Razem z nami zadbaj o skuteczne wdrożenie analityki dla Twojego sklepu internetowego. Sprzedawaj i docieraj do swoich odbiorców, dzięki możliwościom GA4.
o usłudze
Poprawnie skonfigurowany Google Analytics jest podstawowym narzędziem analitycznym w każdym e-commerce. Pomożemy Ci właściwie skonfigurować narzędzie oraz wyeliminować typowe problemy (np. przypisywanie przychodów z transakcji do płatności on-line). Jeśli jesteś wymagający i potrzebujesz więcej danych, skonfigurujemy także rozszerzony moduł e-commerce.
Poprawne dane są podstawą do wyciągania właściwych wniosków analitycznych. W e-commerce występują typowe problemy, np. niepoprawnie przypisane transakcje do źródeł. Poprzez właściwą konfigurację usuniemy te problemy, a Ty poznasz właściwe dane i podejmiesz właściwe decyzje.
Dzięki rozszerzonemu modułowi e-commerce będziesz mógł śledzić skuteczność promocji na Twojej stronie. Lepiej wykorzystasz przestrzeń oraz przygotujesz promocje, które naprawdę generują wzrost sprzedaży w Twoim sklepie.
Jesteśmy pasjonatami analityki internetowej. Towarzyszy naszej pracy codziennie. Rozumiemy, jak duży wpływ dane mają na podejmowane decyzje i wiemy, które z nich są najistotniejsze. Pozwól, aby Twój Google Analytics skonfigurowali praktycy, którzy korzystają z niego codziennie.
Poznasz, jak zachowuje się klient w „koszyku”. Zrozumiesz dzięki temu, które elementy zniechęcają klientów i gdzie Twój lejek zakupowy przecieka. Dzięki odpowiedniej konfiguracji rozszerzonego modułu e-commerce przestaniesz tracić pieniądze.
Poprawna konfiguracja to dopiero początek. Chętnie podzielimy się z Tobą wiedzą, jak wykorzystywać narzędzie. Nauczymy Cię jak interpretować dane, jak oceniać efekty prowadzonych kampanii i co zmieniać, aby w przyszłości zyskiwać więcej.
Czy i które kupony rabatowe zachęcają Twoich klientów do zakupów? To kolejna funkcja rozszerzonego modułu, dzięki której zyskasz wiedzę o swoich klientach. W przyszłości Twoje zachęty będą bardziej dopasowane do ich oczekiwań, co wpłynie na wzrost sprzedaży.
Chcemy by biznesy naszych Klientów bezpiecznie i stale rosły. Budujemy wokół nich narzędzia i rozwiązania, które mają chronić, zapobiegać, ale też dawać impulsy rozwojowe.
Krystian Kucharski
Board Vice President
W dzisiejszych czasach obecność marki w Internecie jest bardzo ważna. Jednak działania tam podejmowane muszą być poprzedzone odpowiednią analizą i zrozumieniem zachowań konsumentów. Wraz ze współpracą z PromoTraffic w wielu obszarach zwiększyliśmy jakość naszej obecności w sieci. PromoTraffic pomaga nam w codziennych działaniach performance i SEO, zapewniając dobre i realne efekty. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy. Nasze kampanie dzięki nim są efektywne, a ich reakcja na potencjalne problemy szybka.
Tomasz Matonóg
Dyrektor omnichannel
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Zespół, z którym mamy przyjemność współpracować to młodzi i pełni entuzjazmu ludzie, których oprócz zaangażowania wyróżnia również wysoka skuteczność działania.
Dzięki współpracy z PromoTraffic udało nam się znacznie poprawić wyniki sprzedaży oraz widoczność marki w Internecie.
Adam Grybalow
CO-FOUNDER
We współpracy z Promotraffic cenimy sobie przede wszystkim zwinne, a jednocześnie konsekwentne podejście do wspólnie prowadzonego projektu. Wymiana wiedzy oraz dzielenie się pomysłami wraz z ich realizacją, często wychodzą poza ramy umownego świadczenia usług. Traktujemy się po partnersku ze świadomością, że mamy okazję współpracować po prostu z fantastycznymi ludźmi.
Lidia Luda
Marketing Performance Manager
Współpracujemy z Agencją PromoTraffic od 2015 roku. Korzystamy z usług Agencji w zakresie reklam płatnych, obsługi profilu na Facebooku, obsługi wizytówki Google oraz pozycjonowania w wyszukiwarce.
Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z PromoTraffic, obsługujący nas Zespół dąży konsekwentnie do osiągnięcia zamierzonych celów i bardzo skutecznie promuję naszą markę i nasze usługi w Internecie.
Możemy z czystym sumieniem polecić Agencję PromoTraffic jako solidnego Partnera biznesowego w promocji własnego biznesu.
Krystian Barciński
CEO JKB PRINT
i zmienili swoją firmę razem z nami
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud.
Imię i nazwisko
Castorama
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud.
Imię i nazwisko
Wawel
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud.
Imię i nazwisko
Neonet
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud.
