Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

Co hamuje wzrost konwersji? Podstawowe błędy w ustawieniach na kontach Google Analytics i Ads

7 min 499
Edyta Janik | 02.09.2019

Jednym z najważniejszych etapów rozmowy między mną a klientem jest trafne rozpoznanie jego potrzeb i oczekiwań względem współpracy. Na podstawie tej rozmowy tworzona jest oferta, która przesądza, czy będzie ona pomyślna. Często pojawia się wówczas także pytanie od klienta o to, czy jesteśmy w stanie prowadzić efektywniej działania bez zwiększania budżetu mediowego Google Ads.

Aby móc na nie odpowiedzieć, niezbędne jest nadanie nam przez klienta dostępu do kont Google Analytics i Ads. Proces ten nie zajmuje nawet 5 minut, a daje nam możliwość wstępnej oceny dotychczasowych działań. Na potrzeby przygotowania oferty sprawdzamy kilka kluczowych elementów, które zoptymalizowane pomagają osiągać minimalne koszty konwersji. Jeśli ten obszar jest zaniedbany, to jest to pierwszy sygnał, że bez zwiększania budżetu już w pierwszych tygodniach wspólnych działań nie uda się zwiększyć efektywność kampanii. W przypadku współprac długofalowych jest to szczególnie odczuwalne. 

Dla kliniki medycyny estetycznej w skali roku uzyskaliśmy wzrost konwersji o 400% przy zachowaniu stałego budżetu.

Oto wspomniane elementy:

1.    Konfiguracja celów - na koncie Google Analytics poza liczeniem konwersji, którą w przypadku e-commerce jest sprzedaż, a innych biznesów np. wypełnienie formularza, powinny być też zliczane mikrokonwersje. W zależności od biznesu są to kluczowe zachowania użytkowników na stronie. Im lepiej je poznamy, tym lepiej dopasujemy do nich działania reklamowe lub ocenimy ich efektywność w czasie. Dobrze wiedzieć, ilu użytkowników dodaje produkt do koszyka, wchodzi na zakładkę kontakt lub jaka jest długość sesji. O tym jak konfigurować cele, możesz więcej przeczytać pod tym linkiem: http://jakubpaszkowski.pl/blog/jak-utworzyc-cele-w-google-analytics-podstawowe-cele-ga/.

2.    Formaty reklamowe - w zależności od rodzaju biznesu i skali działań, ważne jest umiejętne korzystanie z dostępnych formatów reklamowych. Dla e-commerce najważniejszym z nich jest format reklamy produktowej PLA. Jeżeli te działania były zaniedbane, jest to pierwszy sygnał, że sklep mógł być ze swoją ofertą niewidoczny dla użytkowników. Kolejnym krokiem jest weryfikacja u klienta, czy działania te były prowadzone samodzielnie przez specjalistę, czy wykorzystywano narzędzia zewnętrzne do ich skalowania.

Dla dużych sklepów internetowych rekomenduje się wykorzystanie narzędzi opierających się na uczeniu maszynowym, co pozwala widocznie zwiększyć zyski już w kilka tygodni. Innymi ważnym aspektem jest zweryfikowanie, czy formaty reklamowe były dopasowane do użytkowników na wszystkich etapach lejka zakupowego.

Dzięki temu nie tylko zapewnimy dopływ nowych użytkowników na stronę, ale również zwiększymy konwersję już raz pozyskanych. O tym jak skutecznie wdrażać machine learning w kampaniach Google Ads dla e-commerce przeczytacie w tym artykule: https://promotraffic.pl/blog/jak-skutecznie-wdro%C5%BCy%C4%87-machine-learning-kampaniach-Google-Ads-eCommerce

3.    Słowa kluczowe - Ilość i rodzaje dopasowania słów kluczowych grupy reklam mają kluczowe znaczenie pod względem efektywności całej kampanii w wyszukiwarce. Konieczne jest grupowanie słów kluczowych tematycznie w obrębie jednej grupy reklam. Dobrym rozwiązaniem jest ograniczanie ich liczby i przemyślenie rodzajów dopasowań. 

