Home Blog Marketing Festival 2015 – najważniejsze wnioski

Marketing Festival 2015 – najważniejsze wnioski

Czas czytania : 5 min
11 grudnia 2015

Pod koniec listopada w Brnie odbyła się jedna z największych konferencji marketingowych w tej części Europy – Marketing Festival 2015. Oprócz zaktualizowania się w najgorętszych trendach marketingowych nawiązaliśmy tez kontakt z agencjami SEO/SEM/Performance z całej Europy.  

Jakie są nasze najważniejsze wnioski po konferencji? Poniżej przedstawiamy podsumowanie kilku najciekawszych prezentacji.  

Aleyda Solis, światowy autorytet w obszarze  międzynarodowego SEO, w sposób ciekawy podsumowała dobre praktyki w tego rodzaju projektach. W ciągu niespełna godziny Aleyda przekazała kompleksowe porady dotyczących tego „jak ugryźć” trudny temat zwiększania widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google w skali międzynarodowej.  

Przede wszystkim główna „batalia” rozgrywa się na samym początku projektu – czyli na etapie wyboru domen niezbędnych przy działaniach SEO. W zależności od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć, musimy wybrać odpowiednią strukturę katalogów, subdomen lub osobnych domen.  

Dla przypomnienia:

Oprócz zagadnienia domen omawiany był również ważny aspekt oceny konkurencji i researchu fraz kluczowych z uwzględnieniem lokalnych realiów. To oczywiście również etap poprzedzający jakiekolwiek działania związane z optymalizacją czy „link buildingiem” (termin bardzo „passe” na zachodzie). Kolejnego prelegenta – Dana Petrovica – powinien znać ze słyszenia każdy specjalista SEO.

Jego blog DejanSeo jest jednym z ciekawszych w branży – wpisy są zawsze bardzo merytoryczne, praktycznie nie zdarzają się na nim „banalne” i oczywiste artykuły. Dejan wypowiadał się na temat analizy danych oraz tworzenia na jej podstawie strategii SEO. Dan pokazał, jak krok po kroku zidentyfikować frazy z dużym potencjałem ruchu przy pomocy Search Console.

Chodzi o zidentyfikowanie takich fraz, które mają niewielką konkurencję, ale  wysoką wyszukiwalność, i które przynoszą nam już pewien wolumen ruchu. Można je wziąć „na celownik” w pierwszej kolejności – awans takich fraz o dosłownie parę pozycji może przynieść nam duże profity. Oprócz tego Dan pokazał ciekawe i inspirujące Case Study o tym, jak małym wysiłkiem dostać się do światowych mediów.

On dokonał tego dzięki prostej ankiecie przeprowadzonej przy pomocy Google Surveys  i prezentacji ciekawych wyników. Jest to sposób, który można wykorzystać w niemal każdej branży. Po prezentacji Dana nasuwają się dwa wnioski:

Ciekawą prezentację z wielkim poświęceniem wygłosił Jason Acidre, Filipińczyk, któremu mocno we znaki dała się europejska późna jesień. Jego prelekcja była na temat kreatywnego linkbuildingu, czyli o tym, jak sprawić, żeby inni chcieli sami linkować i do naszej strony na swoich wartościowych witrynach. Nie można powiedzieć, żeby prezentacja zawierała techniki czy porady które byłyby zupełnie odkrywcze, ale można było znaleźć parę „smaczków”.

Jedną z metod Jasona jest np. wyszukiwanie stron z zestawieniami pożytecznych linków, wśród których wyszukuje takie linki, które wyświetlają błąd 404 – ponieważ strona docelowa już zniknęła. W takiej sytuacji na stronie klienta tworzy treść zbliżoną tematycznie do wygasłego linka a następnie proponuje autorowi podmianę linka 404. Jest to metoda czasochłonna, ale zapewne stosunkowo skuteczna. Innym sposobem typowo „content marketingowym” jest tworzenie poradników, np. jego klient z branży motoryzacyjnej stworzył 26 porad, jak prostymi metodami poradzić sobie z najczęstszymi usterkami samochodowymi.

Podsumowując – link building nieubłaganie staje się dziedziną, w której liczy się nieszablonowe działanie i indywidualne podejście do konkretnego przypadku umożliwiające wykorzystanie zastanych zasobów bądź odpowiednie ich kreowanie.

 

Larry Kim to światowej klasy specjalista w kwestii generowania ruchu płatnego. Jego prelekcja podobała mi się najbardziej, była świeża, ciekawa, poparta danymi. W swoim wystąpieniu skupił się na tym, co będzie na topie w 2016 roku. Larry przedstawił bardzo ciekawe dane, na podstawie których można wysnuć szereg wniosków:

Prelekcja Larry’ego była zbieżna z budżetami na media w 2016 roku dla naszych klientów. Zauważyłem ewidentny mocny wzrost i efektywność wydatków na pozyskanie ruchu i leada w kampaniach stricte sprzedażowych prowadzonych dla naszych klientów z Facebooka. Jestem pewien, że ten kanał dotarcia do potencjalnego klienta w 2016 roku będzie rozwijał się bardzo dynamicznie. 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij i oceń

Średni rating 0 / 5. Głosowanie 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?