Imię i nazwisko
Capgemini
Krok 1
Wywiad
Podpowiemy jakie działania użytkowników warto monitorować. Poznamy Twój biznes. Lepiej zrozumiemy co i dlaczego należy mierzyć oraz lepiej skonfigurujemy Google Analytics.
Krok 2
Wdrożenie i konfiguracja
Skonfigurujemy Google Analytics tak, aby na bieżąco oceniać skuteczność swojej komunikacji marketingowej. Dzięki temu będziesz podejmować lepsze decyzje.
Krok 3
Przekazanie
Przedstawimy Ci jak korzystać z narzędzia. Wytłumaczymy jakie dane możesz analizować i pomożemy je właściwie interpretować.
Wspólnie planujemy, analizujemy i wdrażamy działania, które stawiają na rozwój naszych Partnerów i pomagają im kreować lepszą przyszłość.
Efekty spójnej wizji i współpracy klasy PRO
Nasze działania w social mediach pozwoliły na dotarcie do większej liczby fanów zwierzaków i pokazały, że Instagram sprzedaje!
Ponad 20 rynków, setki produktów i kampania, której wyniki robią wrażenie.
Google Analytics to podstawowe narzędzie analityczne dla każdego sklepu internetowego. Daje wgląd w precyzyjne dane dotyczące ruchu na stronie oraz wyników sprzedażowych. Aby regularnie zbierać wiarygodne i szczegółowe informacje, konieczna jest prawidłowa konfiguracja kluczowych elementów programu. To rozbudowane narzędzie nie ma żadnych tajemnic przed specjalistami PromoTraffic. Powierz nam więc swoje konto Google Analytics, a dostosujemy je do potrzeb Twojego e-commerce. Zobacz, jakie ustawienia wdrożymy!
Prawidłowo wdrożony Google Analytics pozwala śledzić niemal każdy ruch użytkownika na Twojej stronie. Daje wgląd w podejmowane przez niego akcje, a także w ogólne wyniki e-commerce. Dostęp do tego rodzaju danych umożliwia ciągłe optymalizacje sklepu internetowego, a więc pośrednio – zwiększanie współczynnika konwersji i sprzedaży. Narzędzie pozwala ustawić dowolne cele, dzięki czemu możesz obserwować dokładnie te wskaźniki, które mają największy wpływ na rozwój Twojego biznesu.
Google Analytics to podstawowe źródło informacji dotyczących Twojego e-commerce. Bez odpowiedniej konfiguracji narzędzia nie jesteś w stanie monitorować zachowania swoich klientów oraz użytkowników odwiedzających sklep. Nie możesz więc wyciągać wniosków, niezbędnych dla poprawy wyników sprzedaży.
Korzystanie z tego programu jest więc dla działającego w sieci przedsiębiorcy koniecznością. Pozwala na generowanie około 80 rodzajów standardowych raportów dotyczących takich danych jak ruch na stronie, konwersja czy zwrot z inwestycji. Wszystkie statystyki można eksportować w kilku różnych formatach (XML, CSV czy PDF). Co więcej, Google Analytics da się łatwo zintegrować z kontami Google Ads oraz rozmaitymi aplikacjami e-commerce. Możesz zbierać dane z nieograniczonej liczby witryn i segmentować użytkowników swojej strony według dowolnych kryteriów. A to wszystko dopiero początek olbrzymich możliwości najpopularniejszego narzędzia analitycznego na świecie…
Google Analytics jest bardzo rozbudowanym narzędziem, toteż czasami trudno stwierdzić, które jego opcje przydadzą się w przypadku konkretnego sklepu internetowego. W PromoTraffic dobrze znamy funkcje tego programu, więc wybierzemy i skonfigurujemy te, które są niezbędne dla Twojego e-commerce. Oto najważniejsze z nich:
Konfigurowanie kodu śledzenia e-commerce
To pierwszy i absolutnie podstawowy krok przy konfiguracji konta Google Analytics. Aby strona zbierała dane transakcji i przesyłała je do programu, trzeba do niej dodać specjalny kod śledzenia. Proces ten wymaga znajomości HTML i umiejętności programowania w języku JavaScript. Jeszcze inaczej wygląda konfiguracja kodu śledzenia w aplikacji mobilnej. Niezależnie od tego, jakie są Twoje potrzeby w tej kwestii, dla nas to nic trudnego.
Obok podstawowego kodu śledzenia stron, sklep internetowy wymaga również dostępu do danych transakcyjnych. W tym celu konieczna jest instalacja modułu e-commerce, który da Ci wgląd w najważniejszy aspekt Twojego biznesu, czyli przychody. Bardzo przydatna okaże się również funkcja śledzenia e-commerce pod kątem poszczególnych akcji marketingowych. Dzięki temu zyskasz możliwość bardziej efektywnego zarządzania budżetem reklamowym poprzez przenoszenie go na najbardziej opłacalne źródła ruchu.
