Home Blog Raporty Facebooka, o których nie masz pojęcia, a mogą zwiększyć efekty kampanii dla e-commerce

Raporty Facebooka, o których nie masz pojęcia, a mogą zwiększyć efekty kampanii dla e-commerce

Czas czytania : 4 min
21 września 2021

Chcesz wyskalować swój e-biznes przy wsparciu Social Media, ale nie masz czasu na głęboką analizę danych? Musisz wiedzieć, że tylko w oparciu o zaawansowaną analitykę internetową możesz uzyskać efekt skali w sprzedaży dla e-commerce na Facebooku. Praca z danymi to sama przyjemność! Zwłaszcza, jeśli optymalizacja przekłada się na większą liczbę konwersji ;).

Przygotowałam dla Ciebie kilka porad, jak wykorzystać zaawansowane narzędzia analityczne do tworzenia raportów z Facebooka oraz jakie dane warto analizować. Zapraszam do lektury.

Supermetrics.

Najprostszy sposób na przeniesienie danych marketingowych do Arkuszy Google. Pracujesz jak w Excelu. Ponad pół miliona marketerów korzysta z Supermetrics jako źródła danych. Excel nie jest Ci straszny? Polubisz też raporty Supermetrics.

Jakie dane do raportu, dotyczące działań organicznych i płatnych na Facebooku, pozwoli Ci wyciągnąć Supermetrics? Dlaczego warto je analizować?

  1. Zacznij od utworzenia nowego arkusza Google.
  2. Zaznacz komórkę A1 (dane zaciągniesz w samym rogu arkusza).
  3. By zobaczyć okienko do ustawiania metryk wybierz: dodatki -> Supermetrics -> Launch sidebar.

Za pomocą Supermetricsa możesz zweryfikować, jak Twoje działania organiczne i płatne w Social Media wpływają na zasięgi, zaangażowanie, rozwój profilu, konwersje. Bez problemu zaciągniesz dane z różnych źródeł. Także z Facebooka.

Zacznijmy od Facebook Insights.

Podepnij:

kluczowe KPI

Facebook Ads.

Supermetrics pozwala monitorować wyniki kampanii Facebook Ads. Co musisz mierzyć i jakie wskaźniki warto zaciągnąć do raportu, by stworzyć czytelną tabelę obrazującą efekty Twojej pracy? Do tabeli wybierz:

Pamiętaj, by ustawić w opcjach conversion window: 7 day click + 1 day view. Okno konwersji to ustawienie w reklamach na Facebooku, które daje większą kontrolę nad tym, jak algorytm Facebooka optymalizuje kampanie reklamowe pod kątem konwersji. Facebook automatycznie ustawia okno konwersji na 7 dni kliknięcia lub 1 dzień widoku i to właśnie polecam większości reklamodawcom. Jeśli okno konwersji jest zbyt małe dla Twojego cyklu sprzedaży, a niektóre konwersje występują poza oknem konwersji, Facebook nie wykorzysta tych konwersji do dalszej optymalizacji wyświetlania reklam.

Google Analitycs.

Wiesz, że za pomocą Supermetrics możesz także zaciągnąć dane z Google Analytics? Zmierzysz np. jaki procent sesji, użytkowników i transakcji pochodzi z Facebooka. Dowiesz się, jaka jest rola Facebooka w napędzaniu pozostałych kanałów generujących konwersję.

Dostępne przydatne metryki:

Ustaw filtr: source/medium contains facebook, by zobaczyć udział tego kanału SM w całości biznesu. Następnie zestaw wyniki z ilością sesji, użytkowników i transakcji ze wszystkich kanałów usuwając filtr.

Na koniec proste hack’i do tworzenia raportów na Facebooku!

1. W każdym raporcie ustaw opcję wyróżnienia danych kolorami (zobacz na screenie powyżej), by widzieć spadki oraz wzrosty. Pokoloruje pola z danymi na żółto…, zielono i (mam nadzieję, że nie) na czerwono.

2. Ustaw automatyczne odświeżanie danych raz dziennie

3. Twój raport możesz wzbogacić o wykresy różnego typu oraz tworzyć czytelne tabele, jak w narzędziu Excel. Masz wiele możliwości. Przykładowo wykres liniowy, warstwowy, kolumnowy, słupkowy.

4. Nie bój się zestawiać ze sobą danych. Supermetrics to narzędzie, dzięki któremu będziesz mogła/mógł sprawdzić np. wpływ zasięgów z Facebooka na brand i sprzedaż. Przydatne? Skorzystaj.

Wpływ zasięgów z FB na brand i sprzedaż

Podsumowując.

Raporty Facebook, które przygotujesz za pomocą Supermetrics stworzą szerszy obraz wyników z Twoich działań organicznych i płatnych w Social Media oraz pomogą zaoszczędzić Twój czas – zbierasz wszystkie liczby do jednego Excela. Zaawansowana analityka pozwoli zwiększyć efekty kampanii dla Twojego e-commerce.

Wolisz oddać optymalizację działań na Facebooku w nasze ręce? Zgłoś się do nas. Skalujemy e-biznesy naszych Klientów w oparciu o dane.

 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.