Zapoznaj się z poniższym artykułem, a dowiesz się, jak uzyskać darmową reklamę w Google o wartości 40 000 zł miesięcznie. Dzięki płatnym kampaniom AdWords będziesz mógł promować swoją organizację zupełnie za darmo.
Google Ad Grants to program stworzony w 2003 r. przez firmę Google. Wszystkie organizacje non-profit po spełnieniu wymogów formalno-prawnych mogą bezpłatnie promować swoją działalność w Google. Obecnie miesięczny budżet na kampanie płatne w Google AdWords wynosi 10 000$ miesięcznie.
Z programu mogą skorzystać:
Natomiast do programu nie mogą dołączyć:
Aby skorzystać z programu Google Ad Grants należy spełnić kilka wymogów formalnych i prawnych. Po pierwsze należy wypełnić odpowiedni wniosek o członkostwo na stronie Google:
Przejdź przez formularz krok po kroku: https://www.google.com/nonprofits/account/signup?hl=pl&locality=pl
W dalszej części formularza należy podać nazwę fundacji, dołączyć aktualny i ważny status organizacji non-profit oraz opisać działalność organizacji. Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie działającej strony WWW z merytoryczną treścią. Po pozytywnej odpowiedzi można przystąpić do tworzenia nowego konta AdWords.
Ważne jest, że nie można działać w ramach istniejącego już konta. Bez względu na to, w jakim kraju będzie prowadzona kampania jako walutę należy ustawić dolar amerykański. Ponadto należy nie wpisywać żadnych informacji na temat sposobu rozliczenia. Po utworzeniu konta AdWords można przystąpić do tworzenia kampanii, a po zakończeniu należy poddać konto weryfikacji.
Reklamy płatne przestały być dostępne tylko dla dużych reklamodawców. Wykorzystując kampanie AdWords dla organizacji non-profit możemy:
Konto i kampanie AdWords prowadzi się w taki sam sposób jak robią to inni reklamodawcy, którzy płacą za swoje reklamy. W przypadku uczestników Google Ad Grants prowadzenie kampanii jest bezpłatne oraz należy spełnić kilka ogólnych warunków:
W celu zwiększenia przejrzystości i podniesienia standardów kampanii Google Grants od 1 stycznia 2018 r. wprowadzone są istotne zmiany zasad w prowadzeniu kampanii:
6. Średni koszt za kliknięcie na poziomie 2$ przestanie obowiązywać, jeśli zmienimy na automatyczne strategie ustalania stawek: Maksymalizuj liczbę konwersji. Wszyscy uczestnicy, którzy nie dostosują się do powyższych zaleceń zostaną usunięci z programu.
W ramach programu Google Ad Grants można wnioskować o możliwość promocji drugiej witryny w ramach tego samego konta AdWords. W tym celu należy wypełnić stosowny wniosek ze strony https://support.google.com/grants/contact/grants_v oraz uzasadnić swoją prośbę. Zgłoszenie jest sprawdzane w ciągu 10 dni roboczych.
Kampanie Google Grants są doskonałą formę reklam dla organizacji non-profit. Wykorzystując 40 000 zł miesięcznie na kampanie płatne można dotrzeć do osób potrzebujących, wolontariuszy czy darczyńców. Jednakże ze względu na wprowadzane zmiany w programie, kampanie będą wymagały wielu ulepszeń i modyfikacji.
Google tłumaczy swoje zmiany chęcią podniesienia standardów jakościowych oraz wykluczeniu mało efektywnych działań. Wiele organizacji, które do tej pory same prowadziły działania będą musiały skorzystać z pomocy Agencji, aby program Google Grants nie został im cofnięty, a konto AdWords nie zostało zawieszone.
Bardzo ważne jest doświadczenie w odpowiednim zaplanowaniu i ustawieniu kampanii, co przełoży się na możliwość kontynuowania programu Google Grants, a w konsekwencji na realne efekty. Chcesz się dowiedzieć więcej o kampaniach dla fundacji Google Grants? Zobacz, w czym możemy Ci pomóc
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.