Konfiguracja celów i ścieżek
Strategię biznesową swojego e-commerce realizujesz poprzez osiąganie założonych celów. Dlatego ich ustalenie w Google Analytics jest jednym z najważniejszych elementów konfiguracji. Proces ten polega na wyborze tych akcji użytkownika, które będą świadczyć o rozwoju biznesu. Zazwyczaj do kluczowych celów należą odsłony konkretnych podstron witryny. W przypadku sklepu internetowego będzie to naturalnie złożenie zamówienia, ale także mniejsze sukcesy, takie jak dodanie produktu do koszyka, założenie konta w serwisie czy zapis do newslettera. Dane te pozwolą Ci monitorować nie tylko poziom sprzedaży, ale też rezultaty Twoich kampanii ukierunkowanych na wzrost świadomości marki czy samo zwiększanie ruchu.
Do konkretnych celów prowadzą oczywiście ścieżki. Obrazują one proces zakupowy, jaki musi przejść użytkownik, aby ostatecznie dokonać transakcji. Skonfigurowanie tego elementu pozwoli Ci zrozumieć, na jakim etapie większość Twoich niedoszłych klientów rezygnuje z zakupu. A posiadając takie informacje, z łatwością podejmiesz działania prowadzące do zwiększenia sprzedaży. Podstawową ścieżką, jaką powinien skonfigurować każdy właściciel e-commerce, jest przejście użytkownika od koszyka do finalnego zamówienia.
Filtrowanie ruchu wewnętrznego
Aby zapewnić sobie wiarygodne dane, należy skupić się wyłącznie na naturalnym dla e-commerce ruchu. Oznacza to wykluczenie wszelkich sesji pochodzących z Twojej firmy czy obsługującej Cię agencji marketingowej. Google Analytics rejestruje liczne wejścia na stronę, których źródłem jest chęć sprawdzenia nowych ustawień, podgląd świeżo opublikowanych treści czy poszukiwanie informacji do planowanej kampanii. Żadna z tych akcji nie jest działaniem podjętym przez rzeczywistego użytkownika, który może stać się Twoim klientem. Wszystkie więc zaburzają statystyki, a stąd niedaleka droga do popełnienia poważnych błędów marketingowych i biznesowych.
Z tego powodu jednym z kluczowych elementów konfiguracji Google Analytics dla ecommerce jest filtrowanie ruchu wewnętrznego. To bardzo prosta operacja, którą w PromoTraffic przeprowadzamy na samym początku naszych działań.
Konfiguracja wewnętrznej wyszukiwarki
Konsumenci wyszukują interesujące ich produkty nie tylko w Google, ale także bezpośrednio na stronie sklepu. Aby uzyskać dostęp do danych z tej wewnętrznej wyszukiwarki, niezbędna jest właściwa konfiguracja w Analytics. Dzięki temu zdobędziesz informacje na temat tego, jakich artykułów szukają Twoi potencjalni klienci, i ocenisz swój sklep internetowy pod kątem zaopatrzenia czy ekspozycji.
Konfiguracja nierejestrowanych zdarzeń
Twój sklep internetowy umożliwia użytkownikom podjęcie rozmaitych akcji, których Google Analytics nie zarejestruje. Dlaczego? Ponieważ nie powodują one załadowania strony. Mowa o takich zdarzeniach jak otwarcie pliku PDF czy wyświetlenie animacji we flashu. Niejednokrotnie informacje na ich temat mogą pomóc Ci usprawnić działanie witryny i ulepszyć ją pod kątem user experience.
Mało tego – w przypadku ecommerce przeładowania strony nie powoduje nawigacja pomiędzy różnymi zakładkami na karcie produktu. Bez odpowiedniej konfiguracji nie wiesz zatem, które jej elementy (zdjęcia, opis, opinie itp.) zachęcają konsumenta do przejścia dalej w procesie zakupowym, a które go od tego odwodzą.
Opcja śledzenia błędów 404
Z błędem 404 użytkownik ma do czynienia wtedy, gdy użyje niepoprawnego linku. Taki może się znaleźć albo w Twojej witrynie, albo w serwisie zewnętrznym. Błędne linki powstają z różnych powodów, ale można je w łatwy sposób naprawić. Rozwiązaniem jest oczywiście właściwa konfiguracja Google Analytics. Włączenie opcji śledzenia błędów 404 pozwala kontrolować adresy, które kierują użytkowników na puste podstrony. Ręczne poszukiwanie takich linków byłoby ekstremalnie czasochłonne i bardzo nieskuteczne. Dzięki narzędziu analitycznemu od Google ich znalezienie oraz naprawa przebiega łatwo i szybko. To prosty sposób na zatrzymanie odpływu ruchu ze strony.
Jeśli zależy Ci na poprawnie skonfigurowanym koncie Google Analytics dla swojego ecommerce, skontaktuj się z nami! Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu, ustawimy to narzędzie tak, aby dostarczało niezbędnych informacji na temat prowadzonego przez Ciebie biznesu. Możemy Ci również pomóc wyciągnąć właściwe wnioski ze szczegółowych danych analitycznych dotyczących Twojego ecommerce!
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.
Kamil Bobka
SneakerStudio
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Łukasz Gwóźdź
Picodi
Ponad 10 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.