Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

PPC

ROIHunter - jak nowe opcje pomagają zwiększyć przychody?

944
Magdalena Majewska | 17.08.2020

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jak Product Insight pomaga kontrolować kampanie na różnych platformach,
  • w jaki sposób ROIHunter pomaga tworzyć reklamy wideo,
  • na czym polega automatyczna aktualizacja kampanii GDN.


W zeszłym roku pisaliśmy o narzędziu ROIHunter oraz o tym, jak wykorzystujemy go w pracy. Od tego czasu zaszło wiele zmian, przede wszystkim dodano kilka nowych funkcjonalności, które pozwalają łączyć dane z Facebooka i Google. Poniżej przedstawiam 3 najciekawsze.

Product Insight

Najciekawszym dodatkiem jest raport Product Insight. Dzięki połączeniu danych z Facebooka, Google Analytics oraz Google Merchant Center jesteśmy w stanie zobaczyć, jak poszczególne produkty radzą sobie na różnych platformach. 

Może się zdarzyć, że produkty, które często wyświetlają się w reklamach produktowych, są całkowicie pomijane na Facebooku i na odwrót. Raport ten nie tylko pozwala dostrzec te różnice, ale także automatycznie, za pomocą reguł, optymalizować kampanie promujące katalog na FB.

Algorytm Facebooka zazwyczaj wybiera od 50 do 200 produktów do promocji. Za pomocą Product Insight możemy łatwo wykluczyć te, które generują duże zaangażowanie, ale nie przyczyniają się do wzrostu przychodów ze sklepu. Dzięki temu w puli promowanych produktów zawsze będą znajdować się te najważniejsze. 

Templatki wideo

Coraz częściej formatem reklam, który najbardziej zwraca uwagę użytkowników, jest wideo. ROIHunter wyszedł więc naprzeciw oczekiwaniom i stworzył templatki wideo zarówno do kampanii opierających się o katalog, jak i relacji. 

Proces ich tworzenia wygląda bardzo podobnie do wersji statycznej, a dzięki przygotowanym wzorcom ich stworzenie zajmuje tylko chwilę.

Zgodnie z raportem przygotowanym przez Wyzowl, 80% marketerów twierdzi, że reklama wideo bezpośrednio zwiększyła ich sprzedaż. Nie ma więc na co czekać :)

Automatyczna optymalizacja kampanii GDN

Kampanie wizerunkowe często cechują się bardzo wysokim współczynnikiem odrzuceń. Powodów jest wiele - od nie trafienia w grupę docelową po przypadkowe kliknięcia w reklamę.

Oprócz łączenia danych z Google narzędzie ROIHunter umożliwia także optymalizację kampanii Google Ads. Szczególnie przydatna jest optymalizacja pod określony współczynnik odrzuceń i wykluczenie miejsc, które nie spełniają określonego warunku. Dzięki temu praca, którą musieliśmy wcześniej wykonywać ręcznie, teraz stała się zautomatyzowana, a my docieramy do właściwych osób.

Obecnie ROIHunter jest narzędziem, które nie tylko przydaje się w pracy nad kampaniami Facebook, ale także tymi w środowisku Google. Narzędzie to ciągle się rozwija i wciąż dodawane są do niego nowe opcje. Za rok z pewnością będziemy pisać o kolejnych zmianach, które jeszcze bardziej ułatwią życie osobom odpowiedzialnym za planowanie kampanii. 

Magdalena Majewska

Head of Display & Programmatic

Head of PPC PromoTraffic. Prowadzi własne projekty i pomaga działowi osiągać jak najlepsze efekty. Od Erasmusa zakochana w Szwecji (co bezpośrednio przekłada się na miłość do tamtejszego jedzenia, bez którego nie wyobraża sobie świąt i uwielbienie dla skandynawskich kryminałów). Kolekcjonuje kolczyki i zegarki, a po każdym sezonie „Gry o Tron” stwierdza z pełnym przekonaniem, że „książka była lepsza”.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.