Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

PPC

4 kroki do mierzalnych efektów z kampanii AdWords

5 min 1172
Aneta Piętoń | 18.05.2017

Chciałbyś reklamować się w Internecie, ale nie wiesz od czego zacząć? Zastanawiasz się jaki typ kampanii będzie najlepszy dla Twojego biznesu? Chcesz otrzymać mierzalne efekty z kampanii? Poniższy artykuł, poprzez prezentację kilku kroków, pozwoli dobrać odpowiedni typ działań do prowadzonego przez Ciebie biznesu.

Zdefiniuj cele biznesowe i potencjalnych użytkowników.

Zanim zdecydujesz się na samodzielne prowadzenie płatnej kampanii w Internecie lub powierzysz to profesjonalnej agencji powinieneś odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • Co chcę osiągnąć dzięki kampanii AdWords?
  • Kim są moi potencjalny klienci/użytkownicy?
  • Czy moja strona WWW jest właściwie przygotowana i dostosowana do potrzeb użytkowników?
  • Co mnie wyróżnia spośród konkurencji?

Jeśli zastanowisz się nad powyższymi kwestiami, lepiej dobierzesz odpowiednie typy działań w celu osiągnięcia konkretnych efektów.

Poznaj główne rodzaje kampanii AdWords.

W ramach działań Google AdWords możemy wykorzystać następujące kampanie:

a) Kampanie w sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową

Reklamy docierają do użytkowników, którzy korzystają zarówno z wyszukiwarki Google, jak i przeglądają inne witryny. Ten wybór kampanii nie jest zalecany, ponieważ ogranicza nasze możliwości ustalania stawek, budżetów i kierowania reklam.

b) Kampanie w sieci wyszukiwania

Reklamy w sieci wyszukiwania to najpopularniejszy rodzaj kampanii AdWords. Wyświetlają się nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania oraz w witrynach partnerów Google. Wyświetlane reklamy są dopasowywane do słów wyszukiwanych przez użytkownika. Możemy zatem w pełni kontrolować budżet, stawki CPC, harmonogram wyświetlania reklam czy urządzenia, na których wyświetlane są nasze reklamy. Kampanie te są kierowane do osób szukających konkretnych produktów bądź usług. W ramach kampanii kierowanej na sieć wyszukiwania możemy wyróżnić specjalne typy reklam:

1) Standardowe reklamy tekstowe

Reklamy wyświetlają się na podstawie zapytań użytkownika. Ważne jest, aby wykorzystać maksymalny potencjał znaków oraz dodać rozszerzenia, dzięki którym wyświetlana reklama zyskuje dodatkowe informacje. Oczywiście zależą one od prezentowanego biznesu. Można zastosować np. rozszerzenia linków do podstron, wiadomości, objaśnień, lokalizacji firmy czy cen. Przykład poniżej:

2) Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

Reklamy DSA dopasowują reklamę na podstawie treści strony, a nie opierają się na bazie słów kluczowych. Generowane są automatycznie na podstawie zapytań użytkowników. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce polecane są przede wszystkim firmom posiadającym szeroki zakres produktów i usług oraz firmom oferującym produkty sezonowe.

3) Reklamy typu „tylko połączenie”

Reklamy tego typu wyświetlają się tylko na urządzeniach mobilnych, z których można dzwonić. Poprzez kliknięcie w reklamę klienci dzwonią na podany w reklamie numer.

4) Kampanie budujące zaangażowanie w aplikację mobilną

Kampanie tego typu mają na celu zainteresować naszą ofertą, przypominać o aplikacji użytkownikom, którzy mają ją zainstalowaną i zachęcić do ponownego użycia aplikacji.

