Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

PPC

Dlaczego nie widzę swojej reklamy Google Ads? Najczęstsze przyczyny związane z ustawieniami konta

9 1017
Kamil Kocik | 10.11.2020

Z tego tekstu dowiesz się:

•    o najczęstszych powodach niewyświetlania się reklam związanych z ustawieniami konta,
•    na co zwrócić uwagę wprowadzając poszczególne ustawienia, żeby nieumyślnie nie zablokować wyświetlania swoich reklam,
•    jak złe ustawienie daty w raportowaniu może spłatać Ci figla.

Z mojego ostatniego artykułu dowiedziałeś się, jak w prawidłowy sposób weryfikować wyświetlanie się reklam i jakich kroków lepiej unikać, żeby nie zaszkodzić kampaniom.

Dzisiaj zgodnie z obietnicą przedstawię Ci najczęstsze przyczyny związane z ustawieniami konta, które mogą wpływać na to, że reklama się nie wyświetla. Przejdźmy zatem do rzeczy.

1.      Problem z płatnościami i nieaktywne konto

Kwestią, którą warto sprawdzić jako pierwszą, jest stan aktywności naszego konta. Jeżeli jest ono nieaktywne, to w zdecydowanej większości przypadków odpowiada za to problem z płatnościami. Sprawdź, czy wszystkie dane, które podałeś, są poprawne. Korzystając z płatności automatycznych, warto również pamiętać o dacie ważności podpiętej karty oraz o dziennych limitach wydatków, które mamy ustalone na naszym koncie bankowym. 

Pobierz darmowego e-booka

Jeśli korzystamy z płatności ręcznych, to warto monitorować stan środków na koncie Google Ads i z odpowiednim wyprzedzeniem je doładowywać, tak żeby nie doprowadzić do przerwy w kampaniach. Każda taka sytuacja powoduje zaprzestanie wyświetlania się reklam i może wpłynąć później na ich skuteczność (zwłaszcza jeżeli korzystamy z zautomatyzowanych strategii ustalania stawek i zaburzamy im proces nauki). Nie lekceważ więc przypomnień specjalisty, który upomina się o doładowanie konta. W idealnym scenariuszu zaplanuj z nim, jaka ma być częstotliwość doładowań lub przejdź na płatności automatyczne, aby mieć gwarancję ciągłości kampanii.

2.    Źle ustawiona data w Google Ads lub Google Analytics

Sprawdzasz statystki swojej kampanii i widzisz, że nie wydała ona ani złotówki lub nie odnotowała nawet jednego wyświetlenia? Przyczyna takiego stanu rzeczy może tkwić nie tyle w ustawieniach samej kampanii, co zakresu dat, w jakim ją analizujesz. Może Ci się to wydawać niedorzeczne, ale sam jako specjalista niejednokrotnie głowiłem się, dlaczego kampania nie działa, po czym uśmiechałem się pod nosem, orientując się, że źle ustawiłem datę. Czasem diabeł tkwi w szczegółach 😊

3.    Przekroczony dzienny budżet kampanii

W sytuacji, gdy zainteresowanie hasłami, na które chcesz wyświetlać Twoje reklamy, jest wysokie, warto pamiętać o ustawieniu adekwatnego budżetu dziennego. Jeżeli budżet będzie zbyt niski, szybko się wyczerpie i reklamy przestaną się wyświetlać, a my stracimy szansę na wartościowe kliknięcia. Algorytm Google podpowiada kolejnego dnia na bazie oszacowanego potencjału, jak wysoki powinien być nasz budżet. Jeżeli kampania jest poprawnie ustawiona i realizuje nasze cele biznesowe, polecam maksymalnie wykorzystywać ten potencjał. Pozwoli to zdystansować konkurencję i wycisnąć z naszych kampanii maksimum efektywności.