Mamy do wyboru:
a.    Dopasowanie przybliżone - hasła z błędną pisownią, synonimy, podobne wyszukiwania i inne trafne odmiany słowa kluczowego.
b.    Dopasowanie do wyrażenia - dopasowania do wyrażenia (lub ich bliskie odmiany) z dodatkowymi słowami przed nimi lub po nich.
c.    Dopasowanie ścisłe - dopasowania ścisłe do hasła lub jego bliskie odmiany o tym samym znaczeniu.

Odpowiednio dostosowując powyższe dopasowania, jesteśmy w stanie odpowiedzieć na bardzo dużo wariantów zapytań bazujących na kilku słowach kluczowych. W przypadku grupy reklam “firma PPC” działamy jeszcze prościej, co obrazuje  poniższy slajd:

4.    Dopasowanie stawek CPC - harmonogram reklam bardzo rzadko ustawia się raz na zawsze. Powinien on być dopasowany do obserwacji zachowań użytkowników na stronie. W tym celu sprawdza się w Google Analytics, z jakich urządzeń obserwujemy większość ruchu i odpowiednio stosuje się inne stawki dla urządzeń mobilnych i stacjonarnych. Podobnie warto przeanalizować, w których dniach tygodnia i godzinach osiągamy  wyższe konwersje  i przypisać im większe stawki za kliknięcie. Tak powstały harmonogram reklam pozwala zaoszczędzić budżet mediowy w dniach i godzinach gdzie prawdopodobieństwo kupna, czy złożenia zapytania jest najmniejsze. 

Poniżej screen z analizy zastanej u klienta poniżej - widać na nim przykład niedopasowania stawek do danych z Google Analytics: 
 

5.    Listy remarketingowe - pogrupowanie użytkowników, którzy już odwiedzili stronę, jest kluczowe do stworzenia list remarketingowych. Bardzo rzadko użytkownicy dokonują pożądanej konwersji przy pierwszej wizycie na stronie. Dopasowując reklamy do użytkowników, którzy byli na konkretnej podstronie, lub dodali już produkt do koszyka, jesteśmy w stanie obniżyć koszt konwersji, bo prawdopodobieństwo, że ktoś jej dokona, z każdą wizytą jest wyższe. 

Przykładowe listy remarketingowe:
a.    Wszyscy użytkownicy [7 dni]                
b.    Użytkownicy zaangażowani. Czas na stronie  + głębokość wizyty
c.    Użytkownicy powracający                 
d.    Użytkownicy, którzy odwiedzili daną stronę                
e.    Wszyscy użytkownicy [180 dni]                
f.    Użytkownicy, którzy byli na wybranych podstronach                
g.    Użytkownicy z innych źródeł ruchu                

Jeżeli pomimo poprawnego skonfigurowania wszystkich tych obszarów konwersja nadal nie jest zadowalająca, warto sprawdzić poprawność całego wdrożenia analitycznego. Tylko mając pewność, że zbieramy poprawne dane, możemy wyciągać trafne wnioski i skutecznie zarządzać swoim biznesem.

Współpracując z naszymi obecnymi, jak i potencjalnymi klientami, pomagamy zidentyfikować obszary hamujące wzrost konwersji i rekomendujemy takie działania, które najlepiej sprawdzą się w danym przypadku. 

Jeśli chciałbyś porozmawiać o efektywności swoich działań reklamowych, skontaktuj się z nami poprzez zakładkę kontakt lub wypełnij brief na stronie: https://promotraffic.pl/brief.


Źródła:
https://support.google.com/google-ads/answer/7478529?hl=pl
 

Edyta Janik

Sales Specialist

w PromoTraffic pracuje jako Sales Specialist. To ona najczęściej ma pierwszy kontakt z potencjalnym Klientem. Stara się odkryć jego potrzeby i na ich podstawie przygotować ofertę, która będzie na nie odpowiadała. Uważa, że PromoTraffic jest środowiskiem przyjaznym mamom, co ją szczególnie cieszy jako młodą mamę pewnego dżentelmena. W wolnym czasie lubi uciekać w świat filmów, seriali i książek.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.