Home Blog Raporty Facebooka, o których nie masz pojęcia, a mogą zwiększyć efekty kampanii dla e-commerce

Raporty Facebooka, o których nie masz pojęcia, a mogą zwiększyć efekty kampanii dla e-commerce

Czas czytania : 4 min
21 września 2021

Chcesz wyskalować swój e-biznes przy wsparciu Social Media, ale nie masz czasu na głęboką analizę danych? Musisz wiedzieć, że tylko w oparciu o zaawansowaną analitykę internetową możesz uzyskać efekt skali w sprzedaży dla e-commerce na Facebooku. Praca z danymi to sama przyjemność! Zwłaszcza, jeśli optymalizacja przekłada się na większą liczbę konwersji ;).

Przygotowałam dla Ciebie kilka porad, jak wykorzystać zaawansowane narzędzia analityczne do tworzenia raportów z Facebooka oraz jakie dane warto analizować. Zapraszam do lektury.

Supermetrics.

Najprostszy sposób na przeniesienie danych marketingowych do Arkuszy Google. Pracujesz jak w Excelu. Ponad pół miliona marketerów korzysta z Supermetrics jako źródła danych. Excel nie jest Ci straszny? Polubisz też raporty Supermetrics.

Jakie dane do raportu, dotyczące działań organicznych i płatnych na Facebooku, pozwoli Ci wyciągnąć Supermetrics? Dlaczego warto je analizować?

  1. Zacznij od utworzenia nowego arkusza Google.
  2. Zaznacz komórkę A1 (dane zaciągniesz w samym rogu arkusza).
  3. By zobaczyć okienko do ustawiania metryk wybierz: dodatki -> Supermetrics -> Launch sidebar.

Za pomocą Supermetricsa możesz zweryfikować, jak Twoje działania organiczne i płatne w Social Media wpływają na zasięgi, zaangażowanie, rozwój profilu, konwersje. Bez problemu zaciągniesz dane z różnych źródeł. Także z Facebooka.

Zacznijmy od Facebook Insights.

Podepnij:

kluczowe KPI

Facebook Ads.

Supermetrics pozwala monitorować wyniki kampanii Facebook Ads. Co musisz mierzyć i jakie wskaźniki warto zaciągnąć do raportu, by stworzyć czytelną tabelę obrazującą efekty Twojej pracy? Do tabeli wybierz:

Pamiętaj, by ustawić w opcjach conversion window: 7 day click + 1 day view. Okno konwersji to ustawienie w reklamach na Facebooku, które daje większą kontrolę nad tym, jak algorytm Facebooka optymalizuje kampanie reklamowe pod kątem konwersji. Facebook automatycznie ustawia okno konwersji na 7 dni kliknięcia lub 1 dzień widoku i to właśnie polecam większości reklamodawcom. Jeśli okno konwersji jest zbyt małe dla Twojego cyklu sprzedaży, a niektóre konwersje występują poza oknem konwersji, Facebook nie wykorzysta tych konwersji do dalszej optymalizacji wyświetlania reklam.

Google Analitycs.

Wiesz, że za pomocą Supermetrics możesz także zaciągnąć dane z Google Analytics? Zmierzysz np. jaki procent sesji, użytkowników i transakcji pochodzi z Facebooka. Dowiesz się, jaka jest rola Facebooka w napędzaniu pozostałych kanałów generujących konwersję.

Dostępne przydatne metryki:

Ustaw filtr: source/medium contains facebook, by zobaczyć udział tego kanału SM w całości biznesu. Następnie zestaw wyniki z ilością sesji, użytkowników i transakcji ze wszystkich kanałów usuwając filtr.

Na koniec proste hack’i do tworzenia raportów na Facebooku!

1. W każdym raporcie ustaw opcję wyróżnienia danych kolorami (zobacz na screenie powyżej), by widzieć spadki oraz wzrosty. Pokoloruje pola z danymi na żółto…, zielono i (mam nadzieję, że nie) na czerwono.

2. Ustaw automatyczne odświeżanie danych raz dziennie

3. Twój raport możesz wzbogacić o wykresy różnego typu oraz tworzyć czytelne tabele, jak w narzędziu Excel. Masz wiele możliwości. Przykładowo wykres liniowy, warstwowy, kolumnowy, słupkowy.

4. Nie bój się zestawiać ze sobą danych. Supermetrics to narzędzie, dzięki któremu będziesz mogła/mógł sprawdzić np. wpływ zasięgów z Facebooka na brand i sprzedaż. Przydatne? Skorzystaj.

Wpływ zasięgów z FB na brand i sprzedaż

Podsumowując.

Raporty Facebook, które przygotujesz za pomocą Supermetrics stworzą szerszy obraz wyników z Twoich działań organicznych i płatnych w Social Media oraz pomogą zaoszczędzić Twój czas – zbierasz wszystkie liczby do jednego Excela. Zaawansowana analityka pozwoli zwiększyć efekty kampanii dla Twojego e-commerce.

Wolisz oddać optymalizację działań na Facebooku w nasze ręce? Zgłoś się do nas. Skalujemy e-biznesy naszych Klientów w oparciu o dane.

 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij i oceń

Średni rating 0 / 5. Głosowanie 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?