4.    Status reklamy

Każda z reklam po utworzeniu musi być sprawdzona przez algorytm pod kątem jej zgodności z zasadami Google. Sam proces z reguły przebiega szybko, ale w okresach wzmożonego ruchu w sieci lub w przypadku zdarzającego się „zawieszenia” systemu, może to trwać nawet do kilku dni. Reklama posiadająca status „w trakcie sprawdzania” nie będzie wtedy wyświetlana. Jeżeli okres oczekiwania trwa zbyt długo, warto poprosić naszego specjalistę o kontakt z supportem Google i wyjaśnienie sprawy.

Zdarza się również, że nasza reklama może po okresie sprawdzania okazać się niezgodna z zasadami Google – wtedy również nie będzie się wyświetlać. W takim wypadku należy jak najszybciej zbadać na koncie powód odrzucenia i wprowadzić sugerowane przez Google poprawki. Tutaj również zdarzają się błędy systemu – warto wtedy odwoływać się od decyzji, a jeżeli to nie pomoże, również kontaktować się z Centrum wsparcia. 

Niejednokrotnie dochodzi także do pomyłek, kiedy dana reklama zostaje wstrzymana lub nawet usunięta z konta. W oczywisty sposób powoduje to zaprzestanie wyświetlania się reklam. Wstrzymaną reklamę należy wtedy po prostu wznowić, natomiast usuniętą mamy czasem szansę przywrócić z poziomu historii aktywności na koncie.

Status reklamy
 
Zdarza się jednak, że nie jest to możliwe – musimy ją wtedy niestety utworzyć od nowa.

5.    Wstrzymana lub usunięta kampania/grupa reklam

Opisywana sytuacja jest dość podobna do przywołanego wyżej przypadku, przenosi nas jednak w strukturze całego konta o szczebel lub dwa wyżej – na poziom grupy reklam lub kampanii. Warto sprawdzić, czy w którymś miejscu nie wcisnęliśmy pauzy lub omyłkowo czegoś nie usunęliśmy. Nawet jeżeli sama reklama będzie się świeciła na zielono jako aktywna, to grupa reklam i kampania są wyżej w hierarchii konta. Każde działanie na tym poziomie będzie skutkowało więc brakiem wyświetleń naszej reklamy.

6.    Zbyt wysokie lub zbyt niskie stawki CPC

Jak już wspominałem w punkcie 3., musisz ustawić budżet dzienny dla każdej kampanii Google Ads. Jeśli maksymalna stawka kosztu kliknięcia (CPC) ustawiona dla danego słowa kluczowego przekracza budżet kampanii, w której się ono znajduje, reklamy nie będą wyświetlane w przypadku dopasowanych do niego zapytań. Upewnij się, że na koncie nie ma konfliktów między budżetami kampanii a stawkami za słowa kluczowe. 

Z drugiej strony reklamy Google mogą nie być wyświetlane, ponieważ Twoje stawki są za niskie na tle konkurentów. Ranking reklamy w danej aukcji zależy od wyniku jakości słowa kluczowego oraz samej stawki. Jeśli przejdziesz do sekcji „Słowa kluczowe” na koncie Google Ads, możesz użyć symulatorów stawek, aby oszacować wpływ podwyższenia stawek o różne kwoty. Kluczowe jest znalezienie złotego środka, aby możliwie jak najefektywniej zgrać ze sobą wysokość stawek oraz budżetu dziennego i wyciągnąć z kampanii maksymalne efekty.

W przypadku tego podpunktu warto również mieć z tyłu głowy, że zawsze możemy się pomylić. Niejednokrotnie audytując konta byłem świadkiem sytuacji, w której stawka ustawiona na poziomie słowa kluczowego była odpowiednia, ale na poziomie grupy reklam była niższa, co blokowało wyświetlanie się reklam. Dlatego pamiętajmy o hierarchicznej strukturze konta i podejdźmy rzetelnie do samego procesu dobierania stawek. Czasem dodatkowe 10 minut na etapie setupu może pozwolić nam na zaoszczędzenie godziny spędzonej na szukaniu błędu.