5) Remarketing w wyszukiwarce RLSA

Wykorzystując listy remarketingowe ustawione dla reklam w wyszukiwarce możemy wyświetlać reklamy osobom, które np. wcześniej były już na stronie, a w przypadku e-commerce dodały produkt do koszyka, ale nie kupiły czy wykazały się zaangażowaniem widocznym np. w dłuższym czasie trwania sesji czy większą głębokością wizyty. Dzięki temu możemy kierować kampanię tylko do tych osób ustawiając wyższe stawki, a nawet modyfikując reklamy, co przybliża nas do użytkowników bardziej zainteresowanych ofertą. Zazwyczaj użytkownicy po dotarciu na stronę z kampanii RLSA lepiej konwertują. Przykład dostosowania stawek dla wybranych list remarketingowych:

c) Kampanie w sieci reklamowej

Reklamy kierowane na sieć reklamową wyświetlają się w witrynach i aplikacjach. Możemy docierać do użytkowników dzięki słowom kluczowym i tematom, danym demograficznym czy konkretnym miejscom docelowym. Reklamy mogą wyświetlać się w formie tekstowej, graficznej, multimedialnej i wideo. Reklamy w sieci reklamowej pozwalają w głównej mierze zwiększać świadomość marki, nawiązywać kontakt i zyskać lojalność klientów. Należy jednak pamiętać, że promowane przez nas usługi nie muszą być interesujące dla danego użytkownika. W związku z tym należy przemyśleć strategię, aby nie utracić budżetu na nieefektywne działania. W ramach działań kierowanych na sieć reklamową możemy wyróżnić dodatkowe specjalne kampanie:

1) Remarketing

Reklamy kierowane do osób, które były już wcześniej na stronie i wykazały zaangażowanie oraz zainteresowanie naszymi produktami (np. mogą to być użytkownicy, którzy byli na stronie, a nie dokonali ostatecznie zakupu). Dzięki remarketingowi masz szansę ponownie nawiązać z nimi kontakt poprzez wyświetlanie trafnych reklam. Przykłady poniżej:

2) Remarketing dynamiczny

Reklamy wyświetlane użytkownikom, będącym wcześniej na stronie, obejmujące dane produkty czy usługi, które oglądali.

d) Kampanie produktowe

Kampanie produktowe umożliwiają wyświetlanie produktów na sprzedaż wraz z ceną, zdjęciem oraz opisem. Charakteryzują się wyższym współczynnikiem klikalności oraz bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi. Wymagają połączenia z kontem Google Merchant Center. Przykład poniżej:

W przypadku wdrożenia różnych kampanii i wykorzystaniu ich wielu funkcjonalności możemy uzyskać lepsze wyniki zapełniając całą wyszukiwarkę reklamami naszego klienta. W poniższym przykładzie widoczna jest synergia działań kampanii PLA oraz kampanii searchowej:

e) Kampanie wideo

Reklamy wideo mogą być wyświetlane w YouTube oraz sieci reklamowej Google. Najbardziej popularne są reklamy standardowe generujące wyświetlenia, rozpoznawalność i konwersje. Wykorzystywane są w formie reklam In-Stream wyświetlanych przed materiałem wideo, w jego trakcie lub po zakończeniu, w formie wideo Discovery pojawiających się na stronie wyświetlania filmu lub na stronie kanału YouTube oraz w formie reklamy w przerywniku, czyli sześciosekundowej, niepomijalnej reklamy wyświetlanej w trakcie długich filmów.  Dzięki kampanii wideo możemy zdobyć nowych klientów oraz zwiększyć sprzedaż przy niskich kosztach emisji docierając do osób zainteresowanych, a nie przypadkowych odbiorców. Reklamy na YouTube możemy kierować do różnych grup uwzględniając zainteresowania użytkowników, dane demograficzne, oglądane kanały czy utworzone listy remarketingowe. Więcej informacji o tworzeniu i analizowaniu kampanii wideo znajdziecie tutaj: http://bit.ly/analiza-kampanii-youtube

f) Uniwersalne kampanie promujące aplikacje mobilne

Umożliwiają promocję aplikacji w systemie Android zarówno w wyszukiwarce Google, YouTube oraz w sieci reklamowej.

Wybierz typ kampanii odpowiedni dla Twojego biznesu.

