Chcesz wyskalować swój e-biznes przy wsparciu Social Media, ale nie masz czasu na głęboką analizę danych? Musisz wiedzieć, że tylko w oparciu o zaawansowaną analitykę internetową możesz uzyskać efekt skali w sprzedaży dla e-commerce na Facebooku. Praca z danymi to sama przyjemność! Zwłaszcza, jeśli optymalizacja przekłada się na większą liczbę konwersji ;).
Przygotowałam dla Ciebie kilka porad, jak wykorzystać zaawansowane narzędzia analityczne do tworzenia raportów z Facebooka oraz jakie dane warto analizować. Zapraszam do lektury.
Najprostszy sposób na przeniesienie danych marketingowych do Arkuszy Google. Pracujesz jak w Excelu. Ponad pół miliona marketerów korzysta z Supermetrics jako źródła danych. Excel nie jest Ci straszny? Polubisz też raporty Supermetrics.
Za pomocą Supermetricsa możesz zweryfikować, jak Twoje działania organiczne i płatne w Social Media wpływają na zasięgi, zaangażowanie, rozwój profilu, konwersje. Bez problemu zaciągniesz dane z różnych źródeł. Także z Facebooka.
Podepnij:
Supermetrics pozwala monitorować wyniki kampanii Facebook Ads. Co musisz mierzyć i jakie wskaźniki warto zaciągnąć do raportu, by stworzyć czytelną tabelę obrazującą efekty Twojej pracy? Do tabeli wybierz:
Pamiętaj, by ustawić w opcjach conversion window: 7 day click + 1 day view. Okno konwersji to ustawienie w reklamach na Facebooku, które daje większą kontrolę nad tym, jak algorytm Facebooka optymalizuje kampanie reklamowe pod kątem konwersji. Facebook automatycznie ustawia okno konwersji na 7 dni kliknięcia lub 1 dzień widoku i to właśnie polecam większości reklamodawcom. Jeśli okno konwersji jest zbyt małe dla Twojego cyklu sprzedaży, a niektóre konwersje występują poza oknem konwersji, Facebook nie wykorzysta tych konwersji do dalszej optymalizacji wyświetlania reklam.
Wiesz, że za pomocą Supermetrics możesz także zaciągnąć dane z Google Analytics? Zmierzysz np. jaki procent sesji, użytkowników i transakcji pochodzi z Facebooka. Dowiesz się, jaka jest rola Facebooka w napędzaniu pozostałych kanałów generujących konwersję.
Dostępne przydatne metryki:
Ustaw filtr: source/medium contains facebook, by zobaczyć udział tego kanału SM w całości biznesu. Następnie zestaw wyniki z ilością sesji, użytkowników i transakcji ze wszystkich kanałów usuwając filtr.
1. W każdym raporcie ustaw opcję wyróżnienia danych kolorami (zobacz na screenie powyżej), by widzieć spadki oraz wzrosty. Pokoloruje pola z danymi na żółto…, zielono i (mam nadzieję, że nie) na czerwono.
2. Ustaw automatyczne odświeżanie danych raz dziennie
3. Twój raport możesz wzbogacić o wykresy różnego typu oraz tworzyć czytelne tabele, jak w narzędziu Excel. Masz wiele możliwości. Przykładowo wykres liniowy, warstwowy, kolumnowy, słupkowy.
4. Nie bój się zestawiać ze sobą danych. Supermetrics to narzędzie, dzięki któremu będziesz mogła/mógł sprawdzić np. wpływ zasięgów z Facebooka na brand i sprzedaż. Przydatne? Skorzystaj.
Raporty Facebook, które przygotujesz za pomocą Supermetrics stworzą szerszy obraz wyników z Twoich działań organicznych i płatnych w Social Media oraz pomogą zaoszczędzić Twój czas – zbierasz wszystkie liczby do jednego Excela. Zaawansowana analityka pozwoli zwiększyć efekty kampanii dla Twojego e-commerce.
Wolisz oddać optymalizację działań na Facebooku w nasze ręce? Zgłoś się do nas. Skalujemy e-biznesy naszych Klientów w oparciu o dane.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.