7.    Mała liczba wyszukiwań słowa kluczowego

Jeśli słowo kluczowe, na które kierujesz reklamy, generuje niewielki lub żaden ruch w sieci wyszukiwania w ciągu miesiąca, reklamy powiązane z tym słowem kluczowym mogą nie kwalifikować się do wyświetlenia. Gdy Google zauważy, że kierujesz na słowo kluczowe o bardzo małej liczbie wyświetleń, tymczasowo stanie się ono nieaktywne na Twoim koncie. W momencie, gdy liczba wyszukiwań osiągnie wystarczający poziom, Google automatycznie ponownie uaktywni słowo kluczowe. 

Z doświadczenia mogę stwierdzić, że bezczynne czekanie na wzrost liczby wyszukiwań nie jest dobrym pomysłem. Korzystając z Planera słów kluczowych Google (dołączonego do konta Google Ads) powinieneś postarać się znaleźć podobne słowa kluczowe cieszące się większą popularnością wśród użytkowników wyszukiwarki.

8.    Zbyt wysoko ustawione negatywne dostosowanie stawek

Ujemne dostosowania stawek - które pozwala automatycznie obniżać stawki w ramach określonej kampanii w określonych okolicznościach - można ustawić na podstawie wielu różnych parametrów: typu urządzenia, pory dnia, lokalizacji itd. Choć ta funkcja może wpływać pozytywnie na wyniki kampanii, to jeśli ustawione przez Ciebie ujemne dostosowania stawek są zbyt skrajne, całkowicie możliwe, że reklama przestanie się wyświetlać. 

Jeszcze do niedawna dość powszechną strategią było ustawianie negatywnego dostosowania stawek dla urządzeń mobilnych, które charakteryzowały się stosunkowo niską konwersją. Obecnie ten trend jest w odwrocie, natomiast taki zabieg to jeden z najczęstszych powodów niewyświetlania się reklamy po wpisaniu wybranego hasła w wyszukiwarce na telefonie.

Case study

Częstą praktyką jest również wykluczanie wybranych lokalizacji z kierowania reklam lub skupianie się np. tylko na większych miastach. Tym samym nie pozwalamy się wyświetlać naszej reklamie na pozostałym obszarze – dlatego warto mieć zawsze z tyłu głowy potencjalne konsekwencje wprowadzenia tych ustawień.

9.    Wykluczające słowa kluczowe

Oczywistą rzeczą podczas prowadzenia kampanii Google Ads jest stosowanie tzw. wykluczających słów kluczowych. Pozwalają one uniknąć dopasowania reklam do nietrafnych zapytań – można je ustawić na poziomie grupy reklam i kampanii. Jeśli niektóre z Twoich reklam Google się nie wyświetlają, może to być spowodowane właśnie wykluczaniem aktywnych słów kluczowych przez wykluczające słowa kluczowe.

Warto w tym kontekście przejrzeć wszystkie podpięte do danej kampanii listy wykluczających słów kluczowych. Często korzystamy z nich na różnych kontach i zdarzają się sytuacje, gdy może nawet przypadkowo dojść do konfliktu. 

Oczywiście wyżej wskazane sytuacje to nie jedyne przyczyny niewyświetlania się reklam i możliwe, że nie znajdziesz tutaj bezpośredniego rozwiązania swojego problemu. Jeśli tak jest istotnie, zachęcam do zadania pytania w komentarzu lub kontaktu z naszym zespołem specjalistów – z chęcią odpowiemy na wszystkie pytania!

Kamil Kocik

Promotraffic

PPC Specialist w PromoTraffic. W pracy ceni sobie możliwość poznawania od środka przeróżnych branży poprzez kontakt z klientami, a także udział w projektach na rynkach zagranicznych. Po pracy chętnie bywa na koncertach i festiwalach, jak chyba każdy odpoczywa przy filmach i serialach, ale nie wzgardzi też dobrą lekturą. Grywa w siatkówkę i interesuje się sytuacją geopolityczną, gospodarką oraz stosunkami międzynarodowymi – jak sam przyznaje: lubi wiedzieć co się dzieje i dlaczego tak się dzieje.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.