stronie, a także pracujemy nad aspektami user experience.
Yoast SEO nie jest oczywiście jedyną wtyczką, jaką możemy posiłkować się podczas pozycjonowania sklepów Woocommerce. Do dyspozycji mamy wiele innych rozwiązań Wordpressa, takich jak choćby popularny All in One SEO Pack.
Tworzenie treści
Odpowiednio zoptymalizowana treść to podstawa dobrze wypozycjonowanej strony. Bez contentu nie ma efektów. Nie inaczej jest w przypadku sklepów Woocommerce. Podstrony kategorii, a nawet konkretnych produktów potrzebują opisów, które dostarczą wyszukiwarce Google danych, na jakie zapytania powinny być wyświetlane w wynikach. Dlatego też elementem pozycjonowania Twojego sklepu jest tworzenie treści pod SEO.
W tym procesie kierujemy się kilkoma zasadami, które stanowią filary wartościowego contentu. Przede wszystkim używamy starannie dobranych fraz kluczowych. Stawiamy na te o największym potencjale, ale pozostające w zakresie Twoich możliwości budżetowych. Po drugie dokładamy wszelkich starań, aby treści przedstawiały wartość dla użytkownika. Odpowiadamy na konkretne zapytania, dostarczamy merytoryczne informacje na temat oferowanych przez Ciebie produktów, a także dostosowujemy styl i język do odbiorcy. Przy tym wszystkim nie zapominamy, że sklep internetowy ma po prostu sprzedawać. Stosujemy więc język korzyści, zachęcając Twoich klientów do dokonywania zakupów i realizowania innych wybranych przez Ciebie celów.
Choć opisy kategorii i produktów będą obowiązkowym elementem sklepu Woocommerce, nie warto ograniczać się tylko do nich. Środowisko Wordpressa zapewnia zaawansowane możliwości publikowania różnego rodzaju treści. Dobrze jest więc zainwestować w firmowy blog, który pozwoli Ci na pozycjonowanie strony pod kątem większej liczby zróżnicowanych słów kluczowych, istotnych dla Twojej branży. Najlepszy tego przykład stanowią wszelkie frazy w formie pytań. Odpowiedzią na nie mogą być artykuły poradnikowe ukazujące się w Twojej witrynie. Nie tylko zwiększasz w ten sposób widoczność swojego sklepu, ale również komunikujesz się z potencjalnymi klientami, budując sobie wśród nich wizerunek eksperta.
Nagłówki i słowa kluczowe
Pamiętaj, że podczas optymalizacji strony szczególne znaczenie mają stosowane w treściach nagłówki. H1 traktowany jest przez Google priorytetowo, istotną rolę odgrywają także poziomy H2 i H3. Z jednej strony wpływają one na pozycjonowanie Twojego e-commerce, a z drugiej pomagają klientom rozeznać się w zawartości witryny. W PromoTraffic dbamy o to, by w nagłówkach znalazły się najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe, a zarazem treści zachęcające użytkowników do podejmowania akcji, takich jak zakup.
W doborze fraz kluczowych kierujemy się Twoimi priorytetami, a także wskazówkami pozyskiwanymi z profesjonalnych narzędzi, do jakich mamy dostęp. Podstawowe dane z Google Search Console i planera Google Ads uzupełniamy analizami przeprowadzanymi choćby w płatnych programach, takich jak Senuto czy Ahrefs.
Powierz pozycjonowanie sklepu w Woocommerce profesjonalistom!
Pozycjonowanie sklepów w Google to jedna z absolutnych specjalności PromoTraffic. Naszą pracę w tym zakresie doceniono już wielokrotnie - zarówno na krajowej, jak i na międzynarodowej arenie. Od lat pomagamy naszym Klientom z różnych branż wybić się w wyszukiwarkach i zdobyć bezcenną przewagę nad konkurencją.
Jeśli więc posiadasz sklep w systemie Woocommerce, powierz nam zadanie pozycjonowania strony firmowej. Przeprowadzimy dla Ciebie niezbędne analizy, pomożemy w wyborze priorytetowych fraz kluczowych, zajmiemy się tworzeniem profesjonalnych treści i na bieżąco będziemy monitorować postępy - wykorzystując Google Analytics i inne zaawansowane narzędzia analityczne. Dzięki temu Twoja strona zacznie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania, generując coraz większy ruch, który bezpośrednio przełoży się na rosnące dochody.
Korzystamy z najnowszych rozwiązań, które pozwalają zachować najwyższy standard optymalizacji zgodnych z wytycznymi Google!
Karol Wójcik
Head of SEO