Wybór odpowiedniego rodzaju kampanii AdWords zależy od typu biznesu oraz celów, które chcemy osiągnąć. Poniżej charakteryzujemy najważniejsze cele i odpowiednie kampanie, które pomogą nam osiągnąć mierzalne efekty:

a) Zwiększenie sprzedaży

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, którego marka jest już znana, warto wykorzystać kampanie produktowe, kampanie w sieci wyszukiwania zorientowane na słowa brandowe i konwertujące produkty oraz kampanie remarketingowe w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej. W przypadku sklepu internetowego, który nie jest znany warto skupić się nie tylko na zwiększaniu sprzedaży, ale także na zwiększeniu rozpoznawalności marki wykorzystując dodatkowo kampanie GDN z odpowiednim kierowaniem.

b) Zwiększenie rozpoznawalności firmy i wypromowanie usługi

Jeśli prowadzisz nowy biznes, a twoje produkty nie są jeszcze znane, wykorzystaj kampanie w sieci reklamowej. Dzięki nim nawiążesz relacje z potencjalnym klientem oraz będziesz kierował reklamę na miejsca, które przeglądają potencjalni odbiorcy. Dodatkowo, zastosuj kampanie w sieci wyszukiwania, dzięki którym dotrzesz do klientów na kolejnym etapie zainteresowania ofertą.

c) Pozyskiwanie leadów

Jeśli oferujesz specjalistyczne usługi i zależy Ci na pozyskiwaniu nowych kontaktów, wykorzystaj kampanie w sieci reklamowej skupiając się na remarketingu. Dodatkowo zastosuj kampanie w sieci wyszukiwania (z wykorzystaniem fraz brandowych i słów skupiających się wokół konkretnych usług) oraz kampanie RLSA. W ramach wszystkich powyższych celów dobrym rozwiązaniem będzie także wykorzystanie kampanii wideo. Pozwoli to nam docierać bardzo niskim kosztem do najbardziej aktywnych użytkowników w Internecie, zwłaszcza w przedziale wiekowym 18-34. Więcej o typach i zaletach kampanii YouTube dowiesz się z artykułu: http://bit.ly/szach-mat-na-youtube. Poznaj również 4 najpopularniejsze rodzaje kampanii na facebooku dla e-commerce

Realizuj kampanie „bez celu marketingowego”

Kampanie AdWords służą różnym celom, które można określić w trakcie tworzenia kampanii. Wśród trzech podstawowych celów marketingowych wyróżniamy: a) Budowanie świadomości, których celem są działania wizerunkowe i zwiększanie widoczności marki b) Zwiększanie zainteresowanie zakupem, których celem jest zbliżenie klienta do podjęcia decyzji zakupowej, np. poprzez odwiedzenie strony c) Zachęcenie do działania, które ma na celu generowanie konwersji w zależności od branży, np. transakcje czy generowanie zapytań Na początkowym etapie konfiguracji kampanii ważne jest jednak manualne ustawienie kampanii. Istotne jest dokładne przeanalizowanie celów klienta, a nie dostosowywanie się jedynie do tego co daje platforma, ponieważ ogranicza to ustawienia. Wybierając opcję „brak celu marketingowego” w precyzyjny sposób stworzymy całą strukturę odpowiadając na cele klienta. Zalecamy, aby do wszystkich działań automatycznych przechodzić dopiero w przyszłości.

Podsumowanie

Wybór odpowiedniego typu kampanii zależy od naszego celu biznesowego. Ważne jest, aby docierać do potencjalnych klientów na odpowiednim etapie lejka zakupowego. Osiągnięcie mierzalnych efektów możliwe jest przy odpowiednim planowaniu, testowaniu oraz optymalizacji kampanii AdWords. Na co jednak zwrócić uwagę podczas dalszych etapów tworzenia i optymalizacji kampanii oraz jakich błędów się ustrzec, dowiesz się z kolejnych artykułów.  

Aneta Piętoń

Senior PPC Specialist

w PromoTraffic piastuje stanowisko starszego specjalisty PPC. Jest odpowiedzialna za planowanie, tworzenie i optymalizację kampanii płatnych w systemie Google Ads i Facebook Ads. W czasie wolnym preferuje aktywny wypoczynek – twierdzi, że fitness to zawsze dobry pomysł, a długim spacerom się nie odmawia.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.