Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

Google Store Visit w końcu w Polsce!

5 min 536
Oskar Jarosz | 09.09.2019

Pod koniec roku dostępna ma być w Polsce usługa Store Visit Conversions. To rozwiązanie pozwoli wygenerować nowy raport w systemie Google Analytics, dla wszystkich zainteresowanych dokładniejszą analizą skuteczności wykorzystywania działań w sieci (online), do pozyskiwania klientów do placówek tradycyjnych (offline). Skorzystają na tym głównie sklepy internetowe, które posiadają oddziały stacjonarne, ale równie pomocne może okazać się to dla restauracji, hoteli, muzeów, salonów samochodowych, firm usługowych itp. W skrócie, dla wszystkich tych, którzy korzystają z reklam Google Ads w celu pozyskania klientów.

Przede wszystkim to świetna wiadomość dla całego rynku e-commerce, który z roku na rok rośnie coraz bardziej dynamicznie. Obecnie odsetek internautów kupujących online w Polsce wynosi 62% - o 6 p.p. więcej, niż jeszcze rok temu (56% w 2018 oraz 54% w 2017). Wartość całego rynku szacuje się na 50 mld zł. Dla lepszego uzmysłowienia dynamiki wzrostu warto przypomnieć, że w 2015 roku było to ok. 30 mld zł. 

Nie jest tajemnicą, że dzisiejszy klient, to klient wymagający. Średnia ścieżka konwersji użytkownika jest coraz dłuższa i bardziej skomplikowana. Bardzo często w zachowaniach zakupowych mamy do czynienia z efektem ROPO (Research Online Purchase Offline), czyli poszukiwaniem informacji o produktach, usługach i firmie w sieci (online), których zakup dokonywany jest w sklepie tradycyjnym (offline). 

Jedną z większych bolączek dla marketingowców i właścicieli firm jest oszacowanie, jaki odsetek klientów offline pochodzi z działań online. Jaki jest zwrot z inwestycji (ROI I ROAS)? W który kanał warto inwestować? To najczęstsze pytania, jakie sobie w takich sytuacjach wszyscy zadajemy. 

Google od dłuższego czasu pracowało nad wprowadzeniem do Polski usługi, dzięki której będziemy w stanie połączyć w raporcie wizyty w placówkach tradycyjnych, wszystkich tych, którzy wcześniej szukali informacji o produktach lub firmie w wyszukiwarce oraz wyświetlili lub kliknęli reklamy Google Ads. 

Na czym to dokładnie polega?

Store Visit Conversion szacuje liczbę wizyt na podstawie historii lokalizacji smartfonów. Użytkownik musi być również zalogowany do konta Google. Według oficjalnych danych, obecnie jest ok 98% zalogowanych użytkowników na urządzeniach mobilnych oraz 70% na komputerach stacjonarnych. 

Gigant z Mountain View zapewnia, że dane oparte są na anonimowych statystykach zbiorczych i nie będzie można powiązać wizyt z kliknięciami i wyświetleniami reklam z konkretnymi osobami. To wszystko po to, żeby maksymalnie zapewnić ochronę prywatności użytkowników.

Ponadto, system jest na tyle dokładny, że z ponad 95% skutecznością jest w stanie zlokalizować sklep lub oddział danej firmy, nawet w dużym centrum handlowym. Jest to możliwe dzięki weryfikacji za pomocą kilku, różnych źródeł danych, m.in.: Google Maps (Google Earth, Street View), lokalizacji GPS, sygnału Wi-Fi w placówkach oraz ankiet w celu potwierdzenia wizyty. 

 Zgodnie z wymaganiami, aby móc z tego skorzystać, należy mieć:

  • tysiące kliknięć reklam i wiele wizyt w sklepie / oddziale,
  • konto Google Moja Firma połączone z kontem Google Ads,
  • lokalizację każdego ze swoich sklepów tradycyjnych utworzoną na koncie Google Moja Firma,
  • aktywne rozszerzenia lokalizacji na swoim koncie.

Więcej o wytycznych i konfiguracji można dowiedzieć się z supportu Google Ads (https://support.google.com/google-ads/answer/6100636?hl=pl). 

Store Visit Conversions to szansa na osiągnięcie większego zwrotu z inwestycji

Podsumowując, Store Visit Conversions to nowy raport w systemie Google Analytics. Spodziewane uruchomienie usługi w Polsce zaplanowane jest pod koniec tego roku. Na rynkach zagranicznych dostępna jest już od dłuższego czasu.u Pomaga to reklamodawcom skuteczniej mierzyć zwrot z inwestycji (ROI), dzięki czemu mogą podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące reklam, budżetów i ogólnej strategii marketingowej. 

Tak było m.in. w przypadku kampanii Google Ads prowadzonej przez Nissana w Wielkiej Brytanii. Dzięki analizie dodatkowych danych udało się osiągnąć dwudziestopięciokrotny zwrot z inwestycji. Więcej o całej historii można przeczytać w artykule udostępnionym przez Google (https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/advertising-channels/search/nissan-drives-store-visits-with-google-adwords/) oraz obejrzeć na oficjalnym kanale Google Ads na YouTube.

Promotraffic, jako agencja posiadająca status Partnera Google zapewnia, że usługa zostanie włączona na większości kont Google Ads, co pozwoli na jeszcze lepszą optymalizację kampanii prowadzonych dla naszych Klientów.  
 

Oskar Jarosz

PPC Specialist

w PromoTraffic pracuje od grudnia 2017 roku. Zajmuje się planowaniem, prowadzeniem oraz optymalizacją kampanii reklamowych w systemach Google Ads i Facebook Ads. W pracy ceni możliwość połączenia kreatywności oraz umiejętności technicznych i analitycznych. Prywatnie pasjonat motoryzacji i sportu, w kwestiach kulinarnych najbardziej lubi pierogi ruskie od babci (innych nie toleruje). Wyznaje lokalny patriotyzm, sławiąc wszem i wobec rodzinne miasto – Dębicę, gdzie czuje się najlepiej.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.