Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Raporty Facebooka, o których nie masz pojęcia, a mogą zwiększyć efekty kampanii dla e-commerce

258
Kamila Dybaś | 23.09.2021

Chcesz wyskalować swój e-biznes przy wsparciu Social Media, ale nie masz czasu na głęboką analizę danych? Musisz wiedzieć, że tylko w oparciu o zaawansowaną analitykę internetową możesz uzyskać efekt skali w sprzedaży dla e-commerce na Facebooku. Praca z danymi to sama przyjemność! Zwłaszcza, jeśli optymalizacja przekłada się na większą liczbę konwersji ;).

Przygotowałam dla Ciebie kilka porad, jak wykorzystać zaawansowane narzędzia analityczne do tworzenia raportów z Facebooka oraz jakie dane warto analizować. Zapraszam do lektury.

Supermetrics.

Najprostszy sposób na przeniesienie danych marketingowych do Arkuszy Google. Pracujesz jak w Excelu. Ponad pół miliona marketerów korzysta z Supermetrics jako źródła danych. Excel nie jest Ci straszny? Polubisz też raporty Supermetrics.

Jakie dane do raportu, dotyczące działań organicznych i płatnych na Facebooku, pozwoli Ci wyciągnąć Supermetrics? Dlaczego warto je analizować?

  1. Zacznij od utworzenia nowego arkusza Google.
  2. Zaznacz komórkę A1 (dane zaciągniesz w samym rogu arkusza).
  3. By zobaczyć okienko do ustawiania metryk wybierz: dodatki -> Supermetrics -> Launch sidebar.

Za pomocą Supermetricsa możesz zweryfikować, jak Twoje działania organiczne i płatne w Social Media wpływają na zasięgi, zaangażowanie, rozwój profilu, konwersje. Bez problemu zaciągniesz dane z różnych źródeł. Także z Facebooka.

Zacznijmy od Facebook Insights.

Podepnij:

  • Total reach, organic reach, viral reach, paid reach - dzięki tym metrykom dowiesz się, czy oferta Twojego sklepu internetowego trafia do nowych potencjalnych Klientów, czy jest chętnie polecana i udostępniana. Jeśli chcesz mieć szerszy obraz wpływu Twojej komunikacji na osiąganie celów, warto analizować dane z okresu 24-26 miesięcy.
  • Engagement users, likes, shares, comments - prowadząc swój fanpage na Facebooku, oprócz postów sprzedażowych z ofertą sklepu, musisz publikować posty angażujące. Duża liczba reakcji i komentarzy pod postem przełoży się na jego większe zasięgi, co zwiększa szansę dotarcia do nowych potencjalnych Klientów.
  • Total likes, new likes, unlikes - te KPI wskażą Ci, czy skutecznie budujesz zaangażowaną społeczność. Liczba nowych fanów spada? Warto rozważyć kampanię na polubienia lub zmienić strategię, żeby docierać do grupy odbiorców identyfikujących się z branżą i marką.
  • Top posty - Supermetrics pozwala na wyciągnięcie w arkuszu liczby opublikowanych postów na profilu oraz linków do postów, które są najbardziej angażujące, najlepiej działają zasięgowo czy też generują najwięcej ruchu na stronę. Posty warto więc analizować pod kątem KPI: total reach, organic reach, viral reach, engagements users, likes, shares, comments. Do raportu dodaj także ilość kliknięć w link (post link clicks).

kluczowe KPI

Facebook Ads.

Supermetrics pozwala monitorować wyniki kampanii Facebook Ads. Co musisz mierzyć i jakie wskaźniki warto zaciągnąć do raportu, by stworzyć czytelną tabelę obrazującą efekty Twojej pracy? Do tabeli wybierz:

  • Amount spent (taką nazwę zobaczysz w okienku)/cost - sprawdzisz, jaki budżet przeznaczyłeś/aś na kampanie.
  • Website purchases conversion value - dowiesz się, jaka jest wartość konwersji.
  • Cost per website purchase - zobaczysz, ile finalnie zapłacisz za wygenerowanie jednej konwersji z reklamy. Im niższy tym lepszy.
  • Website purchase ROAS - dowiesz się, ile zarabiasz na każdej wydanej złotówce.
  • Website purchases - zobaczysz liczbę dokonanych transakcji w wybranym okresie.

Pamiętaj, by ustawić w opcjach conversion window: 7 day click + 1 day view. Okno konwersji to ustawienie w reklamach na Facebooku, które daje większą kontrolę nad tym, jak algorytm Facebooka optymalizuje kampanie reklamowe pod kątem konwersji. Facebook automatycznie ustawia okno konwersji na 7 dni kliknięcia lub 1 dzień widoku i to właśnie polecam większości reklamodawcom. Jeśli okno konwersji jest zbyt małe dla Twojego cyklu sprzedaży, a niektóre konwersje występują poza oknem konwersji, Facebook nie wykorzysta tych konwersji do dalszej optymalizacji wyświetlania reklam.

Google Analitycs.

Wiesz, że za pomocą Supermetrics możesz także zaciągnąć dane z Google Analytics? Zmierzysz np. jaki procent sesji, użytkowników i transakcji pochodzi z Facebooka. Dowiesz się, jaka jest rola Facebooka w napędzaniu pozostałych kanałów generujących konwersję.

Dostępne przydatne metryki:

  • Sessions
  • Users
  • Transaction revenue

Ustaw filtr: source/medium contains facebook, by zobaczyć udział tego kanału SM w całości biznesu. Następnie zestaw wyniki z ilością sesji, użytkowników i transakcji ze wszystkich kanałów usuwając filtr.

Na koniec proste hack'i do tworzenia raportów na Facebooku!

1. W każdym raporcie ustaw opcję wyróżnienia danych kolorami (zobacz na screenie powyżej), by widzieć spadki oraz wzrosty. Pokoloruje pola z danymi na żółto..., zielono i (mam nadzieję, że nie) na czerwono.

2. Ustaw automatyczne odświeżanie danych raz dziennie

3. Twój raport możesz wzbogacić o wykresy różnego typu oraz tworzyć czytelne tabele, jak w narzędziu Excel. Masz wiele możliwości. Przykładowo wykres liniowy, warstwowy, kolumnowy, słupkowy.

4. Nie bój się zestawiać ze sobą danych. Supermetrics to narzędzie, dzięki któremu będziesz mogła/mógł sprawdzić np. wpływ zasięgów z Facebooka na brand i sprzedaż. Przydatne? Skorzystaj.

Wpływ zasięgów z FB na brand i sprzedaż

Podsumowując.

Raporty Facebook, które przygotujesz za pomocą Supermetrics stworzą szerszy obraz wyników z Twoich działań organicznych i płatnych w Social Media oraz pomogą zaoszczędzić Twój czas - zbierasz wszystkie liczby do jednego Excela. Zaawansowana analityka pozwoli zwiększyć efekty kampanii dla Twojego e-commerce.

Wolisz oddać optymalizację działań na Facebooku w nasze ręce? Zgłoś się do nas: mail. Skalujemy e-biznesy naszych Klientów w oparciu o dane.

 

Kamila Dybaś

Social Media Senior Specialist

Senior Social Media Specialist. W codziennej pracy stawia na analitykę, dzięki liczbom potrafi zoptymalizować każdy profil na Facebooku. Relaksuje się w kuchni (kocha gotować!) lub na świeżym powietrzu (uwielbia górskie wycieczki!). Chciałaby być jak Robert Makłowicz i podobnie jak on móc gotować na łonie natury, poznając dalekie kraje i nowe smaki.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.