Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

PPC

Top 10 nowości Google Ads w ostatnich miesiącach, o których warto wiedzieć

10 min 469
Magdalena Rozwadowska | 15.03.2021

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie nowości pojawiły się w panelu Google Ads w ostatnich miesiącach
  • jak zmiany w kampaniach przekładają się na skuteczność Google Ads 
  • jakie nowe funkcje pojawiły się w aplikacji mobilnej.

Nowości w Google Ads

W ubiegłym roku, mimo coraz większego nacisku na automatyzację, dostaliśmy trochę większą kontrolę nad Inteligentnymi kampaniami produktowymi, które zostały rozbudowane o nowe funkcje. W panelu Google Ads pojawiły się rozwiązania, które pozwalają na efektywniejsze łączenie działań online ze sprzedażą offline. Wprowadzone zostały również dodatkowe funkcje w reklamach displayowych, zwiększające atrakcyjność kreacji.

Inteligentne kampanie produktowe – Pozyskiwanie nowych klientów

Jedną z większych nowości w kampaniach produktowych w Google Ads w 2020 roku było na pewno wprowadzenie opcji pozyskiwania nowych klientów za pomocą Inteligentnych kampanii produktowych.

Dotychczas nie mieliśmy dostępu do wyboru celu, na którym skupiała się kampania. Teraz, dzięki opcji „Pozyskiwanie nowych klientów”, możemy oprócz zwiększania sprzedaży online, także dostosowywać inteligentne kampanie produktowe do pozyskiwania większej ilość nowych klientów. Jest to możliwe poprzez przypisanie dodatkowej wartości do konwersji, dokonanych przez nowych klientów.

Local Inventory Ads - Sprzedaż offline

Działania online i offline przenikają się coraz bardziej. Często rozpoczęte online ścieżki konwersji kończy zakup offline, po tym jak klient zdecyduje się przed dokonaniem zakupu obejrzeć lub przymierzyć produkt w punkcie stacjonarnym. Działa to również w drugą stronę. Po natrafieniu na interesujący produkt offline klient często wyszukuje produkt online, aby porównać oferty lub sprawdzić opinie o produkcie.

Dlatego tak ważne jest płynne przejście z komunikatem między ofertą w sklepie stacjonarnym, a reklamą online. Odpowiedzią na pytanie, jak efektywnie reklamować online asortyment dostępny offline lokalnym kupującym, są reklamy Local Inventory Ads - czyli reklamy lokalnego asortymentu produktów.

Umożliwiają one prezentowanie produktów i informacji o sklepie klientom, którzy znajdują się z pobliżu sklepu stacjonarnego i korzystają z wyszukiwarki Google. Użytkownicy od razu dostają informację, że wyszukiwany produkt dostępny jest w pobliskim sklepie.

źródło grafiki: https://support.google.com/

Rozwiązanie to pozwala na mierzenie wpływu reklam online i bezpłatnych informacji o produktach dostępnych lokalnie na wielkość sprzedaży i liczbę klientów w sklepie stacjonarnym.

Obecnie reklamy nie są jeszcze dostępne w Polsce. Aktualnie z Local Inventory Ads mogą korzystać sprzedawcy, którzy posiadają sklepy stacjonarne w Australii, Austrii, Brazylii, Danii, Francji, Holandii, Japonii, Kanadzie, Niemczech, Norwegii, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Reklamy te jednak będą pojawiać się również w kolejnych krajach. 

Kampanie lokalne - Wizyty w sklepie stacjonarnym

Kolejnym rozwiązaniem, które skupia się na łączeniu działań online z offline są kampanie lokalne.

Kampanie optymalizowane są pod kątem docierania do właściwych użytkowników, we właściwym czasie i miejscu w wielu usługach Google: sieci wyszukiwania, sieci reklamowej Google, Mapach oraz YouTube.

kampanie lokalne w panelu Google Ads

Uruchamiając kampanię należy połączyć konto Google Moja Firma lub wybrać powiązane lokalizacja, dodać tekst, zasoby reklam i określić stawkę. Kampania zoptymalizowana jest w taki sposób, aby użytkownicy sami znaleźli promowany sklep. 

