Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

Rewolucyjny Google Tag Manager – A co to? A po co? A jak?

5 min 1270
Krzysztof Krzeczowski | 04.01.2016

Od dłuższego czasu w branży marketingu internetowego bardzo głośno jest na temat innowacyjnego narzędzia od Google - Google Tag Managera. Z samej nazwy możemy się domyślić, że narzędzie to służy do zarządzania tagami. Pytanie brzmi jak on działa i jak możemy go użyć? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w poniższym artykule.

Co to jest GTM (Google Tag Manager)?

Google Tag Manager to zaawansowane narzędzie umożliwiające między innymi zarządzanie naszymi tagami, tzn. zewnętrznymi kodami na stronie, takimi jak:

  • kod konwersji Google AdWords,
  • kod Analytics,
  • kody remarketingowe,
  • wszystkie inne kody potrzebne do śledzenia naszych działań marketingowych (niekoniecznie związanych z usługami Google).

  Dodatkowo dzięki GTM możemy śledzić integracje użytkownika z interesującymi nas elementami naszej strony, np. możemy śledzić kliknięcia przycisku „Pobierz”. Wszystkie te możliwości daje nam prosta instalacja kodu GTM na naszej stronie internetowej. Jak to wygląda w praktyce?

Instalacja kodu GTM

Kod Google Tag Managera instaluje się w podobny sposób, jak kod Google Analytics. Dla ułatwienia przedstawię wszystko krok po kroku.

Otwieramy przeglądarkę internetową i w Google wpisujemy „Google Tag Manager” i klikamy w pierwszy link w wynikach wyszukiwania lub przechodzimy na stronę www.google.com/analytics/tag-manager/.

Po prawej stronie wybieramy „Sign in” i Google Tag Manager

Następnie logujemy na się na nasze konto Google lub na to konto, na którym chcemy mieć zainstalowany Google Tag Manager.

Teraz załadował nam się panel zarządzania naszymi kontem lub kontami GTM. Jak widać, Google na samym początku prosi nas o dodanie pierwszego konta. Tak też robimy.

Po wypełnieniu wszystkich pól i zaakceptowaniu warunków Google nasz kontener zostanie utworzony, a następnie pojawi się okno z naszym unikalnym kodem GTM.

Kod należy umieścić w kodzie źródłowym naszej witryny, na samym początku sekcji <body>. W moim przypadku w tym miejscu:

Po umieszczeniu kodu na swojej stronie internetowej, nasz Google Tag Manager jest już gotowy do użytku. W kolejnym wpisie przedstawię jak przebiega proces dodawania kodu Google Analytics do zainstalowanego na naszej stronie Google Tag Managera.

Krzysztof Krzeczowski

PromoTraffic

Osoby piszącej ten tekst nie ma już wśród pracowników PromoTraffic. Jesteśmy pewni, że doświadczenie zdobyte w naszej firmie sprawiło, że radzi sobie ona wyśmienicie w dalszym życiu zawodowym. Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie – w oczekiwaniu na nowe teksty polecamy przejrzeć nasze archiwum!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.