Skontaktuj się z nami!
Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!
Dlaczego nasze SEO dla WooCommerce jest skuteczne?
Woocommerce SEO - meta title
Jednym z najistotniejszych elementów on-site sklepu Woocommerce są tytuły stron. Powinny one być przemyślane pod kątem wszystkich kategorii oraz produktów. Wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, więc mają wpływ nie tylko na pozycję w Google, ale także na to, czy użytkownik kliknie w link, czy nie. W tytule powinna znaleźć się najważniejsza dla danej podstrony fraza kluczowa. Musi on być przy tym odpowiednio krótki (maksymalnie 70 znaków) i przejrzysty. Przy tworzeniu meta title dla Twojej strony kierujemy się zarówno skrupulatnymi analizami słów kluczowych, jak i potrzebami użytkowników. Staramy się, aby wyniki wyszukiwań dokładnie odpowiadały na ich zapytania.
Woocommerce SEO - meta description
Meta description pełni bardzo podobną funkcję jak SEO title w przypadku każdej kategorii i każdego produktu w Twoim sklepie Woocommerce. Rozwija informacje zawarte w tytule, mając za zadanie przede wszystkim zachęcić użytkownika do kliknięcia w link. W PromoTraffic staramy się, aby opisy meta były odpowiednio krótkie i treściwe, ale zarazem interesujące. Mają pełnić funkcje reklamowe dla wszystkich podstron sklepu, jednocześnie dostarczając potencjalnym klientom najważniejsze informacje o kategoriach i produktach.
Woocommerce SEO - optymalizacja adresów URL
Wbrew pozorom, na adresy URL w Twoim sklepie zwracają uwagę nie tylko roboty Google. Linki mają także znaczenie dla użytkowników odwiedzających stronę. Powinny być więc przyjazne zarówno dla jednych, jak i dla drugich. W PromoTraffic osiągamy to dzięki optymalizacji adresów URL. Dbamy o to, aby w czytelny sposób informowały o tym, co znajduje się na danej podstronie. Nie zaszkodzi również, jeśli adresy URL będą łatwe do zapamiętania. Umieszczamy w nich także strategiczne słowa kluczowe, wpływające na pozycjonowanie Twojego sklepu Woocommerce w wyszukiwarce.
Woocommerce SEO - zabezpieczenia sklepu
Do najważniejszych procesów podczas pozycjonowania sklepu Woocommerce należy zabezpieczenie go przed zagrożeniami, na które narażone są strony postawione na systemie Wordpress. Ostatnie, czego chcesz, to włamania. Internetowa platforma sprzedażowa może paść ofiarą przestępców w dokładnie taki sam sposób, jak każdy fizycznie istniejący sklep. Dlatego tak istotna jest jej ochrona. Powierzając pozycjonowanie strony specjalistom SEO z PromoTraffic, masz pewność, że w systemie nie pojawią się żadne podejrzane wtyczki ani pirackie wersje oficjalnych narzędzi. Korzystamy wyłącznie ze znanych i zaufanych rozwiązań. Unikamy również przestarzałych szablonów stron i pilnujemy aktualizacji w CMS-ie.
W przypadku sklepów internetowych niezbędnym krokiem jest również wykupienie certyfikatu bezpieczeństwa SSL. Nie dość, że zabezpiecza on poufność przesyłania danych pomiędzy każdym użytkownikiem a stroną, to świadczy też o wiarygodności Twojej witryny. Niejeden e-commerce naraził się już na ogromne kary finansowe, których przyczyną były wycieki danych wrażliwych jego klientów. Nic więc dziwnego, że posiadanie certyfikatu SSL jest jednym z czynników wpływających na pozycję strony w Google. Algorytm faworyzuje te domeny, które minimalizują ryzyko niekontrolowanych wycieków informacji. Pamiętaj, że jako właściciel sklepu jesteś w posiadaniu nie tylko adresów dostaw, ale nawet danych z kart płatniczych i danych logowania do banków. SSL to konieczność!
Woocommerce SEO - certyfikat SSL
W przypadku sklepów internetowych niezbędnym krokiem jest również wykupienie certyfikatu bezpieczeństwa SSL. Nie dość, że zabezpiecza on poufność przesyłania danych pomiędzy każdym użytkownikiem a stroną, to świadczy też o wiarygodności Twojej witryny. Niejeden e-commerce naraził się już na ogromne kary finansowe, których przyczyną były wycieki danych wrażliwych jego klientów. Nic więc dziwnego, że posiadanie certyfikatu SSL jest jednym z czynników wpływających na pozycję strony w Google. Algorytm faworyzuje te domeny, które minimalizują ryzyko niekontrolowanych wycieków informacji. Pamiętaj, że jako właściciel sklepu jesteś w posiadaniu nie tylko adresów dostaw, ale nawet danych z kart płatniczych i danych logowania do banków. SSL to konieczność!

Woocommerce SEO - mapa strony
W trakcie pozycjonowania Twojego sklepu możemy dla Ciebie stworzyć i obsługiwać mapę strony w XML. To zbiór adresów URL wszystkich podstron w witrynie, który nawiguje roboty wyszukiwarek. Mapa ułatwia więc indeksowanie podstron w Google, ale też pomaga użytkownikowi sklepu poruszać się po nim. Może również zawierać mapy grafik i materiałów wideo dostępnych na stronie czy daty ostatnich aktualizacji. Takie rozwiązanie dostarczy robotom informacji o tym, że to w Twojej witrynie dane treści pojawiły się po raz pierwszy. Dzięki temu nie zostaną one uznane za duplikat i zyskają priorytet w wyszukiwarce.

I i II miejsce
I miejsce w kategorii "Kampania e-commerce" i II miejsce w kategorii "Kampania Google Ads"
semKRK Awards 2019/2020

I miejsce
W kategorii "Best Low Budget Campaign (PPC)
European Search Awards 2020

Jesteśmy w programie
Facebook Marketing Partners for Agencies

Należymy do 2%
Najlepszych agencji SEM na świecie!

Nominacja w konkursie
MIXX Awards Europe 2019 w kategorii Campaign Effectivness

Skontaktuj się z nami!
Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!