Znaczenie ma zamiar użytkownika. Kampania dociera do osób, których zamiar zakupowy jest największy. Istotna pozostaje także odległość użytkownika od sklepu stacjonarnego. Celem kampanii jest maksymalizacja wizyt w sklepach stacjonarnym i promocja jego lokalizacji wielu usługach i sieciach Google jednocześnie.

Nowe układy elastycznych reklam displayowych

Jak wszyscy doskonale wiemy, kontrolę nad ustalaniem stawek coraz mocniej przejmują inteligentne strategie. Dlatego rośnie znaczenie odpowiednio dobranych celów, strategii, wartościowego przekazu oraz kreacji.

Na kontach Google Ads pojawiły się trzy nowe układy elastycznych reklam displayowych, które zwiększają atrakcyjności reklam. Nowe układy reklam wykorzystują inteligentne przycinanie i nakładki tekstowe.

Nowe układy dostępne są przy tworzeniu lub edycji elastycznej reklamy displayowej, po zaznaczeniu opcji „Użyj ulepszeń zasobów”.

Animacje w elastycznych reklamach displayowych

Kolejną dodatkową opcję w elastycznych reklamach dislpayowych są animacje. Automatycznie wygenerowane reklamy wideo pozwalają ożywić kreacje. To duże ułatwienie dla firm, które nie mają możliwości, aby tworzyć własne materiały wideo.

Animacje możemy wykorzystać po dodaniu co najmniej jednego logo i trzech obrazów w orientacji poziomej (1.91:1) lub czterech obrazów kwadratowych (1:1) i zaznaczeniu opcji „Użyj filmu wygenerowanego automatycznie”.

Strategia portfolio ustalania stawek - Maksymalizacja liczby konwersji i Maksymalizacja wartości konwersji

Strategie portfolio ustalania stawek grupują wiele kampanii, grup reklam, słów kluczowych i pozwalają na automatyczne ustalanie stawek, tak aby osiągnąć wybrany cel.

Dotychczas w ramach Strategii portfolio ustalania stawek były dostępne strategie: Docelowy udział w wyświetleniach, Maksymalizacja liczby kliknięć, Docelowy ROAS, Docelowy CPA.

Od marca 2020 roku dostępne są również strategie: Maksymalizacja liczby konwersji i Maksymalizacja wartości konwersji, co pozwoli zoptymalizować skuteczność wielu kampanii.

strategie portfolio - screen

Zmiany w kampaniach a skuteczność reklam w Google Ads

Na wykresach skuteczności dostępne są teraz adnotacje, które pozwalają na szybkie prześledzenie wpływu zmian w kampaniach na skuteczność reklam w Google Ads.

panel Google Analytics

To duże ułatwienie przy analizie wpływu modyfikacji na wyniki kampanii. Najechanie kursorem na znaczniki na wykresie w “Historii zmian”, pozwala na podgląd szczegółów zmian, które zostały wprowadzone danego dnia. 

Jeśli zauważymy zmiany w wynikach kampanii, możemy łatwo podejrzeć, które zmiany się do tego przyczyniły i jak przełożyły się one na generowaną ilość konwersji, kliknięć i innych kluczowych KPI.

Nowe funkcje w aplikacji mobilnej Google Ads

Coraz mocniej rozwija się również aplikacja mobilna Google Ads, tak aby pozwolić użytkownikom na większą kontrolę nad kampaniami i ułatwiać im wprowadzanie zmian o każdej porze.

W marcu pojawiły się nowe funkcje w aplikacji mobilnej Google Ads, związane z wynikiem optymalizacji i trybem ciemnym. W lipcu zostały udostępnione w aplikacji konta menedżera. 

Konta menedżera

Udostępnienie w aplikacji mobilnej kont menedżera, pozwala na łatwe wyświetlanie wszystkich kont Google Ads i zarządzanie nimi w jednym miejscu. Usprawniony został proces przechodzenie między kontami, kampaniami i grupami reklam.

Aktualizacja pozwala na szybki dostęp do ogólnych trendów i statystyk wszystkich kont na stronie “Przegląd” oraz na zarządzanie kampaniami na poszczególnych kontach. Dostępne są również wyniki optymalizacji dla wszystkich kont, co pozwala zwiększać skuteczność działań na większą skalę i łatwiej ustalać priorytety.

Rekomendacje i wynik optymalizacji

Wynik optymalizacji pozwala określać priorytet rekomendacji w kampaniach i ułatwia szybkie zwiększanie skuteczności reklam.

W celu ułatwienia dotarcia do odpowiednich rekomendacji, wyniki optymalizacji dostępne są teraz na poziomie konta i kampanii na ekranie przeglądu konta. 

Kampanie Google Ads, dla których dostępne są rekomendacje, a których wprowadzenie może przełożyć się na potencjalnie największe podniesienie skuteczności reklam, wyświetlają się najwyżej na liście. Pozwala to na szybkie ustalenie priorytetów we wprowadzaniu zmian.

Istnieje również możliwość włączenia w „Ustawieniach” powiadomień, które na bieżąco będą informowały o zmianie wyniku optymalizacji. Dzięki temu możemy szybko reagować, sprawdzać skuteczność kampanii Google Ads i wprowadzać ulepszenia o każdej porze.

Tryb ciemny

Kolejną nowością jest wprowadzony tryb ciemny, który łatwo można włączyć w „Ustawieniach” aplikacji. Dodatkowa zaleta tego trybu to fakt, że jeśli w ustawieniach telefonu włączony jest już tryb ciemny, to automatycznie uaktywni się on również w aplikacji. 

Nowości w Google Ads w 2021 roku

Wszystko wskazuje na to, że w 2021 roku będzie widoczny coraz większy nacisk na automatyzację w Google Ads. Mocno zalecane jest śledzenie wyniku optymalizacji i wdrażanie na bieżąco rekomendacji, dostępnych na kontach, pozwalających na szybkie podniesienie skuteczności reklam.

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce jako domyślny typ reklam w sieci wyszukiwania Google

Od lutego Elastyczne reklamy w wyszukiwarce stały się domyślnym typem reklam w sieci wyszukiwania Google. Elastyczne reklamy, korzystające z systemów uczących i automatycznie dobierające najlepszą kombinację nagłówków i tekstów, zastąpiły jako domyślny typ reklam Rozszerzone reklamy tekstowe.

Zmiana sposobu dopasowania słów kluczowych

Zmienił się również sposób dopasowania słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym i do wyrażenia (BMM). Słowa kluczowe w obu tych dopasowaniach zaczynają dopasowywać te same słowa kluczowe, wyszukiwane w sieci wyszukiwania Google. Skutkiem tej zmiany może być wzrost natężenia ruchu na stronie w przypadku wykorzystywania słów kluczowych w dopasowaniu do wyrażenia oraz niewielki spadek ilości sesji na stronie w przypadku słów kluczowych w dopasowaniu z BMM. Pojawi się również nowy typ dopasowania do wyrażenia, który zastąpi BMM. W tym przypadku wykorzystywane słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia będą działały dalej.

Podsumowanie

W Google Ads na bieżąco pojawiają się nowości, dotyczące wszystkich typów kampanii: kampanii w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, kampanii wideo oraz kampanii produktowych. Nowe rozwiązania dają coraz większe możliwości w zakresie docierania do potencjalnego klienta, a także mierzenia skuteczności działań reklamowych.

Widzimy coraz większy nacisk stawiany na inteligentne strategie reklamowe oraz atrakcyjność kreacji. Jednocześnie Google ułatwia nam tworzenie materiałów reklamowych, np. wprowadzając nowe funkcje w reklamach display'owych.

Pojawia się również coraz więcej rozwiązań, dających możliwość efektywnego łączenia działań reklamowych online ze sprzedażą w sklepach stacjonarnych.

Magdalena Rozwadowska

PPC Senior Specialist

w PromoTraffic pracuje na stanowisku PPC Senior Specialist. Na co dzień zajmuje się analizą danych, optymalizacją kampanii oraz planowaniem strategii marketingowych.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.